Pai o sa-mi spun si eu scurt parerea si anume, pledez pentru masini mai noi, chiar achizitionate in rate. Asta bazandu-ma pe experienta personala, iar aici voi da doar un exemplu elocvent, desi m-am regasit in situatia respectiva de mai multe ori (de, invat greu...) Cumparat un E83 3.0sd de 12 ani vechime la 247.000km. Masina cu istoric service full, km reali garantati pe factura si verificati in reprezentanta, auto in stare buna considerand varsta si nr de kilometri. Lasand la o parte costurile referitoare la impozit, asigurari, combustibil, etc pe care le consider subiective, mai jos sunt costurile referitoare la investitiile pe care le-a necesitat masina intr-un an de zile (servisat exclusiv in reprezentanta BMW in Germania): - Baterie noua: 485 EUR - Discuri si placute fata: 800 EUR - Galerie admisie + ceva furtune de vaccum: 800 EUR - Schimb ulei + filtre + placute si discuri spate + senzor de ploaie si lumina + pompa de la instalatia de spalat parbriz + ceva bucsa la volan: 1500 EUR Adica vreo 3600 EUR investiti, fara a lua in calcul setul de anvelope de iarna, dar si stressul si timpul pierdut in service. Urmau de luat in calcul in perioada imediat urmatoare: - Turbinele: diagnosticate ca fiind pe duca. Cost inlocuire: 2000 EUR - DPF - Furtune imbatranite (toate) - Anvelope Vara Am vandut masina dupa un an si aproximativ 15.000km parcursi, pierzand vreo 2000 EUR din pretul de achizitie (vandut rapid unui dealer), rezultand astfel un cost de aproximativ 5600 EUR pentru un an de utilizare doar in reparatii si devalorizare. Ca sa inchei, am ales ulterior sa achizitionez in rate un Ford Kuga de trei ani vechime, cu garantie, 60.000km rulati si anvelope noi vara/ iarna. Masina ma costa anual o treime din costul de mai sus in rate, dar, cel mai important pentru mine, a redus stressul si timpii morti.