-
Posts
3890 -
Joined
-
Days Won
15
alex_maniacu_91 last won the day on March 25
alex_maniacu_91 had the most liked content!
About alex_maniacu_91

Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
UK
-
Interests
BMW
Previous Fields
-
Masina
No school like the old school
alex_maniacu_91's Achievements
-
Multumesc Inca este in luru din pacate. Mai e mult pana departe. Multumesc. Trebuie sa indraznim sa iesim din tipare! Am vrut sa mai scap de greutate pe unde se putea, asa ca am tot cautat o capota din fibra ca sa scap de cea originala care cantareste 23kg, efectiv o ancora. Din pacate nu am gasit pe nicaieri una care sa pastreze prinderile originale, ca sa o pot monta pe balamale. Asa ca m-am hotarat sa fac una. Am luat legatura cu Sese RS, i-am lasat capota mea originala sa faca matrita si s-a apucat de treaba. Cu matrita facuta, nu a durat mult pana aveam si reultatul final. Foarte multumit de cum a iesit, avand toate prinderile originale si mai ales de cat de mult am redus din greutate. Capota de fibra are acum 9kg, o reducere de 14kg fata de cea originala. Pot sa fac si o capota din fibra de carbon, care ar reduce aceasta greutate posibil la jumatate, dar inca ma gandesc daca merita sau nu. Urmatorul pas a fost evacuarea. Fiindca a trebuit taiata podeaua si o sectiune mica din prag ca sa o pot face, avea sens sa fac aceasta operatie inainte ca masina sa intre la tinichigerie. Sectiunea de podea de la pasager va trebui inaltata ca sa aiba loc finala, asa ca am executat toata sectiunea, urmand mai apoi sa fie construita cum trebuie.
-
Multumesc, vedem ce iese. Multumesc. Foarte foarte multa munca intra, de asta nu sunt multi care se apuca de asa ceva din pacate. Continuand povestea, acum ca trenul de rulare era pus la punct, aveam nevoie si de ceva frane. Iar, era optiunea sa aleg un sistem aftermarket ca Ap Racing sau altele, dar am preferat sa raman la OEM. Asa ca am mers pe frane de M3 F80 de 380mm fata si 370mm spate. Overkill pentru o masina de greutatea asta, dar ca si cu orice altceva legat de acest proiect, toate au fost gandite atent si au un rost. Discul original de e9 comparat cu cel de M3 F80. Etrierii nu sunt plug and play. Pe spate a trebuit sa fac un suport adaptor, pornind de la clasicul model de carton, apoi in autocad si prelucrat. Nu e aspectuos, dar e rezistent. Etrierii au trebuit modificati putin pentru a avea suficient spatiu pentru adaptor. Fata a fost putin mai usor de facut, doar luat 2,5mm fin prindere la freza si au picat la fix. Cu franele montate, am putut lua toate masuratorile ca sa fac jantele custom. Am ales sa merg pe jante noi, forjate din 3 bucati, fapt pentru care am mers direct la fabrica si le-am dat toate cotele si am facut un design custom pentru jante (mai multe despre asta mai tarziu). Masuratori pentru jante. O scula foarte utila, tot trebuie sa pui mana pe pix si hartie si sa calculezi barrel-uri si backspace si etc, dar a fost de mare ajutor. Wallothnesch este principalul furnizor de panouri de caroserie pentru e9 si alte modele. Desi nu au absolut toate panourile, au suficiente. Am comandat marea majoritate de elemente de la ei, si 5 cutii imense mai tarziu, le aveam la garaj. Doar cateva din elemente mai jos: O sa incerc sa postez cate putin cate putin, din cauza ca exista limita de upload la poze, plus ca tebuie sa modific dimensiunile la ele fiind prea mari.
