Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/07/25 in all areas

  1. La multi ani tuturor si un an nou cel putin asa cum im visati voi ! Ajuns inapoi in Stup am continuat cu terminarea diffuser-ului: Dupa acesta a urmat depistarea problemei sistemului xdrive si aici am avut mari batai de cap din cauza ca acelasi produs ca aparente am gasit si 4 modele diferite,de la cifrele care le arata,la placa de baza si terminant cu inversarea unor fire in mufa de legatura.S-au ars cateva dispozitive pana am reusit sa ii gasesc varianta optima si sa imi dau seama care era problema dand din un in alta.Reusesc sa il testez si pare ca totul functiona cum trebuie. Am pus la punct si ultimele detalii si incarc masina pentru prima etapa de Drag Racing de pe aeroportul Arad. Ajuns la Arad,la inspectia tehnica primesc cateva indrumari in a imbunatati unele aspecte ale masinii pentru urmatoarea etapa printre care si alt scaun si centuri cu omologare FIA. In sfarsit dupa aproape 4 ani vine momentul sa ma pun iar la Start.Oare o sa se destrame pe pista?O sa se rupa ceva?Am prins bine la loc tot pe masina?Eram un cumul de intrebari pe interior si iata ca raspunsurile erau in fata mea.Ma aliniez,prima oara am vrut sa incerc un run fara NOS sa o vad daca termina intreaga,se pune verde,o incarc si plec dar pare ca turbina nu facea presiune si schimba foarte devreme...uitasem sa pun cutia in Sport,acolo unde are si softul adecvat pentru curse...Ma aliniez iar pleaca bomba,o indrum putin dupa plecare si pana la final nu a explodat nimic .Scosesem 10,4s,nu e rau pentru un run de test,primul run din viata masinii! Merg la "Box box" sa o verific si totul era perfect sub capota asa ca dam drumul si la butelie.Ma aliniez iar,incarc,lansez si o simt cum o ia de-a latul si o las.Ceva s-a intamplat iar la sistemul xdrive pentru ca displayul era stins .Merg iar la cort verific iar siguranta era arsa,inlocuiesc si ma aliniez iar.Pleaca nenorocirea si pana la finish s-a comportat exemplar,nu a miscat nimic stanga-dreapta sau sa dea vre-un semn ca si cum ceva nu ar fi conform.Pe drumul de intoarcere deja echipa o vedeam ca este cu zambetul pe buze si mai aveam putin sa ma dau jos din masina si sa o iau inaintea ei sa ajung odata la bon sa vad timpul...9,8s cu un 60ft(plecarea de pe loc) deloc grozav pentru o masina de Profi xdrive !!! Masina isi atinsese targetul care eu il pusesem pe capul ei si anume sa mearga 9,xx,devenind astfel si CEL MAI RAPID BMW E46 DIESEL DIN LUME si eu inca eram in teste cu ea! Merg iar la cort o verific si totul era in regula,nu imi venea sa cred cat de cursiv si bine merge,pur si simplu impingea incontinuu,nu avea pic de lag undeva sau vre-o ezitare,era o placere fiecare run in ea.Mai incerc inca unul putin mai incarcata la plecare si timpul este acelasi 9,8sdeja masina isi confirmase timpul care nu fusese o intamplare.Mai bag o fisa iar de data asta ma gandesc sa dezactivez xdrive mai devreme decat pana acum,undeva dupa 100km/h,dar masina iar o ia de-a latul si mai irosesc inca un run...In anul 2024 toata echipa de organizare s-a schimbat in urma incidentului nefericit cu Dragos si au venit cu alta abordare,alt tip de grupe,totul la un alt nivel,mult mai inalt.Grupele sunt acum tip index,adica nu mai conteaza cilindreea ci daor timpul masinile intre 11-12 secunde sunt toate in acea grupa, 11-10s in alta grupa si tot asa fiind impartite doar in grupe Street si Profi.Eu fiind la Profi m-am incadrat in grupa AWD(4x4) cu masini intre 8,5-10 secunde,adica cu spuma spumelor indiferent ca este diesel(oricum diesel eram daor noi echipa Complete Chip) sau benzina,exceptie din aceasta grupa facand daor Dinev si cei ce merg sub 8 secunde acestia fiind la grupa Extreme. Am reusit sa ma calific in primii 8 pentru a intra in finalele piramidale ocazie cu care Dragos a mai lucrat putin la soft si asteptam iar alinierea sa vedem inca un timp.Uitati timpii masinilor din grupa mea : In finale o eroare de aliniere a facut sa pierd startul iar run-ul nu a fost cronometrat oficial dar pentru ca am avut o cursa libera inainte m-a avansat pana in finala facand sa ocup locul 2 in grupa cu toate ca timpul nu a fost al 2-lea cel mai rapid din grupa,surprizele mereu sunt prezente,mai ales in grupele Profi unde oricand se poate intampla ceva neprevazut.Asa ca ma intorc acasa cu un loc 2,o masina care o vad ca functioneaza si inca functioneaza fara probleme dupa aceasta etapa,deci am o baza buna de a continua.In aceasta etapa masina a reusit sa mearga urmatorii timpi: 0-100km/h 2,4s 100-200km/h 4,1s 0-402m 9,8s cu o viteza de iesire de aproximativ 231km/h Masina nu a reusit cel mai bun 0-100km/h si 100-200km/h in acelasi run fapt care imi arata ca inca nu si-a spus ultimul cuvant in acest setup! Si ceva de prin culise : Si nu puteam sa inchei povestea etapei fara sa va prezint si cel mai tanar sustinator al Viesparului !
