Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

g31

Members
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

g31's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

  • One Month Later
  • Week One Done
  • Dedicated Rare
  • First Post Rare

Recent Badges

2

Reputation

  1. Salut, In cele din urma am identificat de unde provenea acea vibratie. Pe langa simeringuri, flansa cardan si schimbul uleiurilor din grupuri s-a curatat si galeria de admisie in acea intrare in service. Toata banuiala se invartea in jurul lucrarilor de la cardan si intradevar, acea distanta de 5mm intre cardan nu era ok si a fost corectata prin repozitionarea cardanului. Pe langa asta s-a facut si o resetare a adaptarilor cutiei de transfer, datorita schimbului de ulei. Dar cum vibratia tot persista, am inceput sa banuiesc ca ar putea sa fie legata de curatarea galeriei de admisie. Impreuna cu chatGPT si cu un mecanic foarte priceput, s-a identificat problema ca fiind din faptul ca dupa curatarea galeriei de admisie nu s-a facut o resetare a adaptarilor ECU-ului pentru noul airflow si o resetare a adaptarilor la injectoare. Dupa aceaste schimbari, mi s-a zis ca in 100km ECU-ul se refac adaptarile pe baza noului flow de aer. Si asa a fost. Ba chiar, imediat dupa resetarea adaptarilor, cum a iesit de pe poarta service-ului mi-am dat seama ca problema s-a rezolvat. Vreau sa mai descriu inca o data vibratia, pentru ca e foarte important: se manifesta si in gol in special la turatii intre 950-1000rpm. Este destul de greu sa accelerezi asa usor incat sa tii masina la 1000rpm, dar in multe situatii, la viteze de 30-40kmh, cutia ZF schimba in trepte superioare si ajunge sa ruleze la 1000rpm unde se simtea imediat acea vibratie. Apoi se mai simtea in plaja 100-120kmh, dar acolo era mai greu de observat. Sper sa fie de folos pentru cine mai pateste ce am patit eu.
  2. Salutare, Ma alatur si eu discutiei, pentru ca recent, la masina mea, BMW G31 520d xdrive cu 207k km am fost la un service unde au schimbat flansa cardan, simering-uri grup spate, uleiul in grupurile fata/spate si in caseta de transfer. Dupa aceste schimbari, la 100kmh in habitaclu se creaza o vibratie/trepidatie ca atunci cand ai merge subturat cu o masina cu cutie manuala. Cauciucurile sunt din 2022 (pirelli sottozero 3 225 55 r17 non RFT) folosite mai putin de 3000km. Rotile au fost recent echilibrate cu un aparat road force pentru a elimina orice problema ar putea aparea din aceasta zona. Service-ul specializat BMW unde am facut aceste operatiuni, de altfel unul foarte cunoscut in Bucuresti, da din umeri, spunand ca totul e ok. Am fost la alt service specializat BMW, unde au zis ca problema ar fi de la un spatiu de aprox 5mm intre cardan si flansa cardan, rezultat al montarii defectuoase facute de primul service. Cu toate acestea, ei au pus totul la loc asa cum ar trebui si problema persista. Suportii motor si cutie sunt in regula. Masina merge foarte bine (ca inainte) pana la 100kmh cand incepe aceasta vibratie. Am inceput sa ma documentez si se pare ca este o problema cunoscuta la modelele G30/G31 din cauza structurii rigide, unde cea mai mica dezechilibrare, produce astfel de probleme, foarte greu de diagnosticat/reparat. Dupa aceasta experienta, traiesc cu impresia ca garajele specializate BMW, cel putin cele pe care le-am contactat eu, se pricep doar la schimburi de ulei si filtre si cam atat, nefiind capabile sa identifice si sa repare probleme mai sensibile. Inteleg ca la reprezentatele BMW, cel putin cele din zona Bucuresti, nu ar acorda nici ele mare atentie acestor probleme. Stie cineva un mecanic sau garaj anume unde as putea merge sa rezolv o astfel de problema? In continuare incerc sa aflu singur despre ce este vorba impreuna cu Claude/chatGPT. Am descoperit aplicatia NVH care iti spune exact de unde este problema, oferind sfaturi profesionale pentru a o remedia. Problema este ca e o aplicatie scumpa care costa ~ 100 EUR si asa am gasit aplicatia myFrequency Vibration Analysis care face acelasi lucru, doar ca necesita mai multe calcule pentru a putea depista unde e problema. O sa continui sapaturile in aceasta directie. Va tin la curent cu progresul in rezolvarea acestei probleme.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.