Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 02/11/25 in all areas
-
NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID4 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 03/2015–06/2016 2-Series F22 ab 03/2015–06/2016 2-Series F23 ab 11/2014–06/2016 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2015–06/2016 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2015–06/2016 6-Series F06/F12/F13 ab 03/2013–06/2016 7-Series G11/G12 ab 07/2015–06/2016 X3 F25 ab 03/2016–06/2016 X4 F26 ab 03/2016–06/2016 NBT Evo (the Next Big Thing Evolution) ID5/ID6 compatibility: 1-Series F20/F21 ab 07/2016–2019 2-Series F22/F23 ab 07/2016–2021 2-Series F45/F46 03/2017-2021 3-Series F30/F31/F34/F80 ab 07/2016–2019 3-Series G20 09/2018-2021 4-Series F32/F33/F36 ab 07/2016–2019 5-Series G30/G31/G38 ab 10/2016–2019 6-Series F06/F12/F13 ab 07/2016–2018 6-Series G32 ab 07/2017–2018 7-Series G11/G12 ab 07/2016–2019 8-Series G14/G15 09/2018-2021 X1 F48 ab 06/2015–06/2022 X2 F39 ab 11/2017–10/2022 X3 F25 ab 07/2016–08/2017 X3 G01 ab 11/2017–2020 X4 F26 ab 07/2016–03/2018 X5 F15/F85 ab 07/2016–2018 X6 F16/F86 ab 07/2016–2019 i3 I01 ab 09/2018–07/2022 i8 I12 ab 09/2018-2020 Z4 G29 09/2018-2022 Atasat torrent harti Europa: NBTevo_ECE_2025-1_101243.3.210.zip.torrent5 points
-
Salutare. Am facut o revizie majora la BMW-ul meu f11 520d 2012 184 hp, model full panoramic, 234k km reali. si m-am gandit sa o impartasesc cu voi. In urma cu o luna a inceput o scurgere de ulei care dupa orice drum de minim 10 km apoi lasata peste noapte aparea cam cat o palma urma de ulei. ITP-ul l-am trecut, dar mi-a zis ca e mare scurgerea si e posibil sa fie din 2 locuri. Pe langa asta, masina prezenta scartait la rece la cureaua de accesorii si perna stanga spate, doar in anumite pozitii se lasa de tot (in 3 zile de stationat). In rest masina era in parametrii, masina doar de weekend, cu doi copii mici mereu in spate. Foarte rar se sta in trafic cu ea, aproape deloc. Va las preturi mai jos, in total 23.200 lei cheltuiala. 1. Pernele spate, fiind o masina care de luni pana vineri sta, am observat ca doar daca e parcata cu partea stanga pe bordura se lasa perna dreapta spate in 3 zile, invers parcata se lasa in 4-5 zile. COST 2x 878 manopera 500. 2.Problema secundara. Rolele si cureaua accesorii. Erau destul de uzate, scartaitul disparea dupa incalzirea lor(1 minut maxim). COST 596 manopera 300 3.Am zis ca daca tot ii fac o "revizie mare" sa schimb si distributia. Pe asta am facut-o strict preventiv. cea veche era sa zicem ok. COST 4000. 4. Pai daca tot schimb distributia, cutia ce zice? se supara ca nu e bagata in seama. Cost ulei cutie + filtru 1665 Manopera 500. 5. Problema principala: Scurgerea de ulei. Scurgerile de fapt, proveneau una de la bateria filtrului de ulei, una de la capacul motor. Am dat mana libera mecanicului ca la orice obstacol apare in aventura sa se ocupe. Cost. Silicon 100 // set garnituri 238// Semering 256// Saiba inj 30x4// Surub 4x15 // ulei + filtru 382 // Buson baie (aparent si de aici scurgea) 18 // Pompa ulei(Preventiv) 1948// Capac Motor 1857// Bateria filtru 1830// Flansa apa 232// Reconditionat turbina (avea joc in ax, m-a chemat pana la service ca sa bag mana in ea si sa constat) 2225 // Filtru de particule curatat 450// Antigel 25x3// Fulie Motor 1084// Pompa apa 506 Manopera 2500. + furtune rupte pe la niste