Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation since 03/11/24 in all areas
-
Salutare, Dupa 7 luni de așteptare cu multa rabdare am primit si noua jucarie. Fiind super îndrăgostit de fostul G30, am dorit sa am acelasi feeling, doar ca intr-un pachet mai mare pentru ca familia s-a marit. Desi initial imi doream tare mult noul Porsche Cayenne, dupa o vizita la Stuttgart anul trecut in Noiembrie am ramas dezamăgit si am hotărât sa merg pe X5. Am condus astazi 600km iar pana acum mi se pare mult peste ce a fost G30. Sticlă excelentă, in sfârșit o clima care stie ce inseamna 22 de grade (nu am atins-o odata), iar tinuta de drum este excelenta. Abia astept sa o scot din perioada de rodaj si ma dau serios la ea sa vad cum se simte un boltar pe roti cand e abuzat. Mai jos cateva fotografii cu bestia si lista de dotari. Service History !! CHECK HISTORY !! Type X5 xDrive40i Series G05 (X Series) Body Type Sports Activity Vehicle Steering - Engine B58N Displacement 0 Power 0kw / 0hp Drive - Colour manhattan metallic Upholstery Leather Merino coffee S337 M Sports Package S33B M SPORT PACKAGE PRO S710 M Leather Steering Wheel S715 M Aerodynamics Package S7LK Travel Paket S7M9 Individual Option High-Gloss Shadow-Line S7R7 Innovation Package S7RS Package Comfort S402 Panorama Glass Roof S413 Luggage Compartment Net S417 Roller Sun Visor, Rear Door S418 Luggage Compartment Package S420 Sun Protection Glazing S423 Floor Mats Velours S428 Warning Triangle And First Aid Kit S44A Cup Holder Temperature-Adjustable S453 Climate-Controlled Seats, Front S456 Comfort Seat With Memory S4A2 Glass Application Crafted Clarity S4FL Travel & Comfort Rail System S4GQ M Seat Belts S4HA Seat Heating, Front And Rear S4HB Heat Comfort Package, Front S4M5 Individual Leather-Covered Dashboard S4NB Autom. Climate Control With 4-Zone Ctrl S4T7 Massage Function F.driver & Fr.passenger S4T8 Outside Mirror With Auto Dip S4UR Ambient Interior Light S4WW Individual Fine Wood Ash Grain Grey S654 DAB Tuner S6AE Teleservices S6AF Statutory Emergency Call S6AK Connected Drive Services S6C4 Connected Package Professional S6F1 Bowers & Wilkins High End Sound System S6NX Storage Tray Wireless Charging S6PA Personal ESIM S6U3 BMW Live Operating Area Professional S6U8 BMW Gesture Control S536 Auxiliary Heating S548 Kilometre Speedo S552 Adaptive LED Headlight S5AC High-Beam Assistant S5AL Active Protection S5AU Driving Assistant Professional S5AV Active Guard S5DW Parking Assistant Professional S230 EU-Specific Additional Contents S2NH M Sport Brake S2PA Locking Wheel Bolt S2TB Sport Automatic Gearbox S2VB Tyre Pressure Display S2VH Integral Active Front Steering S2VR Two-Axle Air Suspension S302 Alarm System S319 Integrated Universal Remote Control S322 Comfort Access System S323 Soft-Close-Automatic Doors S3DN BMW Radiator Grille Iconic Glow S3KA Acoustic Comfort Glazing S3MC Indiv.roofrailing,Mirror-Fin.Shadow Line S3MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE S801 German Version S851 Language Version German S879 On-Board Literature, German S8KA Oil Service Interval 24 Mths / 30,000 Km S8R3 COC ADDITIONAL SCOPES S8R9 Refrigerant R1234yf S8TF Active Pedestrian Protection S760 High Gloss Shadow Line S775 Headlining Anthracite S1CB CO2 Equipment S1CE Recuperation System S1DF Exhaust Emission Standards EU6 Rde II S1MA M Sports Exhaust System S1W7 BMW LA Wheel Multi Spoke 745I STD S925 Dummy-SALAPA S9D8 Exclusive Package De SA090 90 Ah AGM Battery16 points
-
Salutare, Dupa cele doua proiecte BMW F36 430dsi BMW G20 330i urmeaza BMW G22 M440i. Visam la el inca de cand am ales 330i-ul.. dar nefiind buget, am facut un mic compromis la momentul respectiv. Dar.. ieri am ajuns in Germania si azi ar trebui sa pornesc spre casa cu ceea ce cred ca va sta mult timp la mine. la prima vedere, voi completa kitul M Perf Carbon cu Lip si Side Skirts, plus jantele pe care le aveam pe G20.15 points
-
Salutare, In urma cu aproximativ o luna am luat decizia de a achizitiona cel de-al 5-lea seria 3 consecutiv, se pare ca imi place foarte mult caroseria. Am avut e90 330xd, f30 non-LCI 335xd, f30 LCI 340xi, g20 non-LCI m340xi, si acum g20 LCI m340xi. Am cochetat si cu ideea de a trece la SUV (X3/X4), dar pana la urma m-am intors tot la 3ar. Nu am prea multe de zis despre achizitie, aveam cateva dotari pe care le doream neaparat (scaunele M sport, trapa, interior negru, pachet shadowline extins, etrierii de frana rosii), iar masina aceasta le-a bifat pe toate, plus altele de care nu eram asa de convins. Initial, am crezut ca iDrive 8 nu imi va placea prea mult (venind de pe iDrive 7), insa m-am obisnuit destul de repede si sistemul se misca foarte, foarte bine. Diferenta de marime intre ecrane se simte destul de tare. Insa intr-adevar, lipsa butoanelor de clima nu este un lucru pozitiv din punctul meu de vedere, de fiecare data cand umblu la temperatura ambientala sau la incalzirea in scaune trebuie sa dau click pe ecran. Farurile sunt matrix LED acum, si arata foarte bine cu pachetul shadowline extins, iar adaptivele contureaza foarte bine si foarte repede (comparat cu cele laser de pe g20 non-LCI). Scaunele sunt extrem de confortabile, si suportul lombar este fix ce trebuie (nu am avut pe masina anterioara) la drum mai lung. Per total, pentru mine cel putin, as spune ca este un improvement fata de non-LCI. Masina am achizitionat-o cu doua seturi de jante: BMW 792M jet black - de vara, cu cauciucuri Bridgestone Turanza T005 (echiparea de fabrica). BMW 898M - de iarna, cu cauciucuri continental TS860S Brand: BMW Model: M340i xDrive Sedan Colour: Brooklyn grau metallic Upholstery: Leather Vernasca black seam blue Lista de optiuni: 01CB CO2 equipment 01CE Recuperation system 01DF Exhaust emission standards EU6 rde II 01G0 BMW lt-all.whl dbl.spoke 792M MB runfl at 0230 Extra package, EU-speciifc 0248 Steering wheel heater 0258 Tyres with runfl at properties 02PA Locking wheel bolt 02T4 M Sport differential 02TB Sport automatic gearbox 02VB Tyre pressure display 02VF Adaptive M chassis 02VL Variable sport steering 0302 Alarm system 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst 0316 automatic trunk lid mechanism 0322 Comfort access 033B M SPORT PACKAGE PRO 03DS BMW display key 03KA Acoustic comfort glazing 03M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS 03MF BMW INDIVIDUAL LIGHTS SHADOW LINE 03MQ BMW M Heritage logos 0403 Glass roof, electrical 0420 Sun protection glazing 0428 Warning triangle and fi rst aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjustment, electric, with memory 0465 Through-loading system 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AW Instrument panel Sensatec 04GQ M seat belts 04MC Interior trimstrips, Carbon Fibre 04NE Blow-by heater 04U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements 04UR Ambient interior light 0534 Automatic air conditioning 0536 Auxiliary heating 0548 Kilometre speedo 0552 Adaptive LED headlight 05AC High-beam assistant 05AQ Active guard plus 05AU Driving assistant professional 05DA Passenger airbag deactivation 05DC Rear-seat headrests, folding 05DN Parking assistance system Plus 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon surround sound system 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency call 06AK Connected Drive Services 06C3 Connected Package Professional 06DR BMW Drive Recorder 06NX Storage tray wireless charging 06U3 BMW Live operating area Professional 06VB Control Infotainment 0710 M Leather steering wheel 0711 M Sports seats 0715 M Aerodynamics package 0754 M Rear spoiler 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07CH BMW Repair Inclusive 07LK Travel Paket 07M9 Individual option high-gloss Shadow-Line 07NW BMW Service Inclusive 07VB Comfort Package 0851 Language version German 0879 On-board literature, German 08EK Dummy-SALAPA 08KA Oil service interval 24 mths / 30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 08TR Decoding additional functions 08WQ Control G 0925 Dummy-SALAPA A090 90 Ah AGM battery Poze: Interiorul: Farurile: Jantele de vara:11 points
-
La sfarsitul primaverii 2024 am avut ocazia sa merg, pentru scurt timp, intr-un e39 525i cutie automata. Am ramas impresionat si mi-am dorit unul. Ca si la E46 cabrio, cautari, preturi mari, tepe prin Romania, ignor din partea multor nemti, renuntasem. Pana cand, la un anunt pe care-l salvasem in decembrie, neamtul a raspuns (precizez ca le scriam din start de unde sunt, ca sa nu pierdem vremea). Sambata trecuta, prin intermediul lui "Ingineru", caruia ii multumesc din suflet si aici pentru ajutor (nu aveam nici o sansa sa o cumpar fara el), vazut, placut, luat. Sambata am semnat contractul, am platit, marti (ieri) a primit banii, la ora 15.00 masina era radiata si gata de livrare. A plecat pe platforma aseara, undeva pe vineri ar trebui sa ajunga la Craiova. Este un 520i din 2001, 2172 cmc, 126k km, doi proprietari, fara rugina, etc. Cateva poze cu ea10 points
