Jump to content

ExpertDetailing

Members
  • Posts

    94
  • Joined

  • Last visited

Recent Profile Visitors

9307 profile views

ExpertDetailing's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

4

Reputation

  1. Ce trebuie sa stii chiar INAINTE DE A FI NEVOIE sa polishezi farurile?...DAR DUPA ce le-ai polishat?! ■ Farurile si stopurile pot fi pastrate ca noi, in permanenta, dar nu se intampla asa. ■ Daca ele nu sunt noi, in acest moment, se pot reconditiona. ■ Dar nici acest lucru nu va dura foarte mult si se vor matui mai curand ca inainte. ■ Cu toate acestea, iti poti pastra farurile si stopurile cu o claritate de invidiat, atat pentru o vizibilitate sporita pe timpul noptii, cat si pentru o infatisare de top. ■ Si asta pe intreaga durata de viata a masinii. ■ Cum se “incetoseaza” farurile? Ai avut ocazia sa vezi un om, in general batran sau neingrijit, ai carui ochelari erau atat de murdari si matuiti incat pareau aburiti si te-ai mirat ce poate vedea acel om prin ei?! Crezi ca o astfel de imagine nu poate avea legatura cu masina ta si te gandesti ca as putea bate campii…?! Urmareste-ma putin. Mai devreme sau mai tarziu, iata ce se intampla cu toate farurile masinilor. Pe timp de iarna, farurile masinii tale se acopera de zapada si ingheata. Ca sa poti circula, nu de putine ori, trebuie sa razui gheata de pe ele. Pentru ca sunt in partea frontala a masinii, farurile sunt plesnite in mod repetat cu solutii de dezghetare (printre care, sare si nisip). Tot din cauza pozitiei lor, vara, ele sunt lovite de muste, fluturi si tot felul de alte gaze (ale caror fluide pot fi deosebit de acide). La acestea se adauga loviturile de criblura de pe toate drumurile noastre. Cand mergi la spalatorie sa cureti farurile, spalatorii le freaca bine si, cu timpul, capata aspectul acela incetosat, laptos. La acest aspect contribuie si depunerile de calcar din apa dura sau de la ploile din zonele supra-poluate. Toate acestea insirate pana aici se aduna prin efectele lor. Nu vreau nici pe departe sa te sperii sau amenint degeaba, ci vreau sa intelegi cum unele masini ajung sa aiba peste ani farurile atat de afectate incat sa poata fi comparate cu ochelarii cetosi, aproape mati si murdari, despre care am vorbit la inceput. Vestea buna este ca acum, daca stii ce trebuie sa faci si faci ce trebuie, farurile masinii tale nu vor ajunge niciodata sa aiba vreo zgarietura sau matuiala macar. Ele se protejeaza cu o folie speciala (“Exterior Car Film” sau “Paint Protection Film”), care preia toate solicitarile de mai sus. Pasta de dinti sau 3M? Initial, toate farurile erau din sticla. Problema lor era ca (desi mai rezistente la matuire) se puteau sparge mai usor si costau cu atat mai mult cu cat profilul era mai complicat. Tehnologiile moderne au facut posibila utilizarea plasticelor. Printr-un proces tehnologic mai complicat, numit FLOW-COATING, policarbonatul este acoperit cu un strat dintr-un lac special, care ii confera rezistenta necesara la atacurile mecanice si chimice. Astfel, au putut fi turnate faruri cu profile din ce in ce mai complicate, mai ieftin si mai usor. In plus, farurile s-au putut polisha si reconditiona. Acum, daca vorbim de polisharea farurilor si a stopurilor, trebuie sa spunem ca exista o puzderie de tipuri de tratamente. De la unele cat de cat serioase (hartii abrazive succesive si apoi polishare) si pana la unele rizibile (Atentie: nu pentru ca nu ar avea oarece eficacitate si anumite rezultate, dar pentru ca sunt cel putin…pitoresti). Printre acestea din urma, poate cea mai cunoscuta este polisharea cu laveta si cu pasta de dinti sau cu…Axion. Apoi urmeaza “produsele minune” care contin in general solventi si nu rezolva prea multe, produse pe baza de silicon sau solutie de bicarbonat. Cu toate acestea, exista si tratamente serioase, profesionale. Acesta este motivul pentru care vom face astazi, in filmul de mai jos, review-ul Kitului Profesional 3M. http://youtu.be/y17AHlhGN70 Acelasi tratament profesional se face si in cazul stopurilor. Urmariti aici rezultatele: http://youtu.be/WIMdC_Iydl4 Riscurile polisharii “dupa ureche” Orice prelucrare mecanica a elementelor din plastic este potential valabila si poate inlatura una, doua sau toate problemele (tartru, matuieli, zgarieturi). Lucrul necunoscut sau ignorant este acela ca de cele mai multe ori – mai ales cand problemele nu sunt superficiale – rezolvarea defectelor se face odata cu eliminarea stratului protector (cel depus in fabrica prin FLOW-COATING). Rezultatul pe termen lung este, in consecinta, unul de tipul “Na-ti-o franta, ca ti-am dres-o…!” Respectiv, acum pare totul ok, dar in scurt timp problemele vor fi mult mai grave si vor aparea mai rapid, pentru ca policarbonatul ESTE momentan lucios, dar neprotejat… Multi dintre cei care presteaza astfel de servicii de polishare sustin ca nu este nevoie de protectie, altii ca folosesc sealant (care este o pasta sau crema, pana la urma), iar altii folosesc chiar lac din spray. Noi consideram ca singura protectie corecta sunt foliile de tip “Exterior Car Film” sau “Paint Protection Film”. De ce? Pentru ca sunt proiectate special sa reziste la zgarieturi si la lovituri de criblura, sa preia actiunea mecanica si chimica a factorilor de mediu. Foliile sunt garantate la decolorare si la dezlipire timp de 5 ani de zile. Iar in plus de asta, pot fi inlocuite (sau indepartate) oricand. Un pret mediu, la noi, pentru polisharea profesionala si protectia cu folie a unui far este 125 de lei (manopera, material, TVA). Pentru cine stie cat poate costa un far acest tratament este mai mult decat o obligatie… Comenteaza te rog mai jos. Multumesc!