vacuumuri si niste curatari intensive prin motor. Extra. In Noiembrie am schimbat tampoane cutie si motor, aproximativ 2200 cu manopera. Senzor presiune ulei 800. Revizia este cam 1200. Pe unele le-am schimbat preventiv. Dar ma bucur ca am actionat din timp. Piesele toate originale. Am mai pus ciancionping pe alte masini si m-am lecuit. Constat ca dupa toata "servisarea" asta, masina parca e mai noua, trage nu cred ca mai tare decat o facea, dar mai fin si mai liniar. urca mai repede la 150-160 km/h. la consum nu m-am uitat niciodata, deci nu pot spune diferente. Sunetul motor este mai "sanatos". Mai curat. Am simtit imediat diferente. atat de mers, de comfort, de sunet. Voi ce parere aveti? Inainte de a judeca si de a spune ca mai bine o vindeam si ca puneam suma asta si luam alta. Specific ca am venituri lunare mai mari decat costul de mai sus si nu sunt adeptul masinilor scumpe cu motoare mari si nici adeptul masinilor mai noi. Este o masina de suflet, pe care o visam de mult timp. Am avut multe feluri de masini, dar asta mi se pare ca strict pentru ce am eu nevoie sta in echilibrul perfect. Cand doresc experiente, inchiriez de la Bavaria Mobility ultimele modele si ma rasfat. Cu masina asta am devenit de la utilizator auto la pasionat auto. Las atasat 2 imagini, mai multe nu pot.5 points
-
Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.5 points
-
in RO detectoarele de radar sunt inutile, radarele politiei au "instant ON", adica sta oprit pana in momentul in care iti face poza, asa ca avertizarea e tardiva.5 points
-
Va propun sa lasam balta subiectul viitoarei taxe de poluare. Guvernul va croi legea astfel incat toti cei trei actori de care ii pasa sa fie multumiti: propriul buzunar (bugetul de stat), Dacia, masa de voitanti ce pot fi manipulati. Cat despre super manager-ul Dacia, Mihai Bordeanu, acesta se crede Elon Musk-ul României si coace legi in deplin conflict de interese, cu complicitatea guvernului. Este atat de bun in meseria lui, incat strategia sa de crestere a vanzarilor Dacia este constrangerea populatiei sa cumpere. Va iesi, probabil, o alta lege stramba si a sansei ratate, al carei rezultat principal va fi faptul ca vom plati mai mult.4 points
-
4 points
-
Dupa ce reusesti sa obtii rezultatul dorit, ia-ti timp sa faci cat mai multe ture in forta cu masina, pe strada Logofătul Udrişte, in dreptul numerelor nr. 9 - 15, din sectorul 3, Bucuresti, in zilele lucratoare in intervalul orar 8am - 4:30pm. Cu siguranta ca noul sunet al evacuarii va fi apreciat la adevarata lui valoare.3 points
-
Update la 4 luni de la achizitie, am ajuns la 12600 km. A fost si putina zapada pe aici, caucicurile Continental TS860S se comporta bine. De asemenea, cu ultimul update de la waze (beta version 5.4.0), acesta este vizibil si in cluster instrument-ul de pe idrive 8, si se misca impecabil. Asta "elibereaza" ecranul de infotainment si e mai comod sa te uiti drept in fata la navigatie. Si in varianta mai "compacta":3 points
-
salut, pentru icom sa iti mearga cu 4.39 sa zicem, ai nevoie sa faci si update pe icom, depinde versiunea de soft pe care o ai acum.3 points
-
o dati dintr-o extrema in alta... fiecare padure are si uscaturile ei. am vazut si "vechituri" in stare f buna de functionare si tinute din scurt cu tot ce trebuie ca mentenanta, si am vazut si euro6 cu egr off si adblue off si dpf off si altele... hai sa nu mai mancam cacat.3 points
