Jump to content

zallo

Members
  • Posts

    65
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

zallo last won the day on August 14

zallo had the most liked content!

Previous Fields

  • Masina
    E90, 320d, 2007

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

zallo's Achievements

Contributor

Contributor (5/15)

  • Reacting Well Rare
  • Collaborator Rare
  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated Rare

Recent Badges

13

Reputation

  1. Cu chestia asta ai reusit sa ma bagi in ceata ! Am fix acelasi sunet (eu sesizez un sunet subtire, cum ai da cu o sarma intr-o margine de oala in mod neregulat) ...dar problema la mine e ca am acel sunet de 5 ani ! Si as putea jura ca in clip e motorul meu ! Presupun totusi ca in 5 ani ar fi cedat fulia aia... Am inlocuit toate rolele, pompa apa, rulmenti alternator, inclusiv fulia AC, (fulia vibrochen nu am inlocuit-o) si in final m-am resemnat spunandu-mi ca o fi ceva de la ambreiaj. De apreciat ca ai revenit cu rezolvarea problemei in cazul tau.
  2. Deci e ok sa fie asa ! Multumesc frumos, Adrian ! Am limpezit mult dupa spuma in cauza, pana nu a mai iesit spuma alba si clabuci, doar apa curata. Da, e rupta tija la plutitor dar am ciupit cu un patent din plasticul coloanei pe care culiseaza "patratul" tijei pentru a nu-l lasa sa iasa de pe "șina" ...insa pastrez tija si mai apas cu ea din cand in cand pe "patratul" ei. In foto 2 se vede la un zoom ca e fixata langa cheder, in zona telescopului capotei. Toate bune.
  3. Salutare ! De cand au scazut temperaturile m-am pomenit si eu cu vestita problema la e90 (320d, nfl) de caldura doar pe partea soferului si rece pe partea pasager fata. Am rasfoit forumul si cica problema ar fi de la infundarea partiala a caloriferului din bord dar sincer, nu prea imi venea sa cred. Am zis ca nu intervin la nimic, am circulat o saptamana cu caldura pornita sperand ca isi va da drumu' si partea pasager dar in final n-a mai dat caldura nici pe partea sofer. Am facut totusi o diagnoza, nimic erori. Atunci am zis sa incerc spalarea caloriferului la presiunea unui robinet retea de curte. Am demontat polița "stergatoare" pentru acces la colierele caloriferului, am suflat caloriferul sa-l golesc de antigel, am bagat in el 1 litru de solutie-spuma de spalatorie (asta am avut la indemana), l-am lasat asa cam 2 ore dupa care am conectat prin alternanta jetul robinet pe tur si retur calorifer pana m-am plictisit. In final am montat totul inapoi, am completat cu 1,5 litri (antigel + apa dist) in vasul de expansiune si fara busonul montat la vas am lasat motorul sa mearga la relanti pana a ajuns la 92°C (am ceas separat montat pentru monitorizare temp lichid motor) Si aici apare dilema mea ! Tot asteptand sa urce temp motor, am tot strans de furtunele radiator sa mai scot din aer si brusc a inceput sa tasneasca lichid din peretele interior al vasului de expansiune ! Am masina de aproape 5 ani, monitorizez mereu in mers temp lichid motor si a fost ok, am inlocuit antigelul acum vreo 3 ani, am inlocuit pompa de apa, am inlocuit termostate, vreau sa zic ca nu e prima oara cand lucrez la instalatia racire si aerisesc - dar n-am vazut niciodata pana acum acel jet subtire de lichid din interiorul vasului. Acum masina e ok (operatiunea am facut-o azi), baga caldura pe toate partile de te arde pe fata pe tr.1 ventilator bord, se pare ca am rezolvat problema dar raman cu neclaritatea asta: Asa trebuia sa fie tot timpul cu jetul ala subtire din vas si n-am stiut eu si orificiul ala era infundat sau e fisurat vasul si trebuie inlocuit ? Va multumesc.
  4. O recomandare buna dealtfel desi acelasi producator poate mai erau vreo 2 sortimente sensibile mai bune dar nu cu mult. Ca nu are certificarea LL01 sau LL04, ci doar LL98 ? Si ce-i cu asta, ca nu reusesc sa inteleg. In discutie e un N54, motor benzina cu turbina - deci nici nu s-ar incadra la norma LL04 care e un C3 toata ziua. Sau da-i lui N54 uleiul asta si il va consuma cu pofta si placere ! Si oricum, nu as pune asa mare accent pe normele si aprobarile BMW. Din moment ce manualul masinii e plin de aberatii "oficiale", de ce m-as increde in certificarile BMW ? Mai degraba mi-as indrepta atentia pentru un benzinar la acel API SN ...eventual sa gasc un alt ulei cu specificatia si mai recenta de tip SP (unde S = scanteie (benzinar) si P performanta uleiului ce creste odata cu coborarea in alfabet. ) Nimeni din lumea asta nu tremura pentru motorul tau, nici macar constructorul. Tu doar trebuie sa cumperi