    4 points
  2. 2 points
  3. Aceeasi chestia se regenereaza dpf ul, nu este altceva. Euro 6 cu mildhybrid se regenereaza mai des decat euro 6 fara mildhybrid.
    1 point
  4. Isi face masina regenerare! Cel mai bine o pornesti imediat si mai mergi cu ea sa isi termine regenerarea.
    1 point
  5. Și mie la fel, X5 cu același motor. Nu merg cu A/C pornit iarna dacă nu este nevoie și probabil de asta. Nu are nimic, este normal.
    1 point
  6. Nasoala experienta, mor pe firmele astea care își bat joc de clienți. Eu as face reclamatie la ASF, ai pe site-ul de mai jos in header numere de telefon de asistenta și în footer la Utile ai Depunere petiție online sau Sal Fin Solutionare litigii, nu stiu care ar fi mai potrivita. https://asfromania.ro/ro/a/1660/q%26a-asigurari Si după ce depui reclamatia, sau inainte, cum preferi, informează si Omniasig ca ai înregistrat litigiu la ASF, eu zic ca nu au cum sa nu ia amenda pentru scamatoria asta, poate le vine mintea la cap și aproba dosarul.
    1 point
  7. @six in line arunca un ochi si la Hankook Ventus Prime 4, le-am avut pe fostul seria 5 si au fost exceptionale(mai bune decat GY Eagle F1 Asymmetric 5), dar am apucat doar 1 sezon cu ele.
    1 point
  8. La diesel va trebui sa faci regenerarile la dpf pe care din pacate nu le poti monitoriza decat cu o diagnoza bluetooth + telefon asa ca nivel de baza. Nu stii cand e incarcat filtrul, nu stii cand decide ECU ca se indeplinesc conditiile sa inceapa regenerarea. Ai nevoie de un drum lung de cateva sute de km si condus constant fara intreruperi cu minim 61km/h (daca imi aduc aminte corect cum facea a mea). Dar nici asta nu e uneori suficient pentru ca daca nu pui putina sarcina pe motor cat sa creasca temperatura unde ii trebuie ei, nu merge regenerarea. Iarna fiind frig e si mai greu. Iti cam trebuie autostrada ca sa o tii la valori corecte. Pe masura ce se incarca cu funingine devine tot mai lenesa. Daca nu poate face o regenerare completa se opreste si mai incearca candva in viitor, din nou, nu stii exact cand. Teoretic o face sau incearca sa o faca automat la fiecare 1500km indiferent daca i-au reusit sau nu celelalte tentative. Te trezesti la un moment dat ca iti joaca relantiul ca e plin DPF-ul si a inceput regenerarea, dar tu nu ai de facut decat un drum pana in oras si inapoi in trafic start stop. Atunci realizezi ca ... e ca un catel si te pune sa o scoti la plimbare cand ti-e lumea mai draga. Germanii nu au problema asta, pentru ca dieselul cu DPF e gandit pentru navete lungi la 130km/h sau peste unde regenerarile se fac linistite fara ca tu sa le porti de grija. Cam asta a fost viata mea cu 316D-ul dupa ce i-am schimbat filtru de particule, cel vechi fiind la final de viata 250mii km. Ce am patimit cu ea inainte.... nu mai are rost sa povestesc. Oricum, prin oras nu ma bucuram prea mult de ea. Ma stresam numa. Dar in rest nu ma pot plange, a fost foarte fiabila. Am schimbat chestiile mentionate mai sus in decurs-ul primilor 5 ani, si in al 8-lea an am vandut-o cu peste 300mii km curata. Am dat-o pentru ca efectiv vroiam ceva cu care sa ma pot duce si pe distante mai scurte fara sa fac numaratoare inversa dupa fiecare drum. Cat mai am pana tre sa o scot la regenerare. Cum e viata cu 320i. Pai....La benzinar N43 cu filtru NOX seamana si nu prea cu pacostea pe diesel. Filtrul NOX se incarca si el in timp si cere desulfare. Si desulfarea aia se face in niste parametrii. Sa fie motorul al temperatura optima, viteza peste 115km/h, temperatura pe evacuare 600 grade celsius. Din ce pot sa observ la a mea isi face desulfarea si la viteze mai mici daca pot sa ma asigur ca creste