-
3 points
-
Completare la aprobarea de model: C4_002_11 Producator: Laser Technology Inc. (LTI) U.S.A. Denumire mijloc de masurare: Aparat pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (Cinemometru) tip LTI20/20 TruCAM şi tip LTI20/20 TruCAM II Data eliberarii documentului: 19 mai 2022 Termen de valabilitate: 23 martie 2026 Aprobarea initiala pentru LTI 20/20 TruCAM a fost emisa in 2011, iar apoi a tot fost actualizata, periodic. Informatii extrass din: https://www.brml.ro/content/lista-aprobarilor-de-model3 points
-
Subscriu. Radar: problema principala a detectoarelor radar o constituie alarmele false. Un fenomen care s-a agravat exponential in ultimul deceniu, de cand au devenit comune sisteme de asistenta activa a conducerii, care utilizeaza radar in banda K. Ceea ce limiteaza in mod major eficienta detectorului - fie el si unul de top. Lidar (laser): probabilitatea sa detectezi si tu faciculul ingust al pistoului Lidar, atunci cand tinteste o alta masina din trafic, este extrem de redusa. Sansele nu sunt extraordinare nici macar cand tinta este chiar masina ta. Politistul trage de regula in numarul de inmatriculare sau in faruri. Detectia poate fi buna in special daca nimeresti unul care incepe sa iti "vopseasca" masina cu laser. Chiar si atunci, alarma detectorului de regula te anunta ca tocmai ai fost masurat - reducerea vitezei este, in majoritatea cazurilor, tardiva. Si eu consider ca Wave este cera mai eficienta contramasura, in prezent. Eventual dublat de vechiul obicei al flash-urilor, care insa are limitarile lui: in primul rand, a cam fost dat uitarii, iar in al doilea rand, nu functioneaza pe sectoarele de drum ale caror sensuri sunt despartite fizic prin parapeti (autostrazi, etc.)3 points
-
It's aliiiive! Nu o termin să mă plimb cu ea, a rămas tragerul cu radiatoare, bară,faruri și eșapamentul de pus, dar m-am liniștit să o aud pornită și totul bine pana acum.3 points
-
Salut. Da, sunt f multumit de motorizare daca e sa compar cu fostul F10, 525d, motor diesel de 2litri si 218CP. Nu vreau sa mai aud de diesel. Ai liniste, fara clantanitul specific unui diesel, fara vibratii, fara stres ca se colmateaza DPF-ul, galeria de admisie, fara stres legat de EGR, sistem AD-Blue, pompe de inalte, etc. Ca si consum din ce mi-am dat seama si la acelasi tip de condus, pe aceleasi drumuri ar fii cu 0.5litri mai mult la drumurile extra-urbane si poate 1litru la cele urbane. Sub asteptarile mele. De vreo 3 sapt i-am facut si update de iLevel in reprezentanta si se comporta chiar mai bine. Inclusiv sunetul motorului s-a modificat cel putin intre 2000 si 3000rpm. Inainte cel putin in plaja asta mi se parea mai zgomotos, acum de departe se aude ceva mai incet, plus ca si sunetul e mai placut. De asemenea, mi se pare ca are si putere mai mare, poate mi se pare totusi, desi se stie ca BMW pune ceva mai multa putere in motoarele lor decat declara, cel putin la benzinare. In comparatie cu orice diesel de 2 litri asta e racheta, n-ai nici o problema sa faci depasiri in siguranta. Eu iti recomand motorizarea asta2 points
-
Las un link aici catre un articol/test interesant: https://piataauto.md/Stiri/2025/03/VIDEO-Germanii-au-comparat-consumul-unui-BMW-530d-E39-diesel-de-acum-24-ani-cu-520d-actual-4-cilindri-mild-hibrid-rezultat-uimitor/ Daca deranjeaza sau pare ca nu-si are rostul aici, cu scuzele de rigoare, rog moderatorii sa-l mute undeva ok! Multumesc Mi-a parut foarte interesant, chiar daca nu e o comparatie 100% corecta, dar e destul de buna si edificatoare pe unele aspecte. Stima2 points