masina aia noua compusa din plastic reciclat si umpluta cu electronica la un pret astronomic, sa o folosesti 100-150 mii km dupa care sa te declari satisfacut si dupa care sa cumperi alta. Si aici povestea se incheie ...pentru ca apoi masina ajunge in Romania (ma rog, in Est) unde amaratii aia se incapataneaza sa creada in fiabilitatea brandului si baga o caruta de bani in ea pentru ao mentine in starea de functionare pe niste drumuri. proaste si cu piese de schimb de provenienta dubioasa. Revenind la uleiuri, eu nu m-as lua tare dupa norma si aprobari ci mai degraba dupa o alta clasificare. - uleiuri de tip C, astea "moderne", conservatoare de energie dar care iti cam lasa motorul fara protectie pentru ca nah, nu poti sa si salvezi Planeta si sa ai si motorul protejat maxim - si uleiuri de tip A3/B4 care iti ofera o protectia maxima a motorului dar nu prea sunt "prietenoase" cu mediul. Tendinta media si a pietei o stim, totul ECO, asa ca si producatorii de uleiuri incearca cumva sa se incadreze chiar daca aceste uleiuri reduc drastic protectia motorului in fata uzurilor si a supraincalzirii. Revenind putin la Synthoil 5w40 de la LM ...sa fim seriosi, nu e un ulei "complet sintetic". Conform fisei tehnice se aprinde la 230° si are un TBN de 10,5 ...ori de la un sintetic veritabil ai alte asteptari. A nu se intelege gresit, apreciez LM si chiar dupa parerea mea e mult peste Ravenol (alt sintetic, vezi Doamne) - doar ca 5 litri de ulei motor full sintetic nu le cumperi in lumea asta cu 300 lei, sa fim cinstiti. Uleiurile cu adevărat complet sintetice sunt cu totul altceva și nu prea o sa le găsiti la raft in România pentru simplu fapt ca sunt scumpe si nu trec. LM, ca si majoritatea marcilor si sortimentelor de alte uleiuri sunt de uleiuri hidrocracate, adica la o baza petroliera naturala rafinata sa adaugat un pachet de aditivi. Asta nu e neaparat un lucru rau pentru ca prin tehnologia de hidrocracare sa reusit si chiar depasit unele performante a uleiurilor sintetice, adica a celor facute 100% in laborator.
  5. Deci da - daca stai langa masina pornita si in urma verificarilor totusi ai senzatia ca se aude a esapament "spart" ...atunci ai esapamentul spart. Sau cu scapari la imbinari. Mult mi-a trebuit sa pricep asta ! M-am pregatit azi cu cele 2 garnituri metalice pentru turbina (luate in dublu exemplar, ca sa fie) + un colier nou. Am slabit turbina de pe galeria evacuare, am scos suruburile, am extras garnitura veche si am pus una noua (triplu stratificata). Nu am gasit aici scapari de gaze sau negreala dar pentru linistea mea am inlocuit-o. Apoi am demontat catalizatorul si ...mda. Se vede in foto cum se realiza inchiderea.... Si eu ma miram de ce suna masina ca un tractor ! Ciudat, scaparile de gaze si negreala erau inspre blocul motor, nici o sansa sa le vezi oricate verificari ai fi facut. Garnitura s-a potrivit perfect, nu inteleg de ce sustin unii ca nu exista acolo nici o garnitura (e suficienta o singura bucata, eu am luat doua, sa am in cazul in care "nu-mi iese montajul din prima" A fost putina chinuiala dar a meritat ca si "sound". Problema rezolvata. V-am salutat !
  6. Ciudat, chiar nimeni din "isteții" de pe grupul fb nu a reușit să-ți dea un răspuns satisfăcător la problema ta ? Acolo e plin de "mecanici", toti "mananca pe paine BMW-uri" si ma mira faptul ca in final ai apelat la parerile acestui forum. Macar daca stiai cum sa o faci... In alta ordine de idei, poti sa nu spui ce ai facut concret pentru rezolvarea problemei tale ? Ai ridicat masina pe un elevator sau macar te-ai bagat sub ea cumva, sa verifici evacuarea si imbinarile ei ? Ai pus mana pe niste piese, sa le pipai, sa le verifici ? Tot mai multi veniti din parcare si va tolaniti pe pat si aveti impresia ca defectiunile masinii se rezolva din butoanele telefonului.
  7. Incarca clipul pe YouTube si distribuie link-ul aici daca vrei un mic ajutor (sau pe un alt site de gazduire fisiere, ex Imgur) Ai pus un link fb spre un grup privat ...si sa nu mai amintesc ca nu toata lumea agreeaza fb.
  8. Nu e sarit nimic de la punct, doar ai facut 2 greseli copilaresti: - ai inlocuit o baterie proasta cu una mai putin proasta dar tot proasta. Bateria se inlocuieste cu o alta care e in parametrii functionali si pe care o inregistrezi si o codezi in sistemul masinii (preferabil o baterie noua) - indiferent de situatie NU se inlocuieste o baterie avand motorul pornit ! In cel mai fericit caz scapi cu releul de incarcare ars ...in cel mai nefericit caz patesti ce ai patit tu. Ceva ai prajit in sistemul electric/electronic al masinii cat timp motorul a functionat fara baterie chiar daca a durat 1 secunda. Inainte de toate pune o baterie buna (noua), vezi sa fie codata in sistemul masinii, verifica alternatorul masinii, este primul care si-o ia in freza la inginerii din-astea, continua cu sistemul IBS ...si mai departe vezi de module.
