Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

RDCenemy

Members
  • Posts

    11
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW

RDCenemy's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Rares, inainte sa ti se para deplasat iata care sunt datele initiale ale problemei. :)
  2. Dupa cum spunea si emceul, mie asa mi-a iesit sub linie mai convenabil la calculul initial. Acum intr-adevar e si reversul medaliei cand mergi la pompa ca posesor de 116i si vezi ca dai de fiecare data mai mult decat ala de langa tine care are 118d (si el are si putere mai mare - daca te intereseaza subiectul asta :twoup:). Nu stiu exact cum e in tara cu asigurarea si impozitul, dar aici, doar diferenta cumulata a acestora de peste 600 de euro anual se traduce in 50 de euro lunar sau 10-12 euro in plus la alimentarea saptamanala. Ori diferenta la pretul carburantului coroborata cu diferenta de consum nu cred ca se ridica la mai mult de 6-8 euro la o alimentare. Argumentul suplimentar ar trebui sa fie pretul de achizitie mai ridicat si costurile de intretinere, despre care, insa, stiu prea putine inca. Evident ca e posibil ca la regimul de circulatie din Romania consumurile sa se diferentieze mai mult la cei care circula mult. Amortizarea pretului de cumparare mai mare se face mai repede si poate si diferentele de prima de asigurare respectiv impozit sunt per total mai mici. La asta se mai adauga si diferentele de pret intre carburanti de pe piata locala.
  3. Eu zic ca o sa mai scada dupa primele mii de km. Nu dramatic, dar va scadea.
  4. Uhm.. daca merge la Iasi intra pe la Satu-Mare si merge prin nord; nu ar avea de ce sa ajunga pe la Sibiu, nu? Sau sunt atat de rele drumurile pe acolo?
  5. Romulus, felicitari ca ai avut posibilitatea sa ajungi acolo si sa inveti respectiv sa faci ce s-a vazut in filmulete. Sincer, cand m-am hotarat pentru BMW primul lucru dupa ce am dat comanda si mi s-a comunicat data ridicarii de la MĂźnchen, m-am uitat dupa cursurile Fahrertraining-urile de incepatori. Din pacate n-am mai ajuns sa particip la momentul respectiv deoarece nu mai erau locuri si timpul meu liber era foarte limitat. Aceste cursuri sunt o placere pentru orice pasionat si singurul lucru neplacut e ca pentru a putea imortaliza experientele de acolo trebuie sa mai gasesti pe cineva cu care sa mergi si care e interesat de acelasi lucru si dispus sa si plateasca banii respectivi. Despre drift ... sunt multe de spus. E poate mai aproape de arta decat de orice altceva. Sa poti sculpta traiectoria masinii in derapaje controlate prin dozarea optima a comenzilor e fascinant si sunt sigur ca multi si-ar dori sa aiba ocazia sa invete asta. Pana atunci insa unii - ca mine - se rezuma la condusul cuminte pe drumurile publice si la distractia limitata oferita de driftul din jocurile pe calculator. :twoup:
  6. Scria in posturile mele de mai sus :twoup: 116i facelift Am notat si in semnatura acum. :twoup:
  7. Eu zic sa nu te bagi daca nu conveniti o oprire peste noapte. La atat de putina experienta nu cred ca merita sa risti sa te inhami la mai mult de 5-600km dintr-o bucata. Pe langa asta ar fi util sa te plimbi putin cu masina respectiva inainte. Sa te obisnuiesti cu ea, eventual o tura de 20-30km pana in orasele din apropiere pe autostrada. In niciun caz sa nu te urci in ea direct la drum si sa o "descoperi" pe parcurs.
  8. Si eu planuiesc o tura destul de lunga la finele lui august. E doar un itinerariu nu o ruta de concediu pentru ca am treaba doar la Leipzig, Timisoara, Deva si Constanta. Karlsruhe - Leipzig - Dresda - Praga - Bratislava - Budapesta - Timisoara - Deva - Sibiu - Brasov - Bucuresti - Constanta si retur pana la Timisoara apoi pe ruta cea mai directa la Karlsruhe. Rotund in jur de 4500km. Nu cred ca o sa cobor sub 8% din pacate.