  2. Ce se intampla cu vopseaua masinii tale iarna, indiferent cat te-a costat, si ce ai de facut ca sa nu pierzi de la 1000 de euro in sus, in anii imediat urmatori? ■ Lucruri pe care nu ti le vor spune nici vopsitorul, nici mecanicul si nici dealerul tau auto ■ “Ceara” de care nu trebuie sa te lasi pacalit ■ Cand poate fi periculoasa spalarea? ■ Cum se aplica sealantul in Pregatiea de Iarna? ■ Cand este prea tarziu sa faci Pregatirea cosmetica de Iarna a masinii tale? ■ Imagineaza-ti un strat de rasina (ca un chihlimbar sintetic, sa spunem), dar care are la nivel microscopic niste pori ca ai pielii. Cateva dintre calitatile acestui material trebuie sa fie elasticitatea, capacitatea de a proteja si frumusetea. Intr-o atmosfera cu umezeala crescuta, acesti pori ai stratului de rasina se umplu cu apa. Cand temperatura scade sub 0 ºC, apa ingheata in pori si de dilata, isi mareste considerabil volumul, actionand mecanic asupra peretilor. Dupa un numar mai mare de astfel de cicluri inghet/dezghet, insotit de stresul mecanic, elasticitatea materialului scade dramatic. Odata cu aceasta, scade si rezistenta materialului, devine mai casabil, se deterioreaza accelerat si isi pierde frumusetea. Aceasta este vopseaua sau lacul care acopera, in general, peste 70% din suprafata exterioara a masinii tale. Iar acelasi proces se petrece – doar ca la o amplitudine si mai mare - in cazul tuturor zgarieturillor minore, a micilor imperfectiuni si fisuri, in cazul ciupiturilor de criblura... Multi automobilisti nu “inteleg” vopseaua de pe masina lor Cei care nu au cunostintele necesare pentru a intelege vopseaua sunt lipsiti de control, neglijeaza lucrurile importante, nu au capacitatea de a alege si de a hotara ce e de facut. Ba mai mult, ignora masurile de protectie si isi expun finisajele masinii unui proces de degradare accelerata. Ce am propus eu aici este o supra-simplificare, cu siguranta, dar aceasta conventie ne ajuta sa intelegem ce se intampla. Putem compara vopseaua cu o rasina si putem folosi acest model teoretic in scopuri didactice. Ce se mai intampla iarna cu vopseaua masinii tale, in afara de cele descrise mai sus? In primul rand, ea mai este supusa actiunii corozove a nisipului, cenusii, sarii si a materialelor care se imprastie iarna pe strazi pentru dezghetare. Este nevoie de zapada, ca vopseaua sa fie afectata? Apoi, putem observa ca nici nu este nevoie de zapada sau lapovita pentru ca acest proces stresant si periculos sa apara, este suficienta o diferenta destul de mare de temperatura intre zi si noapte. Dar in general, iarna, cand masinile circula, se incalzesc, iar porii si micro-zgarieturile se umplu de apa si de contaminari. Noaptea, totul ingheata. Cate alternante zi/noapte sunt iarna, cel putin tot atatea cicluri inghet/dezghet. Dar nu numai atatea, ci si mai multe… Cum pot fi mai multe? 1. Masina se poate dezgheta si poate ingheta de mai multe ori in timpul unei zile, functie de utilizare si de vreme. 2. Afla ce se intampla la spalatorie…Citeste mai departe. http://img846.imageshack.us/img846/9899/fotoiarna2004.jpg Cand este zapada, ea ingheata pe masina si, chiar la spalatorie, indepartarea acesteia poate provoca zgarieturi si/sau matuieli. Nu mai vorbim de cei care sunt nevoiti sa inteparteze zapada in parcare cu peria, cu matura (?!) sau cu alte unelte improvizate. Tot cand este zapada, aceasta amplifica major actiunea degradanta a razelor UV asupra vopselei neprotejate. “Ceara” care pacaleste… Acuma, crezi ca astea sunt toate modalitatile de agresiune ale vopselei pe timp de iarna? Inca nu. Ce mai fac automobilistii iarna, ca sa curete masina de zapada, noroi (in Romania), gheata, sare, etc.? Merg la spalatorie. Ceea ce este foarte bine, in general. Dar in particular, daca spalarea nu este urmata de o decontaminare autentica si o ceruire (vei vedea mai departe ce este de fapt o ceara sau un produs de protectie) – si NU este urmata, la spalatoriile noastre, pana acum – atunci, in realitate, nu facem decat sa adaugam un nou ciclu inghet/dezghet la cele si asa prea multe. Doua observatii importante: 1. Daca spalatoria sustine ca dupa spalare foloseste o “ceara lichida” sau o “ceara incalzita”, nu te “prinde in jocul lor”. Este o pacaleala! Ei pot fi de buna credinta – in sensul ca nu stiu ce fac si iau de bun ce le spune furnizorul lor de produse. Dar tine minte ca aceea ce folosesc ei sub denumirea de ceara este in realitate doar un agent de uscare. Dupa spalare, ei pulverizeaza intr-un fel sau altul acest produs care are capacitatea de a “rupe apa” (la fel ca ceara). Adica o transforma in picaturi mici care “fug” de pe masina, dar aceea nu este in realitate o ceara si nu ofera nici un fel de protectie. Singurul avantaj (major!, totusi) pe care il obtii cu acest produs este ca usuca masina mai repede si FARA FRECARE (se foloseste mai putin laveta). 2. Spalarea indeparteaza noroiul, zapada, sarea si murdariile, DAR, in acelasi timp, dezgheata si incalzeste vopseaua, facand-o sa-si deschida larg porii si micile imperfectiuni, sa capteze si mai multa apa, care peste noapte sau chiar mai repede va ingheta… Astfel, curatand masina – un lucru bun! – dar neprotejand finisajele – un lucru rau! – adaugam un nou ciclu inghet/dezghet si “materie prima” pentru urmatoarele cicluri. Care este cel mai mare pericol dintre toate? Acum, tragand linie, sa vedem de ce toti acesti factori sunt periculosi? In primul rand, pentru ca ei actioneaza intr-un mod insidios, parsiv si ascuns, nemanifest; ca o lovitura lasa, pe la spate. In al doilea rand, pentru ca aceste fenomene nu sunt cunoscute si, drept urmare, nu sunt contientizate de marea masa a automobilistilor (pentru a afla de ce si cum NU e vina lor, citeste scrisoarea de pe prima pagina a siteului nostru). Sa ma explic acum. Eu consider ca actiunea insidioasa a acestor factori pe timp de iarna este cea mai grava chestiune. Ce inseamna asta? Eu obisnuiesc sa glumesc in felul asa: explodeaza ceva?! Nu! Adica, procesele NU sunt MANIFESTE, ci subtile. Cu timpul, vopseaua masinii tale isi pierde elasticitatea, iar capacitatea de a raspunde provocarilor/solicitarilor mecanice (cum ar fi frecarea) scade vertiginos si, in plus, nu mai rezista la fel actiunii criblurii, gainaturile si ploile (zapezile!) acide sunt mult mai eficace (in sens negativ) s.a.m.d. Ai vazut vreodata suprafete cu lacul exfoliat? Acum stii unul dintre motivele care determina acest proces. Al doilea punct de vedere: de ce trebuie sa stii toate acestea? Ca sa nu te mai miri ca, dupa o vreme, suprafata vopselei masinii tale se degradeaza accelerat si sa previi acest lucru. Cum? Foarte simplu. Citeste