Salutare. Am facut o revizie majora la BMW-ul meu f11 520d 2012 184 hp, model full panoramic, 234k km reali. si m-am gandit sa o impartasesc cu voi.
In urma cu o luna a inceput o scurgere de ulei care dupa orice drum de minim 10 km apoi lasata peste noapte aparea cam cat o palma urma de ulei.
ITP-ul l-am trecut, dar mi-a zis ca e mare scurgerea si e posibil sa fie din 2 locuri.
Pe langa asta, masina prezenta scartait la rece la cureaua de accesorii si perna stanga spate, doar in anumite pozitii se lasa de tot (in 3 zile de stationat).
In rest masina era in parametrii, masina doar de weekend, cu doi copii mici mereu in spate. Foarte rar se sta in trafic cu ea, aproape deloc.
Va las preturi mai jos, in total 23.200 lei cheltuiala.
1. Pernele spate, fiind o masina care de luni pana vineri sta, am observat ca doar daca e parcata cu partea stanga pe bordura se lasa perna dreapta spate in 3 zile, invers parcata se lasa in 4-5 zile. COST 2x 878 manopera 500.
2.Problema secundara. Rolele si cureaua accesorii. Erau destul de uzate, scartaitul disparea dupa incalzirea lor(1 minut maxim).
COST 596 manopera 300
3.Am zis ca daca tot ii fac o "revizie mare" sa schimb si distributia. Pe asta am facut-o strict preventiv. cea veche era sa zicem ok.
COST 4000.
4. Pai daca tot schimb distributia, cutia ce zice? se supara ca nu e bagata in seama.
Cost ulei cutie + filtru 1665 Manopera 500.
5. Problema principala: Scurgerea de ulei.
Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei, una de la capacul motor. Am dat mana libera mecanicului ca la orice obstacol apare in aventura sa se ocupe.
Cost. Silicon 100 // set garnituri 238// Semering 256// Saiba inj 30x4// Surub 4x15 // ulei + filtru 382 // Buson baie (aparent si de aici scurgea) 18 // Pompa ulei(Preventiv) 1948// Capac Motor 1857// Bateria filtru 1830// Flansa apa 232// Reconditionat turbina (avea joc in ax, m-a chemat pana la service ca sa bag mana in ea si sa constat) 2225 // Filtru de particule curatat 450// Antigel 25x3// Fulie Motor 1084// Pompa apa 506
Manopera 2500. + furtune rupte pe la niste vacuumuri si niste curatari intensive prin motor.
Extra. In Noiembrie am schimbat tampoane cutie si motor, aproximativ 2200 cu manopera. Senzor presiune ulei 800. Revizia este cam 1200.
Pe unele le-am schimbat preventiv. Dar ma bucur ca am actionat din timp. Piesele toate originale. Am mai pus ciancionping pe alte masini si m-am lecuit.
Constat ca dupa toata "servisarea" asta, masina parca e mai noua, trage nu cred ca mai tare decat o facea, dar mai fin si mai liniar. urca mai repede la 150-160 km/h. la consum nu m-am uitat niciodata, deci nu pot spune diferente. Sunetul motor este mai "sanatos". Mai curat. Am simtit imediat diferente. atat de mers, de comfort, de sunet.
Voi ce parere aveti?
Inainte de a judeca si de a spune ca mai bine o vindeam si ca puneam suma asta si luam alta. Specific ca am venituri lunare mai mari decat costul de mai sus si nu sunt adeptul masinilor scumpe cu motoare mari si nici adeptul masinilor mai noi. Este o masina de suflet, pe care o visam de mult timp. Am avut multe feluri de masini, dar asta mi se pare ca strict pentru ce am eu nevoie sta in echilibrul perfect. Cand doresc experiente, inchiriez de la Bavaria Mobility ultimele modele si ma rasfat.
Cu masina asta am devenit de la utilizator auto la pasionat auto. Las atasat 2 imagini, mai multe nu pot.