-
2 points
-
Ca sa faci mai galagios un E60, e simplu. Iti iei unul pe benzina, si dupa catalizatoare,tragi teava ,fara intermediară si finala, cu tipsuri duble. . Renunțați la ideea de diesel gălăgios , care de fapt e un pârț. Galagia de a scule vecinii in cartier e o prostie ordinară. Mereu un benzinar facut cu cap, va suna bine oriunde si oricând, fără sa se lege niciodata politia.2 points
-
2 points
-
Nu pe mine, @redog4dy, pe @LucaGeorge93. Eu nu am asa functie la masinile mele; inca.. Dar as fi curios sa aflu daca si, cu, ce se face.2 points
-
Farurile nu functioneaza la viraj stanga cand stai pe loc cu masina, ci numai la dreapta. Trebuie sa mergi ca sa vireze farurile la stanga.2 points
-
Daca îți doreai atâția cai,crezi că cea mai ieftină variantă era un 525d de 177cp pe care îl refsoftai și gata. In schimb,să duci la 240cp un 520d e destul de costisitor,iar fiabilitatea de după ar putea să nu fie un punct forte,deci se traduce din nou cu niste costuri suplimentare. Oricum,dacă un impozit de 1200 lei e problematic după cum spui, cred că ar trebui să te gândești serios la planurile de tuning vizate.2 points
-
Era o vreme cand si un sticker cu ///M iti mai dadea 1 cal si ceva...2 points
-
2 points
-
Nu este chiar doar cu numele MHEV la BMW. Motorasul electric ajuta la start/stop si la coasting si ajuta si in acceleratiile mai puternice! Daca mergi in „confort mode” consumi mult mai putin decat in sport, chiar daca ai talpa la fel de grea. Asta pot sa spun eu la un X3 G01 30i LCI. Si nu putem compara japonezele enuntate de tine ca si reprize/acceleratii sau ansamblu motor/cutie cu un BMW. Avantajele la impozit le ai deocamdata la orice motor cu sistem Mild Hibrid si nu ai nici stres cu incarcatul. Consumul e infinit mai mare fata de un Plug in care are alta autonomie electrica daca pornesti cu bateria incarcata. Dar daca nu incarci bateria, ai doar balast de carat. Eu sunt curios de ce ti-ai cumpara un plug in hibrid daca nu ai de gand sa il incarci tot timpul? (Zici ca in prezent nu ai priza de incarcare, dar nu poti sa iti cumperi o masina acum in speranta ca peste X ani o sa ai priza ca nu faci nicio afacere!)2 points
-
Salut, intai igienizeaza cu spray curatare frane si apoi vezi exact pe unde curge. Mecanicul trebuia sa faca asta de la bun inceput.2 points
-
@ebay Mulțumesc de recomandare, Astăzi am primit stația, pare f f calitativă, aștept electricianul să văd ce trebuie să modifid, am dat comandă și de o stație fixă de pus în curte, dar mă mai gândesc dacă o ridic sau nu, având în vedere că cea recomandă de tine e mișto. @Ciprian01 Sper ca astăzi, sau mâine dimineață să intru in posesia ei. Menționez ca farurile sunt nivel mijloc, Led Adaptiv, decupează, urmăresc farurile în curbe. Am fost puțin dezamăgit de acele dungi negre din exterior după un weekend de vizionat pozele din telefon, dar Luni dupa o vizită fulger până la dealer să o mai văd încă odată, m-am convins ca mașina e perfectă din toate punctele de vedere, vopseaua sidefată/perlată, o fac foarte specială. Legat de dotări, am fost la Bavaria, le-am dat VIN-ul și mi-au înșirat o listă lungă de dotări, probabil 85% dintre ele nu o să