Salut tuturor,
O sa va povestesc pe scurt situatia mea.
Masina in cauza:
- 2014 F30 320d xDrive auto cu motor N47.
- cumparata in 2016 din Germania la 29.000 km
- in momentul de fata are 131.000 km, folosita 90% din timp extra urban. Nicio problema pana la aceasta pe care v-o povestesc mai jos.
Problema pe care o am:
Acum vreo doua luni am observat depuneri de funingine pe teava de esapament (aceasta fiind curata initial), dupa care am observat apa pe teava si mai tarziu nivel scazut de antigel (nu a scazut atat de mult incat sa apara in bord).
Alte simptome:
Mai recent, de vreo doua saptamani, masina e mai lenesa in accelaratie cand motoru e sub 1500 rpm in orice treapta s-ar afla iar cutia schimba in treapta inferioara. Pe mod sport totul functioneaza fara nicio problema, motorul fiind mereu mai turat
Ipoteza mea:
Tind sa cred ca racitorul EGR e fisurat in interior. Stiu ca au fost rechemari pe tema asta, masina mea nefiind rechemata si nici nu este vreo rechemare valabila la momentul de fata.
Ce masuri am luat pana acum?
- verificat cu ISTA pentru eventuale coduri de eroare, 0 erori.
- am curata valva EGR, galerie admisie si clapeta de depuneri. EGR si galerie curate, putina funingine, sub 1mm grosime. In schimb, in zona clapetei si clapeta in sine avea vreo 3-5 mm de depuneri lipicioase. Eu banuiesc ca acea depunere ar fi antigelul combinat cu gaze.
- verificat fizic sistemul de culisare de la EGR, nicio problema, se misca perfect si nu se blocheaza in nicio pozitie.
- verificat DPF cu ISTA, regenereaza regulat. 15g de depuneri indica senzorul
- am verificat pentru eventuale scurgeri in zona motorului cand acesta era rece, la 5 minute dupa pornire, la 1h de mers la drum. Nicio urma de scurgeri in niciuna dintre situatii
Astept pareri/sugestii/sfaturi.
Multumesc!