-
stai sa imi conectez laptopul cu diagnoza la forum, pt a face o scanare a pozei si sa identific astfel defectiunea. am nevoie sa imi spui modelul exact de seria 5 cat si seria de sasiu. deocamdata sunt la munca. revin cu raspuns mai pe seara dupa ce imi dai informatiile10 points
-
man, eu nu sunt croit altfel. am calculele mele, pt mine ce e nu, e nu. hibridele sunt complicate, in teorie putin fiabile, nu stau sa incarc, sa nu am porbagaj si sa car fie si 50kg care nu le vreau. renunt la dimensiunea portbagajului pt ca imi place ceva (gen seria 8), nu pt ca nu imi place ceva, de genul unei hibride. nu am unde incarca acasa, nu umblu bezmetic. masina asta va fi luata pt termen lung (vreo 10 ani), sigur fiind ultima pe care o capat. la un moment dat va fi a mea personala, nu stau sa schimb baterie la ea care costa 10.000 euro si sa imi bat capul cu asa ceva. pt mine, masina hibrida contrazice tot ceeea ce sunt eu ca om. am o placere deosebita sa torn combustibil in rezervor, ma face sa ma simt bine. m-ar lua depresia sa umblu cu cabluri si stecher si prize. masina pt un barbat este un premiu al vietii si trebuie sa fie asa cum simti lucrurile, fie si eronat dupa standardele altora. cand ii vad pe colegi cum vin tiptil cu masinile lor hibride in modul electric, ma pufneste si rasul. mai sunt harburile alea de toyoya, hibride (fara plug-in) scot un sunet ciudat cand merg incet..voma imi provoaca.10 points
-
De ieri avem o nouă jucărie in familie, un X1 30e xDrive, plugin-ul cu motor de 1.5 (3 cilindri) + o baterie de 16 kwh si un motor electric pe spate. Simtitor mai mare decat versiunea precedenta de X1, are fix 4.5m si spatiu suficient atat pentru pasagerii din spate, cat si in portbagaj (480L). 320 CP in cartea tehnica, se simte rapida (sub 6 secunde 0-100 in cartea tehnica), multumita si unui cuplu de cca 470 nm, dar aici este de explorat si revenit cu opinii. Are pachet M interior/exterior si ceva dotari de bun simt: -scaune sport si electrice + masaj/volan incalzit -audio HK cu 11 incinte -asistenta parcare cu 360 si self-parking - head-up display - pilot automat adaptiv - Android Auto/CarPlay wireless - sasiu adaptiv - faruri led adaptive -keyless entry, hayon electric.. Luata cu garantie extinsa si service inclusiv (5 ani, 100k)..am avut si la serie 3 si a fost ok. Va fi masina sotiei, care merge preponderent urban si de aici optiunea plugin. Am incarcat-o peste noapte (cam 10h) iar range-ul electric aratat acum este 70 km. Oficial este 85...real cred ca va fi pe la 50-55.9 points
-
Un scurt update la aproape 3 luni de la achizitie, am facut 4000+ km si am ajuns la 10800 km. Masina se comporta exemplar, idrive 8 imi place din ce in ce mai mult. Drive recorder e o chestie foarte interesanta, ai tot timpul disponibile 20 de secunde de filmare inainte de a apasa pe "record" (se pastreaza intr-un buffer circular), si apoi 20 de secunde dupa ce ai apasat pe "record". Asadar, rezulta un filmulet de 40 de secunde filmat cu toate 4 camerele. Consumul mediu e ~10L/100km. Cateva poze de la o sedinta foto cu un prieten intr-o seara: .9 points
-
9 points
-
Gataa.. Exceptand faptul ca la inceput aveam impresia ca am ceva intre ochi de la stripe, imi place mult cum se simte la manevrabilitate. Interiorul e complet, urmeaza curatirea .9 points
-
Masinile astea nu pornesc si motorul termic cand apesi mai energic pe acceleratie? Eu asa stiu. Luati va fratilor dacii full electrice daca vreti sa va traiti viata mergand ca oile doar pt stisfactia ca scrie acolo un consum fantastic de mic si ca ati facut astfel economie. E o antiteza totala, sa iti iei bmw si apoi sa te pui sa faci economie. Ca e evident bmw-ul nu a fost luat din motiv de saracie. Si apoi stam cu pedala apasata 1cm ca sa nu cumva sa porneasca motorul termic Cand o sa vina o factura pe o reparatie ce o sa faceti? O sa o bagati in priza ca sa mai scada?9 points
-
@Cristi0809 Ma tem ca nu poti afla aici un raspuns precis la intrebarea ta. Iata insa niste idei care te-ar putea ajuta sa iei o decizie. Intr-un episod, Seinfeld spunea ceva de genul (reproduc din memorie; exprimarea poate fi aproximativa, dar ideea conteaza): Cand intrebi prietenii sa-ti recomande un doctor, toti iti spus: "Mergi la doctorul meu, este cel mai bun." Iar Seinfeld se intreaba unde sunt doctorii aceia care au terminat facultatea ultimii din promotia lor si abia au trecut examenele. La fel este si cu mecanicii. Eu cunosc un mecanic foarte bun, tu cunosti un alt mecanic foarte bun, fiecare cunoaste cate un mecanic foarte bun. Ei bine, mecanicii nu atat de buni sunt printre acestia. Ai un G30 530e care a venit din fabrica cu 252CP + 113CP, dar vrei mai mult. Similar, te descurci bine cu femeile, dar vrei sa poti mai mult. Te duci la un doctor bun (vezi #1 de mai sus) si acesta iti spune: "Poti sa iei Viagra, este facuta de Pfizer, o companie farmaceutica renumita, care investeste milioane in dezvoltarea de medicamente. Dar eu am facut la mine in bucatarie o pastila cu efect chiar mai tare decat Viagra si costa mult mai putin." Si tu decizi sa iei pastila fabricata in bucataria doctorului. Dupa cea mai tare noapte cu femei din viata ta, a doua zi dimineata faci pipi cu sange. O fi din cauza pastilei doctorului, sau alta cauza? Mai iei pastile, sau nu? Pilitura din filtrul de ulei o fi de la tuning, sau din alta cauza? Mai tii tuning-ul, sau nu? Pentru diverse probleme medicale, te duci la doctorul de familie. Dar daca - ipotetic - ai avea nevoie de o operatie la inima, nici nu-ti trece prin cap sa o faci la medicul de familie (nu ca s-ar putea), ci cauti un chirurg specialist in cardiologie. Mecanicul tau poate fi foarte bun la aproape tot ce inseamna intretinerea si repararea unui BMW. Bravo lui. Ce anume insa il recomanda ca fiind calificat in inginerie si software - cunostinte absolut necesare pentru a realiza un tuning reusit? Din cele de mai sus, tind sa cred ca a desface motorul este prematur si (in baza informatiilor pe care ni le-ai dat) nejustificat. Recomandarea mea este sa te programezi la o reprezentanta BMW pentru revenirea de urgenta la software-ul original. Pana atunci, ar fi bine sa nu mai circuli cu masina, sau daca trebuie sa o faci atunci sa nu o fortezi absolut deloc. Dupa resoftare, schimba uleiul si filtrul. Chair daca ai facut recent un astfel de schimb, este important sa schimbi din nou (apropos, schimbul recent are un foarte bun rol de flush). Apoi foloseste masina in mod normal si vezi care este situatia la urmatorul schimb de ulei. Abia atunci vei afla daca lucrurile sunt triste, sau ai scapat usor.9 points
-
Incepand din 1.11.2024, toate BMW-urile cu navigatie CIC, CIC-Mid, Champ2, NBT, NBTEvo, EntryNav, EntryEvo, MGU18 si MGU22 au update gratuit la harti lifetime (pana in 2099). Tot cu aceasta data BMW nu mai vinde coduri FSC pentru update de harti. Singura regiune pentru care mai exista coduri FSC de update este USA si asta pana cand sunt rezolvate probleme de licentiere. Atasat documentul BMW. Pentru update aveti nevoie de "kitul de reparatie FSC" din SGATE>ENCS care acum contine pentru toate BMW-urile codul lifetime. Update-ul cu coduri "fake" sau contra cost devine de acum total neproductiv.8 points
-