mai departe… Vopseaua masinii tale trebuie protejata intotdeauna (dar mai ales iarna!) cu o ceara sau sealant. Ce sunt acestea si care sunt diferentele dintre ele vei vedea mai departe. Deocamdata, retine ca fara aplicarea unei protectii “specializate”, vopseaua masinii tale este “in pielea goala”, in frigul iernii, este “la cheremul” factorilor de mediu. Iar asta se intampla datorita nestiintei sau indiferentei (neglijentei?!) tale… Produsele de protectie a vopselei (ceara, sealant) intra in porii vopselei, in imperfectiuni si formeaza un film protector pe suprafata ei. In esenta, pe timp de iarna, aceste produse minimalizeaza sau elimina actiunea degradanta a ciclurilor inghet/dezghet si a produselor corozive si distructive pentru vopsea. Inca o data: produsele de protectie formeaza un fel de scut care diminueaza sau anuleaza efectele factorilor de mediu specifici iernii. Nu intamplator serviciul nostru de pregatire pentru iarna se numeste WinterCarShield™. Iar noi il consideram, pe termen lung, la fel de important pentru conditia cosmetica a masinii, cum sunt cauciucurile de iarna pentru calatoria in siguranta. Ce este, in realitate, ceara adevarata? Componenta de baza a cerurilor (Wax-urilor) este : apa, solventi, emulsii siliconice, talc, surfactanti, coloranti, odorizanti, ceara – rezultatul urmeaza sa produca stralucire, sa umple imperfectiunile si sa confere protectie. Ceara poate fi vegetala (Carnauba), animala (de albine), sintetica (polimeri etilenici), ceara minerala/fosila – extrasa din carbune, poate fi obtinuta prin derivarea petrolului (parafina & microcristalina), etc. Cerurile sunt cel mai des sub forma de pasta sau crema (mai rar, lichide). http://img585.imageshack.us/img585/6638/mindmapprodusedeprotect.jpg Mai ales pe timp de iarna, datorita importantei utilizarii lor, orice wax (ceara) – si ma refer la brand aici – este, practic, buna. Diferentele care pot aparea intre branduri se refera la durabilitatea lor. Repet: orice ceara de protectie, de raft sau de la importatorii de produse de detailing, este mai buna decat nimic. Cele mai slabe calitativ insa, trebuie reaplicate mai des. Pe timp de iarna, asta poate fi o problema. Ceruirea trebuie facuta dupa spalarea masinii si, eventual, dupa decontaminarea ei. Se poate face manual sau cu masina, dar trebuie sa se faca la o temperatura de peste 5-10 ºC (ideal este la 18-20 ºC). Cine are garaj este binecuvantat, din punctul asta de vedere. Nici cine are prieteni cu garaj sau spatii potrivite (hala, spatiu depozitare, etc.), pe care sa le foloseasca ocazional, nu este…blestemat. Problema este ca iarna ceruirea nu se poate face afara. Iar o ceara, chiar si dintre cele mai bune calitativ, nu dureaza mai mult de 30-45 de zile. De aceea, folosirea sealantului pentru pregatirea de iarna este esentiala. Ce este, de fapt, sealantul? Paint Sealant-urile sunt un fel de ceara sintetica, cu o durabilitate mult mai mare in timp. Ele sunt de obicei sub forma de crema. Sealanturile nu sunt nici ele magice, nu dureaza ani de zile (desi unele pretind asta in mod exagerat), iar cel mai bun sealant de pe piata nu va dura mai mult de 6-8 luni. Diferenta majora dintre cele doua protectii consta in reteta/formula si anume in vreme ce wax-urile contin emulsii siliconice, sealant-urile au la baza silicon-amino-functional, un ingredient diferit si mult mai scump decat un silicon obisnuit. Siliconul-amino-functional, cand se usuca, creeaza niste legaturi moleculare mult mai puternice si astfel rezulta o durabilitate mult crescuta. Sealanturile sunt mult mai usor de aplicat, mai usor de indepartat si dureaza mai mult. Daca o ceara in cel mai bun caz dureaza 30-45 de zile, un sealant autentic este garantat 6 luni. Noi folosim astazi un Nano-Selant. Ca orice produs realizat intr-adevar prin nano-tehnologie, aceste sealanturi sunt scumpe (cel putin deocamdata). Practic, daca nu sunt scumpe, nu mai vobim de nano-tehnologie, ci de marketing; dar asta este deja o alta discutie. Daca folosesti un sealant clasic, va trebui sa faci o aplicare in conditii speciale. Pe scurt, trebuie facuta la o temperatura ridicata (20 ºC) si se aplica 3 straturi succesive dupa cum urmeaza. Primul se aplica cu masina de polishat si tamponul de lana, iar al doilea cu tamponul de burete. Tampoanele si rotatia masinii de polishat ridica temperatura si dilata porii si imperfectiunile vopselei. Al treilea strat de sealant se aplica manual. Asa cum se stie, atat wax-urile cat si sealanturile sunt produse non-abrazive, asa ca nu vor scoate nici o imprefectiune sau zgarietura, ci le vor acoperi cu un film protector. Protectia de iarna poate fi facuta pe vopsea in starea prezenta, dar este mult mai eficienta daca se va face pe o suprafata decontaminata si/sau lustruita (polishata). Daca nu decontaminezi/polishezi suprafata in prealabil, se poate considera ca “sigilezi” cotaminarile dedesubt. Iar ele vor lucra… In concluzie, ar trebui sa iei in calcul si executia acestor servicii prealabile protectiei. La noi un serviciu WinterCarShield™ poate costa intre 180 si 220 de lei. Dar la acesta se poate adauga, cum am spus, un serviciu de decontaminare care poate costa intre 100 si 170 de lei. Atentie insa, decontaminarea nu rezolva decat cel mult gazarile si nu va scoate zgarieturile. Pentru acestea din urma vor fi necesare pasi de bufuire sau polishare in plus. Odata insa ce decontaminarea s-a realizat (cu argila sau cu polish de curatare), pentru executia pregatirii de iarna nu mai sunt obligatorii serviciile de bufuire si polishare. O pregatire de iarna poate dura intre 2 si 4 ore, daca nu se opteaza si pentru refacerea vopselei (bufuire, polishare). Ce pierzi cand astepti sa vina “momentul potrivit”? Atentie, insa, nimeni – daca este onest – nu-ti poate spune pretul exact fara sa vada masina. Fa-ne o vizita si solicita o evaluare – este gratuita, iar la cerere poti obtine si o demonstratie. De asemenea, retine ca in aparenta, pentru un privitor neinitiat tratamentul de iarna poate sa nu para diferit de un detailing exterior normal, dar in realitate diferenta este una cu bataie pe termen lung (si esentiala). Cand se face pregatirea cosmetica de iarna? Se face oricand – chiar si in miezul iernii este mai bine decat deloc – dar de preferinta se face toamna sau inainte de aparitia semnelor iernii (acum intelegi procesele asociate alternantei zi/noapte, inghet/dezghet, etc.) Inca o data: cand se face pregatirea de iarna? Imediat si mai ales inainte de a fi “pregatit”. Nu te pregatesti. Fa! Incepe! Nu astepta sa se indrepte economia, sa se imbunatateasca vremea, sa ai bani in cont, sa ai ajutorul potrivit, spatiul