temperatura pe evacuare. Partea pozitiva e ca depunerile din filtrul nox sunt in cantitati mult mai mici decat funinginea din dpf-ul diesel, drept urmare, nu infunda fagurele, deci nu apare fenomentul de filtru infundat si nici nu pierzi din putere. Alta parte pozitiva e ca desulfarea incepe garantat de fiecare data cand o calci peste suta sau reusesti sa cresti temperatura pe evacuare la 600 C. Eu spre exemplu o scot pe centura Apahida din Cluj, si e o bucata de drum care numa urca, urca si urca. Acolo o bag in mod sport si o las sa se tureze la 3500/4000 si la deal creste temperatura suficient cat sa curete noxu. Nici nu tre sa chinui masina. Sau cand merg la plimbari mai lungi mai ies pe autostrada, o setez din cruise control la 144km/h (ca sa fie 140 pe gps) si imi vad de drum. Si garantat isi face treaba. Desulfarea fata de regenerare e mult mai scurta. Daca la diesel in 2 saptamani de circulat urban cere regenerare, la benzinar merg si 2 luni pana cand imi apare 30EA nox cat sulphurized, si atunci o scot la o tura. Ce pierzi daca nu faci desulfarea, e la consum si adaptarile alea la long term fuel trim. N43 merge in 3 moduri. Omogen, Mixt omogen/stratificat si stratificat. Modul stratificat e ala care iti da economie f buna la benzina. Cand NOX-ul se umple, nu mai merge motorul in mod stratificat, doar omogen. Am avut o perioada cand nu am mai apucat sa o desulfez si imi crescuse consumul cam cu 2L/100km. Valorile ajunsesera f mari pe nox cum nu le mai vazusem. Asta a fost candva prin februarie anu trecut. Dupa o tura zdravana s-a curatat bine de tot si de atunci nu s-a mai repetat episodul. Consumul meu mixt e undeva la 7l/100. In exterior daca merg economic scot sub 6. Am facut o excursie in Croatia si cand am vazut pe bord range peste 1000km cu plinul facut am ramas f impresionat. Asta poate face n43-u cand functioneaza corect. Dar iti spun sincer acum, mie nu imi place sa merg cu 5l/100. Mie imi place sa merg cam cu 6,7 sau 7,2l/100. Adica nici ca nebunu dar nici ca un adormit. Platesc mai mult la pompa pentru un plus de distractie. Acuma povestea cu ce probleme am avut si ce am schimbat la ea e lunga. A mea a fost intretinuta doar la partea de schimburi de ulei. In rest, fosta proprietara a lasat sa se adune toate prostiile. Garnituri, brate, senzori. N43-u are o serie de probleme tipice de care nu prea scapi decat daca le-a schimbat deja fostul prprietar. Distributia ca si al n47 tre schimbata dar e in fata motorului si e mult mai ieftina. Bobine bujii injectoare... cam nu ai ce face. Cand pica tre sa pui noi si originale. pompa apa, pompa inalte pompa vacuum. au si astea o viata. Daca le faci pe rand poate nu e asa rau. Eu am facut multe toate o data. Unele necesare impreuna cu altele preventiv ca am vrut eu. 316d-ul l-am facut boboc cam in 5 ani. Eram si eu tanar cu carnet proaspat la prima masina si venit mai mic. 320i-ul l-am bombardat in primul an cu de toate ca am avut buget facut pentru reconditionare. Mecanica estetica tot ce vrei. Din cate probleme a avut am ramas cu una mica care nu sunt sigur ce e si anume ca dupa un drum mai lung si o pauza de 1-2 ore, porneste un pic sacadat...uneori. E ceva intermitent fara erori. Am schimbat tot felul de senzori si module asa pe ghicite sperand ca poate poate. Mai am un senzor de schimbat si anume ala de pozitie de la arborele cotit. L-am comandat. Nu cred ca va rezolva, dar e ultimul care ar avea relevanta in context. Am facut o reconditionare la mechatronic, al meu fiind automat. Erau niste cauciucuri pe acolo imbatranite si solenoizii obositi. Nu facea figuri cutia dar parca nu era 100%. Acum schimba divin. Recent