Parerea mea este ca, pentru GS si GSA nu e chiar asa de gresit.(ce-a recunoscut AB conteaza mai putin pentru ca pe baietii de la moto oricum enduro nu-i "pasioneaza") Si eu am fost insa la fel de contrariat cand am citit prima oara manualul. Mi s-a parut ca sfideaza bunul simt sa intaresti suspensia in teren accidentat. De fapt motorul asta este foarte greu pe fata si nu a fost gandit pentru hard enduro ci pentru macadam, forestiere si cel mult un vad uscat acolo, locuri unde poti sa mergi cu viteza destul de mare (50-140 km/h). Eventualele obstacole, rare pe drumuri de genul asta, si nici foarte agresive, sunt rezolvate destul de bine datorita inertiei mari a partii din fata a motocicletei. Adica la soc, practic ansamblul motor/carena ramane aproximativ la acelasi nivel pe verticala, iar roata se comprima in furca (in sus) simultan cu rotirea peste obstacol. Dupa ce trece de obstacol arcul se destinde si roata se lipeste iar de macadam. Socul in ghidon este recunosc, destul de mare, dar daca lucrezi si cu acceleratia si cu mutarea greutatii corpului fata/spate mai atenuezi efectul. Oricum prefer socul asta, situatiei neplacute, cand roata fata trece, iar imediat dupa, suspensia moale combinata cu franarea si cu socul dat de obstacol rotii spate spre inspre sus, roteste motocicleta inspre inainte si consuma toata cursa fata, aruncandu-te practic in cap. Daca iti mai si place sa sari cu "vaca" pe ici pe colo, suspensia moale e o garantie sigura pentru gat rupt. Stilul de mers de mai sus are si un nume: motocros :) . Ei merg asa, cu viteza mare si suspensii beton. Multi baieti, calareti pe "supozitoare" o sa zambeasca ironic la combinatia asta GS/motocros... Bineinteles ca atunci cand intri pe zone cu obstacole mari, bolovani, catarari sau coborari mai tehnice unde nu viteza e principalul atu, suspensia trebuie inmuiata. Asta e de fapt enduro. GS(A) e excelenta catzaratoare dar la coborare trebuie atentie sporita (ambele tot din cauza rotii fata mai incarcata). Mai neplacut e cand o scapi pe jos si trebuie sa faci hill-recovery. Atunci chiar ti-ai dori un motor de 100 kg... Cred ca, asa cum zici, in anumite limite, cel mai bun reglaj e ala care ne place noua. De ex eu la drum lung pe asfalt, cu pasager si bagaje, deci cam 170 kg sarcina sunt multumit de suspensie pe spate si rebound date la max . Altii, nu ! Am un prieten care merge tot cu GSa dar cu cca 200 kg (e mai bine crescut ca noi) si care s-a plans ca ar mai fi avut nevoie de o rezerva de intarire. Pe niste drumuri proaste din tarile scandinave din cauza tangajului aveau simptome de rau de mare. Si-a pus pana la urma Ohlinsuri...