Masina colegului @neo_andersson a ajuns in familia noastra. Nu pot spune lucruri noi despre ea, pentru ca o cunoasteti deja din topicurile de prezentare si vanzare. BMW 420d xDrive Individual GranCoupe M Sport Edition Culoare: Frozen Bronze Metallic Individual Tapiterie: Piele Merino Nutmeg Individual Optiuni: 248-Volan Incalzit 2TB-Sport Automatic Gearbox 2VB-Afisare Presiune Pneuri 2VF-Sasiu Adaptive M 2VL-Directie Variabila Asistata 302-Sistem de Alarma 316-Portbagaj Electric inclusiv inchidere/deschidere cu piciorul 319-Telecomanda deschidere porti/garaj integrata in oglinda interioara 322-Sistem de Acces Comfort (Keyless Entry&GO) 323-Sistem Soft-Close pentru toate cele 4 portiere 337-Pachet M Sport 3AC-Carlig de tractare electric rabatabil 3AG-Camera marsariere 420-Geamuri fumurii spate cu protectie solara 430-Oglinzi exterioare heliomate cu incalzire 431-Oglinda interioara heliomata 459-Scaune electrice cu memorie 481-Scaune Sport 488-Suport Lombar electric sofer si pasager 493-Pachet compartimente depozitare 496-Bancheta spate cu incalzire 502-Sistem de spalare faruri 552-Faruri Adaptive LED cu distributie variabila a luminii 5DP-Senzori de parcare fata+spate cu parcare automata laterala si longitudinala 5DL-Surround View (5 camere) 5AG-Sistem de avertizare la schimbarea benzii (unghi mort) 521-Senzor ploaie 534-Aer Conditionat Automat in 2 zone 563-Pachet lumini interioare in 2 culori 575-Prize aditionale de 12V 5AC-Asistenta la faza lunga 5AL-Sistem Activ de Protectie 5AS-Driving Assistant (avertizare la coliziune fata+spate, avertizare la plecarea de pe banda, avertizare la pietoni cu functie de franare) 5DF-Cruise Control Adaptiv Stop & Go (distronic) 609-Sistem de Navigatie Profesional 610-HeadUp Display 654-Radio Digital DAB 601-TV Digital DVBT2 6CP-Apple Carplay 6WB-Bord Digital 688-Sistem de sunet Harman Kardon Surround 6AC-Apel de Urgenta 6AE-Teleservices 6AK-Connected Drive 6AM-Informatii traffic in timp real 6AP-Servicii Remote 6FH-Rear Seat Entertainment (tablete pentru locurile din spate cu 2 telecomenzi si 2 perechi de casti wireless) 6NS-Sistem extins de conectivitate pentru smartphone 6U9-BMW Touch Command (tableta pentru locurile din spate) 6UK-Night Vision cu recunoastere de persoane si functie de franare 710-Volan M din piele 715-Pachet M Aerodinamic 760-Ornamente High Gloss Shadowline 775-Plafon negru antracit 7R7-Pachet Innovation 7VB-Pachet Comfort 7XP-Pachet de navigatie cu Connected Drive 8TH-Sistem de afisare a semnelor de circulatie HELC-Stopuri Facelift8 points
-
Postez aici in ideea ca poate va ajuta experienta mea in a scadea pretul la RCA. Totul a inceput in urma ofertelor de asigurare primite pt un BMW 335i din 2011, sofer 61 ani, clasa de asigurare B4. Cele mai mici 3 oferte: Groupama 3900 lei, Omniasig 5100 lei, Hellas 7500 lei, toate pe 12 luni. Acum incepe identificarea. Exista o procedura in urma careia, in cazul in care te incadrezi sub "asigurat cu risc ridicat", poti cere sprijinul BAAR astfel incat sa poti scadea tariful RCA. Stiu ca pot parea ca multi pasi insa e ft simplu si dureaza doar cateva minute! Pe scurt, 3 oferte de la asiguratori, talon, buletin! Cum? https://www.baar.ro/asigurati-cu-risc-ridicat/ "Aveti cel putin 3 oferte de asigurare aflate in perioada de valabilitate primite de la asiguratori RCA diferiti; ofertele sunt calculate pentru perioade de asigurare de 12 luni si reprezinta prima de asigurare totala obtinuta prin insumarea primei de asigurare nete de cheltuieli de distributie cu cheltuielile de distributie aferente canalului de vanzare utilizat de catre potentialul asigurat, fara acoperirea serviciului de decontare directa si fara alte clauze si acoperiri suplimentare; toate primele de asigurare totale din ofertele primite, calculate ca mai sus, sunt mai mari, la data formularii respectivelor oferte, decat: tariful de referinta pentru vehicul (a se vedea mai jos)X factorul N (a se vedea mai jos) X coeficientul pentru clasa de bonus-malus in care sunteti incadrat (a se vedea mai jos)" Cand poti solicita: "Puteti solicita, de la BAAR, alocarea unui asigurator RCA, pentru incheierea contractului de asigurare RCA, doar in situatia in care primele de asigurare totale (fara acoperirea serviciului de decontare directa si fara alte clauze si acoperiri suplimentare), ofertate de cel putin 3 asiguratori RCA pentru 12 luni, sunt cu 36% mai mari fata de tariful de referinta, aferent segmentului de risc din care faceti parte. Prin urmare, majorarea nu se raporteaza la prima de asigurare pe care ati platit-o pe polita anterioara / anul trecut, ci la tariful de referinta în vigoare, publicat de ASF. In situatia in care va incadrati in categoria asiguratilor cu risc ridicat, se calculeaza prima recomandata, reprezentand prima de asigurare care se comunica asiguratorului RCA alocat." Tarife de referinta in functie de varsta si cilindree: https://www.asfromania.ro/ro/a/2879/tarife-de-referinta-rca---decembrie-2023. Nu uitati de clasa voastra de Bonus/Malus cand calculati tariful de referinta: Clasa Bonus Malus B0 – categoria de bază B1 – 5% reducere B2 – 10% reducere B3 – 15% reducere B4 – 20% reducere B5 – 25% reducere B6 – 30% reducere B7 – 40% reducere B8 – 50% reducere Clasa M1 + 10% majorare Clasa M2 + 20% majorare Clasa M3 + 30% majorare Clasa M4 + 40% majorare Clasa M5 + 50% majorare Clasa M6 + 60% majorare Clasa M7 + 70% majorare Clasa M8 + 80% majorare Tot ce trebuie sa faceti este sa mergeti pe site-ul https://public.riscridicat.ro/, selectati "Inregistrare caz nou" si acolo atasati asa: - 3 din cele mai mici oferte RCA in format de la asigurator, nu se accepta calculatiile facute pe PINT, Economo, Emag sau alte siteuri online. Eu am apelat la un broker de RCA care mi-a trimis ofertele de asigurare in format PDF de la asiguratori (un PDF, o oferta de la un asigurator). Acolo sa contina numarul de oferta, clasa B/M, datele asiguratului si toate ofertele facute pe aceeasi perioada, masina si utilizator. Copie dupa certificatul de inmatriculare/inregistrare a vehiculului pentru care se solicita incheierea asigurarii; strict pentru cazurile in care ofertele primite de la asiguratorii RCA sunt pentru un vehicul care urmeaza sa fie inmatriculat/inregistrat, in lipsa certificatului de inmatriculare (talonului), se poate prezenta cartea de identitate a vehiculului (CIV) impreuna cu un document care sa ateste dreptul de proprietate sau utilizare asupra acestuia (exemplu: contract de vanzare-cumparare, contract de leasing etc.); Copie dupa actul de identitate al proprietarului/utilizatorului vehiculului – persoana fizica pentru care se solicita asigurarea; Copie dupa certificatul de inregistrare intr-unul din registrele prevazute de lege al proprietarului/utilizatorului vehiculului pentru care se face solicitarea, daca acesta este persoana juridica, respectiv: certificat de inregistrare la Registrul Comertului, in cazul societatilor sau certificat de inscriere a persoanei juridice fara scop patrimonial, in cazul asociatiilor si fundatiilor (Registrul Asociatiilor si Fundatiilor, etc.), Copie dupa certificatul de inregistrare fiscala al proprietarului/utilizatorului vehiculului pentru care se face solicitarea, daca acesta este o entitate inregistrata fiscal, alta decat societatile, asociatiile si/sau fundatiile (de exemplu: o forma de exercitare a profesiei de avocat, notar, personal medical, societate civila etc.); Copie dupa mandatul reprezentantului conventional, in cazul in care solicitarea se face de catre o alta persoana decat asiguratul (de exemplu o companie de brokeraj). Incarcati acolo toate aceste documente si da-ti submit. In aprox 5 zile lucratoare ei vor raspunde. La mine de exemplu raspunsul primit a fost urmatorul: Asta inseamna ca acum ori ma preia un asigurator in termen de o zi lucratoare din platforma ori mi se aloca automat unul de catre BAAR dupa acea zi la tariful comunicat. 3114.07 lei. Asadar, in urma a putin research si 5 minute din timp, am reusit sa scad RCA de la 3900 minim la 3114.07 lei. Las aici si un snip din oferta de la Groupama, care mentioneaza in mod explicit faptul ca trece de tariful de referinta si poti apela la BAAR. Sper ca postul meu a fost de ajutor si usor de inteles. In caz ca va mai vin idei sa modific textul astfel incat sa fie mai usor de inteles, please say8 points
-
Informatiile de mai jos se adreseaza situatiilor in care, desi rotile masinii au fost echilibrate in mod repetat si chiar la ateliere service roti diferite, in continuare exista vibratii care nu pot fi explicate prin alte posibile defecte ale masinii, iar inlocuirea integrala a setului de roti nu este o solutie acceptabila. Determinarea calibrarii corecte a aparatului de echilibrat roti Teoretic, atelierele service roti ar trebui sa-si calibreze periodic aparatele de echilibrat. Nu sunt convins ca acest lucru se intampla, nici la toate atelierele si nici cu frecventa necesara. Procedura pentru a determina daca aparatul este calibrat: se ruleaza aparatul “la gol”, adica fara a avea absolut nimic montat pe axul sau (roata, adaptor, etc.); cand se opreste, aparatul trebuie sa arate un dezechilibru de cel mult 5g (grame). Daca valoarea indicata depaseste 5g, aparatul este decalibrat si nu il puteti folosi pentru a echilibra roti; daca indicatia “la gol” este de max. 5g, atunci se va echilibra o roata urmand procedura normala a aparatului; dupa echilibrarea rotii (pct. 3), se va monta pe janta, intr-o pozitie oarecare, o greutate de 60g .. 