Salutari tuturor.Stiu ca sint nou pe forum,si imi imaginez deja contrele cu unii dintre forumisti,si incerc sa mai comunic in limba materna din cind in cind,si cum lucrez in domeniul auto,am ajuns si pe aici.
Am un atelier de reparatii auto,in alta tara,si de meserie sint pompangiu dupa cum numiti voi aceasta meserie,repar pompe de injectie,injectoare,si printre altele curatirea cu ultrasunete.
Am urmarit tot topicul,cei drept nu am citit chiar toate mesajele,dar am observat ca nu prea se vorbeste despre cauzele care produc incarcarea filtrului de particule cu cenusa(vad ca asa o numiti).
Principala cauza a producerii cenusii,este combustibilul,calitatea lui,insotit bineinteles de aerul care intra in amestec in cilindrii motorului.
Noi la atelier tratam intai cauza,apoi ne ocupam de filtrul de particule,scoatem injectoarele,le curatam cu ultrasunete,le probam in bancul de teste,apoi dupa caz le reparam sau le schimbam.Odata rezolvata problema injectoarelor,se schimba filtru de combustibil si bineinteles punem in rezervor combustibil bun,nu din cel ieftin,de la benzinariile recunoscute.
Este o operatie costisitoare bineinteles,dar si rezultatele sint pe masura.
Filtrele de particule le curatam cu ultrasunete,iar injectoarele conform fabricantului,dupa caz,le schimbam duzele cu altele noi.Fabricantul Bosch de exemplu recomanda schimbarea duzei la aproximativ 150.000km parcursi,iar dupa caz chiar mai inainte,Delphi,Denso,Continental,recomanda schimbarea duzelor sub 100 mii km.
Stiu ca nu aveti aceste informatii la indemina,poate am sa vi le facilitez,daca le gasesc in limba engleza cel putin,pentru ca eu le am in limba locala.