Helmuth P
Members-
Posts
24 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
EU
Previous Fields
-
Masina
530 D xdrive
Helmuth P's Achievements
-
De curiozitate m-am uitat ce scrie pe cauciucurile mele de pe masina ( 245/45R18 Continental de iarna) este SSR și o stea mare lângă. SSR este pseudonimul german pentru runflat iar steluța … e a BMW. Până acum mașina s-a comportat bine cu ele și oricum e ultima lor iarna căci l-am dus deja din 2022 februarie până acum la 4,5mm adică aproape la limita de uzură pentru iarna.
-
RDKS-Probleme cu recunoașterea presiunii în roți
Helmuth P replied to Helmuth P's topic in Ingrijire si intretinere
Sau verificat , emit perfect, arată presiunea fără greșeală . Pe aparat au fost recunoscute ca compatibile cu acest model de BMW. Sunt OEM adică fabricate exact pentru acest model, de altfel primele 4 din cele 8 achiziționate merg perfect din aprilie pe rotile de vară . -
Helmuth P started following Sunet accelerare BMW 530D , RDKS-Probleme cu recunoașterea presiunii în roți , Ce AdBlue folositi la g20? and 4 others
-
Bună, dupa 7 ani de folosința senzorii de presiune din ventilele roților mi-au dat de înțeles că s-au golit bateriile și trebuie senzori noi. Am comandat online prin aprilie 8 bucăți și atunci imediat am pus 4 pe rotile de vară ( unul din cele vechi nu mai mergea deloc iar restul slab dar aici nu schimbi cu bucata ci setul ca să ai liniște ). Dupa schimbare și inițializare și 5-6km de condus mașina le-a recunoscut și arată corect presiunea. Acum ca a venit toamna am schimbat în ultimul weekend și roțile de vară cu cele de iarnă… automat am pus și celelalte 4 ventile cumpărate în Set fix pentru modelul meu de BMW. Mecanicul le-a montat în service, controlat sub ochii mei … presiunea era pe aparatul lui de citire indicată corect și a resetat sistemul. De trei zile însă mașina nu vrea să le accepte, deși ele sunt ok. Să le introduci manual cu aparatul în sistem am încercat… nu vrea. Am cerut un termin la autohaus BMW … ăștia când au auzit ce vreau… și ca nu le-am pus și cumpărat la ei… m-au programat pe decembrie. Ce vrea să întreb, cunoașteți vreo situație în care …în memoria mașinii sunt 3 seturi de ventile (cele vechi care au mers 7 ani și setul pus de mine în aprilie) și acum la al 4-lea set să refuze mașina? Trebuie cumva radiate primele 2 din baza de date? Nu mai știu ce să cred căci sunt identice cu cele din roțile de vară montate în aprilie.
-
Am folosit și cu RFT și fără, este mai nasol cu RFT în sensul ca simți hârtoapele mai tare, în rest conducând mai liniștit mai puțin sportiv … nu am simțit diferența. Când comand cauciucuri noi mă uit primordial la rezultatele din teste comparative (ADAC dar și altele) și acolo la aderență pe uscat și umed precum și uzură și raportul calitate / preț. Ei nu testează și nu recomandă cauciucuri no name. RFT îmi dă doar mai multă siguranță în țări unde la o pană trebuie să te târâi într-un service neavând rețea de tractare sigură și de calitate (ADAC plus mă ajută în aproape toată Europa … dar nu acoperă România).
-
La masinile premium si sport sunt recomandări pentru anvelope care au fost omologate pe și pentru aceste modele (ce numiți voi steluțe). Sincer vorbind cine nu merge prea sportiv nu va simții niciodată diferența … cu atît mai neinteresantă este recomandarea când mașina e diesel…Astea pot fi confortabile și puternice … dar sportive nu. Runflatul te ajută doar să nu-ți strici jeanta când faci pană , sunt însă mai puțin confortabile fiind ceva mai tari. Atenție la mașinile importate din afara UE, la BMW știu sigur ca anumite combinații de mărimi pneuri (acolo unde cartea tehnică pentru SUA le cere între punte spate și față ) valabile pentru piața USA… nu sunt permise în UE (birocrația UE lucrează încet). În Germania te mai controlează poliția dacă vede mașini de import, în România probabil deloc.
