Jump to content

kurupt

Members
  • Posts

    10
  • Joined

  • Last visited

kurupt's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    La echipament nu m-am referit la piese m-am gandit la banca de proba, echipamente speciale pt reglarea motorului... Da ai dreptate sunt multi buni meseriasi, numai la multi lipseste echipamentul necesar pt realizarea unui tuning profesional, si acum iarasi am ajuns la cauza problemei la bani! Dar promit ca daca castig la loto te caut sa facem un tuning la nivelul masinei tale :blink:
  2. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Oricum masina ta e super, felicitari, ai bagat bani seriosi in tuning, dar nu cred ca ai facut modificarile la noi in tara, cel putin sunt curios cine ar fi in stare sa faca asa ceva, avand in vedere lipsa de echipamente si cunostiinte la servicurile noastre.
  3. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Da cred ca ai dreptate, acum ca am studiat si eu putin mai atent parametrii la motorul 2500 am ajuns si eu la concluzia ta. Mai bine cumpara pe banii aia un alt motor mai nou sau ma puternic, decat sa deie pe N2O. Totusi pe un motor turbo merita sa pui daca ai banii si esti cu adevarat maniac. Eu asa am stiut ca la Subaru Impreza STI are _chiulasa_ din fonta, dar se poate ca gresesc, oricum nu are importanta, se mai gasesc si chiuloase fabricate din fonta, special pt tuning dar pretul e cam piperat si nu prea renteaza. Oricum tuningul e foarte foarte costisitor de ex pt un E30 dupa parerea mea nu prea renteaza sa te bagi in tuning serios pt ca e deja un model destul de depasit, si la o vanzare nu scoti banii investiti, oricum eu caut un E30 ca lumea de cateva luni si nu gasesc numai jeguri la 3500 - 4000 de euro care este un pret exagerat pt o masina de 20 de ani care nu este nici macar in stare acceptabila. Cand ma uit pe E Bay si vad ce BMWuri pe acolo si la ce pret ma doare suflet.... dar asta deja o alta poveste, si deja intru in off topic...
  4. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Ok Cristian iti dau dreptate e logic ce zici dar, un prieten care a fost in ungaria si a vrut sa bage turbo pe 325i al lui dar sa razgandit cand a aflat cat ar costa, si la servicul respectiv au oferit alternativa de N2O si au explicat la el ce si cum se poate face la masina lui, si ei au zis ca la masina lui garanteaza 80 de cai in plus pt un sistem computerizat de NOS fara nici o modificare! Si firma asta e reprezentantul oficial NOS din ungaria, si eu am crezut ca ei stiu despre ce e vorba si ce se poate... Dar poate ai dreptate, si de fapt se castiga putin cu un sistem NOS, dar atunci nu justifica cheltuiala. Si iata cunostintele mele din N2O dinitrogen-oxid: N2O a fost folosit prima data in razboiul mondial al 2 lea pt a tura motoarele avioanelor de lupta, si a fost pastrat secret pana in anii 70 cand au inceput sa foloseasca si la masini de curse. Se descompune la 572 Fahrenheit [300 celsius] si degaja o cantitate mare de oxigen, dar eficienta lui nu vine numai din faptul ca baga mai mult oxigen in motor, dar se ridica si cantitatea de benzina care poate arde motorul. N2O aflat sub presiune si injectat in motor in forma de lichid se descompune in gaz [intr-un fel de fierbere] care scade temperatura N2O la 0,127 Fahrenheit [17,91 celsius]. Multumita acestei raciri se raceste si temperatura benzinei injectat cu aproximativ 60-70 fahrenheit [15,5-23,8 celsius] ajutand motorul sa obtina cai in plus! Iata raspunsul meu pt problemele enumarate de tine: Problema nr 1:se obtine o presiune foarte mare exact cand esti turat Aici intervine computerul care nu iti da voie sa folosesti N2O la turatii foarte joase sau la turatii prea mari, el fiind capabil printr-un senzoru de oxigen sa controleze arderea in cilindru si daca arderea nu este perfecta sa reduca cantitatea de N2O. Tot din computer se seteaza turatia de activare si turatia maxima pt N2O. Asta se regleaza la fiecare motor la intalare. Problema nr 2:2. se obtine un amestec de aer/benzina foarte sarac Ok asta se rezolva cu schimbarea injectoarelori daca nu face fata. Compresia ridicata pt cateva secunde nu ar trebui sa faca probleme la motor, cu sistemul computerizat se atinge o crestere constanta a puterii in raport cu turatia motorului, deci nu asa de brusc cum e la unele motoare turbo care iti da impresia ca te a lovit acceleratul :) Retineti aici e vorba de supraalimentare de cateva secunde, fata de motoarele turbo care sunt supraalimentate constant fortind motorul permanent. Am vazut destule motoare turbo cu chiuloase bulite asta fiind o boala generala a motoarelor turbo. Nu cred ca o _chiulasa_ de aluminiu ar fi prea potrivit pt un motor cu turbo. Cat despre cunostiintele mele de BMW recunosc ca nu am prea multe pt ca nu am BMW [inca] si am lucrat numai la service Ford si la alte cateva service auto meseria mea fiind mecanic motoare termice, dar nu mai lucrez de catva ani in domeniu. Dar motorul e tot motor, principiile sunt aceiasi... Oricum compresia se poate modifica putin in + sau in - la orice motor. Sper ca nu-am ars gura degeaba si intelegi si punctul meu de vedere. Da ai dreptate cel mai cool e motor turbo cu NOS :blink:
  5. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Eu oricum prefer motoarele non turbo, pt ca motoarele cu turbo cu presiune mica iti ofera un spor mic de putere iar daca bagi presiune mai mare masina devine mult mai agresiv dar cu lagguri mai pronuntata, si greu de folosit in oras sau pe timp de iarna, deci eu prefer motoarele neaspirate, care scoate puterea din muschi :) Dar gusturile nu se discuta :blink:
  6. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    E normal ca la masinile "grele" nu se foloseste modificari de genul N2O, dar sincer tu daca ai avea un Ferrari te ai gandi sa bagi N2O? Eu nu cred. Dar la masini pur sport de gen Ferrari, Porche o modificare completa la un motor te costa multe 10.000 euroi. Si nici in occident nu e milionar toata lumea sa aiba masini beton si sa mai bage inca odata pretul masinii in tuning. Si de aici a pornit moda asta de N2O. In legatura cu motor nemodificat sa suporte numai o cantitate infima... cred ca te referi la masini gen matiz, clio, cielo... Un motor bun suporta fara modificari cantitati care iti ofera castig destul de considerabil. Daca pui un sistem N2O cu computer atunci nu trebuie sa faci probleme din cauza motorului pt ca compu monitorizeaza permanent parametri motor si regleaza cantitatea de N2O la un nivel sigur. Dar iti dau dreptate, cu N2O nu poti sa te bagi in concursuri lungi, iti ofera putere numai pt cateva secunde, normal ca e mult mai bun un turbo sau un compresor daca ai nevoie neaparat de "craft" :) Dar sa faci un motor turbo te costa bani mult mai mult, si mai trebuie sa gasesti si un service competent care sa faca lucrul ca lumea. Daca ai bani suficient eu spun ca merita sa bagi turbo :blink: Dar daca nu prea ai bani merita sa te orientezi la un sistem N2O daca nu vrei sa te bagi in concursuri pe circuit sau pe autostrada, e o alternativa mai ieftina si mai slaba la turbo.
  7. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Suprasolicita motorul numai pt perioada cand functioneaza adica in general cateva secunde. Si la nos sunt multe nivele, sisteme manuale, sisteme computerizate, si normal ca exista o limita la fiecare motor care nu e recomandat sa depasesti, nu neaparat din cauza motorului, ci din cauza transmisiei sau a suspensiei care poate nu face fata de solicitari. in general sunt nivele "sigure" care nu iti afacteaza motorul daca e in stare buna, normal ca daca ai unele probleme la motor care poate nu sunt evidente, si pui nos il forteza si se defecteaza. dar in general dupa parerea specialistilor daca alegi un nivel recomandat de producator nu trebuie sa ai probleme la motor! Evident sunt mai multe producatori de N2O dar NOSul este cel mai popular [poate si din cauza filmului Fast and Furious] si e normal sa fie mici sau mari diferente intre firme.
  8. kurupt