80g (adica, se dezechilibreaza in mod voit). Se ruleaza din nou aparatul. Acestea trebuie sa indice necesitatea de a monta noi greutati care sa compenseze greutatea de dezechilibrare. Ele nu trebuie montate, roata trebuie sa ramana dezechilibrata; cu roata dezechilibrata conform pct. 4, trebuie rulat aparatul de cinci ori consecutiv. Notati valorile indicate de aparat de fiecare data. Toate aceste valori nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta; se marcheaza pozitia rotii fata de axul aparatului, apoi se roteste roata pe ax la 90 grade fata de pozitia anterioara; se ruleaza aparatul si se noteaza valoarea indicata; se repeta pasii 6 si 7, pana cand roata a fost testata de aparat la 90 gr., 180 gr, si 270 gr. fata de pozitia initiala. Toate valorile notate la pasul 7 nu trebuie sa varieze mai mult de 5g una fata de alta. Daca procedura se incheie cu succes, atunci puteti avea incredere ca echilibrati rotile cu un aparat in buna stare tehnica. Retineti ca, in general, atat anvelopele cat si jantele bat, atat radial cat si lateral. Cu ocazia echilibrarii rotilor, ideal ar fi sa masurati bataia radiala si laterala a acestora si sa le comparati cu specificatia BMW pentru modelul respectiv – daca o gasiti. Cu titlu orientativ, la o roata (ansamblu janta + anvelopa montata) o bataie radiala si/sau laterala mai mare de 1,30mm, masurata pe anvelopa, nu este in regula. Pentru o bataie radiala excesiva, vedeti continuarea de mai jos. Pentru o bataie laterala excesiva, probabil va trebui sa indreptati / inlocuiti janta, si/sau sa inlocuiti anvelopa. Observatie: ma astept ca atelierele service roti “high-end” (ex: anvelope.ro, auto-soft.ro, etc.), care de regula gem de clienti cu masini scumpe, sa nu aibe nici chef si nici timp pentru procedura de mai sus. Probabil ca puteti gasi mai multa deschidere la ateliere mai modeste, eventual platind ceva in plus. Verificati insa ca aparatele din dotarea acestora sa nu fie antice si/sau intr-o stare estetica vadit obosita. (continuare in postul urmator) (continuare din postul anterior) Chiar cu rotile corect echilibrate, este posibil ca in continuare sa existe vibratii nedorite, in special atunci cand masina are anvelope high-performance cu raportul de aspect mai mic de 45 inclusiv. Prin “raport de aspect” inteleg valoarea care determina inaltimea peretelui lateral al pneului, relativ la latimea sa. Spre exemplu, la 225/40R18 acesta este “40”, iar la 275/35R19 este “35”. Procedurile de mai jos au ca scop minimizarea bataii radiale. Optimizarea pozitiei anvelopei fata de janta se determina si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii, sau zona de pe circumferinta cu abatere maxima fata de un cerc perfect (punctul rosu din poza Wheel_1.jpg). In acest sens, se poate utiliza un comparator, in timp ce roata este montata pe aparatul de echilibrat; se marcheaza pe flancul anvelopei (linia albastra din poza Wheel_1.jpg) pozitia acesteia fata de valva (cercul albastru din poza Wheel_1.jpg); la masina de dejantat se impinge, de jur imprejur si pe ambele parti, talonul anvelopei spre interiorul jantei, dar afara a scoate anvelopa de pe janta. Se ung talonul si janta cu lubrifiantul utilizat la service-urile roti si apoi se roteste anvelopa fata de janta cu 180 grade; se umfla anvelopa astfel incat aceasta sa se reaseze corect pe janta; se monteaza roata pe masina de echilibrat, se masoara din nou bataia radiala maxima a rotii si se marcheaza noua zona de pe circumferinta cu abatere maxima; daca bataia radiala s-a redus in mod semnificativ, atunci se re-echilibreaza roata si se monteaza pe masina; daca bataia radiala maxima a ramas in aceeasi pozitie initiala fata de valva si nu s-a redus ca valoare – situatia din poza Wheel_2.jpg – atunci janta are cea mai mare contributie la bataia rotii; aceasta trebuie indreptata sau schimbata; data bataia radiala maxima s-a mutat cu 180 grade odata cu anvelopa – situatia din poza Wheel_3.jpg – atunci anvelopa are cea mai mare contributie la bataia rotii; probabil trebuie inlocuita; daca bataia radiala maxima s-a deplasat cu mai putin de 180 grade, atunci atat janta cat si anvelopa contribuie semnificativ la abatere. Rotiti anvelopa fata de janta cu 90 grade, in sensul acelor de ceas sau in sens invers, pana cand obtineti pozitia cu bataie radiala minima. Daca ajungeti la o valoare acceptabila, re-echilibrati roata si montati-o pe masina. Optimizarea pozitiei rotii fata de butuc cu roata montata pe masina, se determina cu un comparator si se marcheaza pe anvelopa bataia radiala maxima a rotii; se marcheaza pe butuc pozitia gaurii de prezon cea mai apropiata de valva rotii; se remonteaza roata pe butuc, intr-o pozitie cat mai apropiata posibil de 180 grade fata de pozitia anterioara. Se strang prezoanele, se masoara valoarea noii batai radiale maxime si se marcheaza pe anvelopa pozitia acesteia; daca valoarea bataii radiale s-a redus semnificativ, aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa; daca valoarea bataii radiale nu s-a redus semnificativ, atunci: daca noua pozitie a bataii radiale maxime este la fel cu vechea pozitie fata de gaura de prezon marcata la pct. 2, atunci butucul rotii (privit ca ansamblu butuc / rulment) este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este la fel cu vechea pozitie fata de roata, atunci roata este cauza principala a abaterii; daca noua pozitie este deplasata, in comparatie cu vechea pozitie, atat fata de gaura de prezon marcata cat si fata de roata, atunci atat butucul cat si roata contribuie la abatere. Modificati pozitia rotii fata de butuc, inaintand cate un prezon la fiecare incercare, pana cand determinati pozitia cu bataia radiala minima. Aceasta este pozitia corecta a rotii pe butuc. In viitor, aveti grija sa pastrati aceasta pozitie relativa.8 points
-
Daca nu ai rezervorul full, nu poti da zoom out pt ca masina considera ca nu ai motorina pt inconjurul planetei.8 points
-
@CatalinG31 Rolul AdBlue este de a reduce prezenta oxizilor de azot (NOx) din gazele evacuate. El este absolut necesar pentru ca un motor Diesel sa fie conform cu standardul de emisie specific masinii respective (Euro 6 + subclase ale acestuia). Da, la o inspectie ITP efectuata corect, o masina fara AdBlue ar trebui sa pice testul de noxe. Ce pot sa te rog este sa nu ingrosi si tu randul celor multi care si-au transformat masinile Diesel in bombe biologice, prin tot felul de modificari la sistemele anti-poluare, sub scuza penibila ca reparatia este prea scumpa. A avea un BMW inseamna totodata a-l si intretine la standardul BMW. Iar un G31 este inca prea recent fabricat pentru a-l transforma intr-o insailatura de improvizatii românesti, cu sigla BMW pe capota.8 points
-
8 points
-
Salutare, După ceva căutări și ajutor din partea membrilor forumului în topicul în care am cerut sfaturi, am găsit un X4 M40i aproape pe gustul meu. De prin ianuarie de când am avut F10-le în service la Bavaria și mi-au dat la schimb un G30 pentru 3 săptămâni cât a durat revopsirea, mi s-a pus pata să fac un upgrade. A se consemna că soluția de marketing a celor de la BMW de a da mașină de schimb de generație mai nouă pentru a manipula clienții să cumpere mașini din generații mai noi funcționează. Sau cel puțin a funcționat în cazul meu. De aici gândul meu a plecat direct către un SUV, mai ales că înainte de F10 am avut un Touareg și nu prea m-am acomodat eu cu sedanul, fapt pentru care am programat test-drive pentru X5 și X3/X4. X5 a picat testul din primele 200-300m de condus - n-a fost pe gustul meu - și a rămas de ales între X3, care pare mai practică, dar cu un dos mai urâțel din punctul meu de vedere și X4, care e mai puțin practică dar care are un fund pentru care eu aș întoarce capul pe stradă de față cu nevasta. Problemele au început în momentul căutării pentru că variantele la vânzare sunt foarte puține. Am vrut neaparăt Premium Selection și imperios necesar din Germania (nu că în România ar fi fost vreuna la vânare prin Bavaria Used, dar mna). Am început să mă documentez cu privire la costurile de adus prin Bavaria Used vs. părți terțe și am considerat că mai bine mă ocup singur de găsit, negociat + transport. Bavaria Used nu lucrează cu toți dealerii din Germania, iar pentru mașinile aduse de la dealeri neagreați cer niște prețuri mult prea mari. Am început căutările în minte cu interior negru + culoare Brooklyn Grey, doar că se pare că această culoare umflă prețul mult și nici nu prea am găsit un Brooklyn dotat cum îmi doream. Așa că am rămas la mașina pe care am și achiziționat-o și care a stat salvată în bookmark vreo săptămână până să cer detalii sau să verific dotările - îmi plăcea cum arăta dar nu prea mi-a provocat interes pentru că din poze părea neagră, aspect neverificat inițial. Mașina a fost vândută de Procar GMBH - am cerut VIN pe mail, l-am primit, am verificat - destul de dotată - nr. ok de km comparativ cu altele - culoarea mi-a plăcut - Sophisto Grey, dar are interior Cognac, care spre surprinderea mea arată cu muuuult mai bine în realitate comparativ cu foto (de adăugat aici că toată achiziția s-a realizat exclusiv prin mail și până în momentul în care a ajuns în România nu am văzut deloc mașina altfel decât în poze) Am mai negociat cu dealerul o revizie, ceea ce a prelungit puțin durata de pregătire - plătită pe 22 Februarie, ridicată pe 07 Martie, ajunsă în București pe 09 Martie. Ieri am scos nr. roșii și am reușit să conduc prima mea mașină pe benzină. Foarte mișto senzația, mai ales că diferența între Comfort și Sport mi se pare foarte mare comparativ cu F10-le pe care l-am avut. Urmează CASCO - am cerut oferte - aștept recomandări de asigurator dacă aveți. Mai adaug foto când se face frumos afară. Deocamdată atât am. Fabricată - 29.11.2022 Prima înmatriculare - 13.02.2023 Nr. km - 18.667 la momentul anunțului Opțiuni 01CB CO2 package 01CE Energy recovery system 01DF Emissions standard EU6 rde II 022W 20" BMW light-al.wh.M dbl.spk.699 runfl. 