Este dedesubt o lista cu consumurile anterioare fiecarei alimentari. Consumul in regim cotidian a coborat deja spre 7.9-8.0. Media actuala inca sufera de pe urma consumurilor f. mari de la inceput (inclusiv bucata facuta cu Super 95). Oricum putin nu e si nici nu sustin asta. Pe acel site ma aflu putin peste media consumurilor pe 116i, tinand cont ca exista si consumuri de sub 6L (pe care eu unul nu le inteleg - omul zice ca merge cu 100 pe autostrada, mersi dar daca voiam asta imi luam VW Fox) si unele peste 12L (care nu sunt greu de realizat daca ai piciorul de plumb). Hehe, eram convins ca o sa vina si intrebarea cu motivele alegerii. Criteriile au fost initial o suma de bani, niste cerinte legate de caroserie (4/5 usi, masina relativ compacta), aspect exterior care sa imi surada, aspect interior - calitatea fabricatiei, senzatie si pozitie de condus excelente. Aveam la dispozitie un discount destul de semnificativ la mai multe marci si mergand oricum pe finantare de 3 ani cu rata finala - fie cash fie refinantata - mi-am impus o suma maxima a ratei lunare. De asemenea a trebuit sa tin cont de valoarea asigurarii full-casco (unul din motivele pentru cilindreea redusa) si a impozitului anual mult mai convenabil la benzinar. Dupa calculele mele diferenta de vreo 4000 de euro pe care o aveam de la 116i la 118d - alaturi de costurile suplimentare de intretinere + asigurarea cu 400 de euro mai scumpa anual si cei 230 de euro suplimentari anual la impozit - nu se justifica prin pretul mai redus al carburantului. Mai ales avand in vedere halul in care fluctueaza zilnic aici. Ceea ce am pierdut e cuplu si putere de care subiectiv vorbind nu consider ca am nevoie. Nu sunt un sofer prea grabit si din observatiile mele motorul trage binisor daca il gadili cu turatii mari. Evident, masina nu e la fel de vioaie ca un Golf TSI de 170 de cai (probabil nici ca unul de 140), avand in vedere ca trage 1350 kg. Dar placerea de a putea aborda viraje stranse (iesiri/intrari pe autostrada, curbe stranse pe trasee sinuoase) la viteze mai mari decat multe masini cu capacitati cilindrice incomparabile, ma face intotdeauna sa zambesc. Suspensia sportiva, scaunele cu sustinere laterala si volanul mic si destul de gros aduc destula placere de conducere incat sa uiti ca saraca nu ajunge la 100km/h in mai putin de 10 secunde si ca abia trece de 200km/h.