-
Cu toata suspensia fata terminata, a urmat motorul. Fiindca a fost mutat in spate destul de mult (pentru egalarea maselor si manevrabilitate mai buna), a trebuit taiat tunelul central si panoul ignifug pentru a incapea. Fits like a glove Asa ca s-a inceput munca la oalele spate. Ca sa poata fi montat grupul de E28 de 210mm, podeaua a trebuit modificata si creata o prindere pentru bucs de la grup. Am cumparat cea mai groasa bara stabilizatoare existenta pe piata pentru E28 pe spate, ca sa fie echilibrata cu bara stabilizatoare fata de M3 E46. In final puntea spate a fost gata. A urmat cardanul, custom evident. Am decis sa pastrez doar flansele de prindere ale cardanului (de pe cutie si de pe grup) si sa inlocuiesc teava originala de 1,5mm grosime cu teava noua de 3mm (mai tarziu va avea sens aceasta modificare). Echilibrat si gata de pus pe masina, unde evident tunelul central a mai trebuit taiat ca sa aiba spatiul necesar. In final in Februarie 2024, masina era inapoi pe sol, cu intregul tren de rulare la locul lui. Va urma....
-
Revin cu drag la acest forum de unde a inceput toata nebunia, sa impartasesc un proiect de-al meu. Mult de citit, asa ca imi cer scuze anticipat, dar povestea a inceput acum 6 ani si inca continua (sper ca nu inca pe atat). In 2019, printr-un prieten, am aflat de acest e9, care posibil ar fi fost de vanzare. Propietarul a folosit-o ca masina de piese pentru e9-le lui pe care l-a restaurat, dar din cauza ca urma sa piarda spatiul unde o tinea, cocheta cu ideea sa o vanda. Am inceput procesul de convingere, care a durat muuulte luni, fara ca macar sa vad masina in tot acest timp. In sfarsit, dupa mult timp primesc un telefon "maine scot masina, te astept sa o vezi". Tot ce stiam despre ea pana in acel moment, era ca era stata pe dreapta de aproximativ 15 ani (ha! ) Buuuuun. Ma duc, deschide garajul si mi se inmoaie genunchii instant si in gandul meu era deja cumparata masina. Motivul? Nu am mai vazut in viata mea un asa morman de rugina Am un fetish pentru masini abandonate, iar masina asta era cu mult peste asteptari. Ultima data cand masina a fost functionala pe drum a fost 1987!!!!! A fost trasa pe dreapta de atunci, prin 1998 cineva a vrut sa se apuce sa o restaureze, a cumparat niste panouri noi (care la vremea respectiva inca se mai gaseau) si a fost abandonat proiectul. A fost cumparata de fostul propietar care a luat panouri si piese de pe ea sa o restaureze pe a lui, si a fost lasata iar in paragina pana in 2020 cand am cumparat-o nebunul de mois. Urmeaza imagini cu puternic impact emotional si bugetar Asadar, acesta era mormanul achizitionat, cu multe piese lipsa, dar cu actele in regula. Am inceput un proces lung de a gasi piesele lipsa, ocazie cu care am aflat in cel mai greu mod posibil, exact valoarea pieselor de E9, asta daca ai ocazia sa le gasesti ( uitati de bitcoin si alte nebunii, investiti in piese de e9 ). Chiar e o sectiune SF. In fine, am pornit la drum, nu puteam sa dau inapoi. Am dat o mana de epoxy pe toata masina sa tina rugina legata mai bine, si sa protejeze cat de cat ce a ramas intreg Dupa cateva luni de cautari si munca, in sfarsit incepea sa aduca cu o masina. Am continuat sa caut piesele lipsa, timp in care se contura din ce in ce mai mult in capul meu o idee.....ceva stupid, dar cu intentii onorabile. Asa ca am zis "fuck it" si am inceput sa pun ideea in practica. Un road legal race car. Ca orice impatimit si pasionat BMW, masina (masinile) supreme sunt M-urile. Si cum e9-le este masina care a lansat aceasta divizie de Motorsport de la BMW, am decis sa construiesc un omagiu, dar cu tehnologie din secolul acesta. Primele masini care a lansat BMW Motorsport si a purtat culorile de M au fost E9-urile folosite in america in grupa