0230 Extra package, EU-specific 0248 Steering wheel heater 0258 Tire with run-flat functionality 02PA Wheel bolt retainer 02T4 M sport differential 02TB Sport automatic transmission 02VB Tire pressure display 02VF Adaptive M suspension 0302 Alarm system 0319 Integrated universal remote control 0320 Deleted, model lettering 0322 Comfort access 03AC Trailer coupling 03DZ Delete extra external lettering 03KA Acoustic comfort windows 03M2 M SPORT BRAKE, RED HIGH-GLOSS 03MQ BMW M Heritage logos 0402 Electric panoramic roof 0420 Sun protection glazing 0423 Floor mats, velours 0428 Warning triangle and first aid kit 0430 Interior/outside mirror with auto dip 0431 Interior mirror with automatic-dip 0459 Seat adjuster, electric, with memory 0488 Lumbar support, driver and passenger 0493 Storage compartment package 0494 Seat heating driver/passenger 04AW Instrument panel 'Sensatec' 04KN Interior trim alu.rhomb.w.accent strip 04NE Blow-by heater 04U0 Electroplat.cover/clip f.operat.elements 04UR Ambient interior lighting 0534 Automatic air conditioning 0536 Auxiliary heating 0548 Kilometer-calibrated speedometer 05AC High-beam assistant 05AL Active Protection 05AU Driving assistant professional 05AV Active Guard 05AZ BMW Laserlicht 05DA Passenger airbag deactivation 05DN Parking assistance system Plus 0610 Head-up display 0654 DAB tuner 0688 Harman/Kardon Surround Sound system 06AE Teleservices 06AF Statutory emergency request 06AK Connected Drive Services 06C4 Connected Package Professional 06NW Phoning with wireless charging 06U3 BMW Live dashboard Professional 06UX Deletion touch function BMW Controller 06WD WLAN Hotspot 0710 M leather steering wheel 0711 M Sports seats 0715 M Aerodynamics package 0760 High gloss shadow line 0775 Headlining anthracite 07M9 Individual option high-gloss Shadow-Line 07R7 Innovation package 0801 National version Germany 0851 Language version German 0879 On-board vehicle literature German 08KA Oil service interval, 24 mos./30,000 km 08R9 Refrigerant R1234yf 08TF Active pedestrian protection 08TR Decoding supplementary functions 08WL Special control Bluetooth/Wi-Fi module 0925 Dummy-SALAPA 09AA Outer skin protection 09D7 Winterfreude package de A090 90 AH AGM battery8 points
-
Ma apropiam de sfarsitul lui 2023 si inca lucram la masina...parca deja pierdeam gustul,vedeam restul pasionatilor cum avansau cu proiectele si timpii la etape,iar eu inca era tintuit in garaj la un proiect care parca nu mai avea fund!Dar nu degaba mi-am pus mesaje motivationale pe pereti,cand uit si pare ca pierd controlul sa le vad si sa imi amintesc ca tot ce incepi trebuie dus la bun sfarsit,asa ca ma apuc de treaba sa montez cutia pe motor pentru a pune tot ansamblul pe masina impreuna cu nou setup de turbine.Bineinteles ca aceste noi turbine nu mai veneau precum cele vechi pe pozitie,locul celor vechi nu mai era bun si au trebuit iar ajustari,taieturi,suduri,vopsit,etc...Furtune de apa,furtune de combustibil,furtune de servodirectie,furtune ulei cutie toate au necesitat modificari sau facute custom.Dupa ce am pus motorul pe pozitie parca schema de pornire a motorului cu CAS si buton de E90 nu era ce trebuie,imi era urat sa mai dau o gaura in plansa de bord pentru butonul de Start/Stop asa ca am gasit o alternativa pentru a folosi EWS-ul si cheia de E46 impreuna cu ECU de pe 335d undeva in Lituania,la un baiat de acolo cu care am avut ceva batai de cap fiind lucru de la distanta cu straini,intelegerea este greoaie,trebuia sa astept dupa el cand putea pentru a face unele sincronizari,noi fire trase,etc,bine ca pana la urma am inteles ce a facut el si va fi mult mai usor pe viitor . A venit si randul "geamurilor" fata,spate si luneta.Le-am facut de 2 ori pe fiecare pentru ca prima oara dupa ce le-am facut si am vrut sa le montez se spargeau deoarece prima incercare a fost cu poc-nituri nu cu surub si piulita casetata .Luneta a fost facuta de 3 ori pentru ca niste idioti care au incercat sa puna folia pe ea au pus-o din 2 bucati + alte defecte .Aproximativ 3 saptamani am pierdut cu aceste geamuri ca imi venea la un moment dat sa le sparg,chin si cu piulitele filetate care unele se invarteau in plafon fiind din fibra,a trebuit sa le dau unele puncte cat mai mici de sudura in rama in care era prins plafonul,CHIN! Bine inteles ca daca aveam de cand sa merg pe Transalpina iarna aveam nevoie de aparatori de noroi sa nu se vada in arcadele de la kitul Pandem si nici sa intre vandul pe acolo sa le zboare la 250km/h+ Dupa acestea a urmat construirea instalatiei electrice pentru cutie, ceva atentie la interior,montarea plansei de bord cu accesoriile de pe ea inclusiv cu un display pentru a afisa multe date utile(temperaturi,turatii,boost,chiar si timpi pe 0-100km/h 100-200km/h 0-402m + multe altele),instalarea noului joystick sport negru pentru cutia 8hp,displayul pentru cutia de viteze,sistemul pentru comutarea la buton a masinii de la xdrive la RWD ,construirea noii console mai mari fata de prima varianta pentru a incadra pe langa cele enumerate si repartitorul de frana,heblul,comanda pentru radiator,NOS si inca un sistem.Da,multe dintre ele a trebuit sa le fac si singur pentru ca ma saturasem sa stau dupa electricieni. Trebuia si un set de scaune cu centuri asa ca am ales un set de Slide care le-am testat in seria 4 "Albinuta" si am fost multumit de ele ca si fiabilitate in regim de condus zilnic.Dupa dezastrul intamplat la ultima etapa de Drag din 2023 unde masina lui Dragos a ars in proportie de 90% am decis si eu sa schimb acel simplu stingator cu un sistem profesional cu diuze amplasate in interior si in compartimentul motor. La interior cred ca eram gata in proportie de 90% acum asa ca am trecut iar la exterior.Am tot modificat diffuser-ul de la bara spate sa gasesc ceva ce semana cu ce era in capul meu si am adus ochilor varianta asta: Dar tot parca nu era ce vroiam asa ca am mai incercat o varianta si am decis sa lucram si sa o imbunatatim pe aceasta: Bun,aveam roti pentru Drag dar pentru aface un test,pentru dyno(la ce puteri dezvolta dieselul in zilele noastre nu este de gluma sa te prezinti nici macar pe dyno cu anvelope incorecte pentru ca patineaza daca vii cu Sunny!!!) cu ce ne prezentam?Asa ca am decis sa mai iau un set de BBS RC300 impletite perfect cu un set de Toyo R888R,de data asta nu mai joc riscant cu Zestino. Parca nu arata rau din unghiul asta.7 points
-
Avand aproximativ toate piesele necesare pentru mecanica acum,m-am apucat de lego,mai intai puntea spate. Dupa care si puntea fata: M-am gandit ca nu voi mai lasa bateria in spate iar masina avea multe optiuni de care acum nu mai avea nevoie ,asa ca am pus-o la slabit eliminand surplusul. Am reusit sa o slabesc cu 15,4kg,nu e rau pentru niste fire care trebuiau sa ramana in masina degeaba... Oare o sa mai porneasca?O sa mai functioneze ceva in interior?Am lasat toate firele necesare?Raspunsurile astea aveam sa le aflu din pacate doar dand din maini si avansand cu proiectul. Mai jos aveti si urmatorul episod din cele povestite pana acum filmat,editat,montat,etc tot de mine ca si restul filmuletelor in care am incercat sa integrez printre sunet si diferite mesaje.7 points
-
Cand ai bmw mai multi ani, asta e martorul care însoțit de gong iti zice "am glumit, nu m-am stricat iar, da' ce față ai făcut!" La fel ca ala care iti zice ca tre sa completezi lichid de parbriz. In timp te obisnuiesti cu ptsd-ul.7 points
-
