Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 03/25/25 in all areas
-
2 points
-
Multumesc Inca este in luru din pacate. Mai e mult pana departe. Multumesc. Trebuie sa indraznim sa iesim din tipare! Am vrut sa mai scap de greutate pe unde se putea, asa ca am tot cautat o capota din fibra ca sa scap de cea originala care cantareste 23kg, efectiv o ancora. Din pacate nu am gasit pe nicaieri una care sa pastreze prinderile originale, ca sa o pot monta pe balamale. Asa ca m-am hotarat sa fac una. Am luat legatura cu Sese RS, i-am lasat capota mea originala sa faca matrita si s-a apucat de treaba. Cu matrita facuta, nu a durat mult pana aveam si reultatul final. Foarte multumit de cum a iesit, avand toate prinderile originale si mai ales de cat de mult am redus din greutate. Capota de fibra are acum 9kg, o reducere de 14kg fata de cea originala. Pot sa fac si o capota din fibra de carbon, care ar reduce aceasta greutate posibil la jumatate, dar inca ma gandesc daca merita sau nu. Urmatorul pas a fost evacuarea. Fiindca a trebuit taiata podeaua si o sectiune mica din prag ca sa o pot face, avea sens sa fac aceasta operatie inainte ca masina sa intre la tinichigerie. Sectiunea de podea de la pasager va trebui inaltata ca sa aiba loc finala, asa ca am executat toata sectiunea, urmand mai apoi sa fie construita cum trebuie.2 points
-
Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...1 point
-
@goangaus vezi aici: https://www.realoem.com/bmw/enUS/select Totodata pe site-urile profi de vanzari anvelope, ai optiunea de a selecta dupa omologare ( BMW *, AUDI AO, MERCEDES MO, etc ) dau doar exemple: anvelope.ro, cauciucuridirect.ro, etc1 point
-
BMW nu, Bavauto da,sau orice magazin mai mare, Bardi, Epiesa . Am luat si eu vreo 2 sdvuri asa sa ma aflu in treaba .1 point
-
1 point
-
Multumesc, vedem ce iese. Multumesc. Foarte foarte multa munca intra, de asta nu sunt multi care se apuca de asa ceva din pacate. Continuand povestea, acum ca trenul de rulare era pus la punct, aveam nevoie si de ceva frane. Iar, era optiunea sa aleg un sistem aftermarket ca Ap Racing sau altele, dar am preferat sa raman la OEM. Asa ca am mers pe frane de M3 F80 de 380mm fata si 370mm spate. Overkill pentru o masina de greutatea asta, dar ca si cu orice altceva legat de acest proiect, toate au fost gandite atent si au un rost. Discul original de e9 comparat cu cel de M3 F80. Etrierii nu sunt plug and play. Pe spate a trebuit sa fac un suport adaptor, pornind de la clasicul model de carton, apoi in autocad si prelucrat. Nu e aspectuos, dar e rezistent. Etrierii au trebuit modificati putin pentru a avea suficient spatiu pentru adaptor. Fata a fost putin mai usor de facut, doar luat 2,5mm fin prindere la freza si au picat la fix. Cu franele montate, am putut lua toate masuratorile ca sa fac jantele custom. Am ales sa merg pe jante noi, forjate din 3 bucati, fapt pentru care am mers direct la fabrica si le-am dat toate cotele si am facut un design custom pentru jante (mai multe despre asta mai tarziu). Masuratori pentru jante. O scula foarte utila, tot trebuie sa pui mana pe pix si hartie si sa calculezi barrel-uri si backspace si etc, dar a fost de mare ajutor. Wallothnesch este principalul furnizor de panouri de caroserie pentru e9 si alte modele. Desi nu au absolut toate panourile, au suficiente. Am comandat marea majoritate de elemente de la ei, si 5 cutii imense mai tarziu, le aveam la garaj. Doar cateva din elemente mai jos: O sa incerc sa postez cate putin cate putin, din cauza ca exista limita de upload la poze, plus ca tebuie sa modific dimensiunile la ele fiind prea mari.1 point
-
Cu toata suspensia fata terminata, a urmat motorul. Fiindca a fost mutat in spate destul de mult (pentru egalarea maselor si manevrabilitate mai buna), a trebuit taiat tunelul central si panoul ignifug pentru a incapea. Fits like a glove Asa ca s-a inceput munca la oalele spate. Ca sa poata fi montat grupul de E28 de 210mm, podeaua a trebuit modificata si creata o prindere pentru bucs de la grup. Am cumparat cea mai groasa bara stabilizatoare existenta pe piata pentru E28 pe spate, ca sa fie echilibrata cu bara stabilizatoare fata de M3 E46. In final puntea spate a fost gata. A urmat cardanul, custom evident. Am decis sa pastrez doar flansele de prindere ale cardanului (de pe cutie si de pe grup) si sa inlocuiesc teava originala de 1,5mm grosime cu teava noua de 3mm (mai tarziu va avea sens aceasta modificare). Echilibrat si gata de pus pe masina, unde evident tunelul central a mai trebuit taiat ca sa aiba spatiul necesar. In final in Februarie 2024, masina era inapoi pe sol, cu intregul tren de rulare la locul lui. Va urma....1 point
-
Salut, In cele din urma am identificat de unde provenea acea vibratie. Pe langa simeringuri, flansa cardan si schimbul uleiurilor din grupuri s-a curatat si galeria de admisie in acea intrare in service. Toata banuiala se invartea in jurul lucrarilor de la cardan si intradevar, acea distanta de 5mm intre cardan nu era ok si a fost corectata prin repozitionarea cardanului. Pe langa asta s-a facut si o resetare a adaptarilor cutiei de transfer, datorita schimbului de ulei. Dar cum vibratia tot persista, am inceput sa banuiesc ca ar putea sa fie legata de curatarea galeriei de admisie. Impreuna cu chatGPT si cu un mecanic foarte priceput, s-a identificat problema ca fiind din faptul ca dupa curatarea galeriei de admisie nu s-a facut o resetare a adaptarilor ECU-ului pentru noul airflow si o resetare a adaptarilor la injectoare. Dupa aceaste schimbari, mi s-a zis ca in 100km ECU-ul se refac adaptarile pe baza noului flow de aer. Si asa a fost. Ba chiar, imediat dupa resetarea adaptarilor, cum a iesit de pe poarta service-ului mi-am dat seama ca problema s-a rezolvat. Vreau sa mai descriu inca o data vibratia, pentru ca e foarte important: se manifesta si in gol in special la turatii intre 950-1000rpm. Este destul de greu sa accelerezi asa usor incat sa tii masina la 1000rpm, dar in multe situatii, la viteze de 30-40kmh, cutia ZF schimba in trepte superioare si ajunge sa ruleze la 1000rpm unde se simtea imediat acea vibratie. Apoi se mai simtea in plaja 100-120kmh, dar acolo era mai greu de observat. Sper sa fie de folos pentru cine mai pateste ce am patit eu.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00