  9. Dupa cautari insistente pe internet si YouTube am gasit si raspunsul - da, la modelul meu de motorizare EXISTA o garnitura de tabla intre turbina si carcasa catalizatorului (sub acel colier mare crestat) M-am cam mirat eu atunci, la demontarea turbinei ca n-am gasit nici o garnitura acolo dar n-am dat o atat de mare importanta aspectului si drept urmare am montat si turbina reconditionata la fel. De ce totusi nu am resimtit miros de gaze in habitaclu, de ce nu am sesizat urme de negreala la verificarea evacuarii sau cum in 4 ani nu ma deranjat zgomotul ? Acum dand timpul inapoi, incep sa se lege niste lucruri. Si inainte de reconditionarea turbinei, uneori sotia se plangea ca simte miros de "fum" in habitaclu de pe scaunul pasagerului si totusi eu nu detectam. Am fost de 2 ori la verificare "flexibil", s-au mai uitat pe acolo baietii cu lanterna fara sa demonteze scutul si mi-au zis ca e ok. Am mai verificat eu filtrul epurator si mai ramanea in ultima instanta sa vad șaibele de la injectoare dar am abandonat ideea cu timpul. Zgomot de esapament spart mai auzeam uneori si inainte dar era ceva sporadic si parca aparea mai mult cand se inclina masina pe o anumita parte mai mult, in functie de terenul pe care mergeam. N-am dat importanta atunci asa cum n-am dat importanta nici cand mi-a spus cel ce a reconditionat turbina ca "vezi ca acum turbina e sanatoasa, va livra mai multa putere si iti va arata alte zone slabe ale motorului". Am zis in sinea mea ..."pleaca bă cu povesti d-astea !" De ce totusi nu am gasit negreala la imbinarea fara garnitura metalica a turbinei ? Pai in primul rand nu am rulat foarte mult de la inlocuirea turbinei ...apoi, sa inspectezi cu atentie acea imbinare a colierului e foarte dificil. Pe "sus" nu poti, pe "jos" iar nu poti, e foarte aiurea si limita vederii. Si ultima explicatie ce o gasc este ca gazele nu prea s-au inghesuit sa iasa prin lipsa garniturii dar (probabil) zgomotul da ! Nu am DPF din constructie, in carcasa ce se imbina cu turbina nu am decat catalizatorul pe care dealtfel l-am spalat cu solutii si presiune inainte de a monta turbina reconditionata. E curat, e foarte permisiv, am suflat in carcasa fara sa pun gura pe teava si aerul iese foarte usor pe cealalta parte. Atata scandal si atata scris pentru o garnitura ...dar macar acum stiu despre ce e vorba. Macar am rolele schimbate, alternatorul reconditionat, fulia compresor noua ...si ieri, dupa un drum de vreo 70 km am constatat ca mi-a scazut consumul mediu de la 6,9 la 5,1% in CB. In 4 ani oricat am incercat uneori sa merg "la consum" (mai am momente d-astea uneori dar rar), in CB n-am reusit da cobor sub 6,3%. Ori ca e vorba despre o eroare, ori ceva legat de reconditionarea alternatorului, nu stiu ...dar asta ca fapt divers. Nu-mi pasa cat consuma o masina daca vad ca merge bine si-mi drag de ea ! Acum imi este clar ce am de facut si nu-mi mai ramane decat sa va multumesc celor care ati incercat niste sugestii cat si celor care m-au luat mai mult sau mai putin in serios... Atasez un link YouTube de unde am inteles totusi ca "acolo" trebuia sa fie o garnitura metalica. Urmariti intervalul de la min. 24"15 la 24"35
  10. Bun, n-am rezolvat nimic. Sunt un car de nervi ! M-am incalcit in role, curele si alternator facut bucati, le-am rezolvat pe toate in final cu nejustificat de multe cheltuieli, in fine, masina merge ok acum dar zgomotul de toba sparta a ramas ! Ma omoara chestia asta cu zile ! Zgomotul e foarte accentuat la relanti si se pierde treptat pe masura ce creste turatia. De ex la 100km/he chiar liniste in masina. Mai am o singura neclaritate: - stie cineva sa-mi spuna sigur daca la e90, 320d, 163cp, 2007, m47, nfl, EXISTA o garnitura tabla intre turbina si catalizator ? Eu cand am demontat turbina nu am gasit acolo nici o garnitura si implicit tot asa am si montat-o. Si acum mai intreband pe unul si altul, unii zic ca este, altii ca nu. Desi la verificari nu am sesizat scapari de gaze la evacuare, nu stiu, poate nu am insistat suficient cu spuma, hartiute si alte metode. Atat mai pot - sa suspectez ca ori am ceva scapari pe la imbinarea turbinei cu evacuarea (unde e acel colier mare) ori turbina sa aiba scapari intre componentele ei (carcasa ei) si atunci ma duc la cei care mi-au reconditionat-o sa stam de vorba.