Salutare. La trei luni dupa ce am vandut fostul F10, a venit momentul sa prezint ultima achizitie, respectiv noul membru al familiei Evident ca am ramas in familia BMW si in aceeasi gama, adica seria 5, doar ca generatia imediat urmatoare si anume, G3x. Este vorba despre un touring in primul rand, fiind primul model in aceasta caroserie in ceea ce ma priveste, deci un G31, este benzina de aceasta data, motorizarea 30i, este alba, Alpine Weiss si este cu pachet M, interior cat si exterior. Pe langa toate cele enumerate mai sus, dpdv al dotarilor sta destul de bine zic eu, ar fi peste medie. Mai jos puteti regasi si o lista mai exacta conform bmw vin decoder. In cazul meu, de aceasta data am bifat cateva premiere daca le pot zice asa, principalele fiind cele legate de motorizarea pe benzina, dar si prin prisma caroseriei. Dupa doua diesel-uri, acest benzinar este cu totul altceva. Este multa liniste de aceasta data, este rafinat, nu tu vibratii. Desi am fost dupa ea in Deutschland acum o saptamana, inca am nevoie de timp sa o cunosc, desi cumva vin tot de pe un seria 5, mi se pare totusi un salt destul de mare intre cele doua generatii. Sincer nu m-am asteptat, iar asta intr-o nota pozitiva in mare. Desi am cautat si verificat f multe masini in tot acest rastimp, iar in cazul uneia destul de asemanatoare cu aceasta m-am razgandit cred de doua ori, de mi-au zis respectivii nemti ca nu mai vor sa faca business cu mine Pana la urma m-am oprit asupra acesteia, posibil si pt ca era f asemanatoare cu cea de mai sus. Era tot alba, tot touring, 530i evident, M-Packet si in mare aceleasi dotari. Am mai scris pe alte thread-uri despre diverse aspecte de care incerc sa-mi dau seama, deci sper ca si prin aceasta prezentare sa reusesc sa inteleg si celelalte aspecte care sunt inca neclare la aceasta data. Ca si dotari din cele care mi-as fi dorit sa le aibe, as enumera webasto-ul si poate cluster-ul full digital, optiunea 6WB ori de ce nu Digital Cockpit-ul, desi optiunea asta a venit pe G30 undeva pe final de 2019. Desi nu ma uitam la cele fara clusterul full digital, mi-am dat seama ca nici acesta, cel semi-digital nu arata rau in realitate. La F10 am avut aceeasi optiune de cluster, 6WA-ul. Pe parcurs probabil ca o sa-i fac retrofit si o sa am si aceasta optiune. Mai rau imi lipseste parca mai tare Auxiliary Heating-ul pe care il aveam pe F10, iar acum iarna ar fi fost o bucurie nemaipomenita. La drumul inapoi spre casa, masina fiind achizitionata de undeva la vreo 100km de Frankfurt, masina s-a comportat exemplar, a fost cumva ca si un fel de test cei 1300Km parcursi in decursul a doua zile. La achizitionare, masina a avut 91 465Km, deci un rulaj mai redus care imi vor permite sa o pastrez poate o perioada mai indelungata in functie si de nevoile din urmatorii ani. In momentul de fata incerc sa activez CarPlay-ul si incerc sa-mi dau seama care ar fi cea mai buna optiune. Am reusit sa fac cont de ConnectedDrive si am observat ca pot achizitiona din My BMW optiunea de CarPlay pe langa alte optiuni. Acum nu stiu daca am facut bine ca mi-am facut cont pe Romania, desi din ce am mai citit, unii vorbeau ca ar trebui sa-ti faci cont pe server de Germania ca sa ai acces la mai multe functii. Poate ma lamuriti cei cu mai multa experienta. De asemenea, nu mi-am dat seama de ce BMW Apps este greyed-out, prin urmare n-am acces la vreme si nici la News. Am dat restart azi la HU, dar degeaba, nu s-a activat. Optiunea de CD este activata pe timp nelimitat, deci n-ar trebui sa fie de aici problema. Cineva imi zicea ca ar trebui achizitionat pachetul de Connecte Booster, dar nu sunt sigur. Cred ca am scris deja destul de mult, va las mai jos niste poze, dar si optiunile. 1CA Selection Of Cop Relevant Vehicles 1CB Co2 Content 223 Adaptive Suspension 230 Eu Specific Additional Equipment 248 Steering Wheel Heating 258 Runflat Tyres 2NH M Sportbrake 2PA Locking Wheel Bolts 2TB Sport Automatic Transmission 2VB Tyre Pressure Indicator 2VH Integral Active Steering 302 Alarm System 322 Comfort Access System 337 M Sport Package 3AC Trailer Tow Hitch 3DS Bmw Display Key 3MC Ind.roof Rails High-gloss Shadow L 402 Panorama Glass Roof 420 Sun Protection Glazing 423 Floor Mats, Velour 428 Warning Triangle 441 Smokers Package 453 Active Seat Ventilation, Front 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable 4HA Seat Heating Front And Rear 4LF Fi.wood Tr.fin.ri.w.h.t.f.pe.chrom 4NE Blow-by-heater 4T8 Expanded Exteriror Mirror Package 4UR Ambient Light 534 Automatic Air Conditioning 548 Speedometer With Kilometer Reading 552 Adaptive Led Headlight 5A1 Led-fog Lights 5AC Autom. High-beam Headlights Control 5AL Active Protection 5AT Driving Assistant Plus 5DN Parking Assistant Plus 5DV Remote Control Parking 609 Navigation System Professional 610 Head Up Display 650 Cd Player 654 Dab Tuner 676 Hifi Loudspeaker System 6AC Intelligent Emergency Call 6AE Teleservices 6AK Connecteddrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6AN Concierge Services 6AP Remote Services 6NW Telephony With Wireless Charging 6WD Wifi Hotspot 710 M Leather Steering Wheel 715 M Aerodynamics Package 760 Individual High-gloss Satin Chrome 775 Individual Roof-lining Anthracite 7R7 Innovation Package 7XP Connecteddrive Navigation Package 801 Germany Version 851 Language Version German 879 German / On-board Documentation 8KA Oelservice Int. 30.000 Km/24 Months 8R9 Refrigerant 8TF Active Protection For Pedestrians 931 Winter Wheels Instead Of Summer Wh 9BD Business Package7 points
-
Problema cu poluarea masinilor pleaca de la coruptia din statiile ITP. Pt ca daca s-ar face testele pe bune, jumatate din parcul auto nu ar mai circula. Cu oamenii nu ai cum sa faci educatie in sensul asta, este foarte greu, taierea DPF si mai stiu eu ce improvizatii e un fel de mandrie nationala la noi( „las ca stiu eu..”, „merge si asa...” etc). Dar cu institutiile care verifica se poate face ordine.7 points
-
@Mircea-Si Din pacate, nu este pentru prima oara cand piata masinilor second hand ia prin surprindere - fie pe vanzator, fie pe cumparator. Ai la dispozitie doua abordari principale: iti stabilesti un prag minim sub care nu cobori, dupa care astepti oricat este necesar, pana cand apare un cumparator dispus sa plateasca suma respectiva. Retine insa ca masina se tot devalorizeaza, odata cu trecerea timpului; te duci acum agresiv cu pretul in jos, astfel incat sa fii sensibil sub orice alta oferta de pe piata (= din Romania), pentru modelul, rulajul si anul de fabricatie respectiv. De regula, cu aceasta abordare te trezesti brusc cu numerori potentiali clienti. Daca acestia nu apar imediat, inseamna ca pretul e inca sus. Imi dau seama ca, prin abordarea #2, ai avea instinctiv senzatia ca dai masina prea ieftin si esti cumva pacalit. Pe de alta parte, daca ai decis sa te indrepti catre o alta masina, este probabil un compromis acceptabil de a-ti indeplini scopul. La scara vietii, 3.000€ (spre exemplu) in plus sau in minus nu fac mare diferenta, mai ales cand compari cu sumele rezultate prin cumulul devalorizarii, taxelor si intretinerii masinilor pe care le-ai avut si pe care urmeaza sa le ai. Pana la urma, cea mai importanta resursa in viata este timpul. SI exact asta ajungi sa irosesti prin abordarea #1. Nota: cele de mai sus exprima o parere personala si nu inseamna ca se potrivesc situatiei tale de fapt.7 points
-
7 points
-
7 points
-
Am incheiat cu montajele, de luni o tot plimb, și (aproape) totul e cum trebuie. Au schimbat-o enorm farurile, îmi place mult cum arată acum, finally stă fix relantiul, am scăpat de bâlbaitul ce probabil era din cauza clapetei DISA, consumul a scăzut considerabil (de la 18-19 la 14-15 în oraș în același regim de mers), mai am un cod persistent pe una din sondele lambda, o să fie verificata in service pentru că încă nu înțeleg complet cum funcționează sistemul și cum își calculează ea trimurile de combustibil. Și așa mâine dăm o tură pe la service, probabil mă lasă rulmentul intermediar la cardan, am o trepidație urâtă când accelerez în 2 și 3, și neavând elevator nu pot să verific asta singur, totodată verificăm tot ce-i pe dedesubt să vedem dacă mai poftește și altceva domnișoara, sper să nu.. poză de atenție7 points
-