IMSA. Asa ca, am ales unul dintre cele mai provocatoare body kit-uri din acea serie (cel de IMSA Grupa 4), si dupa multe cautari am gasit in UK pe cineva care il producea, dupa matrite luate direct de pe masinile de curse din 1975. Cateva luni mai tarziu, am pus kit-ul pe masina (cat de cat sa vad cum vine) si usa garajului a ramas mica, la propiu Dupa ce am scapat de morcovul din partea dorsala (si am mai luat putin din rama usii de garaj), am putut sa scot masina afara ( cu marja de 1,5cm in fiecare parte). Este clar ca o sa fie un monstru lat, asa ca am inceput sa iau masuratori si sa ma gandesc la un motor pe masura. In 2021 am pus masina pe platforma, si am adus-o din UK in RO unde am mai mult spatiu sa ma ocup de ea. Am inceput cautarile dupa un motor. Eram pornit pe un S55 de pe M3 F80, eram in ultimele stagii sa cumpar o masina donator, dar am mers cu una si nu am putut sa ma impact cu sunetul, nu se preta deloc pentru o masina din anii 70'. Asa ca, am zis sa raman cat mai aproape de masina originala, deci trebuia sa fie 6 in linie, iar singurul motor care era cat de cat apropiat ca sunet era S54-le. Asa ca in 2022 am cumparat un M3 e46 complet ca donator. Cu motorul si toata puntea fata pe palet, am inceput masuratorile din nou. Vreau si am vrut ca orice piesa de pe masina sa fie cat se poate de mult originala BMW ( nu conteaza de pe care generatie). Nu am vrut Billet si alte nebunii. Asa ca am ales sa folosesc toata suspensia si geometria de M3 e46 pe fata. Am facut niste cercetari si calcule si pareau sa se pupe chiar bine. Si puntea spate trebuia schimbata, asa ca dupa alte masuratori am ales sa merg pe puntea de M5 e28, ca sa pot pune grup de 210mm si frane moderne. In urmatoarele luni am achizitionat o gramada de piese si am facut tot felul de planuri si calcule pentru toata constructia masinii. Asa ca am dat puntea originala jos, si am pus puntea de e28, care culmea pica pe aceleasi gauri de prindere, dar evident are alt tip de prindere la amortioare, asa ca oalele originale urmau sa fie taiate si modificate. Din acest moment, am decis sa golesc masina din nou de toate piesele si sa fie pregatita de carnagiul ce va urma. Cand spui cuiva ca vrei sa tai caroseria sa muti motorul mai in spate, sa pui alte oale si brate si suspensii....lumea incepe sa se uite la tine ca la nebun si fereastra oamenilor capabili sa faca o asemenea lucrare se inchide considerabil. Din fericire, Engage Engineering din Brasov au raspuns pozitiv la idei, ba chiar au fost entuziasmati de asa proiect, asa ca in decembrie 2023 am lasat masina la ei si s-au apucat de treaba. La planurile si ideile mele initiale au mai adaugat si imbunatatit si s-a conturat un plan. Pozele ce urmeaza nu reprezinta cu adevarat munca titanica ce a fost desfasurata, dar contureaza o idee estimativa. Primul pas, a fost sa se intareasca caroseria, care este ca o foaie de ceapa si flexeaza din orice incheietura. Apoi a inceput munca la pozitionarea puntii fata. Cu puntea originala de M3 E46 si articulatia instalate, s-a inceput munca la oale. Odata finalizat acest pas, suspensia a putut fi montata si masina lasata pe sol. Din pacate vad ca am atins limita de poze per post, asa ca o sa continui in alt post. Va urma...
- 13 replies
-
- 12
-
-
-
-
-
Eu mi-am facut pe pre-LCI unde scaunele isi iau semnalul din modulul SZM (bagheta cu butoane), dar a ta fiind facelift, ai un modul separat sub torpedou unde trebuie sa te legi,dar e cam aceeasi munca. In principiu implica sa tragi niste fire extra in mufele de sub scaune si sa schimbi pozitia unor pini de acolo (sau mai simplu sa iei mufa scaunelor de pe masina de unde provin scaunele comfort). Vezi in link-ul asta despre ce este vorba, citeste tot fiindca este cineva si cu un LCI.
