-
Posts
37 -
Joined
-
Last visited
Contact Methods
-
MSN
alexandrubratu
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Bucuresti
Previous Fields
-
Masina
BMW E46 316i
alept's Achievements
Newbie (1/15)
0
Reputation
-
Salut, Am revenit cu o constatare noua referitoare la fluieratul pe care il auzem in zona cutiei de viteze. Analizand o perioada de timp indelungata contextul si momentul cand apare acel fluierat, am constatat mai nou ca acel fluierat nu prea are nici o legatura cu treapta de viteza in care ma aflu si nici nu turatia, ci cu ... viteza la care circul. Adica in momentul in care ajung in intervalul de viteza 50 - 60 km/h (in special la 50 km/h), incepe sa se auda acel fluierat enervant si dispare imediat ce trec de 60 km/h. Asadar, se pare ca fluieratul nu are nici o legatura cu apartia lui in special in treapta a 3-a, ci era doar o pura coincidenta viteza de 50 km/h cu turatia de 2200 rpm la care aparea. Am constatat ca fluieratul apare si in a 2-a la 3500 rpm, in a 3-a la 2200 prm, in a 4-a la 1700 rpm si in a 5-a la 1300 rpm, asadar nu are nici o legatura cu treapta de viteza in care ma aflu, ci doar cu viteza de 50-60 km/h. Nu pot sa-mi dau seama de unde s-ar putea auzi doar la viteza asta, insa stiu ca a aparut brusc acest fluierat dupa ce am schimbat kit-ul ambreiaj (placa, disc si rulment presiune), impreuna cu bucsa diferential si ... suportul ax cardanic, care includea si un rulment (de la Meyle). Ma gandesc ca de la asta ar putea fi. Astept si parerea voastra Merci
-
Nu stiu de unde mi-a pus, eu sper sa-mi fi pus din cele 2 bidoane aduse de mine cu ulei OEM BMW (MTF-LT2) pt. cutii de viteze manuale. Eu sper ca nu s-au pretat la astfel de "tiganii". Asta asa e cu uleiul de CV. Si mie imi intra foarte greu, spre imposibil iarna in viteza 1, la rece, dupa ce cei de la BMW Filaret mi-au schimbat uleiul din cutie cu unul de la ARAL .. cred. Dar dupa ce am schimbat kit- ul de ambreiaj cu LUK si mi-am schimbat uleiul din cutie cu MTF-LT 2 ... cred, lucrurile s-au schimbat radical, in bine evident. Acum intra in viteze la rece fara nici o problema, fara a avea impresia ca mai am putin si rup levierul de la schimbator, incercand s-o bag in treapta 1. De aceea cred ca cei de la Bimmer Service, nu m-au tepuit si chiar mi-au pus uleiul adus de mine MTF-LT2.
-
Eu sper sa nu fi bagat prea putin cei de la Bimmer Service, deoarece nu am vazut cand l-au inlocuit pe cel din CV (doar pe cel din diferential). Insa avand in vedere reclamatia mea cu fluieratul dupa inlocuirea kitului de ambreiaj, nu cred ca s-au pretat la astfel de "tiganii". Surprinzator mi s-a parut faptul ca ambele bidoane de ulei MTF LT-2, erau goale dupa umplerea CV si din cate stiu in cutie nu intra mai mult de 1.4 litri ... daca nu gresesc. Iar cand l-am intrebat pe tipul care se ocupa de masina mea, putin uimit, daca au intrat 2 litri in CV, el a zis ca nu si apoi s-a dus la un butoi mare din spate de unde mi-a extras 300 ml si mi-a zis ... "uite, ti-au mai ramas 300 ml". Eeee ... asta numesc eu tiganie. Acum am ramas cu cei 300 ml, care sper ca sunt chiar MTF LT-2 si am zis ca la primavara sau la urmatoarea vizita la service sa incerc sa-i bag in CV sa vad daca mai intra ceva.
-
Si eu am renuntat sa mai caut rezolvari pt. aceasta enigma. M-am resemnat si cu asta basta . Doar ma intreb, ce schimbare s-a produs atunci cand am schimbat kit-ul de ambreiaj, de a aparut problema asta cu fluieratul ... care tin sa precizez, ca apare EXCLUSIV la temperaturi SCAZUTE, de regula sub 15-10 grade celsius. Vara nu se aude absolut nimik. Si este vorba de aceeasi cutie de viteze, inainte si dupa schimbarea kit-ului de ambreiaj.
