Foarte corecta sesizarea. Iti multumesc pentru completari, intr-adevar am uitat sa mentionez de perdeluta electrica si de sacul de ski. Optiunile citate de tine, vin doar la motorizarile linie 6, si ele se traduc astfel: 1.funcÞia pregatire frânare-pentru reducerea distanÞei de frânare În cazul frânelor bruºte 2.funcÞie de uscare a frânelor-pentru rãspuns ÎmbunãtãÞit al frânelor pe ºosele umede 3.asistenÞa la pornire din rampa 4.compensarea progresivã-cu efect de frânare excelentã chiar la supraÎncãlzirea frânelor 5.soft-stop - pentru opriri line ºi distanÞe reduse de frânare. 1. la ridicarea brusca a piciorului de pe acceleratie, la viteze de peste 50 km/h, calculatorul pretensioneaza franele, astfel ca la apasarea pedalei de frana sa poata opri mai repede. 2. cand senzorul de ploaie detecteaza apa, placutele de frana se lipesc de discuri pentru a produce o usoara frecare de natura sa usuce umezeala de pe acestea. 3.cand masina este oprita in rampa, la ridicarea piciorului de pe frana rotile raman franate inca 3 secunde pentru a-ti oferi timpul necesar sa bagi in viteza si sa demarezi. 4. dupa mai multe franari puternice succesive, franele isi pierd din putere(din cauza temperaturii si a unei pelicule de gaz rezidenta intre placute si discuri). Aceasta functie, la sesizarea temperaturii ridicate a franelor, face 2 lucruri: apropie placutele de discuri si mareste factorul de multiplicare a presiunii cu care apesi tu pedala. 5. cand la oprire soferul tine aceeasi tensiune pe pedala de frana pana la oprire, functia soft-stop evita socul din ultimul moment, slabind treptat presiunea placutelor asupra discurilor astfel incat franarea sa fie lina(soft).