Acum doua zile cred ca rezolvasem cu pornirea motorlui (nu pornea decat cu spray pornire). Ieri am plecat din Bucuresti spre gorj si din neatentie (daca poate fi o scuza) am alimentat cu 30 litri benzina peste 35-38 de motorina. Auto este E46 320D 150hp. Atunci cand acceleram se auzea putin deosebit zgomotul de la motor. Dupa km 36 sa aprins martor buji, nu a mai trecut de 3000 de rotati motorul, am oprit la un peco. Am golit rezervorul, am alimentat din nou si am plecat mai departe fara sa fortez masina, 1800-2000 de ture. Dupa 10-15 km se aprinde martor nivel scazut ulei. mai merg 2-3km pana la OMW, verific uleiul, 2-3 mm sub minim (verificat ulei cu 5 zile inainte nivel maxim, nu a fost nevoie sa completez ulei in 8-9 luni). Am completat cu un ulei propriu OMW universal 5w30. Am plecat mai departe, viteza pana in 100, turati in jur d 2000. Aproape de Pitesti am urcat la 120/130 si pana in 2500 rotati. Dupa ce am intrat pe drumul expres vreo 20 km se aprinde martorul de nivel apa. Am oprit la cativa km in parcare si cand am coborat, de sub masina se prelingea ulei cu apa. La motor era plin cu ulei in partea dreapta, de la vas expansiune pana spre filtru ulei. Dupa racirea motorului am desfacut capacul la vas expansiune, era plin cu ulei si a fost nevoie sa completez cam cu 2,5 litri de apa. Am verificat nivelul la ulei si era la acelasi nivel de cand am completat. Pana cand a venit cineva sa ne duca in gorj (am ceva probleme de sanatate) am mai pornit motorul sa ne incalzim cate 5-10 minute, nu am mai avut martori aprinsi in bord, cand acceleram scotea un usor fum sau abur alb scotea si inainte cand motorul era rece). De ceva timp temperatura la motor ajungea mai greu la 90 degrade, am inteles ca unul din termostate probabil nu mai functiona. Masina a fost dusa mai la Bucuresti pe rampa ceva mai tarziu.
La ce sa ma astept?
Multam.