  11. Asta a fost faza cea mai delicata... Inlocuitul rulmentilor sau a carbunilor hai sa zicem ca merge cumva.... (clipul nu-mi apartine, e doar preluat)
  12. Si mai revin inca o data, probabil ultima oara. Am pornit de la un zgomot "gros" care, cel mai probabil a fost un cumul de factori (role, tevi AC care vibrau in atingere, fulie compresor AC (evitata temporar), rulment alternator dinspre fulie uzat si crapat. Maine sunt 2 saptamani de cand masina imi sta in parcare si desi am rezolvat toate aspectele, a mai ramas alternatorul. La inceput parea simplu un schimbat de rulmenti, de colector si de perii (carbuni) mai ales ca am gasit kit-ul complet de reparatie alternator. În ciuda a zeci de clipuri vizionate pe YT, în realitate lucruri nu au fost chiar atat de simplu. De exemplu ...rulmentul dinspre fulie nu a iesit cu nici un extractor conventional, a fost necesara o presa hidraulica industriala dar carcasa alternatorului a crapat si rulmentul tot nu a iesit de pe axul rotorului. Am cumparat alt alternator second dar sa dovedit a fi in acelasi grad de uzura ca si al meu. In final din 2 am reusit sa fac unul. Ok, am inlocuit rulmentii si m-am apucat sa inlocuiesc colectorul (ala pe care ruleaza carbunii). Spart adezivul ce izoleaza conectorii lui, taiat lipitura mecanica a colectorului ...inlocuit cu colectorul nou dar ce sa vezi - firele au ramas prea scurte pentru a fi lipite ferm (nu doar prin cositor ci si mecanic) Am sapat cu un biax cu freza in elicea metalica a rotorului sa castig spatiu pentru a prelungii firele de cupru. Ok, rezolvat, lipit, izolat. Ansamblat alternatorul si apoi refacute lipiturile pe cele 3 punti diode. Asta a mers ok. La final, alta bataie de cap - inlocuirea carbunilor uzati. Parea simplu initial dar chiar nu a fost, am folosit iar biax cu freza + burghiu de "fi" 3. Ca si concluzie ? Daca va huruie rulmentii alternator, se gripeaza, se sparg sau apar probleme cu uzura colectorului montat pe axul rotor, desi reparatia pare usoara si ieftina, incercati mai bine sa gasiti un alt alternator (nou sau second) ...daca second, preferabil de pe o masina cat mai putin alergata. Am avut optiunea sa aleg intre alternator nou "reconditionat"/(1300 lei + piesa veche la schimb), alt alternator second, sau in al repara pe al meu. Desi initial am luat unul second, in final din el si din al meu am facut unul destul de dubios. Sper sa mearga, maine il pun sus. Mai bine luam unul nou (reconditionat) si terminam povestea intr-o ora. De asemenea, preferabil de cumparat ansamblul carbuni colectori cu totul, pe nou. Inlocuirea lor iar te pune in situatia sa gasti solutii ciudate de rezolvare. Cu fulia compresor m-am invatat minte. Sa gripat rulmentul din ea dar n-am mai insistat pe inlocuirea rulmentului ci am cumparat alta fulie cu 300 lei si gata. Deci daca ai un garaj utilat, ai timp la dispozitie, chef si inclina spre surubarit, ce sa zic, iti doresc spor la lucru ! Poti compensa o parte din cheltuieli cu manopera ta. Eu nu am garaj, ma descurc cum pot dar sa nu credeti ca n-am incercat si la firmele de reparatii de profil din zona mea. M-am lovit de scarpinat, de "pai sa vedeti domnu' ca nu se poate" ...ca "nu mai bine cumparati altu ?"... Dupa 3 refuzuri si lălăieli am decis sa continui singur. Sper maine dupa ce montez totul sa fi scapat de zgomotele dubioase si sa ma bucur de masina din nou.
  13. Sincer, iti admir curajul si determinarea sa rezolvi dorinta asta tehnica a ta dar nu cred ca vei gasi raspunsurile cautate aici. "Baietii" care se ocupa de retrofituri, codari si adaptari nu prea au timp sa stea pe forumuri si nici sa ofere info gratuit. Sau chiar daca o fac, o fac pana la un punct. Si e logic sa fie asa. Pot doar sa-ti spun ca la un moment dat ma innebunea fapt ca plasa de prezentare scaun dreapta imi detecteaza o gentuta ce o asezam pe el in drum spre serviciu si am ajuns in situatia sa-i pun gentutei centura de siguranta. Am gasit un baiat in codari si l-am rugat sa-mi dezactiveze plasa de prezentare a scaunului si omul mi-a zis ca nu-i in regula, pentru ca in caz de "ceva" nu se mai declanseaza airbagul dar mi-a oferită alternativă "sa scoata" dingălitul (sonorul) de centură nepusă. In fond asta ma enerva. Doar ca de atunci de cate ori calatoreste si gentuta cu mine pe scaunul din dreapta, am in bord un martor mic de avertizare centura care insa nu ma deranjeaza.
  14. zallo