-
Multumesc Bogdan. O sa fac si la e9 topic dupa ce ii gasesc un motor potrivit.
-
Luna asta M5-ul a implinit 30 de ani L-am mai plimbat pe la cateva evenimente si in sfarsit am terminat si "rodajul". De acum pot sa vad cu adevarat ce stie sa mai zica la varsta asta . Intr-o zi in timp ce am taiat-o prin niste paduri, am tras masina pe margine si am luat-o la pas putin. M-am intors la scena asta Nu-mi dau seama daca vacilor chiar le placeau masina sau isi cautau suratele pe scaune
-
Multumesc frumos Lucian! E9le va fi la exterior CSL...IMSA Grupa 4 mai exact
-
Multumesc frumos Pune un zambet larg pe mecla mea de fiecare data cand deschid garajul (si nu numai). Mersi fain. Si eu abia astept sa fac E9le Tot astept sa castig la loto sau sa gasesc un cec in alb pe undeva, sa fie mai usor. Mersi frumos Gabi Am revenit cu niste poze de la eveniment, care nu a fost fara incidente (m-a lasat alternatorul fix acolo ). Dar au fost niste masini incredibile prezente, asa ca tot a meritat. Un mic film cand am ajuns. Si cateva poze: Si poze cu doar cateva bijuterii (din cele peste 800 de masini prezente). Un total de 25 de M3 E46 CSL prezente. Si un film postat de cineva in caz ca vreti sa vedeti mai multe masini. Ar trebui sa mai tot apara si altele pe masura ce sunt editate.
-
Kit-ul nu este Pandem. Este dintr-o matrita luata dupa o masina originala de curse din 75' in urma cu foarte multi ani, de Chris Randall (aka Zaprace). Masina care a lansat divizia Motorsport la BMW.
-
Multumesc Multumesc Cred ca ma bucur mai mult de ele cand le construiesc, decat cand sunt gata Multumesc Adi Batranu' a fost si este superstar. Multumesc frumos E loc si de probleme daca ai ceva pe suflet Da, masina este de UK si este si va fi folosita in UK. Motivul pentru care termenul de finalizare a fost amanat a fost in principiu E9-le. A aparut in vizor si pur si simplu nu il puteam rata. Mi-a dat peste cap bugetul pentru a termina M5-ul in termenul stabilit. Ca sa nu mai zic ca eram si in plina pandemie si nu puteam sa vin in tara sa fac masina. Legat de latime, desi a crescut considerabil in ecartament, M5-ul nu mi se pare asa lat. Poate ca il compar cu E9le care este.......ingrozitor de lat Multumesc Multumesc. A durat si am avut atat de multe obstacole si lucruri care nu au mers deloc bine, dar......a meritat in final. Duminica este un show foarte mare, exlcusiv BMW. O sa revin cu poze, fiindca o sa fie prezente niste adevarate bijuterii ( 30 de e9 CSL, M1, si tot felul de alte avioane).
-
Multumesc frumos Bogdan. Trebuie sa ne revedem la o vorba odata Multumesc. Pasiune,nebunie......sinonime Multumesc. Ar fi putut, si ar fi trebuit sa fie gata intr-un an si jumatate. Dar situatia financiara nu a permis atunci. 4 ani e foarte mult pentru asa ceva. Dar pentru e9 de exemplu, am alocat 6 ani Multumesc! Ehe imi aduc aminte de e34 le tau de atunci. Vremuri frumoase Multumesc! Si eu mi-am dorit sa pun poze cu interiorul, dar nu am reusit fiindca nu mai aveam spatiu de upload. Tarziu mi-a picat fisa ca nu mai am privilegii de upload nelimitat de moderator Am atasat acum dupa ce am mai facut curatenie. Legat de suma totala, e foarte greu de estimat. Am un cost total la toate piesele achizitionate, manopera la tinichigerie si vopsitorie....dar e greu de pus un pret pe toata manopera mea, care ar fi fost costul cel mai mare daca ar fi facut cineva masina. Plus ca o sa mai inghita cateva mii bune pentru turbo. Tot ce pot spune e ca a meritat. Multumesc. Ca intotdeauna, in poze e totul mereu perfect. Dar cum stiu fiecare milimetru al masinii, pot garanta ca nu e Restul de poze: Cat era la tinichigiu, am decis sa construiesc si un model 1/18. Asa ca am luat unul, si m-am apucat sa il modific si pe ala Am gasit pe cineva care face jante custom pentru machete 1/18 si m-am apucat de bricolat.