mi-a picat senzorul de nivel de ulei. Fix dupa ce am schimbat uleiul. Banuiesc ca nu l-au conectat bine baietii de la service. Am comandat unul nou oricum si o sa il schimb. Asta pentru ca N43 nu are joja. Masoara nivelul si calitatea uleiului electronic. In concluzie in fiecare masina am bagat cam 10mii euro. Se putea si mai ieftin. Dar nah. pasiune, nebunie, bmw. N47-le a fost mai fiabil, dar m-a stresat mai mult. N43-u a fost mai pretentios dar ma bucur mai mult de el si ma fascineaza cum functioneaza. Si imi place faptul ca multe chestii le pot face singur la 320-i. la n47 ii lasam pe experti, la n43 sunt curios, vreau sa pun eu mana. 316d-ul l-am luat ca atat mi-a permis atunci buzunarul. 320i-ul l-am luat ca mi l-am dorit de mic si sper sa nu il dau.
    1 point
  9. M50D intretinut corespunzator e vis, daca tu ti-ai luat M50D sa te dai cu el in oras...nare greseala. B58 e un motor reusit fara mari probleme, dar pe SUV o sa cam faca vartej in rezervor.
    1 point
  10. Omniasig, o bataie de joc pe banii soferilor. Am avut recent parte de o experienta care m-a facut sa inteleg clar de ce atat de multi soferi se plang de aceasta companie. Eram in trafic, circuland regulamentar, cand un alt sofer neatent a intrat usor in masina mea. Impactul a fost minor, dar a cauzat cateva zgarieturi si indoiri care necesitau reparatii. Am tras pe dreapta si am completat amiabila. Soferul vinovat are polita RCA la dubiosii Omniasig. Documentele au fost completate corect, semnate de ambele parti, iar soferul vinovat si-a recunoscut greseala. Totul a parut in regula, fara nicio complicatie la prima vedere. Dupa ce am depus mers la constatare, s-au depus documentele la Omniasig, am fost asigurat ca dosarul este complet si ca nu ar trebui sa fie nicio problema cu aprobarea despagubirii. Agentul care a facut constatarea a verificat masina, a facut fotografii si mi-a spus ca totul este in regula. Mi-au spus sa astept un raspuns in cateva zile, sau cam asa ceva. A trecut o luna fara niciun semn de la ei. Am incercat sa sun, iar la call center mi-au spus ca dosarul este "in analiza" si ca va mai dura putin. Timpul a trecut, iar zilele s-au transformat in saptamani. De fiecare data cand sunam la call center, primeam acelasi raspuns vag: Este in analiza, nu stim, reveniti mai tarziu. Dupa o luna intreaga de asteptare, am primit in sfarsit un raspuns. Cererea mea de despagubire a fost respinsa. Motivul respingerii era atat de absurd incat nici nu avea sens. In loc sa ofere explicatii clare, au invocat niste linii de lege confuze care nu stateau in picioare. Se vedea clar ca scopul lor era sa gaseasca orice pretext pentru a nu plati. Aceasta experienta mi-a lasat un gust amar. Dupa niste Google, am gasit ca nu eram singurul in aceasta situatie. Multi alti clienti Omniasig s-au plans de aceleasi practici: dosare respinse fara motiv, amânari nejustificate si un dispret total fata de oameni. Zvonurile spun ca firma are probleme financiare serioase si ca refuzul de a plati despagubirile este o strategie pentru a ramane pe linia de plutire. Omniasig este o companie austriaca, iar atitudinea lor arata clar cat de mult dispretuiesc piata din Romania. Se bazeaza pe faptul ca oamenii nu isi vor cere drepturile sau ca nu vor merge mai departe cu reclamatii. Este evident ca ei nu respecta clientii si nici angajamentele pe care si le asuma prin contractele de asigurare. Daca aveti nevoie de o asigurare, evitati RCA Omniasig cu orice pret. Sunt o firma care isi bate joc de clienti. Sau, ca sa fiu mai finut, isi alege clientii carora le accepta dosarele.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.