le folosesc niciodată,, @Maxxwell ai menționat că e foarte cheală, da.. nu are Bowers and Wilkins ,dar nici nu plâng, la mine în mașină merg doar cântecele de copii, iar copii îi am 90% din timp cu mine, acei 10% sunt la grădiniță. Dacă vreau să ascult, am acasă ceva finuț care ar încânta și timpanele audiofililor, nu are scaune de șeptar cum zic băieții, nu are piele de vițel nobil care a băut lapte Bio Napolact, are poliuretan de săraci, dar dmpdv se simte mega calitativ, net superior oricărui GLE vizionat in rețeaua Țiriac cu plastic tare acolo unde nici că te aşteptai să fie… normal că oricine ar avea impresia ca mașina este cheală când coboră dintr-un Cullinan, Bentayga în propriul garaj de minim 100 mp cu podea încālzită, cu o masă de biliard și lângă un cinema privat.. dacă este și cazul tău, jos pălăria , dacă nu, nu, scurt. Eu văd trei categorii de oameni, unii atât își permit, mașini “chele”, alții atât doresc să investească într-o mașină chiar dacă au in bancă de n ori suma platită pe aceea mașină , sau a treia categorie care nu au, dar îşi fac o rată la mașină mai scumpă decât își permit doar că să arate ca au… iar apoi fac revizii la garajul din colț, și merg cu anvelope KIN YOUNG XIN MI CI… Zilele acestea am condus un Citroen C1, prima dată de când l-am achiziționat cu 60 cai frumoși, de care sunt cel mai mândru, chel chel așa cum zic “băieții”, dar e nou, cumpărat de mine pe bani munciți nu furați sau primiți.. Sper să revin cu foto azi sau mâine. Sau gandit că imi trebuie și numere la mașină dacă plec pe stradā cu ea..2 points
-
Astia merita batuti si lasati fara carnet pe viata. Plus puscarie, bonus. In alta ordine de idei: nu e grav, dar e funny :)) https://b365.ro/video-bmw-la-gheata-in-bucuresti-pe-bd-unirii-un-sofer-a-patinat-si-a-aterizat-cu-masina-in-fantana-congelata-de-la-piata-constitutiei-557681/2 points
-
La cate probleme ai, nu ar fi mai bine sa deschizi topic la vanzari auto? :)) E o gluma, a se trata ca atare.2 points
-
Viper05 sa-ti dea Dumnezeu sanatate, m-ai scutit de un drum la dealer. Sa vezi ce am facut sambata, am spalat masina uns chederele, si am pus niste vaselina in yala si pe tampoanele pe care se sprijina hayonul. Mare bou, asta a cauzat problema, cum am curatat chederul si vaselina din yala si de pe tampoanele hayonului merge iar normal. Acuma nu-mi explic ce rau poate sa faca vaselina siliconica dar aparent asta pare a fi cauza.2 points
-
Este inclus Sport Mode sau se plateste abonament extra in Bmw Store ? Frumoasa culoarea, pare mai masiva masina vopsita asa!2 points
-
Doar ce m-am intors dupa un drum de vreo 3.500 km cu X1, prin urmare iata niste impresii la cald: -Foarte confortabila la drum lung...iar la asta contribuie: scaunele (cu masaj), isonorizarea, sistemul audio, farurile, habitaclul mai inalt.... M-am simtit odihnit ca in serie 3 -Fara emotii pe drumurile virajate de munte, iar in Dolomiti cam toate sunt asa...probabil ”sasiul adaptiv M”, desi nu stiu exact ce face...o face bine....iar italieni sunt niste soferi foarte presanti. - Rezerve de putere din greu, in orice setup (cu autonomie in baterie sau fara). Nu stiu cati cai sunt vii dintre cei 325 pe care ii da producatorul, dar masina trage ca nebuna, indiferent de panta 10-15%...mai mult decat pot duce pasagerii din spate -Are un consum mare la viteze de autostrada (130-150 kmph) dar am avut si o cutie pe