-
Dupa o foarte lunga si nejustificata pauza, am zis sa prezint un proiect aproape finalizat, care mi-a mancat ultimii ani din viata. Povestea incepe in 2018, cand intr-o seara, pe ebay (asa cum incep toate povestile de groaza) am dat peste o caroserie de M5 E34. Ii lipseau inima (motor+cutie), dar in rest destul de completa si ok pe acte. Intamplarea facea, ca aveam deja un motor de 3.8 M5 (fix motorul lipsa din acte) in Romania, uitat intr-un colt: nunta perfecta! Din pacate nu aveam cutia originala, Getrag G280, asa ca am ales sa merg pe alta varianta. Tot langa motorul S38, aveam niste jante modulare pe 18, pe care am decis sa le fac in stilul tipic (buze maaari ). Am comandat buzele monstru, reconditionat jantele, montate pe caroserie si..... Clar ca am exagerat umpic Originalitatea a iesit din discutie, asa ca am decis sa merg pe un resto-mod, facut sa para cat mai OEM in schimb. Asa ca am golit caroseria pana la tabla, am refacut absolut toate puncte de rugina ( si au fost foarte multe), si am reconstruit toate 4 arcadele ca sa pot sa inghesui jantele sub ele (2020 a fost tot alocat pentru asta). Fiecare piesa a fost schimbata sau restaurata. Din pacate e greu sa indes atata munca in cateva poze pentru un post, dar e usor de imaginat. Am luat masina de la vopsit si am inceput marea asamblare. Am avut mare noroc cu Brandex ca a avut un elevator liber si m-a lasat sa-mi fac de cap. Cuvintele sunt insuficiente sa exprime gratitudinea pentru ajutorul acordat. Din pacate am fost contra timp. Mi-am luat concediu din UK sa vin in RO sa fac toata mecanica si asamblarea. Nu am apucat sa termin tot, asa ca am pus masina pe platforma, am adus-o inapoi in UK (Octombrie 2021), unde am terminat-o usor usor in garaj. Luna trecuta am reusit sa o scot in sfarsit pe strazi. Putin poetic, fiindca am terminat-o fix la 4 ani de la achizitie (Martie 2018-Martie2022). Ce a fost adaugat fata de un M5 standard: - Cutie Getrag 265/5 Dogleg - Frane fata E31 850 - E31 850CSI X brace - Custom spring rates coilovers 10kg/8kg - Jante Hamann PG1 18": 9,25" ET-5 225/40/18 si 11,25" ET3 275/35/18. - Blocant 3,45 - QMS skid plate/sump guard (modificat) - Toate bucsile posibile de la Powerflex Faruri hella smoked bixenon, stopuri hella smoked, tot interiorul refacut si multe multe multe altele care sigur imi scap, dar probabil sigur se vad in poze. Masina a fost restaurata-modificata cap coada, si toate cu un singur scop: sa fie pregatita de turbo. Nu s-a intamplat inca, fiindca in timpul procesului de restaurare am gasit un E9 din 73' pe care l-am cumparat si am luat-o putin razna cu el (o sa ii deschid topic). Dar o sa primeasca turbina mult meritata....sper curand. Intre timp, asta e rezultatul povestii.
- 26 replies
-
- 28
-
-
-
-
Merg fara probleme.
-
Cumpar roata rezerva slim e90
alex_maniacu_91 replied to octav.ciobotaru's topic in Cumparari piese si accesorii BMW
Nu exista nici o problema. Daca ai roti pe 18" sau 19" si faci pana, si ai rezerva pe 16" sau 15", inseamna ca nu o poti utiliza?