sunt multe rationamente pt care oamenii conduc electrice. unul dintre ele este pt a salva planeta. rog a se citi ca vor sa mute gunoiul si suferinta de la ei de acasa, la altii, neimportanti. sunt binecunoscute conditiile in care muncesc oamenii de unde se extrag materiile prime pt baterii, impactul asupra mediului la momentul obtinerii materiilor, inconvenientele recliclarii, mare parte a curentului folosit pt incarcare obtinut din combutibili fosili. e o mascarada, o jignire si ipocrizie. al doilea motiv este pt a fi la moda. asta e moda. trebuie sa fim cool. e la moda atat sa conduci electrice cat e la moda sa salvezi si planeta. al 3-lea motiv ar fi calculele financiare. am un amic, cel mai zgarcit om al planetei. e cu pixul in mana. viseaza la o tesla pt ca stie ca e eficient financiar. daca el a calculat si a ajuns la concluzia asta, am incredere in el intr-o dezbatere in care ii sunt impotiva 100 de insi. omul e atat de zgarcit incat pleaca in concediu si nu merge pe autostrazi pt a nu cheltui pe taxele de autostrada. sta 5-6 ore pe drumuri in plus, cei 4 membri ai familiei ajung rupti la destinatie, insa cu 30-50 de euro economisiti. si cand merge pe autostrada, merge la consum, la 110kmh. el si cu sotia castiga bani, si-au cumparat proprietati, sunt mai bine financiar decat 95% dintre romani, insa merge cu anvelopele pana uzura genereaza explozie. multi dintre consumatorii de electrice sunt ca el. el este posesorul tipic de electrica. nu, oamenii cu masini electrice nu merg legal pt ca simt asta, ci merg ca sa economiseasca. sa economiseasca fie bani fie sa economiseasca din autonomia bateriei pt incarcarea respectiva. e axioma. intr-o tara cu infrastructura, mai ales o tara mica, mergi legal, nu ai de ce sa te grabesti. o sa ajung si eu in elvetia pt un turneu in august si o sa merg legal pe acolo. intr-o tara mare cu 6000km de autostrazi si drumuri expres cum e Polonia, mergi tot legal. pt ca de la Gdansk la Katovice faci 4 ore. aceeasi distanta in Romania o parcurgi in 8-10. am plecat de la Praid. am tras nebuneste de masina si am ajuns la Ploiesti dupa multe ore cu medie de 50kmh. m-am pus pe autostrada la 180kmh cruise sa mai scap de frustrare si la intrare in Bucuresti m-a prins politia. aveam 177kmh reali si am luat amenda pe masura. sunt oare eu vinovat?! daca aveam infrastructura, plecam de la praid pe cruise la 100kmh si ajungeam in 3 ore jumate. sau ma puneam la 130kmh pe cruise, viteza legala, si ajungeam in 3 ore. deci sa lasam retorica mersului legal in Romania. nu stiu ce fac cocalarii. eu nu merg legal pt ca nu am cum. chiar si un drum Bucuresti-Constanta desi am autostrada, tot nu merg legal, pt a-mi scoate parleala unor alte drumuri unde irosesc timpul. Poiana Brasov-Comarnic, 50km in 4 ore. cei cu electricile merg legal nu din constiinta, ci din motivele mai sus precizate. sau din motivele legislatiei rutiere usturatoare daca o incalci7 points
-
Pe margine: Nu am un hybrid, dar am avut ocazia sa parcurg cateva sute de Km cu doua 330e, un F30 si un G20. Pornesc dimineata, masina merge in mod electric. La o situatie de trafic in care am avut nevoie de o accelerare mai puternica, ma surprinde motorul termic care se trezeste brusc si urca direct pe a vreo 2000 RPM, cu uleiul rece bocna si scurs complet in baie de peste noapte. WTF?! Ma asteptam ca ulterior motorul termic sa functioneze macar cateva minute, sa incalzeasca putin uleiul. Nu, el se opreste dupa nici 10 secunde (cand nevoia de a accelera a disparut) iar masina continua sa mearga electric. Ca, evident, cativa Km mai departe sa ii traga din nou motorului termic o sesiune de forja la rece. La subiect: Nu stiu daca nu cumva sunt eu un idiot care habar n-are sa utilizeze corect masini hybrid, sau chiar asa sunt ele proiectate sa functioneze. M-as fi asteptat ca motoarele termice de pe hybride sa aibe - suplimentar - un sistem electric de pre-incalzire a uleiului care sa-l urce macar la un 50 gr. C, precum si o pompa care sa faca o pre-ungere, inainte de a-l freca pornit - oprit la rece. Intrucat nu stiu sa existe asa ceva (poate am ramas in urma cu informatiile), trag concluzia ca este absolut de asteptat ca motorul termic al unui hybrid sa sufere o uzura semnificativ mai mare din cauza pornirilor la rece, frecvente si de scurta durata. Recte, un motiv plauzibil pentru straluciri metalice in filtrul de ulei. Intrucat (1) B48 si celelalte motoare din familie, B58 si B38, s-au dovedit pana acum a fi motoare foarte bine proiectate - o surpriza placuta dupa generatia N de la BMW, si (2) nu ai gasit in fitrul de ulei chip-uri maricele de metal, m-as astepta ca pilitura aceea microscopica sa nu indice o problema grava. Atat timp cat nu ai observat alte simptome (in principal zgomote noi / modificate) ti-as sugera sa folosesti un ulei din cele recomandate de catre BMW, dar cu o vascozitate cat mai redusa la rece. Sunt de parere ca un 0W30 ar fi mai potrivit decat 5W30, pentru regimul de functionare al motorului termic de pe 530e. Si sa tii situatia sub atenta observatie, la urmatorul schimb. De asemenea, fara sa existe neaparat o legatura directa, cred ca ar fi bine sa renunti la stage-uri si sa revii la software-ul original BMW. Masinile sunt, in prezent, mult prea complexe pentru ca un tuner sa poata avea sub control toate consecintele modificarilor pe care le face. Si oricum, 530e este suficient de puternic in configuratia "stock".7 points
-
6 points
-
Cand a auzit de 500 euro si-a dat seama ca poate folosi si oglinda sau eventual sa deschida usa cand da cu spatele, ca odinioara...6 points
-
6 points
-
Buna ziua domnilor si bine v-am gasit Sunt un (nu chiar) proaspat posesor de 540i, cumparat in august 2022 din Germania la 31.561 km. Am trecut la BMW dupa 8 ani de VAG, mai exact dupa un Golf MK6 GTI Edition 35 in care am investit mult timp, bani si pasiune. Pun si 2 poze cu fosta daca e permis Pana sa cochetez cu ideea de a schimba masina ma tot uitam la B58 si la ce potential are. Nu eram setat neaparat pe G30, dar cumva un prieten cu 530d m-a impins spre clasa aceasta. La finalul zilei tot ce pot zice este ca "je ne regrette rien". Masina e fabricatie 02/2018, Carbonschwarz Metallic (416) cu interior Leder Dakota/cognac/exklusivnaht (LCRO). Voi enumara cateva din optiunile mai importante: 223 Adaptive Suspension, 2NH M Sportbrake, 2VH Integral Active Steering, 323 Soft Close Automatic System For Doors, 337 M Sport Package, 456 Comfort Seats, Electric. Adjustable, 4HA Seat Heating Front And Rear, 552 Adaptive Led Headlight, 688 Harman/kardon Surround Sound System, 715 M Aerodynamics Package, 5AT Driving Assistant Plus, 5DN Parking Assistant Plus, 6CP Apple Carplay Preparation si alte chestii precum comfort access, portbagaj electric, incalzire in volan, HUD, trapa, perdelute spate. Neavand luxul de a lua o masina noua a trebuit sa fac niste compromisuri la partea de optiuni, dar le rezolv usor usor cu mici retrofit-uri. Ca sa nu fac o singura postare kilometrica voi continua mai jos6 points
-
Stai cuminte Maxxwell, nu le spune tu baietilor de casco. Ei economisesc mii de euro anual ca nu sunt prosti ca aia care au casco si arunca banii pe fereastra. Tu daca nu stii sa conduci, uite ce ai patit, de asta ti-ai si facut casco. Ei stiu sa conduca si nu au nevoie!6 points
-
Salutare şi bine v-am regăsit! După aproape 10 ani de când am vândut E34, am revenit în familia BMW. Oscilam între Miata, SLK, Z4 şi Z3, a câştigat cel din urmă pentru că celelalte erau prea moderne sau neîngrijite. Nici acesta nu e în cea mai bună formă, dar e o bază bună de pornire. M-a bucurat faptul că funcţionează tot (deşi decapotarea a făcut figuri după ce l-am adus acasă, a trebuit să încerc de mai multe ori să ajut plafonul să se retracteze, timp în care şi-a revenit), că nu a fost maltratat şi că a mai venit cu nişte lucruri la pachet (al doilea set de roţi, un hardtop şi un tonneau cover). Celălalt set de roţi e format din jante BBS Style 42, modulare, ET41, două 7.5J şi două 8.5J, dar cu gume de iarnă. Roţile de vară încă nu m-am prins ce jante au, par ceva aftermarket (ştie cineva?). Pe spate există şi distanţiere, vor dispărea. Planul e să rămân doar cu BBS-urile, dar cu gumele de vară. Back to stock. Las aici o listă cu dotările: Editions and packages S704 M Sports suspension S710 M Leather steering wheel S719 Sports Edition S785 White direction indicator lights Comfort and interior equipment S423 Floor mats velours S428 Warning triangle and first aid kit S441 Smoker package S481 Sports seat S494 Seat heating driver/passenger Multimedia S658 Radio BMW Business CD RDS S676 HiFi speaker system Driver assistance and lightning S502 Headlight cleaning system S520 Fog lights S530 Air conditioning S548 Kilometre speedo S550 On-board computer Wheels and drive S209 Differential lock 25% S210 Dynamic stability control S243 Airbag for front passenger S260 Side airbag for driver/passenger S263 LA wheels with mixed tyres Environment and safety S305 Remote control for central locking S320 Deleted, model lettering S345 Chrome Line Interieur S388 Softtop, black S395 Rollover protection system S398 Softtop, electromech. semiautom. S801 German version S818 Battery master switch S851 Language version German S863 Dealer List Europe S879 On-board literature, German Am parcat maşina în service şi am început să strâng piese. Uleiul din motor e negru, deci cred că n-a fost schimbat prea curând. Încep cu o revizie generală, am comandat toate uleiurile şi toate filtrele, bujii, ştergătoare, preventiv şi sonda lambda. Şi mai vedem apoi ce apare de schimbat (zdrăngăne ceva la gropi). Plănuiesc să schimb suspensia, doar amortizoarele faţă mai sunt cele originale şi par duse, arcurile sunt ceva Eibach sport, iar amortizoarele spate au fost schimbate recent cu unele Monroe. Printre planuri se mai numără şi o terosonare a burţii. Aici mai multe poze: https://imgur.com/a/z3-0m5Cy6N6 points