potrivit, etc. Acestea sunt scuze, rationalizari, alibiuri, justificari – forme de amanare si de taraganare. Argumente pentru creier ca sa…stagnezi, sa bati pasul pe loc, sa nu iesi din zona de confort (emotional, intelectual, fizic) si in final SA PIERZI BANI, IMAGINE, SATISFACTIE si LINISTE (timp liber). Iarna vine de obicei neanuntata. Actioneaza! Toate celelalte se vor rezolva de la sine cumva… …sau macar fii avertizat, constient de ce se intampla cu finisajele masinii tale iarna… Vino pentru o evaluare si pregateste-ti masina la noi. Daca nu poti, mergi la un alt atelier de detailing si fa serviciul (dupa ce te-ai asigurat ca oamenii stiu ce au de facut si merita banii). Daca nici asta nu poti face, ceruieste-ti masina singur. Acum! http://img718.imageshack.us/img718/8186/fotoiarna2.jpg P.S. Desigur ca la o pregatire completa se foloseste si sealant pentru geamuri (water repellent), dressing pentru cauciucuri, etc. De asemenea, pentru o perioada nu prea lunga, avem si niste bonusuri-surpriza, dar viziteaza-ne te rog pentru o evaluare (siteul nostru). Nu te costa nimic si iti vom da toate detaliile necesare. Daca ti s-a parut folositor articolul, mai poti gasi si altele pe blogul meu.
  3. Detailing motor: e bine sau nu sa se spele motorul masinii? De ce trebuie sa vezi filmul de mai jos si sa citesti acest articol? Voi raspunde imediat. Dar inainte, cred ca din punctul de vedere al atitudinii fata de curatarea motorului, automobilistii se impart in doua categorii: unii isi spala deja motorul, dar nu stiu inca la ce distant mica (un pas!) se afla de tratamentul profesionist (acestia pot sari direct la partea a doua, cea a procedurilor). Si a doua categorie o constituie automobilistii care au fost invatati sa se teama de un motor curat. http://img833.imageshack.us/img833/8329/2motorjumatatejumatate1.jpg Demonstratie jumatate/jumatate http://img9.imageshack.us/img9/3255/4motorjumatatejumatate2.jpg Demonstratie detaliu Amandoua categoriile vor afla, in final, cat de FRUMOS poate fi un motor (al lor!) caruia i s-a facut detailing si cat de usor se poate face asta. Intai urmareste filmul asta si comenteaza mai jos: Daca pana in final materialul iti va trezi interesul, poti apoi parcurge si procedurile descrise mai jos. Vrei sa afli cum poti obtine un motor ca cele din film? Echipamente si produse necesare - Un furtun cu apa (3/4 bari); daca ai jet, nu folosi o presiune mai mare de 30-40 bari; - Un compresor de aer de orice fel este ideal (daca nu este disponibil, e bun si un aspirator); - Lavete din microfibra (sau care sa nu lase scame); - Cat mai multe pensule de cat mai multe marimi, texturi si duritati (par si plastic), inclusiv lungimi si forme diferite; - Curatitor profesional de Motoare (furnizat de importatori/distribuitori de produse profesionale de detailing); cei care sunt din provincie si/sau nu au acces la produse profesionale sa-mi scrie la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro si le voi indica alti curatitori la care au acces, dar pe care nu-i promovez si nici nu-i recomand in mod public; - Dressing pe baza de apa (Atentie!, inca o data: pe baza de apa; sunt excluse dressingurile sau gelurile pe baza de solvent), tot de la furnizorii de produse profesionale de detailing. La fel ca mai sus, cei care nu au acees la produse profi sa-mi scrie la cristian.pop@expertdetailing.ro , ca sa le indic niste inlocuitori siguri, dar exclusiv in mod confidential; - Pungi de plastic, saci menajeri, manusi chirurgicale pentru protectia zonelor sensibile. Protejarea zonelor sensibile si dezechiparea Aici depinde de experienta, priceperea si pedanteria ta cate dintre operatiile pe care le voi insira vei considera ca sunt obligatorii pentru tine si masina ta (functie si de marca si vechimea acesteia, desigur). Acopera cu pungi sau manusi urmatoarele elemente pe care le consideri sensibile: orice calculator, ECU, ABS, Aibag, electromotor, alternator, sigurante, prize de aer, bobina de inductie, debitmetru, contactele mufelor si fisele, delco, alarma (goarna ei), gurile de aer, etc. Cei mai scrupulosi, inainte de toate, decupleaza si scot bacteria (dar asta vine la pachet cu posibila dereglare a echipamentelor electronice). Noi, spre exemplu, nu facem asta. Inspectia preliminara Inspecteaza cu atentie si uita-te dupa orice posibila fisura, fir dezizolat, cutie crapata, furtune din cauciuc cu aspect imbatranit sau crapate, etc. Prespalare In acest moment, motorul trebuie sa fie caldut sau rece, in mod obligatoriu! Se poate incepe prin suflarea frunzelor si a prafului cu aer comprimat. Apoi, se uda capota si se coboara in jos, pe motor. Daca folosesti jetul, nu-l tine niciodata atintit multa vreme pe zonele sensibile si protejate. Dupa udare, pulverizeaza din plin Curtatitor de Motor. Apoi agita-l cu diferite perii, freaca si incearca sa patrunzi in locurile cele mai greu accesibile. Dar cu grija, atentie si fara graba/brutalitate. Curatitorul lucreaza pentru tine, nu-ti trebuie muschi! Prima limpezire Se indeparteaza Curatitorul de pe toate reperele. Se inspecteaza in ce locuri au ramas urme si mizerii greu de indepartat. Se pulverizeaza din nou pe le Curatitor de Motor din plin si se freaca viguros. Se repeta operatia de cate ori este necesar. Practic, limpezirea si curatarea se repeta de oricate ori e nevoie. In cele mai multe cazuri, se vor curata relativ repede. Ultima limpezire Dupa ce esti multumit de curatarea motorului, se mai limpezeste cu apa din abundenta o ultima data. Se indeparteaza apoi toate protectiile. Reperele protejate se sterg cu o laveta umeda. Se pulverizeaza peste tot, din plin, dressing pe baza de apa. Acesta se va raspandi/dilua pe suprafetele ude ale motorului. Se porneste motorul. Se lasa capota si se tine motorul pornit inca 20-30 de minute. http://img830.imageshack.us/img830/5448/inainte3.jpg Inainte http://img713.imageshack.us/img713/9990/motordupa2.jpg Dupa Dressingul si inspectia finala Se opreste motorul. Se mai pulverizeaza dressing pe unde mai este nevoie si mai ales in locurile indepartate si greu accesibile. Apoi, se sterge excesul de dressing unde este cazul. De obicei, se intinde pe suprafetele din plastic intr-un film subtire si se lasa sa se usuce. La sfarsit, dupa ce dressingul s-a uscat peste tot, putem opta pentru 2 efecte: 1. Stralucire mata (de satin); 2. Stralucire de acadea. Pentru primul efect se sterge bine dressingul uscat de pe toate reperele la care ai acces. Pentru al doilea se mai pulverizeaza un strat de dressing si se lasa sa se usuce asa, nesters. Lasat sa se usuce nesters, dressingul va straluci ca o acadea abia scoasa din gura.
