Am găsit o informație interesantă despre încărcarea bateriilor AGM: Bateria poate fi deteriorată chiar dacă bateria AGM este încărcată pentru scurt timp doar cu o tensiune de încărcare mai mare de 14,8 V.
Sursa: TIS https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f45-218d-sat_201705/repair-manuals/24-automatic-transmission/24-11-transmission-case-oil-sump/1LiMpr2r
Warning! Do not charge the AGM battery with > 14.8 V. Do not use rapid-charging programs!
When charging removed batteries (so-called stand‐alone batteries), do not exceed the maximum charging voltage of 14.8 V at room temperature.
Also, for charging via the external start connection point, the maximum charging voltage of 14.8 V at room temperature must not be exceeded. The battery can be damaged even if the AGM battery is only briefly charged with a charging voltage higher than 14.8 V. A charging voltage of more than 14.8 V is usually used in quick-charging routines.
Pe de altă parte, încărcătoarele CTEK (și nu văd de ce nu și încărcătorul BMW 61432408592 de la CTEK) au o tensiune ce ajunge la 15,8 V (!!) în prima etapă, de desulfatare. Acestă etapă este prezentă și pe modul AGM, nediind specifică etapei de recondiționare. Nu am găsit informații privind durata acestei etape.
Oricum, modul AGM RECOND folosește 15,8 V timp de 2–6 ore (etapa 6).
Sursa: manualul CTEK, pagina 5