-
La inspecțiile sau reviziile programate la orce unitate service se completează automat toate lichidele din mașina și ștergătoarele uzate cu excepția combustibilului desigur. Cât privește adblue între timp sunt și benzinării unde la pompa poți completa cu adblue… merge de la mașina mică la camion. Eu îl prefer de la discounter în canistre. Cred ca la cuvintul reprezentanță eu am înțeles greșit cuvintul, o reprezentanță în adevaratul înțeles al cuvântului la noi preia comenzi și vinde mașini noi sau organizează mașini pentru probă. Service-ul nu-l face ea ci unitatea de service ce poate funcționa la reprezentanță sau poți fi trimis la ea de către reprezentanță. Nu orce Autohaus BMW se cheamă reprezentanță aici…. Cum se spune aici „Vertretung“e una si Autohaus e altceva, Mazda are o reprezentanta si 30 de Autohäuser in Germania. V-am inteles eu gresit, sorry. Exista o singura norma (ISO 22241) valabilă în Europa și un singur sortiment omologat pentru Europa.
-
Adblue nu este nimic altceva decât un amestec de apă distilată cu uree…. Îți spun asta și ca inginer chimist . O banală soluție apoasă și singura parte nesigură e să cumperi de la o firmă no-name care ți-o vinde diluată. Eu merg cu mașina mea de 190mii km aproape numai cu adblue luate în canistre de 5 sau 10 litri de la Lidl sau Aldi în Germania. Consumul… 1 litru adblue la 1000km și cu 30 litrii luați o dată pe an la discounter mă descurc un an întreg la cei circa 30mii km pe an. Din principiu nu merg cu rezervorul de adblue gol… cum lipsesc 5 litri cum bag o canistră de 5 peste rezervor. Să merg la BMW după adblue? Cred ca ar râde cei de acolo și cu curul de mine… de altfel ei nici nu vând așa ceva în magazin.
-
Salut, am 530 D xdrive din 2018 (luat ca Jahreswagen) dar de chestia cu steluța nu am auzit. Runflatul e ceva mai scump dar la o adică la o până mai mergi câtva km fără să strici geanta ( care în 90% din cazuri e aluminiu)… e singurul avantaj. Eu le-am folosit pe ambele funcție de ce ofertă convenabilă am găsit. Dacă e să tii cont de ceva, pune doar gume de calitate fabricate în UE… nu chinezării. Și doar genți și roți (ca dimensiuni) ce sunt trecute și în cartea mașinii. În rest steluțele sunt aiureli, important e să-i dai ulei compatibil ca norma (dat liber de BMW) și ceea ce nu scrie nicăieri în cartea tehnică … schimbi uleiul la cutia automată de viteză la circa 100000km sau nu mai mult de 5 ani. Asta nu scrie nicăieri dar o știe orce mecanic.
-
Chestia cu schimbi plăcuțele împreună cu discurile este indiferent de câți km ai la bord, ei asta recomandă în cartea tehnică și cei ce fac inspecțiile la mașină (la cererea masinii care spune când trebuie să mergi la service fie pentru inspecții fie pentru TÜV ) nu discută cu tine , se uită la bordul mașinii și dacă scrie acolo ca mai ai 4-5 mii de mers până trebuie schimbat la roțile din față sau din spate … atunci le schimbă mai ales ca el vede ca tu faci 30mii pe an și nu vii la fiecare 2-3 săptămâni sa te programezi la el. Acum scuze dacă poate în exprimare în termeni tehnici nu mai sunt chiar așa brici, sunt plecat de 32 de ani și limba română nu-i limba maternă deci nu o vorbesc tot timpul.
-
Service-ul l-am făcut până acuma în țara unde locuiesc (Germania) iar aici la inspecția mașinii (dictata ca moment al efectuării strict de softul mașinii) orce intervenție se face strict după formularul descărcat online de la BMW (dacă nu faci direct la reprezentanta lor ci la o firmă de reparații auto oarecare) iar acolo scrie clar… se schimbă ambele. Dacă nu le-ași fi făcut … nu mi-ar fi înregistrat inspecția (căci ce scrie pe hârtie la ei e lege). Desigur poți merge oriunde și cere doar schimbare de plăcuțe dar asta nu va fi recunoscut ca inspecția ca la carte și ca atare nu se trece în istoricul online al mașinii… se uită mulți la așa ceva când cumpără o mașină folosită… istoricul săfie perfect. Desigur pot schimba datele din electronica mașinii privind lucrările la mașină prin bimmerlink… dar nu aceasta este intenția mea. Nu am intenția să risc cu discuri la limita uzurii când merg destul de des pe autostradă și cu 180-200kmh … nu se prea merită. În forumurile germane unde am căutat se dă la BMW seria 5 o durata de viață la discuri de 45- 65mii km funcție de .. șofer și piciorul lui . Sfatul cu schimbarea softului e bun, aici în Germania am mai cerut asta și am fost refuzat pe motiv că-i actual ( deși știu sigur că-i din 2017), probabil voi merge în România la BMW să-l actualizez ( nu contează că-mi pun versiunea engleză probabil) dar înainte de a pune softul probabil trebuie să scot aparatul adițional pentru CarPlay pe care l-am integrat ulterior și care deși e pentru modelul meu… nu-i licența originală BMW. Mulțumesc pentru sfaturile voastre.
