Salut,
Am discutat cu un expert de la Michelin, am fost la BMW si s-a rezolvat. Vibratia nu era de la tipul/profilul cauciucurilor. Era de la uzura mai mare pe spate care intra in conflict cu repartitia standard a tractiunii pentru xDrive (de la 0/100 pana la 50/50). Am schimbat cauciucurile din fata in spate si imediat vibratia s-a redus drastic. Mi-au spus ca dupa 500-1000km o se stabilizeze complet. Greseala mea ca nu am fost atent. Cand am fost sa verific echilibrarea trebuia sa le si schimb, la vulcanizare mi le-au pus pe cele mai bune pe fata si ar fi trebuit pe spate...
Deci atentie la uzura!
Alte concluzii din discutiile cu ei:
1. Runflat nu e decat recomandare ca sa nu stai "proprietar de BMW" in mijlocul drumului ca nu ai roata de rezerva iar cu kitul nu merge.
2. Steluta (*) e obligatorie doar daca folosesti cauciucuri diferite fata/spate, din cele permise.
3. Daca ai geometria corecta, jantele OK, roti echilibrate si corect umflate si folosesti 4 cauciucuri identice (model/dimensiune/profil), pot fi de oricare dar neavand performante omologate(distanta de franare) e pe riscul tau. Cutia de transfer insa nu e afectata daca mentii tot timpul cauciucurile cu aderenta mai buna pe spate.
Zi cu spor.