  4. Vezi te rog filmul asta si spune-mi ca parere ai: http://www.youtube.com/watch?v=w5bPfFEoD2s Crezi ca este posibil ca foliile autorizate, pe care le-ai pus pe masina si pentru care ai platit bani buni, sa NU fie, totusi, Legale? Erai la curent cu toate avantajele pe care le ofera foliile sau te-a surprins vreuna?
  5. Pentru ca nu am avut alte posibilitati...tehnice... Apoi, m-am gandit ca nu influenteaza continutul materialului. Nu mi-am propus sa va infatisez o "scamatorie", ci sa va informez despre un produs mai putin cunoscut. Apoi, testele sunt autentice si pot fi repetate oricand. De catre oricine...
  6. Un video care iti dezvaluie 6 greseli legate de curatarea interiorului si 4 recomandari, care te vor feri de tepe, pentru totdeauna! Salut, sunt Cristian Pop si iti multumesc pentru posibilitatea pe care mi-o dai aici, in filmul de mai jos, sa-ti ofer informatii despre curatarea interiorului auto, care sa te ajute sa alegi o companie prestatoare potrivita pentru tine. Daca nu ai mai vazut pana acum vreun material de-al meu, afla ca sunt fondatorul “Expert Detailing – Salonul de Frumusete pentru Masina Ta!”® si sunt in aceasta afacere de peste 12 ani. In tot acest timp, m-am convins ca detailingul auto este un subiect inconjurat de mult folclor si multe confuzii. In realitate, automobilistii au atat de multe prejudecati despre ingrijirea cosmetica a automobilului incat m-am hotarat sa realizez acest ghid care dezvaluie acele aspecte critice care sa-i ajute pe cumparatori sa ia o decizie informata si inteligenta, cand este vorba de alegerea unui prestator de servicii de detailing. Indiferent de experientele pe care le-ai avut sau nu in curatarea interiorului masinii tale, inainte de a te gandi sa actionezi intr-un fel sau altul, trebuie sa vezi filmul de mai jos. De ce? In primul rand pentru ca iti dezvaluie primele 6 prejudecati paguboase pe care le impartasesc cei mai multi dintre automobilisti. Acestea sunt adanc inradacinate in “bunul simt” comun, sunt de multe ori contra-intuitive – adica “talcul” lor este ascuns, nu este intuitiv, nu este evident din prima – si de aceea sunt de obicei neglijate… Acum, fii atent aici: cele 6 prejudecati te pot conduce catre alegeri gresite, te pot face sa pierzi bani si/sau sa risti degradarea finisajelor scumpe ale masinii tale. Si asta fara sa fie vina ta! Ci a puzderiei de spalatorii de cartier cu serviciile lor neprofesioniste. Sau a “mesterilor” de la colt de strada care stau cu ochii pe portofelul tau, in primul rand… Apoi, sa fim cinstiti, nici macar dealerul auto caruia i-ai platit deja zeci de mii de euro pentru masina ta nu stie prea multe lucruri despre cosmetica auto (altfel, ti-ar face el serviciul asta…!, asa cum iti face revizia, sa zicem). Banii tai sunt buni pentru el, asta-i o treaba dovedita… Pe de cealalta parte, cei care afla care sunt aceste prejudecati costisitoare si tin seama de ele devin initiati instantaneu, stiu ce sa ceara si cum sa controleze un prestator sau altul si serviciile lor. Chiar si numai pentru atat, tot ar trebui sa nu ratezi filmul de mai jos! Dar fii atent ce urmeaza: tot in sensul asta, filmul scoate in evidenta apoi 4 recomandari pe care ar fi intelept sa le urmezi intotdeauna. Si in plus de toate astea, pentru ca lucrurile sa fie simple si sa ai in acelasi timp niste unelete eficiente, iti voi dezvalui 7 intrebari pe care sa le pui oricarui prestator de servicii de curatenie, INAINTE de a decide sa-i dai masina pe mana. Acum, mai este o chestiune…, spre finalul filmului Ghidul Cumparatorului de Detailing Interior, o chestiune mai complicata despre care as vrea sa stiu parerea ta in mod special. Iata: la sfarsitul filmului eu fac o promisiune cam temerara, sa spunem, si anume ca: daca nu vei primi cea mai buna curatenie care se poate face pe masina ta, nu vei plati nici un leu, este cadou. Intrebarea care se pune acum este: traind in Romania, vor fi indeajuns de multi automobilisti dispusi sa profite de buna mea credinta?! Grea intrebare! Greu de raspuns… Inainte de a posta acest film aici, pe forum, eu m-am consultat cu mai multe mii de clienti si de pasionati auto, care se afla in baza noastra de date. Sinceritatea raspunsurilor lor m-a surprins de multe ori, dar mai ales m-a emotionat…, recunosc. Voi transcrie aici trei pareri - nu dintre cele mai socante/”originale”, ci chiar dintre cele mai des intalnite in toate feedbackurile pe care le-am primit pana acum. Iata: 1. Sorin Simion scrie in raspunsul sau: “Salut Cristi ! Cred ca ar trebui sa-ti pui in aplicare aceasta idee, trebuie sa apari cu ceva nou pe aceasta piata. Este posibil sa ai parte si de nesimtiti care vor dori servicii moka, dar asta nu dureaza la infinit. Marea majoritate sunt corecti. Eu, daca as fi nemultumit de activitatea prestata de tine, nu m-as grabi sa fug cu masina, sa raman cu treaba nerezolvata sau rezolvata partial. Dimpotriva, ti-as atage atentia unde consider ca nu este facuta lucrarea la calitatea dorita si as insista pana se rezolva, ca doar d-aia am venit la tine. Daca eram priceput stateam acasa. Asa ca nu vad niciun motiv sa caut scuze ca sa nu platesc! Deci, spor la treaba si sa auzim de bine! Sorin” 2. Tiberiu Borhan spune: “Draga Cristi, Si eu sunt un prestator de servicii, adica am o spalatorie auto in care lucrez eu si familia mea, intr-un orasel din judetul Suceava, si cred ca aceasta oferta a ta nu este chiar cea mai buna deoarece fiecare om percepe diferit curatenia. Noi intrebam: "faceti si interiorul?" iar raspunsul clientului este "nu, ca inca nu a ajuns mizeria la genunchi". Sau intra in spalatorie pentru prima oara si habar nu are ce servicii prestez, dar ma intreaba daca nu dau un spalat gratis...? In concluzie, romanul este foarte parsiv si umbla numai dupa pomeni... ...Si se pricepe la nebunie sa te socoteasca cam cati bani castigi, ca e scump spalatul si chestii din astea, dar nu socoteste niciodata ca tu, din pretul de 25 lei (interior - exterior), trebuie sa acoperi toate cheltuielile, intretinere, aparatura, si mai mult de atat zilele ploioase in care nu lucrezi. Oferta de care ai spus tu este buna poate doar in Occident, nu in Romania, pentru ca romanul nu stie sa aprecieze munca altuia si aceasta activitate este privita foarte prost. Imi pare rau, dar nu sunt de acord cu aceasta oferta. In service daca mergi, aia te taxeaza si daca se uita la tine si nimeni nu zice nimic... Toata lumea are ceva anume cu spalatorii auto, ca stau si curata dupa toti... In conceptia celor de la noi din zona, suntem cam la fel ca gunoierii... Si aia nu dau nici un fel de discount. Noi nu vindem rosii ca sa dam la 1 Kg o rosie in plus, noi facem curat dupa altii si, deci, trebuie taxati. Si eu am incercat diferite oferte si de asta am ajuns la aceasta concluzie, dupa parerea mea ca sa ajungem sa fim ca occidentalii trebuie sa schimbam intai conceptia clientilor nostri… Noi suntem prea putini. Cu stima, Tiberiu” 3. Razvan mi-a scris: “Sincer admir oamenii care isi crează astfel de provocări...si cred ca este un pas inainte..., e singura șansa de a dovedi ceva dacă știi ca ai un produs super. Sincer, am tot urmărit mailurile si filmulețele trimise si sunt foarte incantat. Din ce am putut observa explicatii de genul celor pe care le oferiti nu poate oferi decât o persoana care stie ce vorbește si o persoana care a exersat foarte mult. Într-adevăr sunt mulți care auzi ca poliseaza sau curata interiorul la prețuri de 100-150 ron; acum calitatea lucrării poate fi oarecum îndoielnica. Sincer va felicit din suflet pentru ceea ce încercați sa faceți și sper sa tot primesc mailuri de la dumneavoastră. Acum, ce sa va spun, as face cu draga inima interiorul, mai ales ca am câteva pete minore pe tapițerie si ma omoară vizual, cand le observ, însa din păcate am un bebe de 4 luni care a devenit prioritate totala....asa ca, din păcate, cred ca o sa apelez la cineva unde ma costa 100 ron. Sunt foarte sigur ca nu o sa iasă la fel, dar nici nu vreau sa abuzez de munca dumneavoastră, sa vin acolo sa faceți treaba și sa nu plătesc.... Nu îmi sta in fire. Va urez mult succes.” Acum, dupa ce vei vedea filmul de mai jos, te provoc si pe tine sa-mi spui cu sinceritate parerea ta. Scrie-mi la cristian.pop@expertdetailing.ro http://www.youtube.com/watch?v=zXuyLHjv2Uc Iti multumesc inca o data daca ai urmarit filmul si sper ca cele aflate iti vor fi cu adevarat folositoare in alegerea prestatorului potrivit pentru tine. Si sa-ti mai spun ceva: prejudecatile, sfaturile si intrebarile impartasite sunt la fel de valabile si folositoare si in cazul curateniei rezidentiale, a spatiilor de birouri, etc. Astept cu interes parerea ta. Scrie-mi acum la cristian.pop@expertdetailing.ro
  7. Ce este Protectorul Textil si cum functioneaza? – testare cu Coca-Cola si Cafea Cu produsul despre care iti voi vorbi in filmul de mai jos iti voi arata niste demonstratii spectaculoase pe care eu le-am facut la mine in curte, dar pe care si tu le poti face – sau oricine altcineva – in bucatarie sau in fata blocului. Iar cine este detailer o poate face pentru clientii sai, uimindu-i cu siguranta… Este un produs cu o diversitate extraordinar de mare in aplicatii. Il poti folosi si in curatenia domestica si…, practic, oriunde. Dar in acest film vei descoperi cum folosirea acestui produs ne da noua posibilitatea sa livram un serviciu premium de curatare interior, cu 12 luni de garantie. Ti se pare ciudat ca vorbim de garantie la un serviciu de curatenie? Urmareste-ma mai departe. In Europa, desi folosit, protectorul textil nu este atat de familiar publicului larg si, in realitate, este chiar foarte putin cunoscut. Asta mai ales in comparatie cu SUA. Dar pentru ca a venit vorba, pot sa iti spun ca dupa anii 50 ai secolului trecut, cand a fost inventat Scotchgard, protectorul textil de la 3M, a existat o adevarata frenezie in masa. Toata lumea testa si facea publice noi si cat mai neasteptate utilizari ale acestui produs. Astfel, el s-a folosit pentru mingiile de tenis, care se murdareau mult mai greu. S-a folosit la subratul camasilor, tricourilor si treningurilor, ca sa nu se mai impregneze cu transpiratie. S-a folosit pe draperii, pe canapele si fotolii, pe fete de masa si cearceafuri. Iar lista ar putea continua mult si bine. Chiar si in film am aratat cum 3M expune si astazi pe siteul sau 101 de utilizari diferite ale acestui produs. De ce este important pentru tine sa vezi acest film si sa fii informat despre ce este si cum functioneaza protectorul textil? Daca esti interesat de detailing sau, in general, de ingrijirea profesionala a masinilor, vei folosi singur sau vei solicita sa se foloseasca acest produs de catre detailerul tau. Asa cum am spus mai sus, ca si client, poti beneficia de un avantaj major achizitionand o garantie impotriva murdaririlor accidentale. De asemenea, uneori, poti obtine un pret mai mic pentru a doua curatare, cand la prima s-a folosit un protector textil, pentru ca masina se va curata mai usor. Iar ca si client, intotdeauna, ai un avantaj cumparand servicii cu garantie, pentru ca in general NIMENI nu vinde CURATENIE cu GARANTIE! Iar cine o face, inseamna ca stie ceva meserie… Daca esti detailer, nu trebuie sa mai spun: iti vei servi clientul mai bine! Daca esti doar pasionat de lucruri noi, utile si spectaculoase, iti poti folosi creativiatea – urmand exemplele pomenite mai sus – si poti utiliza acest produs in cele mai inedite domenii: sport, calatorii, restaurante si hoteluri, transporturi interne si internationale, in orice receptie sau unde exista trafic intens si, nu in ultimul rand, in domeniul casnic. Vezi filmul acesta, urmareste cu atentie demonstratiile de la sfarsit si apoi nu intarzia sa-mi spui opinia ta. http://www.youtube.com/watch?v=vH2fMFCeuCw Comenteaza mai jos si/sau scrie-mi personal.