-
Buna domnilor. Am luat în 2018 un F11 la vârsta de 1 an și 30.000 la bord și acum am 208000 pe el. Tocmai am văzut ca mă avertizează din nou ca frânele mai țin doar vreo 5 mii pe spate și 6 mii pe față . M-am uitat prin dosarul cu acte și am văzut ca până acum am schimbat eu de 3 ori plăcuțe și discuri pe față și de 3 ori plăcuțe și discuri pe față … totul la service desigur. Deși sunt un tip ce frânează destul de puțin și în curbe aproape deloc mi se pare intervalul de 50-55mii km cerut de afișajul electronic puțin exagerat. Acum intimplator nu am avut timp înainte de concediu să merg în service și culmea deși am mers 4500km cu el în concediu (plus o rulotă de camping după el) la revenire acasă îmi arăta tot un rest de 5000km de mers. Nu prea știu cum să reacționez… să-l las să meargă și mai jos cu socotelnița lui sau schimb totuși acum. Iar ceva nou a fost faptul ca BMW îmi cere să schimb întotdeauna și discul odată cu plăcuțele … la Mazda nevestei doar la fiecare a doua schimbare schimbăm și discurile. Ce îmi recomandați .
-
BMW f 11 seria 5 an 2015
Helmuth P replied to Larisa Marina's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Adevărul este ca în Germania la service BMW ei pentru a mașina de această vârstă ei nu-și prea dau interesul. Preferă să-ți vândă o cutie de viteză noua sau o altă mașină decât să repare. Locuiesc de 32 de ani în Germania și le cunosc stilul de muncă și asta aproape la toate mărcile auto. Am aceeași mașină cu tine dar cu doi ani mai tânără plus xdrive și acum cum sunt deja aproape pensionar și am timpul necesar am început să-i fac lucrările de mentenanță mai sensibile la service specializate pe BMW în România (Arad) când ajung pe aici. Îți recomand să-ți cauți alinarea cu ea la un service specializat tot aici. Pentru diagnoză i-ați un soft pe telefon (BimmerLink , există și BimmerCode dar aici nu te bagă la modificări dacă nu le înțelegi ). -
De curățat îl voi curăța dar probabil când vin anul viitor în România (cum mai am aproape 90mi km până e plin) acum am programare pentru schimbarea uleiului la cutia automata de viteză (al,doilea schimb de ulei după ce,l-am făcut pe primul la 120mii km). Interesat la curățire dpf este ca firma nu spune exact cum o face (https://serviceoptimal.ro/curatare-dpf-arad/) dar oricum se merită căci vreau sa mai țin mașina câtva anișori neavând practic probleme cu ea.
-
Bună domnilor, am și eu o întrebare despre DPF. În cazul pe care îl discutați bimmerlinkul spune clar ca mașina ar mai merge 60mii km cu scula colmatatã. O curățire de calitate spre exemplu la optimal auto în Arad ar costa spre exemplu între 200 și 300€ funcție de motor… un dpf nou exact de 10 ori mai mult? Merită riscul? Eu cu puțin peste 200mii km la bord (fac cam 30mii pe an) am tot cu bimmerlink undeva pe la 95 mii km până la exit și sincer m-am bucurat tare când am citit de oferta celor de la Optimal Auto căci nu am chef să-mi cadă dpf ul când sunt acasă în Germania și nu am decât varianta cu dpf nou la alegere.
-
Sunet accelerare BMW 530D
Helmuth P replied to CapitanuDarius's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
Probabilitatea e mare să-ți cânte turbina ( e model mai vechi dar bănuiesc că-i biturbo). Un mecanic ce-l ascută cu capota deschisă îți poate confirma problema.