  9. Este dedesubt o lista cu consumurile anterioare fiecarei alimentari. Consumul in regim cotidian a coborat deja spre 7.9-8.0. Media actuala inca sufera de pe urma consumurilor f. mari de la inceput (inclusiv bucata facuta cu Super 95). Oricum putin nu e si nici nu sustin asta. Pe acel site ma aflu putin peste media consumurilor pe 116i, tinand cont ca exista si consumuri de sub 6L (pe care eu unul nu le inteleg - omul zice ca merge cu 100 pe autostrada, mersi dar daca voiam asta imi luam VW Fox) si unele peste 12L (care nu sunt greu de realizat daca ai piciorul de plumb). Hehe, eram convins ca o sa vina si intrebarea cu motivele alegerii. Criteriile au fost initial o suma de bani, niste cerinte legate de caroserie (4/5 usi, masina relativ compacta), aspect exterior care sa imi surada, aspect interior - calitatea fabricatiei, senzatie si pozitie de condus excelente. Aveam la dispozitie un discount destul de semnificativ la mai multe marci si mergand oricum pe finantare de 3 ani cu rata finala - fie cash fie refinantata - mi-am impus o suma maxima a ratei lunare. De asemenea a trebuit sa tin cont de valoarea asigurarii full-casco (unul din motivele pentru cilindreea redusa) si a impozitului anual mult mai convenabil la benzinar. Dupa calculele mele diferenta de vreo 4000 de euro pe care o aveam de la 116i la 118d - alaturi de costurile suplimentare de intretinere + asigurarea cu 400 de euro mai scumpa anual si cei 230 de euro suplimentari anual la impozit - nu se justifica prin pretul mai redus al carburantului. Mai ales avand in vedere halul in care fluctueaza zilnic aici. Ceea ce am pierdut e cuplu si putere de care subiectiv vorbind nu consider ca am nevoie. Nu sunt un sofer prea grabit si din observatiile mele motorul trage binisor daca il gadili cu turatii mari. Evident, masina nu e la fel de vioaie ca un Golf TSI de 170 de cai (probabil nici ca unul de 140), avand in vedere ca trage 1350 kg. Dar placerea de a putea aborda viraje stranse (iesiri/intrari pe autostrada, curbe stranse pe trasee sinuoase) la viteze mai mari decat multe masini cu capacitati cilindrice incomparabile, ma face intotdeauna sa zambesc. Suspensia sportiva, scaunele cu sustinere laterala si volanul mic si destul de gros aduc destula placere de conducere incat sa uiti ca saraca nu ajunge la 100km/h in mai putin de 10 secunde si ca abia trece de 200km/h.
  10. Ooofff :twoup: nu prea sunt obisnuit cu interfata asta de forum :D In loc sa dau Edit am dat Quote :D si acum dupa ce am postat nu mai pot editat postul anterior. :twoup: In fine, voiam sa adaug: "Am adaugat si respectivele alimentari. Ultima reprezinta o proportie de 40% consum urban destul de intens si restul autostrada in general pe la 140 dar cu fluctuatii de ritm dese."
  11. Salut! Primul post, deci nu dati cu pietre :twoup: Eu folosesc site-ul spritmonitor.de pentru arhivarea si compararea consumurilor. 116i-ul meu il gasiti AICI. Are exact 2 luni acum si 5200 de km. Ultimele 3 alimentari (inclusiv un drum de 1200km prin Germania: Karlsruhe - Dresda si retur) le voi adauga diseara. Chiar sunt curios de rezultat deoarece consumul ar trebui sa se situeze ceva mai jos acum. Mentionez ca locuiesc in Ettlingen, langa Karlsruhe, Germania, si lucrez la cam 25 de km de unde locuiesc. Masina face deci minim 50km pe zi in regim de autostrada 90%. De cateva ori pe saptamana dau o fuga pana in Karlsruhe si ma invart cateva ore pe acolo. Astfel apare si consum de oras. De alimentat alimentez doar cu Super Plus (exceptie facand prima alimentare pe drumul de la MĂźnchen spre casa). Pretul aici fluctueaza enorm de la o zi la alta, de la o pompa la alta si chiar in diferite momente ale zilei fiind in mare masura o loterie daca nu stai sa observi un pattern. Pentru orice intrebari legate de masina va stau la dispozitie fie si cu inca scurta experienta pe care o am.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.