Salutare, natiune. Detin un BMW-eu, din 2014, F20, cu ¨faimosul¨ N47, 140.000 km, cutie autómata ZF 8 viteze.
Am observat ca imi smuceste cutia, cand parchez, mai bine spus de fiecare data cand o pun in Drive, in timp ce fac manevrele de rigoare, si cu motorul cald. Cu motorul recent pornit, la semafoare, prin oras sau pe autostrada, total ok, nu imi smuceste deloc.
Ca urmare a acestei situatii mecanicul mi-a recomandat scimbarea uleiului si implicit a capacului/filtrului (filtru care vine incorporat in capacul cutiei) utilizand metoda statica, in consecinta s-au schimbat vreo 5 litri. Presupun ca e prima data cand i s-a facut schimb de uleiul la cutie, deoarece pe partea din interior a capacului cutiei am remarcat ca era data efectiva de fabricatie a vehiculului.
Am facut cateva experimente cum masina, ca sa incerc sa inteleg, in ¨ignoranta¨ mea, care poate fi problema, si am descoperit ca: cu motorul cald, daca inainte sa pun masina in DRIVE, opresc motorul pentru 5 segunde si il repornesc, un imi mai smuceste cutia deloc. Ciudat. Citeam pe niste site-ul in engleza cu poate fi EGR-ul, am pus testerul si nu da nici o eroare.
Ma puteti ajuta cu un sfat, o parere, solutie. Merci anticipat.