-
Avand o urgenta in Bucuresti, si cum am aflat cu 2 zile inainte doar, zbor dus/retur in aceeasi zi nu mai erau bilete ( multumesc monopol Tarom, sa va dau la (m)UE! ) a trebuit sa mi sui curu in masina. Am plecat miercuri noaptea la ora 02:00, si totul a fost de vis pana la Boita ( 2h45 pana la Sibiu ) dupa care a urmat miracolul, nemaintalnitul, nemaifacutul, intrarea pe Valea Oltului ( m-am grabit sa nu ma prinda "inchisoarea" 06-22 ) iar de la Boita la Pitesti, a fost Brancusi insusi, cu coloana lui, a infinitului adica, sir continuu de masini/camioane/ozn-uri si ce mai vreti voi pe toti cei aprox 130km, pe ambele sensuri... nu are rost sa explic ca n-am facut nicio depasire si viteza medie de deplasare era intre 50 si 60kmh... Pitesti Bucuresti - trafic destul de ok, nu exagerat de aglomerat, dar se circula atat de prost incat am mers cu fluxul. Cei mai jmekeri, Mertzane de AG, DB, OT... numa 260kmh ar fi mers, si cred ca si-au crapat ledurile si xenoanele de la atatea flashuri ( nu mie, dar am observat pe parcurs ). Culmea, niciun bombardier cu beanveu!!! Am ramas placut surprins. Intrarea in Bucuresti blocata, ciculatie la greu, si inca 1h30 de chin pana la destinatie. Pe la 15.30 am reusit sa ies totusi din Bucuresti, dupa alta 1h30 din zona Primariei Sectorului 3 pana pe A1 ( si asta banuiesc in conditiile unui trafic mai lejer de vara, cu vacante si concedii... ma gandesc cu groaza cum ar arata o zi normala!!! ) Cum Valea Oltului era inchisa, Valea Prahovei arata 5 ore pana la Brasov, pe DN1A cam ocoleam, varianta castigatoare data de Waze a fost Transfagarasanul... trafic destul de ok, nu foarte aglomerat, mereu cat o vaca/bou care se tara cu 20-30kmh ora pe curbele de dupa barajul Vidraru, si tineau cate 10-15 masini dupa ei, din inconstienta sau din durere n organele reproducatoare... drumul cam spart in general, nu cu gropi multe, dar plombat prost in multe locuri, denivelat, putine zone cu asfalt nou ok. Totodata plin de ursi, pana la barajul Vidraru am vazut 6 ( din care 2 pui ) toti lejeri, flexati, steau in drum si analizau traficul... iar dupa Vidrarul am mai vazut inca 4 buc... WTF?!? Am ramas surprins de cati turisti straini erau pe TF, si prin turisti nu ma refer la compatriotii nostrii Engleji, Etalieni, Espagnioli sau Niemtzalai. Multi unguri, slovaci, polonezi, cat si plin de ucrainieni. Trafic decent pana spre casa, dupa aprox 22 ore treaz, si aprox 1250km intr-o zi gen, medie de 80kmh ( cu tot cu Bucuresti si Transfagarasan unde s-a mers lejer, iar in Bucuresti s-a cam stat ) iar consumul a fost de 8.2 la final, cu tot cu violul dat pe putinele autostrazi din minunata noastra tarisoara. Overall, sunt extrem de multumit de masina, si clar a ajutat la tura asta de 24h LeMans Romanian Edition gen. Good job BMW, great car!6 points
-
Gata si cu distantiere (10mm fata, 12mm spate) si tipsuri. Acum luam o pauza. Doar benzina, spalari si plimbari, finally.6 points
-
Si niste poze de sezon ... intre timp am trecut de borna celor 200.000 km, iar dpdv mecanic am fost ocolit de probleme majore. Am schimbat rulmentii la ambele roti pe puntea fata, kit reparatie etrieri, discuri si placute (se bloca etrierul de frana pe dreapta si a incins atat de tare discul si tot ansamblul rotii, de s-a topit vaselina din rulment si in consecinta a cedat). In rest mentenanta uzuala cu schimb anual de ulei si filtre, si un set de bujii NGK. In viitorul apropiat trebuie sa schimb burdufurile de admisie de aer deoarece au crapaturi prin care trage aer fals motorul. Ce insa ma sacaie este ca pierd foarte lent freon, si nu reusesc sa sa gasesc microfisura ... tine cam un an jumate un "plin" de freon. Cu toate ca la fiecare plin de freon se pune si substanta de contrast nimic nu se observa cu lampa de ultraviolete ...6 points
-
6 points
-
6 points
-
Salutare din nou. Azi a fost zi de curățenie și m-am apucat să fac ce îmi propusesem de ceva vreme, dar din lipsă de timp am tot amânat, adică un "home made detailing". La exterior am: spălat-o și dat-o cu ceară de la Meguiar's aplicat tratament hidrofob pe geamuri cu TURTLE WAX Clearvue La interior am: aspirat tot ce se putea aspira curățat pielea cu Koch Chemie Pol Star hidratat pielea cu Koch Chemie Leather Star aplicat protecție ceramică Gyeon Q2 Leather Shield curățat plasticele cu Koch Chemie Top Star curățat instrumentele de bord cu șervețele pentru ochelari, W5 Poze cu rezoluție mai bună AICI. Azi mașina are la 103,909 km.6 points
-
6 points
-
Daca tot m-am apucat am schimbat in final si pompa de apa, rolele si curelele, un furtun de la racire pe care se scursese ulei de servo si il deteriorase, toate piesele erau cele originale cu care iesise masina din fabrica. A avut insa vasul de expansiune schimbat si radiatorul de racire, alea pica relativ relativ repede la E46. Deocamdata doar am schimbat lichidul de frana dar va urma curand si revizia completa a sistemului de franare, vreau sa reconditionez etrierii si sa schimb furtunele de frana pe spate, pe fata par a fi noi. Asa arata cu style 51 acum.6 points
-
Nu ar fi nici o ..trilema(?). "Problema" din topic se poate reduce si la faptul prin care vrei sau sa nu cheltuiesti o suma de bani (pe care eu nu as cheltui decat daca as repara-o eu personal) pe piese inainte de a fi prea tarziu sau uzate.. Asta ar fi culmea intretinerii! Tu, ca si muulti multi altii esti pus in postura de a schimba cand se uzeaza, bate, troncane. Pentru ca altfel chiar e risipa de bani. Asadar nu e vorba de cine ar dreptate pentru ca o reparatie la masina se bazeaza pe experienta meseriasului mecanic, iar aceia de obicei AU dreptate, nu tu ca, client. E ca la doctor; sunt doctori foarte buni dupa cum sunt si doctori prosti (doar ca nu o recunosc).. la fel.e si la mecanici.. si multe alte profesii. Dar tu ca, client nu prea ai cum sa faci diferenta pana fie nu esti patit (financiar..) sau cat de cat priceput. Scuza-ma daca te dezamagesc.. @BMS921 nu cred ca un test pe stand al amortizoarelor descopera troncaneli pana nu pune cineva priceput levierul unde trebuie. Vezi cat de multe cauze pot fo eliminate prin analiza din video:6 points
-
Anul acesta inchei si eu leasingul la skoda, sa vad ce-mi aproba si mie head office-ul, M-as baga sa iau eu ceva pe leasing si sa plateasca firma tot, dau si eu un avans de 20.000 si restul firma. BMW desigur Poate ma trezesc cu abonament la autobuz :))))))))))6 points
-
::)))) de asta imi place acest forum. delirul este acceptat. la un moment dat imi uram audili din cauza forumului ala de retardati. mi-au inchis topicul, ca din ce cauza eu imi criticam masina ?! cum ar veni, ei erau nemultimiti ca eu eram nemultumit ca sistemul de operare nu mi se pare intuitiv prin raport cu ID6 de pe G30, de exemplu. ei erau suparati ca mie nu imi place propria masina, nu masina lor :)))))6 points
-
in RO detectoarele de radar sunt inutile, radarele politiei au "instant ON", adica sta oprit pana in momentul in care iti face poza, asa ca avertizarea e tardiva.5 points
-
Eu as mai tăia și din descriere, de exemplu spui ca ai făcut schimbul cu ravenol la 5mii km. F bun. Dar apoi începi sa lauzi uleiul, ca e cel mai bun etc, eu personal as tăia asta și în general as mai ajusta pe ici pe colo, și cu parcarea și cu benzina chiar și cu pasiunea. Cel puțin pe autovit. Vrei sa scoți în evidenta ca mașina e întreținută, foarte bine, da lasă l și pe cel care vine sa o cumpere sa descopere asta, știi cum e bancu ala cu vaca la târg, începe sa o laude și pana la urma nu o mai vinde. Inca o chestie asa mai mult de discuție, nu știu dacă se aplica la tine, în iarna am pus f ul la vânzare 3mii manual cu 12 mii, am avut 10mii pe ea și am sfârșit în vară de am vândut o cu 7500.Tu știi ce preț ai, cum e piața, dar sa socotești bine ca poate pt un eleron de 700e riști sa stai încă 6luni la vânzare.5 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00