Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

ADV75

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Previous Fields

  • Masina
    GS Adventure

ADV75's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Parerea mea este ca, pentru GS si GSA nu e chiar asa de gresit.(ce-a recunoscut AB conteaza mai putin pentru ca pe baietii de la moto oricum enduro nu-i "pasioneaza") Si eu am fost insa la fel de contrariat cand am citit prima oara manualul. Mi s-a parut ca sfideaza bunul simt sa intaresti suspensia in teren accidentat. De fapt motorul asta este foarte greu pe fata si nu a fost gandit pentru hard enduro ci pentru macadam, forestiere si cel mult un vad uscat acolo, locuri unde poti sa mergi cu viteza destul de mare (50-140 km/h). Eventualele obstacole, rare pe drumuri de genul asta, si nici foarte agresive, sunt rezolvate destul de bine datorita inertiei mari a partii din fata a motocicletei. Adica la soc, practic ansamblul motor/carena ramane aproximativ la acelasi nivel pe verticala, iar roata se comprima in furca (in sus) simultan cu rotirea peste obstacol. Dupa ce trece de obstacol arcul se destinde si roata se lipeste iar de macadam. Socul in ghidon este recunosc, destul de mare, dar daca lucrezi si cu acceleratia si cu mutarea greutatii corpului fata/spate mai atenuezi efectul. Oricum prefer socul asta, situatiei neplacute, cand roata fata trece, iar imediat dupa, suspensia moale combinata cu franarea si cu socul dat de obstacol rotii spate spre inspre sus, roteste motocicleta inspre inainte si consuma toata cursa fata, aruncandu-te practic in cap. Daca iti mai si place sa sari cu "vaca" pe ici pe colo, suspensia moale e o garantie sigura pentru gat rupt. Stilul de mers de mai sus are si un nume: motocros :) . Ei merg asa, cu viteza mare si suspensii beton. Multi baieti, calareti pe "supozitoare" o sa zambeasca ironic la combinatia asta GS/motocros... Bineinteles ca atunci cand intri pe zone cu obstacole mari, bolovani, catarari sau coborari mai tehnice unde nu viteza e principalul atu, suspensia trebuie inmuiata. Asta e de fapt enduro. GS(A) e excelenta catzaratoare dar la coborare trebuie atentie sporita (ambele tot din cauza rotii fata mai incarcata). Mai neplacut e cand o scapi pe jos si trebuie sa faci hill-recovery. Atunci chiar ti-ai dori un motor de 100 kg... Cred ca, asa cum zici, in anumite limite, cel mai bun reglaj e ala care ne place noua. De ex eu la drum lung pe asfalt, cu pasager si bagaje, deci cam 170 kg sarcina sunt multumit de suspensie pe spate si rebound date la max . Altii, nu ! Am un prieten care merge tot cu GSa dar cu cca 200 kg (e mai bine crescut ca noi) si care s-a plans ca ar mai fi avut nevoie de o rezerva de intarire. Pe niste drumuri proaste din tarile scandinave din cauza tangajului aveau simptome de rau de mare. Si-a pus pana la urma Ohlinsuri...
  2. te poti uita si pe celalalt site moto la sectiunea Coltul enduristilor/gs si gsa sunt cateva chestii interesante scrise acolo...
  3. pai eu iti spun cum e la mine si vezi daca fizic asa e si la tine Pentru arcul FATA am pe mansonul arcului un inel dintat cu 5 trepte care sa strange sau se slabeste cu o cheie din trusa de scule standard /e ca un semiinel cu cioc care agata dintii inelului. Pe asta o tin de obicei la 2 pe autostrada (1- slab de tot, 5 tare de tot). Prin tari ca Germania merg si cu 1 dar de obicei o las pe 2 ca nu stiu cand o iau pe campii :twoup: Daca am pasager si eventual bagaje sau merg pe macadam mut pe 3-4 Daca intru in off-road pe 4-5 Pentru arcul SPATE pretensionarea se face de la butonul de "aragaz" de sub sa, pe dreapta. La carte scrie ca un driver singur, la 85 kg, pe drum asfaltat sau macar drept trebuie sa dea intai la minim (spre Low) dupa care sa rasuceasca 10 ture spre High Cu bagaje si pasager, tot pe drum asfaltat- la maxim (spre High) Pentru off-road- la maxim (spre High) Ambele reglaje in afara de efectule de rigidizare iti si ridica motorul cand dai spre High mai ramane de reglat amortizarea (pe spate) care se face de la surubul cu canal de surubelnita in cap de la capatul inferior al amortizorului (de fapt ansamblu amortizor/arc). Reglajul amortizarii trebuie sa corespunda celui al arcului. Daca nu se potrivesc o sa cam dansezi Pentru acelasi driver de greutate medie 85 kg. se rasuceste surubul la maxim spre H (Hard) si apio 1,5 ture inapoi (360+180 grade). Cu bagaje - la maxim pe H Te mai ajuti si cu presiunea in pneuri Fata 2,2 bar singur; 2,5 bar cu bagaje si/sau pasager Spate 2,5 bar singur; 2,9 bar cu bagaje si/sau pasager Daca nu ai aceleasi device-uri de reglat ca mine imi poti scana si trimite paginile din manual sa vad ce ai Daca da, sper ca ti-au fost de folos informatiile Bafta
  4. ai rezolvat cu reglajele alea ? eu ma tot joc cu ale mele de la Adventure si ale tale nu pot fi mult diferite ca principiu.... Daca nu ne descurcam cu asemanarile o sa-mi pun eu ochelarii de germana...
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.