    Turbo / Non-turbo

    Am citit topicul asta cu mare placere, parerea mea este ca momentan la noi in tara nu gasesti un service competent care sa-ti poate modifica un motor aspirat pe turbo! Normal ca totul se rezuma la bani, conteaza foarte mult de la ce pornesti [ma refer la ce motor vrei sa bagi turbo] de asta depinde ce componente trebe sa schimbi in motor, poate ca ramana numai blocul motor si restul se schimba! Un prieten bun a vrut sa baga turbo pe un E30 de 325i, a fost in ungaria la o firma specializata pe asa ceva, dar cand a auzit cati bani trebuia sa bage sa razgandit. Evident pt un lucru profesionist trebe sa dai o groaza de bani, si daca ai banii trebuie sa gasesti un profesionist in turbo care a facut multe modificari cu turbo si are habar de ce si cum trebuie modificat si schimbat ca sa reziste motorul. Eu daca acum as dispune de bani [evident si de masina, pt ca momentan nu am :blink:] ma orientam la sisteme NOS care e la moda acum in occident si in america. Are multe avantaje: se monteaza usor, nu forteaza motorul [pt ca nu functioneaza numai cand apesi butonul]. De cai putere in plus se vorbeste la motoare de 4 cil 40-60 cai in plus, la 6 cil 75-100 cai, la v8 mici 140 cai si v8 mari 125-200 cai!!! Dezavantajul este ca trebuie sa incarci butelia de N2O destul de des daca iti place viteza [de ex la un motor de 2000 ajunge butelia pt aprox 20-30 de sprinturi de 1/4 mile] Eu inca nu am vazut nici un maniac cu sistem N2O montat pe masina la noi in tara, dar eu sper sa prinde si la noi moda :)
  9. Din pacat cate BMW-uri am vazut de vanzare toate erau in stare jalnica, si proprietarii cereau un pret mare, si nici nu prea este din ce sa alegi, cel putin aici in Oradea! Eu initial am vrut BMW seria7 - E23 dar nu gasesc nici o bucata :blink: Alternativa ma mai gandesc la seria3 - E30, o sa vedem ce gasesc la pret bun si in stare acceptabila. Oricum mai trebuie sa vand rabla mea de dacie de 19 ani.
  10. Mersi mult pt ghid, e super, si eu intentionez sa cumpar un E28, sper sa gasesc una in stare cat de cat acceptabila. Am si eu o intrebare: Cat de rezistent e caroseria la E 28 fata de rugina? Ma refer la probleme de genul pod pedalier, prag care este mancat de rugina din interior...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.