    consum ulei

    @ mgi - am masina de 5 ani in proprietate, de 4 ani merge pe 5w40 LL01. Twin Power 5w30, C3, pur si simplu era un ulei mult prea subtire (desi e fortat termenul asta de "subtire") pentru un motor care e clar ca are gradul lui de uzura. "Sansa" mea a fost ca nu sunt conditionate de un DPF. In cazul masinii mele a fost vorba despre un ulei prea subtire (si prost, dupa parerea mea subiectiva) in raport cu uzura motorului ...iar in cazul masinii sotiei despre un ulei cu volatilitate mare. Mănărelile de samsar incep cu 10w40 si/sau cu aditivi de ingrosare adaugati in ulei. @Lospaa - posibil ce relatezi, treaba asta cu uleiurile trebuie gandita bine. Insa din momentul cand eu am avut certitudinea ca nu am DPF (constructiv) mi-am permis sa ma joc cu vascozitatile. Imi fluiera turbina veche si cu 5w30, a continuat sa fluiere si cu 5W40. Oricum, e de discutat pe diferite intre 5w30 si 5w40 dar nu e locul aici. ....... Pentru tine @bimmer nu am nici un comentariu, eventual un ignor. Am vazut cata mecanica reala si aplicata sti desi in teorie nu te intrece nimeni. Doar te rog o mai multa atentie la unele cuvinte, nu ne tragem de sireturi. Nu esti de acord cu parerile mele, ok, ignora-ma si gata.
  15. zallo

    consum ulei

    Da, sunt putin mai "greuț" de gasit uleiurile de tipul 5w40 cu norma C3 dedicate DPF (pentru cei cu DPF) ...dar exista totusi un minim de oferta.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.