plafon. Cam 9% dar am avut si pasaje cu 10%. Problema nu e insa una de consum ci de autonomie, cu 47L in rezervor...are cam 500 max 550 km in regim de autostrada. - Pe coborari, franarea regenerativa lucreaza bine..au fost coborari mai lungi la care am „incarcat„ si 8 km autonomie electrica. Pe care ii poti „pastra” in baterie daca vrei - Un aspect evident, dar la care nu ma gandisem... in mod pur electric nu este AWD ci doar tractiune spate. Am parcat intr-un loc cu zapada si cand am vrut sa ies, masina a plecat doar electric iar rotile spate pierdeau aderenta...dupa ce a pornit si termicul am iesit fara efort - Navigatia este foarte faina...vezi pe display drumul filmat cu camera din fata, cu sageti proiectate pe banda pe care trebuie sa te incadrezi. Am folosit-o dupa Ungaria, iar ca estimare si real trafic este similaza Waze...dar fara radare, gropi etc. -Comenzile vocale sunt f utile, doar ca nu sunt si in romana..prin urmare poti raspunde doar in EN la mesajele de pe whatsapp2 points
-
Bine spus ai “ai văzut și vechituri ok”, din păcate majoritate sunt vechituri poluante, legile nu se dau pentr 2,3 persoane care au mașini vechi întreținute care le folosesc preponderent in weekend. Eu chiar m am săturat să nu pot merge în oraș pe jos ca rămâi la propriu fără respirație când vine o rablă și să nu mai menționez ca tot drumul miroase doar a noxe. Eu zic ca e mai importantă sănătatea oamenilor decât să poată să meargă gigel cu euro 1 ca lui așa îi place. Suntem intr o societatea, libertatea este până când ajungi la libertatea, sănătatea altuia.2 points
-
Mulțumesc. O poveste scurtă : dacă stopurile ar aduce o îmbunătățire mersului, stabilității, reducerii consumului mașinii sau similar aș marșa fără ezitare. Mai am un vecin care are o serie 3 nouă și și-a pus buze față spate, frumoase vizual, nu pot nega, dar o ține pe stradă și eu în garaj. Nu sunt adeptul nici unei modificări substanțiale, gen jante de 22”, să-i mai băgăm 50 cai că ne trebuie, să schimbăm volanul că are butoane cu leduri bicolore, etc. Am comandat cu mare atenție și am exact ceea ce am vrut. Mai mult decât suficient . Am făcut mici codări practice prin sisteme, nimic grav. În rest, sănătate și bani de motorină. De obicei, mai binele este dușmanul binelui...2 points
-
incearca mai jos, dar nu prea sunt seeders. deselectezi ista-p/psdzdata nu ai nevoie de ele. Rheingold 4.08.13 Standalone SDP 4.08.11 ISTA-P 3.63.0.400 [2017].torrent2 points
-
Daca ai 28k euro sa dai pe un cotet ca dacia , ti bmw-ul si de banii aia ( 28k euro ) ai de unde sa platesti impozitul inca 20 de ani ( pana nu mai poti circula cu nici o termica ). Itp-ul sa fie Itp pe bune si orice " dpf off" sa fie respins cu bulinuta ca in decurs de 30 zile daca nu corespunde se radiaza permanent. Sa vezi cum n ar mai exista manarii de genul asta. Trebuie taiat in carne vie daca vrem sa ne civilizam . Va zic parerea mea : nu toti trebuie sa fim la fel , nu toti am studit si muncim la fel ca daca ar fi sa fim toti la unison dpadv , am avea toti dacia si am manca toti parizer.2 points
-
@BaXXon, euro 4 a fost introdus in ianuarie 2005 si a tinut pana in 2009. Crezi ca mai sunt mai mult de 5% masini euro 4 in mintile lor? Problema este ca chiar de pui o taxa, oamenii aia cu siguranta isi doresc o masina mai noua insa nu isi permit, si ce faci cu ei?! Si ei au de dus copiii la scoala, de facut cumparaturi etc. Nu imi dau seama cum se poate rezolva la modul real problema poluatii auto2 points
