Jump to content

Helmuth P

Members
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    EU

Previous Fields

  • Masina
    530 D xdrive

Helmuth P's Achievements

Rookie

Rookie (2/15)

  • Collaborator Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

1

Reputation

  1. Adevărul este ca în Germania la service BMW ei pentru a mașina de această vârstă ei nu-și prea dau interesul. Preferă să-ți vândă o cutie de viteză noua sau o altă mașină decât să repare. Locuiesc de 32 de ani în Germania și le cunosc stilul de muncă și asta aproape la toate mărcile auto. Am aceeași mașină cu tine dar cu doi ani mai tânără plus xdrive și acum cum sunt deja aproape pensionar și am timpul necesar am început să-i fac lucrările de mentenanță mai sensibile la service specializate pe BMW în România (Arad) când ajung pe aici. Îți recomand să-ți cauți alinarea cu ea la un service specializat tot aici. Pentru diagnoză i-ați un soft pe telefon (BimmerLink , există și BimmerCode dar aici nu te bagă la modificări dacă nu le înțelegi ).
  2. De curățat îl voi curăța dar probabil când vin anul viitor în România (cum mai am aproape 90mi km până e plin) acum am programare pentru schimbarea uleiului la cutia automata de viteză (al,doilea schimb de ulei după ce,l-am făcut pe primul la 120mii km). Interesat la curățire dpf este ca firma nu spune exact cum o face (https://serviceoptimal.ro/curatare-dpf-arad/) dar oricum se merită căci vreau sa mai țin mașina câtva anișori neavând practic probleme cu ea.
  3. Bună domnilor, am și eu o întrebare despre DPF. În cazul pe care îl discutați bimmerlinkul spune clar ca mașina ar mai merge 60mii km cu scula colmatatã. O curățire de calitate spre exemplu la optimal auto în Arad ar costa spre exemplu între 200 și 300€ funcție de motor… un dpf nou exact de 10 ori mai mult? Merită riscul? Eu cu puțin peste 200mii km la bord (fac cam 30mii pe an) am tot cu bimmerlink undeva pe la 95 mii km până la exit și sincer m-am bucurat tare când am citit de oferta celor de la Optimal Auto căci nu am chef să-mi cadă dpf ul când sunt acasă în Germania și nu am decât varianta cu dpf nou la alegere.
  4. Probabilitatea e mare să-ți cânte turbina ( e model mai vechi dar bănuiesc că-i biturbo). Un mecanic ce-l ascută cu capota deschisă îți poate confirma problema.
  5. Sorry eu îl cunosc ca AGR (Abgasrückführung) iar diluându-l cu apă reduci drastic concentrația antigelului și pericolul exploziei putând aștepta până te cheamă reprezentanța. Dar cum spuneam probabilitatea de a avea o mașină la mâna doua cu AGR original e destul de mică , cele montate ulterior 2018-2019 deși nu s-au dovedit perfecte prezintă un pericol mult mai redus… cel puțin asta-mi spunea înaintea ultimului schimb tipul de la reprezentanta BMW unde l-am schimbat eu. Aceste probleme le datoram special normei euro 6 de poluare pe care nu o poți atinge decât reintroducând în motor o parte a gazelor (parțial) arse și pentru restul ajutându-te cu adblue în partea de curățire a gazelor. Cum s-ar spune noi cu obsesia de purificare a gazelor ne-am “regulat” singuri motoarele.
  6. Cum am menționat și mai înainte este corect ca poți folosi și apa demineralizata sau distilata (aici în vest toți folosesc în firme de la mic la mare doar apa demineralizata căci e mai simplu decât sa te încurci cu bidoane de apă achiziționate), în mod normal dacă ai probleme cu agr ar ajunge sa diluezi doar lichidul până primești programarea la BMW. Trebuie sa recunosc ca în România firmele specializate pe BMW fac și repara mult mai multe decât în vestul Europei unde costurile cu manopera și cu problemele de mediu nu permit multe. Tocmai citeam și mă minunam câte pot să ofere firmele de reparații aici.
  7. Sorry, eu am greșit aici….apa demineralizată este permisă explicit pentru a fi folosită în situații când n-ai altă alternativă.
