MPI este multi punct injection (da, amestec omogen).... nu are treaba cu motoarele N (injectie directa), omogen, stratificat-omogen sau stratificat, vorbesti din stele. Am studiat motoarele astea pe toate partile.
Omogen sta in acceleratii puternice, la ralanti (nu rElanti), in acceleratii in gol ( verificare ITP ) sau la rece
Omogen stratificat sta in acceleratii medii
Full stratified charge (adica foarte mult aer si f putin combustibil) sta peste 70 km/h, daca mergi constant sau accelerezi fff usor, atunci cand mergi in mod stratificat emana foarte mult oxid de azot (nox) pe care il capteaza in nox trap (al doilea catalizator denumit popular) care functioneaza ca un DPF (diesel particle filter) si isi face regenerare la peste 110 km/h (ca sa stie ca esti in afara orasului si nu poluezi orasul) marind temperatura din el lsi arzand depunerile. In acel moment vei vedea consumul cu 1.5 l/100 mai mare. Modul stratificat a fost conceput pt consum redus in afara orasului. Daca mergi stratificat in oras infunzi nox trap, a fost conceput sa aibe ciclu de captare / desulfurizare.
Nu iti cer sa ma crezi, citeste informarile BMW, cauta pe youtube desulfurizare fortata sau conecteaza diagnoza si mergi cu masina, vezi singur in ce mod de injectie este.
Odata scos nox trap si anulat senzor nox maisna nu mai sta decat in omogen, la un drum de 200 km in care isi face desulfurizare macar o data voi iesi cu acelasi consum sau poate cu 0.5 mai mare, dar raspunde mult mai repede la acceleratie pentru ca nu mai trebuie sa treaca din stratified la mers constant in omogen la acceleratie, nu trepideaza rece/cald, pur si simplu este un motor cu injectie directa simplu.
Jignirea ta cu "alternativa la saracie" nu isi are rostul...