-
2 points
-
2 points
-
pai ce vezi acolo este consum prima ( adica consumul cu punctul 1.8.0 si al 2-lea este 2.8.0 adica productia ) si este normal sa apara asa. ideea e ca in momentul in care tu ai productie panouri 3kw(1kw/faza) si consum 2kw doar dintr-o faza, contorul cu suma vectoriala va sti ca tu ai injectat 1KW, nu cum fac restul adica ai cumparat 1kw la pret 0.82 si ai injectat 2kw la pret 0.23 ( dai exemplu hidroelectrica) sunt o sumedenie de astfel de videouri si discutii pe tema asta. Ai aici o explicatie super bine facuta si vorbeste exact despre aceste contoare. Mai exact la minutul 3 incepe explicatia de cel mentionat de mine PS: eu cand am facut cererea am cerut in mod explicit contor cu suma vectoriala strict din aceasta prisma deoarece folosesc vara 2 faze din 3 , la mine casa a fost gandita in felul urmator 1L-Casa 2L-Bucatarie 3L-PDC2 points
-
In rezervorul de la servo ai un filtru, sigur e îmbâcsit. Se poate curăța, problema e că nu poate fi scos afară, doar desfăcut șurubul care-l ține fixat pe poziție și cu migală și o periuță îl cureți. Cu ocazia asta, golește instalația și schimbă lichidul ( ATF sau CHF, scrie pe capacul de la rezervor )2 points
-
total de acord, luna de luna se compeseaza ce produci la pretul pe care il vrea furnizorul iar ce dai in plus in retea ramane sa primesti bani in 2 ani de la facturare. Eu nu am primit facturi de exemplu timp de 18 luni de la Enel/PPC, mi-au facturat injectie in retea din 2022 in 2024 cu scadenta in 2026, adica la 4 ani distanta...... Cu un sistem fotovoltaic cea mai buna solutie este sa consumi cat mai mult din productia proprie sau sa o stochezi in baterii pentru consum ulterior. Energia livrata in retea e ca si pierduta, primesti niste maruntis peste 2 ani, in cazul meu peste 4. Da, am centrala pe gaz Ariston si deja am pornit discutiile pentru montarea uneia hibrid pompa de caldura aer/apa + gaz. Cred ca asta e ultima iarna cand stau doar pe gaz la incalzire.2 points
-
2 points
-
2 points
-
Gata gata, am inteles ideea. Am luat-o ieri seara ca nu stau in 85 de lei. Problema a fost ca a trebuit sa mai cumpar un telefon pe android, eu avand ios, doar sa instalez aplicatia. Si surpriza, nu mi-a mers ce la altii mergea, anume sincronizarea CAS cu DME. De asta am intrebat daca cumva nu e si ea pe aici sau se poate face ca cele 2. Am zis ca mai scutesc aproape 100 lei cu asta, dar asta e.2 points
-
2 points
-
Poarta trebuie sa fie compatibila Homelink, in Romania nu prea sunt sisteme compatibile dar se poate adauga un remote control receiver homelink. Eu folosesc telecomanda integrata in oglinda atat acasa unde am o poarta FAAC cat si la firma unde usa de garaj e BFT. In ambele locatii am instalat acest receiver: https://chamberlain.de/products/homelink-pr433-41 point
-
1 point
-
De-a lungul anilor, acest topic a evoluat, adunand contributii de la multi membrii ai forumului. Cu aceasta postare de final de 2024, inchidem si unul dintre (probabil) cele mai longevive subiecte din acest sub-forum. Ma bucur ca masina a ajuns la un alt pasionat si ca va fi ingrijita in continuare. Last pic:1 point
-
S-a rezolvat cu inca o resoftare. Au aparut iar iconitele de AUTO pe camere, direct pe display-ul central.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00