  8. Urmareste mai jos varianta video a prezentarii "Cartii de Detailing" si cum o poti primi Gratis (deocamdata). http://www.youtube.com/watch?v=FGcIMwdwpwU
  9. Cele mai costisitoare 7 Greseli pe care le fac Cumparatorii de Detailing Fapt: desi peste 95% dintre automobilele care ruleaza pe sosea au nevoie de detailing, doar 5% dintre automobilisti au cumparat vreodata un astfel de serviciu si numai 10% stiu despre ce este vorba, cand se discuta despre detailing. Fapt: cei mai multi dintre automobilistii care ajung sa cumpere un serviciu de detailing nu stiu cum sa-l controleze, nu stiu ce sa ceara prestatorului si de pot primi. Fapt: daca produsele fac acelasi lucru si au aceleasi caracteristici, ele poti fi diferentiate prin pret; serviciile nu sunt niciodata identice. Cand cumperi un serviciu trebuie sa urmaresti alte aspecte, pentru evaluare, decat in cazul produselor. Concluzie: majoritatea larga a autmobilistilor nu stiu ce este detailigul si cum se executa, nu stiu cum se cumpara, cat ar trebui sa coste si cum se controleaza, ce trebuie sa ceara de la un prestator si ce sa urmareasca la primirea masinii. Cum poti alege cel mai bun centru de detailing - sau macar unul decent - atunci cand iti lipsesc atat de multe informatii?! Aici nu ne vom ocupa in nici un fel de aspectele tehnice ale detailingului. Pe cei mai multi, cum este si firesc, nici macar nu-i intereseaza asa ceva. Deci, acest film pe care vi-l propunem mai jos nu se adreseaza celor care fac polish sau detailing in general, ci cumparatorilor acestor servicii. Cu toate acestea, nimic din ce-l intereseaza cu adevarat pe client nu ar trebui sa fie strain prestatorului. Asta am facut noi de-a lungul anilor: am intervievat zeci si sute de clienti si am incercat sa aflam care sunt secretele celor care obtin in mod constant mai multe servicii, mai multa valoare si mai multa satisfactie, pentru aceiasi bani pe care ii platesc pentru serviciile de detailing. Am identificat nu mai putin de 7 greseli pe care clientii neinitiati le fac in mod repetat, sabotandu-se practic singuri si platind mai multi bani pentru mai putine servicii. Inainte de a te invita sa vizionezi filmuletul de mai jos, vom mai face o precizare. De ce va dezvaluim aceste greseli – secrete! – ale cumparatorilor neinitiati, atata vreme cat noi insine suntem prestatori de servicii de dertailing, la randul nostru? De ce riscam sa ne atragem oprobiul colegilor de breasla facand publice aceste detalii “secrete”? De ce ii invatam ce au de facut pe cei care, de obicei, sunt considerati ca fiind de cealalta parte a baricadei? Pentru simplul motiv ca noi – la fel ca orice alt prestator onest – ne dorim clienti informati. Noi stim ca numai un client informat poate aprecia la adevarata ei valoare munca noastra. Doar cine cumpara in cunostinta de cauza, doar cei informati pot lua o decizie inteligenta si corecta, profitand mai mult de pe urma serviciilor achizitionate. Si inca un ultim motiv pentru care ne preocupa informarea, educarea in domeniul detailingului a automobilistilor: este mai usor cand vorbim aceeasi limba si cand ne pozitionam, de fapt, de aceeasi parte a baricadei. http://www.youtube.com/watch?v=M2KW6-PHhIs
  10. De ce ARE masina ta nevoie de detailing? Astazi multa lume vorbeste despre detailing, dar in realitate sunt putini cei care stiu cu ce se ocupa detailingul, cat de necesar este, care sunt rezultatele lui specifice, iar altii nici nu-l pot deosebi exact de spalatoria auto. De aceea, am decis realizarea acestei inregistrari audio pe care v-o propun astazi si care se ocupa de NEVOIA DE DETAILING in general, dar si in diferitele sale ipostaze specifice. Ce vei obtine ascultand acest Podcast? Vei fi capabil sa identifici cateva nevoi cosmetice ale masinii tale de care este probabil ca nu ai fi avut habar. Vei afla de studiul statistic al carui rezultat uimitor arata cert ca: desi peste 95% dintre automobilele care ruleaza pe sosele au nevoie de cel putin un serviciu de detailing, doar 5% dintre automobilisti au cumparat in realitate un astfel de serviciu si numai 10% stiu despre ce este vorba. Restul de 90% dintre automobilisti, atunci cand sunt informati, identifica foarte rapid nevoia de detailing pentru masina lor. Vei descoperi care este diferenta evidenta, dar contra-intuitiva, dintre serviciile de spalatorie si cele de detailing. Vei afla de ce, desi detailingul este foarte putin cunoscut si a aparut pe piata noastra de foarte curand, are perspective deosebite de dezvoltare. Si cum evolutia industriei auto il pune tot mai mult in valoare (practic, il pozitioneaza ca pe un star in devenire) Prin prisma informatiilor si a distinctiilor care se vor face aici Podcast, vei putea sa determini daca un detailer este un adevarat profesionist, daca stie intr-adevar ce face, in ce business si industrie este implicat, iar in final daca va fi capabil sa-si faca treaba bine sau este, de fapt, doar unul dintre multii laudarosi de pe piata, atat de incantati de rezultatele lor mediocre. Si nu in ultimul rand poate, vei afla ca detailingul este una dintre acele activitati speciale care raspunde SIMULTAN unei multitudini de nevoi, care se impart in doua categorii distincte: nevoile masinii si nevoie automobilistului. Cineva ar putea spune acum, un carcotas: ha, ha! Adica nevoile noastre sunt diferite?! Nevoile masinii mele nu sunt aceleasi cu ale mele si invers? Iar eu raspund: da! Vrei sa afli mai multe, asculta Podcast. Si daca vrei sa afli si mai multe despre detailing, intra pe www.expertdetailing.ro si descarca GRATUIT ghidul “Cartea de Detailing”. Marturia cel mai des intalnita la cei peste 2000 de automobilisti, care au primit pana acum aceasta lucrare originala, a fost aceea ca “le-a schimbat cu totul viziunea despre ingrijirea cosmetica a masinilor”.
  11. Multumesc pentru comentarii. Despre aspectul important la care faceti referire, eu am crezut ca am repetat de cel putin 2 ori: o data ca este mai subtire ca pielea si alta data "Materialele sintetice de mai sus au o textura mai fina la pipait decat pielea, sunt mai usoare si, cel mai important, au o structura tipica microfibrelor." Este adevarat ca nu am fost atat de specific... Cu prietenie, Cristi
  12. De ce Alcantara nu este pretuita la adevarata ei valoare si cum poti deveni “doctor” in ingijirea ei, acum – in urmatoarele 10 minute?! ☻ Aston Martin, Ferrari, Lamborghini il apreciaza pentru ca este un material cu calitati iesite din comun ☻ Este un produs de lux, care se utilizeaza intr-o multime de industrii ☻ Lipsa cunostintelor si asemanarea foarte mare cu pielea naturala il fac dificil de inteles si intretinut ☻ Pornind de la regula simpla a umezelii controlate, se deduc toate procedurile recomandate, cat si cele contraindicate ☻ Indiferent daca ai sau nu Alcantara, la sfarsitul articolului ti se ofera posibilitatea de a solicita o lucrare despre care cei mai multi au marturisit ca le-a “schimbat cu totul viziunea despre ingrijirea cosmetica a masinii” ☻ Un material ocolit, uneori, pe nedrept Eleganta dincolo de trenduri si mode, distinctie si “sensory appeal”. Combinate cu inovatie, aplicatii hifh-tech, versatilitate si placere la atingere. Toate acestea sunt caracteristici ale materialului numit Alcantara. Binecunoscut pentru utilizarea sa in confectionarea interioarelor auto de marca: Aston Martin, Ferrari, Mercedes, BMW, acest material este rezistent la uzura, un finisaj de lux si plin de stil. Cu toate acestea, dealerii auto il recomanda cu jumatate de gura… De ce? Pentru ca foarte putini automobilisti stiu CE este Alcantara in realitate si mai ales cum trebuie ingrijita. Deoarece are nevoie de un tratament diferit, desi mult mai simplu, interioarele cu alcantara nu sunt de putine ori victimele unor accidente dramatice. Si asta nu din reavointa, ci din necunoastere. De aceea dealerii auto iti recomanda mai curand materiale cunoscute lor. Si tot din aceeasi cauza reactia comuna a celor mai multi automobilisti este ceva de genul: “Da, intr-adevar, dar…” Mai departe, desi este un finisaj scump si deosebit de rezistent la patare, cand apar probleme datorate utilizarii intense, ca scamosari si rosaturi, aproape nimeni nu cunoaste rezolvarea lor. Drept urmare, acesta este un material cu calitati extraordinare, dar care este pe nedrept ocolit uneori. La sfarsitul lecturii acestui articol tu vei sti insa ce este de fapt Alcantara, de ce exista atata folclor pe seama ei, cum se ingrijeste si, de cele mai multe ori, vei sti chiar cum sa deosebesti alcantara de alte materiale similare si in mod categoric de piele sau piele intoarsa, piele de caprioara, etc. Deci, daca ai Alcantara in masina ta, daca vei dori sa achizitionezi un astfel de finisaj, daca activezi in industria auto sau daca esti pasionat de masini, trebuie sa citesti acest material si sa fii la curent cu toate aceste informatii. Ce este, de fapt, Alcantara? Alcantara este numele de marca inregistrata al unui material compozit, care se foloseste in acoperirea suprafetelor