Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Locatia si luna iesite la vot au fost Poiana Brasov si Mai. Acum votam weekend-ul din Mai in care va avea loc intalnirea. ×

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/18/25 in all areas

  1. Va propun sa lasam balta subiectul viitoarei taxe de poluare. Guvernul va croi legea astfel incat toti cei trei actori de care ii pasa sa fie multumiti: propriul buzunar (bugetul de stat), Dacia, masa de voitanti ce pot fi manipulati. Cat despre super manager-ul Dacia, Mihai Bordeanu, acesta se crede Elon Musk-ul României si coace legi in deplin conflict de interese, cu complicitatea guvernului. Este atat de bun in meseria lui, incat strategia sa de crestere a vanzarilor Dacia este constrangerea populatiei sa cumpere. Va iesi, probabil, o alta lege stramba si a sansei ratate, al carei rezultat principal va fi faptul ca vom plati mai mult.
    3 points
  2. E.M. - un papagal batran si ieftin. Mascota de balci.
    1 point
  3. Oarecum legat de treaba asta, din pacate masinile noi au devenit din ce in ce mai "proaste" si multa lume prefera masini SH mai vechi dar ceva mai simple in ceea ce priveste intretinerea plus cum a zis is Robert una e un E60 520d alta e un Logan si aici poate ar trebui si cei de la Dacia sa isi puna probleme , cum de nu sunt in stare sa "egaleze" un E60 de acum 20 de ani , desi as zice ca ultimele modele Bigster/ Duster/Sandero sunt totusi mai reusite .Ma rog bonus preturile au crescut incat daca vinzi o masina luata in 2021 acum deprecierea e minima . https://piataauto.md/Stiri/2025/02/Noul-studiu-de-fiabilitate-JD-Power-din-2025-arata-tot-ce-e-in-neregula-cu-industria-auto-de-azi-si-de-ce-unele-marci-au-decazut-atat-de-mult/
    1 point
  4. Trebuie un mix cumva dar cine sa stea sa gandeasca, eu le-as zice alora de la Dacia asa, da ma punem cum ziceti voi daca faceti discount suplimentar de 10% din valoarea masinii la cei care cumpara cu tichete rabla. O alta schema de "impingere " ar putea fi ca tichetul rabla sa fie dat diferentiat in functie de motor - ex non eur diesel -6000, non eur benzina 5900 si asa mai departe . Asa poate ce care au masini vechi non eur sa aiba "curaj" sa le dea .Probabil ar ajuta si ceva programe prin proprietarii care caseaza sa aiba dobanzi mai avantajoase la leasing/imprumut pentru masini sa zicem pana in 20k eur.
    1 point
  5. Da, statul pune taxele astea ca sa obtina bani la buget. Daca ar dori cu adevarat sa reduca parcul auto invechit si, implicit poluarea, ar face itp pe bune. Cel putin jumatate din autovehicule nu ar trece, am mai spus lucrul acesta. multi ar renunta sa le mai repare, costurile ar fi prea mari. Eu am 3 BMW-uri (2 sunt ale mele, 1 al fiului meu, toate 3 pe numele meu): e39 - euro 3, E46 cabrio - euro 4, G30 - euro 6. Cu primele 2, poluante, cum se zice, merg, in total, 1200-1500 km/an. Cu amandoua, nu cu fiecare! Ambele sunt in perfecta stare de functionare, cel putin din privinta noxelor. O fi corect sa platesc niste taxe la fel cu cei care trec ITP-ul cu noxe praf si care merg 25k km pe an?
    1 point
  6. Confirm și eu partea cu inclinatul șezutului pe spate, la început am fost incantat de aceasta funcție dar ulterior nu știam de ce nu ma simt bine la drum lung. Eu am si 1.95 si am nevoie de mai mult spațiu la picioare. După ce am adus șezutul la orizontala și am renunțat și la acea aripioara din șezut care se trage în fata a fost ok. Încearcă și o sa vezi. Mie mi se pare, fata de alte mașini, ca acceleratia este prea in stanga și stau cumva cu corpul usor rotit spre stânga fata de directia de mers, si asta provoacă un usor disconfort, dar m-am acomodat și aici.
    1 point
  7. Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.
    1 point
  8. Mare e satisfactia cand repari ceva si iti iese! Banii conteaza mai putin. Ca vin si tot se duc..
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.