-
Inteleg ce zici tu referitor la schimbul uleiului din cutie, doar ca la mine problema cu fluieratul in zona cutiei de viteze a aparut dupa prima vizita la service, cand m-am dus doar sa schimb kit-ul ambreiaj ... si cand am plecat de la service, fluiera. Apoi am revenit la service, sa schimb rulmentul de presiune si pe cel de priza directa, suspectand ca din cauza unuia se aude acel fluierat si am zis ca daca tot dau cutia de viteze jos din nou, sa schimb si uleiul din cutie (nu ca nu s-ar fi putut inlocui uleiul si cu ea pe masina ... a fost o masura preventiva pe care am luat-o in plus). Dar n-am rezolvat problema nici de data asta, pana la urma. Concluzia este ca in cazul meu, nu a avut nici o legatura cu schimbul uleiului din cutie, deoarece fluieratul aparuse inaintea schimbului uleiului din CV.
-
daca te referi la intinzatoarele pt. curele, le-am schimbat acum 5 ani la BMW Filaret, unde am pus OEM (2 role + 2 curele ) Oricum, la modul si momentele de manifestare ale fluieratului respectiv, nu prea cred ca este vorba de role (daca la cele care fac eu precizarea mai sus te referi) Raman la parerea mea, ca toata problema este din cutie, in special priza cutiei de viteze (axul care intra in ambreiaj)
-
Un moft de-al meu as spune. La rece si in special iarna, ambreiajul mai trepida la plecarile de pe loc, pana se ma incalzea. Si am zis eu, ca daca tot are masina aproape 160.000 km, sa schimb kit-ul de ambreiaj (fara volanta), ca mai devreme sau mai tarziu tot ii va veni randul sa-l schimb. Si dupa schimbare m-am ales cu "bucuria" asta.
-
Pai eu am schimbat uleiul, dupa ce initial schimbasem kit-ul de ambreiaj si incepuse sa se auda fluieratul. Deci ... eu am schimbat uleiul din cutie la al doilea rulment de presiune, adica la a doua interventie, deoarece dupa prima a inceput sa se auda fluieratul in zona CV. I-ar prostia asta n-am mai auzit-o pana acum. Daca schimb uleiul din cutie, aceasta se strica! Pai daca pun acelasi tip de ulei ca cel din fabrica, nu vad unde e problema. Si daca vrei sa stii, am mai schimbat odata uleiul din CV in urma cu 5 ani la BMW Filaret, si cred ca mi-au pus aia ARAL in cutie si n-a mai fluierat, ba chiar a functionat ireprosabil ... pana sa inlocuiesc kit-ul de ambreiaj anul asta si apoi sa apara fluieratul. Atunci a aparut "buba".
-
Exact asa face si la mine. Se aude acel tiuit in acceasi plaja de turatii de care spui si tu - in zona 2000 rpm. Dar daca e mai caldut afara si nu temperaturi de 0 grade sau sub 0 grade, in momentul in care fluiera in mers si apas ambreiajul, se opreste brusc fluieratul, dar la temperaturi d-astea mai geroase, se pare ca "franeaza" mai greu axul (priza) si nu reuseste sa se opreasca instantaneu ... topcmai de accea cred ca se mai aude tiuitul inca vreo 5 secunde.