si a profilelor, intr-o larga gama de aplicatii. Asa cum vom vedea, in primul rand, Alcantara nu este un tip de piele si nici nu are vreun fel de legatura cu orice piele tabacita. De aici, o categorie intreaga de confuzii, greseli si probleme. Acest material a fost dezvoltat la inceputul anilor 1970 de japonezul Miyoshi Okamato, un cercetator angajat al companiei de produse chimice Toray Industries. In 1972, au fost puse bazele unui joint venture intre o companie italiana: ENI si Toray cu numele de Alcantara SpA, special pentru a produce si distribui acest material revolutionar. Avand posibilitati de exprimare remarcabile, Alcantara se foloseste astazi intr-o multime de industrii, de la mobile la imbracaminte si accesorii, de la bijuterii la obiecte casnice de lux, si desigur in industria automobilelor. http://img145.imageshack.us/img145/8202/alcantaradediferiteculo.jpg Alcantara este compus din 68% polyester si 32% polyuretan. Aceasta este mixtura de materiale care confera Alcantarei durabilitatea si rezistenta la patare cunoscute. O mare parte a neintelegerilor privind Alcantara provin din faptul ca nu este singurul material sintetic de acest gen – dupa inventia lui, au aparut, normal, sumedenie de replici – iar o alta parte a neintelegerilor vine din aspectul foarte asemanator cu al pielii naturale, cu care este cel mai des confundata. De multe ori Alcantara se confunda cu pielea intoarsa sau pielea de caprioara – cum se spune la noi – dar cunoscatorii pot spune ca este mult, mult mai fina si mai subtire decat pielea naturala. Mai departe, vom indica o metoda de a le diferentia. Mai greu este de deosebit Alcantara de alte materiale asemanatoare cum ar fi Ultrasuede, Ecsaine, Microsuede…si care au performante mai slabe. Existenta replicilor pe piata si identificarea lor, voita sau intamplatoare, cu Alcantara face sa circule zvonuri despre aceasta caum ca n-ar fi atat de rezistenta la uzura – se scamoseaza mai usor – si ca nici nu ar face fata patarii. In realitate, daca este scumpa, daca are insemnele marcii originale, atunci are performante extraordinare. Iata marturia unui client: “Alcantara este in mod categoric un material sintetic de top mai fin la atingere ca pielea naturala – dar de departe mai durabila si mai usor de curatat. Copiii nosti au sarit si s-au jucat de sofaua noastra TOGO din Alcantara de culoare teracota/portocaliu (creatia Ligue Roset – fotografia este din catalog, nu de la mine de acasa) de 7 ani, care s-au implinit acum cateva luni, in timp ce ea arata ca noua inca. Mancare Indiana, vin rosu si lapte, toate s-au curatat dupa o frecare usoara cu un burete, fara nici un fel de decolorare. Asa ca pentru tapiteria masinii eu estimez ca abia dupa ani buni ar putea aparea usoare urme de folosire sub forma scamosarii. Personal, recomand din toata inima acest material!” http://img171.imageshack.us/img171/6097/sofatogodinalcantara.jpg Acum, iata marturia unui automobilist: “Alcantara este creata pentru a fi folosita la interioare deoarece este mult mai durabila, rezista mai bine la uzura si la actiunea razelor UV din lumina solara. Este scumpa, dar merita! http://img713.imageshack.us/img713/2554/interiorautodinalcantar.jpg Alcantara originala, cum este folosita de Ferrari, Porsche si Lamborghini, nu se matuieste si nu se decoloreaza ca Ultrasuede, spre exemplu. Apropo, de fapt Ultrasuede este doar o imitiatie ieftina. Pentru parasolare, plafon si alte suprafete care se ating mai rar se foloseste Novasuede, un alt inlocuitor. Poti fi sigur ca nu vei gasi Alcantara originala pe masinile care nu sunt chiar scumpe. De cele mai multe ori, fabricantii utlizeaza ultrasuede sau alt material cu structura de microfibre, datorita costului. Alcantara este mai scumpa decat pielea.” Ca sa putem deosebi materialele sintetice de pielea naturala trebuie sa fim atenti la structura ei, la textura. Materialele sintetice de mai sus au o textura mai fina la pipait decat pielea, sunt mai usoare si, cel mai important, au o structura tipica microfibrelor. Un test practic este urmatorul: se smulge cu o penseta un smoc de fibre dintr-un loc putin vizibil si i se da foc. Daca fumul miroase a par sau piele arse, materialul este unul natural; daca miroase a plastic sau cauciuc ars, a material sintetic, atunci este Alcantara sau o imitatie a ei. http://img843.imageshack.us/img843/5424/mercedesbenzl.jpg Cum se ingrijeste? Desigur ca toate deosebireile de mai sus poate ca nu ar fi atat de importante daca modul in care se curata si se ingrijeste pielea nu ar fi atat de diferit de cel in care trebuie intretinuta Alcantara. Si daca aceasta din urma, altfel atat de rezistenta, nu ar fi ruinata aproape instantaneu cand se curata ca pielea naturala. In esenta, trebuie retinut ca alcantara este la baza o microfibra si ca daca ajunge sa traga multa apa, sa se imbibe, ea se va compromite. Se va folosi curatarea cu umezeala controlata. Pur si simplu se foloseste un burete sau o laveta umezite (dar nu prea ude) si se freaca usor. Apoi se sterge imediat cu un prosop sau o laveta uscate. Se poate folosi doar apa plata sau un curatitor foarte diluat. Este atat de simplu! Desigur, daca umezeala buretelui va fi incalzita, eficienta va creste. Pornind de la aceasta regula simpla a umezelii controlate se pot deduce toate procedurile corecte pentru curatarea finisajelor din alcantara, cat si toate variantele contraindicate. Instructiuni de curatare generala Se identifica in prealabil reperele acoperite cu Alcantara sau imitatii ale ei (volan, cotiera, parasolare, tetiere, diferite insertii, panourile usilor, tapiteria, etc.) tinandu-se seama ca aceste materiale sunt foarte moi la atingere (se zgarie sau se razuie cu unghia, lasand o urma specifica), ca picatura de apa va inchide la culoare si va pata, capacitatea de absortie este foarte ridicata. Pentru a identifica aceste caracteristici si pentru a se testa curatitorul care va fi folosit (sa nu se decolorize sau sa afecetze integritatea materialului) se va testa o zona ascunsa sau putin vizibila. Aceasta regula este valabila si valoroasa in cazul oricarui material, intotdeauna. De asemenea vor fi excluse extractoarele sau aspiratoarele cu injectie-extractie, samponarea uda si limpezirea. Utilizarea masinilor cu aburi este intezisa, desi este recomandata curatarea cu vapori uscati (=> doar 5% apa in vapori, sub o presiune de 10 atm si la o temperatura de 180 °C => nu necesita solutii de curatat). O alta recomandare generala este aceea de a nu freca viguros niciodata. Curatarea zilnica Este suficient sa se “mature” alcantara folosind o perie moale, o perie de haine si/sau un aspirator. http://img190.imageshack.us/img190/714/periisiaspirator.jpg Curatarea saptamanala Dupa operatia descrisa mai sus, se sterge usor cu o laveta umezita. Evita folosirea lavetelor/prosoapelor de hartie tiparite pentru ca pot elibera vopseaua din imprimeu. Curatarea anuala Tapiteria se va curata cu produsele listate pe siteul www.alcantara.com . Daca astfel de produse nu sunt disponibile, se vor respecta instructiunile de mai sus: “maturarea” si aspirarea cu grija a materialului, stergerea usoara cu un burete sau laveta umezite in apa curata, stergerea imediata cu un prosop uscat. Se limpezeste buretele (laveta) cat mai des si se stoarce bine inainte de folosire. Se repeta operatia de ori cate ori este necesar. Se lasa sa se usuce bine (eventual, peste noapte). Dupa ce s-a uscat, pentru refacerea texturii, se perie delicat cu o perie moale din plastic. Instructiuni pentru cazuri extreme Ne vom ocupa aici de doua categorii de cazuri extreme: patarea si scamosarea. In caz de patare: • se actioneaza imediat (in 30 de minute) si se incepe tratarea petei dinspre exterior catre centru, pentru a se evita intinderea/manjirea petei; • niciodata nu se toarna solutie de curatat pe Alcantara; • inainte de a proceda la curatarea petei, se indeparteaza resturile mari ale substantei cazute pe suprafata (daca este consistent – iaurt, gem, etc. – folosete o lingurita, o spatula din plastic/lemn; daca este lichida, foloseste hartie absorbanta neimprimata sau burete); • evita sa freci tare, ca pata sa nu intre mai adanc in material; • foloseste o laveta alba (microfibra sau bumbac) ori un burete – stoarse bine – pentru indepartarea petei; • limpezeste-le des si stoarce-le inainte de o noua folosire. Cateva tipuri de pete mai des intalnite si solutiile recomandate: - suc de fructe, gem, jeleu, sirop, ketchup: foloseste apa calduta, limpezeste prin tamponare cu apa curata. - sange, ou, excremente, urina: foloseste apa rece (evita apa calda ca sa nu se produca coagularea acestor substante), limpezeste prin tamponare cu apa curata. - lichior, vin, bere, cola si ceai: foloseste apa calda; daca pata persista, foloseste zeama de lamaie si limpezeste bine (cu “umezeala controlata”!) - creioane permanente, cacao, ciocolata, prajituri cu crema, inghetata, mustar: foloseste apa calduta, limpezeste tamponand cu apa curata. - ruj de buze, fond de