  8. Nici eu nu ași pleca o improvizație, cu apă în mașină, mi-ași dezactiva singur asigurarea mașinii printr-o modificare nepermisă.
  9. BMW cheamă peste tot în Europa de cel puțin 5 ani mașinile înapoi pentru reînnoirea agr. Să afli abia acum de asta este cam greu de crezut mai ales dacă ai mașina de câtva ani. Dacă ai o mașină adusă de afară sunt puține șanse să ai o mașină cu agr original… BMW scrie clienților și schimbarea nu te costă nimic ( bănuiesc ca și în România îți oferă pentru ziua când are loc schimbarea o mașină la schimb), deci șansele să ai primul agr încă pe mașină sunt aproape zero în UE. Probleme există la majoritatea mașinilor iar faptul ca firmele reacționează așa este o dovadă ca le pasă . Sunt foarte puține modele de mașini unde în cursul vieții unei mașini să nu fi chemate înapoi pentru vreo ajustare … fie soft… fie hard. Eu am luat mașina veche de un an în 2018 iar 2019 am fost chemat la prima schimbare de agr. Mașina soției (o Mazda ) a fost și ea chemată odată pentru verificări la un presupus airbag cu probleme. Este o normalitate în ziua de azi iar odată cu trecerea pe hibrid și electrice se vor înmulți problemele și rechemările.
  10. La câte mașini circulă cu aceste AGRuri ( peste 2 milioane după cum spune chiar BMW ) se aprind 10-20 în fiecare an și țară …. Păi scuze dar șansele sunt mai mari să mă calce pe zebră în România decât să-mi ia foc mașina exact în aceste două săptămâni de vacanță. Eventual mi-a și asigura bine mașina înainte de a pleca… sincer nu știu ce asigurare acoperă în România arsul mașinii. La mine preia semicasco așa ceva.
  11. Nu te speria , este o problemă tipică la F11, mie mi-au schimbat pe culanță (post garanție în germania) 2 bucăți și abia numărul 3 pare ok. Eu pierdeam lichid de răcire ( acesta-i semnul ca schimbătorul de caldura e fisurat). Înainte de a pleca în cursă i-ați o litru de lichid de răcire cu tine (sorry nu mai cunosc toate expresiile românești fiind plecat de 32 de ani iar româna nu-i limba maternă ) și controlează regulat nivelul ( numai când mașina e rece altfel te arzi când desfaci căpăcelul). Șansele să-ți ia foc sunt absolut minime mai ales dacă regulat ai curățat sistemul de mizeriile depuse. Când revii schimbă-l . Tocmai am citit un articol despre AGR, sunt cuprinse aproape toate modelele de BMW ,totul a început cu 520 d , 530d, etc. dar s-a extins la aproape toate modelele din anii 2010 până în 2022. Chiar și unele modele de Mini auf fost rechemate recent în reprezentantele BMW -Mini pentru schimb de răcitor AGR. Coreenii au fost primii care s-au plâns și de acolo au început rechemările… numai în 2018 au luat foc 30 de mașini de la glicol și funinginea încinsă depusă pe pereții AGR ului crăpat.
  12. Nu te speria , este o problemă tipică la F11, mie mi-au schimbat pe culanță (post garanție în germania) 2 bucăți și abia numărul 3 pare ok. Eu pierdeam lichid de răcire ( acesta-i semnul ca schimbătorul de caldura e fisurat). Înainte de a pleca în cursă i-ați o litru de lichid de răcire cu tine (sorry nu mai cunosc toate expresiile românești fiind plecat de 32 de ani iar româna nu-i limba maternă ) și controlează regulat nivelul ( numai când mașina e rece altfel te arzi când desfaci căpăcelul). Șansele să-ți ia foc sunt absolut minime mai ales dacă regulat ai curățat sistemul de mizeriile depuse. Când revii schimbă-l .
  13. Salut. Schimbul de ulei în cutia de viteză e mai mult decât recomandat… indiferent ce spune reprezentanta. Am un F11 din 2017 (530D ) și cutie automata cu 8 viteze și i-am schimbat uleiul la 110.000km iar acum la 208000km ma gândesc la a doua schimbare. E destul de scump în Germania și de aceea doresc să o fac în România. Nu am nici cea mai mică problemă cu cutia și de aceea fac schimbul de ulei… ca să rămână așa.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.