-
Dupa o pauza mai indelungata, am revenit cu vesti noi legate de problema despre care am deschis topic-ul. In urma cu vreo 2 luni (noiembrie 2014), m-am intors la Bimmer Service cu piese noi, unde am inlocuit in Martie 2014 kit-ul de ambreiaj, in ideea de rezolva exasperanta problema cu fluieratul "ambreiajului". Piesele cu care am revenit au fost: Rulment de presiune SKFRulment de priza directa SACHS (care de fapt este KOYO Japan)Simering timonerie SWAG - CV manuala2 litri ulei CV Manuala - MTF LT-21 litru ulei diferential OEM BMW (Castrol Differential SAF-XO)Boltul de ghidaj (din plastic) al furcii ambreiajului (OEM - vreo 5 lei) Am zis ca daca tot vor da inca o data cutia de viteze jos, sa schimb acum si uleiul din cutie si cel din diferential, pt. a elimina si aceste 2 posibile probleme de fluierat din CV sau diferential. Au schimbat baietii tot si am plecat acasa, sperand ca de data aceasta nu se va mai auzi acel fluierat enervant ... dar din pacate NU a fost asa Pe drumul de intoarcere de la service, am constatat ca de data aceasta, parca fluiera si mai tare si mai ascutit, ca inainte sa ajung la service. Acum fluieratul aparea intr-un interval de turatie mai sus (intre 2500- 3000 rpm) si cu preponderenta in treptele 2,3,4,5 ... iar evident afara era foarte frig. Asadar, am dat banii degeaba pe piese si manopera, deoarece problema tot n-am rezolvat-o. Dar intr-o dimineata geroasa cand ma duceam la serviciu pe o sosea unde poti merge constant cu viteza mare (pt. Bucuresti) pret de cateva minute (strapungerea D-na Ghica), am constatat ca in momentul in care atingeam intervalul de turatie in care fluiera (eram intr-a 3 a pe 2500 rpm) cand apasam ambreiajul, surprinzator fluieratul NU se mai oprea imediat, ci in aprox 5 secunde de la apasarea ambreiajului. Am repetat acesta proba de cateva ori pe acelasi drum, la aceeasi viteza, scotand chiar din viteza cand incepea fluieratul, iar masina nu pierdea viteza, dar fluieratul continua sa se auda inca vreo 5 secunde de cand o scoteam din viteza (deci nu pune problema aici de la cardan, caci masina rula cu acceasi viteza dar la relantiu scoasa din viteza si pedala de ambreiaj ridicata) - eu zic ca axul cutiei de viteze (priza daca nu gresec) inca se mai invartea din inertie cateva secunde, dupa ce decuplam cutia prin scoaterea din viteza si cred ca asta fluiera. Asadar, concluzia mea dupa ce am inlocuit piesele de mai sus si monitorizand problema timp de cateva luni, in diferite nivele de temperatura exterioara, este ca problema cu fluieratul se datoreaza exclusiv Cutiei de Viteze (suspectez priza cutiei de viteze), deoarece dupa ce s-a mai "asezat" noul ulei in CV, am observat ca fluieratul a revenit in pragul initial de fluierat 2200 rpm in a 3-a, 1700 rpm in a 4-a si ocazional 1300-1700 rpm intr-a 5-a. Am observat ca cel mai frecvent se aude intr-a 3-a si a 4-a (probabil sunt pe acelasi arbore in CV). Ce mi s-a parut cel mai surprinzator in toata aceasta perioada de monitorizare a fluieratului (Martie- Noiembrie 2014) care apare in diferite trepte de viteza (cel mai mult o prefera pe-a III-a), la diferite praguri de turatii (atat in accelerare, cat si in decelerare), este ca ... PE TOATA PERIOADA VERII sau cand temperaturile erau peste 15 grade, nu s-a mai auzit acel fluierat enervent nici o secunda in mers, doar la relantiu se auzea discret acel sunet in plus fata de cel al motorului. Indiferent ca plecam imediat de pe loc cu motorul rece, nu s-a auzit niciodata fluieratul ... asadar cred ca problema are legatura cu temperatura de afara. Si cred ca este vreun rulment in CV care NU se lubrifiaza bine la frig, chiar daca am schimbat uleiul in cutie cu MTF-LT2. Asadar, daca aveti vreo idee sau vreo recomandare argumentata pt. rezolvarea acestui caz "complex" va rog sa ma ajutati. merci
-
Eu zic ca nu exagerez deloc. Am masina de 6 ani si o cunosc foarte bine. Fluieratul de care vorbesc, nu se auzea absolut deloc inainte de a schimba kit-ul de ambreiaj. Acesta a aparut imediat (de la o km dupa schimbarea kit-ului de ambreiaj la service) si nu a disparut nici pana astazi, doar am vazut ca se mai amelioreaza fluieratul care apare pe 2200 rpm in general in treapta a 3-a, daca maerg mai mult cu masina prin oras si se incalzeste mai serios. Dar la rece dimineata (chiar daca apa a ajuns la 90 de grade), se aude imediat fluieratul si cand merg constant la 2200 rpm si cand decelerez si trece prin zona 1700 - 1400 rpm Eu stiu la ce fluierat te referi tu, dar nu despre ala e vorba. La mine se aude cat se poate de evident in intervalele respective de turatie si mai discret la relantiu cu pedala de ambreiaj ridicata si schimbatorul de viteze pe liber. Luni ma duc la service si astept sa vad ce vor zice ( KIT =ul de ambreiaj nu l-am luat de la service-ul care mi l-a montat, ci le-am luat de pe site de piese auto (a venit tocmai din Franta) La mine nu se aude nici pe departe, asa cum se aude in filmuletul de pe YouTube trimis. Acolo se aude prea grav. La mine se aude un fluierat discret, care apare paradoxal in momentul in care pedala de ambreiaj e ridicata.