Trebuie sa te uiti cu atentie la mecanismul capotei dintre cele doua zavoare. Se pare ca punctul comun care face ca ambele zavoare sa se deschida in acelasi timp s-a mutat. Cand zic punctul comun ma refer la faptul ca tu atunci cand tragi sa deschizi capota sa treaca de prima dezavorare (care e si cea mai stransa) atunci punctul comun de balans (ca si distanta intre zavoare) dintre cele doua zavoare se muta spre acel zavor care se deschide mai usor si de aceea acela se deschide primul si nu si celalalt. Iar la apasare (re-inzavorare) probabil capota si zavoarele ...sarmele alea in U, alea prinse de capota se repozitioneaza si zavorul cel intepenit, cel indepartat fata de sofer, isi revine.
Capota la modelel noi, F-uri, cred ca si G-uri... sunt de toate jena. Se simte cum parca sta sa se rupa cand tragi sa dezavorasti capota complet. Eu am impresia ca intr-o zi nu o sa pot sa ridic capota si o sa se rupa prostia aia de sarma care e prinsa de sarma dintr cele doua zavoare (ca asta e cum sunt se dazavoraste capota la bmw.. sunt doua sarme: una pana la o bucla, bucla fiind a doua sarma - de la un zavor la altul.
Mi-am facut un obicei sanatos, dupa parerea mea. Trag prima oara de maner sa se dezavorasca o data apoi ma duc ridic capota cu mana sa eliberez greutatea si intepenirea sau e e acolo. Apoi ma mai duc o data la maneta si atunci cand trag de ea a doua oara (e de doua ori mai usor de dezavorat) decat daca as trage fara sa ma si cobor sa ridic capota, atat cat ii permite spatiul ala.
Eu chiar nu inteleg, DE CE P...a mea a trebuit sa faca un mecanisma asa de complicat? Ce era rau in a mergew la copta in fata si DEZAVORA ZAVORUL ALA DE SUB CAPOTA CU MANA SI RIDICA CAPOTA?? E o prostie idioata ca sa confirm un pleonasm.
Parca noua metoda ar ridica si capota pana sus.. (noapte mintii)
Zau daca stiu ce P.. mea au urmarit.. scopul a asa ceva?/ daca nu sa se strice mai usor mecanismul capotei, mai fragil, mai de doi lei.. sa ai ce repara..
Nu mai zic ca la anumite modele pur si simplu in mecanism au pus si un MICROSWITCH, adica microcontactul care semnalizeaza in bord ca, capota e probabil dezavorata. La modelele mai vechi era undeva departe unde praful si rugina si mascariile ajungeau mai greu. Mai nou s-au gandit (prost, rau intentiona si ieftin) sa il puna acolo unde se aduna rugina (daca nu ungi...) iara daca ungi (mecanismul de inzavorare/dezavoarare) s-ar putea sa dea semnal fals, sa nu mai functioneze si sa strici microswitch-ul DIN ZAVOR (alta noapte a mintii).. Micro-switch de usa de capac de cutie alarma casei.. asta au gandit.. sa faca.