ten, rimel, parfum, crema de pantofi, uleiuri si grasimi in general, pete de iarba si creioane de tip carioca: freaca cu alcool etilic, apoi cu apa si limpezeste. Pentru petele de iarba (verdeata) si markere trebuie intervenit rapid, altfel vor deveni prea “uscate”. - guma de mestecat si ceara: pune o punga cu cuburi de gheata pe pata; dupa ce se intareste, indeparteaza substanta cu o spatula si apoi trateaza cu alcool etilic. In caz de scamosare: Perie/piaptana suprafata cu o perie din plastic pentru a ridica si orienta fibrele. In urma acestei operatii, de asemenea, se indeparteaza fibrele rupte si alte resturi. Scamosarea, ghemotoacele de fibre, acele “mingii” de fibre incolacite care se pot forma la suprafata materialului, se indeparteaza la fel ca cele formate pe suprafata puloverelor, a unei tesaturi sau a unui tricot. http://img207.imageshack.us/img207/7845/aparatedebarbierit.jpg Dupa posibilitati, foloseste un lama de barbierit de unica folosinta, o masina electrica de barbierit sau una speciala pentru materialele textile (cauta pe internet “Clothes Shaver” sau “Lint Remover”, care ar trebui sa coste 6 – 10 $). Pentru a-ti face o idee sau/si pentru o mai buna intelegere, urmareste filmuletele: http://www.youtube.com/watch?v=4SUTHVpxxDU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=NhvQy6kgntg&feature=related Nu ai finisaje de Alcantara pe masina ta? Daca nu ai un astfel de finisaj, citeste te rog mai jos. Inainte de asta insa, daca ai deja Alcantara in masina sau daca intentionezi sa cumperi un astfel de finisaj, retine urmatoarele lucruri. Intotdeauna cand vrei sa faci un serviciu de Detailing Interior, asigura-te ca operatorii stiu ce au de facut. Nu este o idee rea sa soliciti sa vorbesti cu patronii si sa obtii si acordul/asigurarea lor, respectiv garantia faptului ca finisajul va fi bine ingrijit si nu vor rezulta deteriorari. Poate nu ai, inca, o masina cu finisaje scumpe din alcantara, dar ai putea avea un prieten sau un cunoscut cu o astfel de masina. Esti liber sa-i trimiti acest articol. Ai sa castigi recunostinta lui. Daca esti interesat sa afli mai multe informatii legate de finisajele masinii tale si de ingrijirea ei profesionala, scrie-mi personal la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro , spune-mi ca ai citit acest articol si solicita-mi “Cartea de Detailing”, o lucrare originala de peste 70 de pagini si cu o valoare de 50 €, dar pe care tu o vei primi GRATUIT. Acest articol face parte integranta din aceasta lucrare si il poti gasi la pagina 61. Trimite acum un email la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro cu titlul “Solicit Cartea de Detailing” si cu mesajul: “Ma numesc …X… …Y… si am aflat de Carte in articolul despre Alcantara gazduit de www.BMWClub.ro” This post has been promoted to an article
  13. De ce Alcantara nu este pretuita la adevarata ei valoare si cum poti deveni “doctor” in ingijirea ei, acum – in urmatoarele 10 minute?! ☻ Aston Martin, Ferrari, Lamborghini il apreciaza pentru ca este un material cu calitati iesite din comun ☻ Este un produs de lux, care se utilizeaza intr-o multime de industrii ☻ Lipsa cunostintelor si asemanarea foarte mare cu pielea naturala il fac dificil de inteles si intretinut ☻ Pornind de la regula simpla a umezelii controlate, se deduc toate procedurile recomandate, cat si cele contraindicate ☻ Indiferent daca ai sau nu Alcantara, la sfarsitul articolului ti se ofera posibilitatea de a solicita o lucrare despre care cei mai multi au marturisit ca le-a “schimbat cu totul viziunea despre ingrijirea cosmetica a masinii” ☻ Un material ocolit, uneori, pe nedrept Eleganta dincolo de trenduri si mode, distinctie si “sensory appeal”. Combinate cu inovatie, aplicatii hifh-tech, versatilitate si placere la atingere. Toate acestea sunt caracteristici ale materialului numit Alcantara. Binecunoscut pentru utilizarea sa in confectionarea interioarelor auto de marca: Aston Martin, Ferrari, Mercedes, BMW, acest material este rezistent la uzura, un finisaj de lux si plin de stil. Cu toate acestea, dealerii auto il recomanda cu jumatate de gura… De ce? Pentru ca foarte putini automobilisti stiu CE este Alcantara in realitate si mai ales cum trebuie ingrijita. Deoarece are nevoie de un tratament diferit, desi mult mai simplu, interioarele cu alcantara nu sunt de putine ori victimele unor accidente dramatice. Si asta nu din reavointa, ci din necunoastere. De aceea dealerii auto iti recomanda mai curand materiale cunoscute lor. Si tot din aceeasi cauza reactia comuna a celor mai multi automobilisti este ceva de genul: “Da, intr-adevar, dar…” Mai departe, desi este un finisaj scump si deosebit de rezistent la patare, cand apar probleme datorate utilizarii intense, ca scamosari si rosaturi, aproape nimeni nu cunoaste rezolvarea lor. Drept urmare, acesta este un material cu calitati extraordinare, dar care este pe nedrept ocolit uneori. La sfarsitul lecturii acestui articol tu vei sti insa ce este de fapt Alcantara, de ce exista atata folclor pe seama ei, cum se ingrijeste si, de cele mai multe ori, vei sti chiar cum sa deosebesti alcantara de alte materiale similare si in mod categoric de piele sau piele intoarsa, piele de caprioara, etc. Deci, daca ai Alcantara in masina ta, daca vei dori sa achizitionezi un astfel de finisaj, daca activezi in industria auto sau daca esti pasionat de masini, trebuie sa citesti acest material si sa fii la curent cu toate aceste informatii. Ce este, de fapt, Alcantara? Alcantara este numele de marca inregistrata al unui material compozit, care se foloseste in acoperirea suprafetelor si a profilelor, intr-o larga gama de aplicatii. Asa cum vom vedea, in primul rand, Alcantara nu este un tip de piele si nici nu are vreun fel de legatura cu orice piele tabacita. De aici, o categorie intreaga de confuzii, greseli si probleme. Acest material a fost dezvoltat la inceputul anilor 1970 de japonezul Miyoshi Okamato, un cercetator angajat al companiei de produse chimice Toray Industries. In 1972, au fost puse bazele unui joint venture intre o companie italiana: ENI si Toray cu numele de Alcantara SpA, special pentru a produce si distribui acest material revolutionar. Avand posibilitati de exprimare remarcabile, Alcantara se foloseste astazi intr-o multime de industrii, de la mobile la imbracaminte si accesorii, de la bijuterii la obiecte casnice de lux, si desigur in industria automobilelor. http://img145.imageshack.us/img145/8202/alcantaradediferiteculo.jpg Alcantara este compus din 68% polyester si 32% polyuretan. Aceasta este mixtura de materiale care confera Alcantarei durabilitatea si rezistenta la patare cunoscute. O mare parte a neintelegerilor privind Alcantara provin din faptul ca nu este singurul material sintetic de acest gen – dupa inventia lui, au aparut, normal, sumedenie de replici – iar o alta parte a neintelegerilor vine din aspectul foarte asemanator cu al pielii naturale, cu care este cel mai des confundata. De multe ori Alcantara se confunda cu pielea intoarsa sau pielea de caprioara – cum se spune la noi – dar cunoscatorii pot spune ca este mult, mult mai fina si mai subtire decat pielea naturala. Mai departe, vom indica o metoda de a le diferentia. Mai greu este de deosebit Alcantara de alte materiale asemanatoare cum ar fi Ultrasuede, Ecsaine, Microsuede…si care au performante mai slabe. Existenta replicilor pe piata si identificarea lor, voita sau intamplatoare, cu Alcantara face sa circule zvonuri despre aceasta caum ca n-ar fi atat de rezistenta la uzura – se scamoseaza mai usor – si ca nici nu ar face fata patarii. In realitate, daca este scumpa, daca are insemnele marcii originale, atunci are performante extraordinare. Iata marturia unui client: “Alcantara este in mod categoric un material sintetic de top mai fin la atingere ca pielea naturala – dar de departe mai durabila si mai usor de curatat. Copiii nosti au sarit si s-au jucat de sofaua noastra TOGO din Alcantara de culoare teracota/portocaliu (creatia Ligue Roset – fotografia este din catalog, nu de la mine de acasa) de 7 ani, care s-au implinit acum cateva luni, in timp ce ea arata ca noua inca. Mancare Indiana, vin rosu si lapte, toate s-au curatat dupa o frecare usoara cu un burete, fara nici un fel de decolorare. Asa ca pentru tapiteria masinii eu estimez ca abia dupa ani buni ar putea aparea usoare urme de folosire sub forma scamosarii. Personal, recomand din toata inima acest material!” http://img171.imageshack.us/img171/6097/sofatogodinalcantara.jpg Acum, iata marturia unui automobilist: “Alcantara este creata pentru a fi folosita la interioare deoarece este mult mai durabila, rezista mai bine la uzura si la actiunea razelor UV din lumina solara. Este scumpa, dar merita! http://img713.imageshack.us/img713/2554/interiorautodinalcantar.jpg Alcantara originala, cum este folosita de Ferrari, Porsche si Lamborghini, nu se matuieste si nu se decoloreaza ca Ultrasuede, spre exemplu. Apropo, de fapt Ultrasuede este doar o imitiatie ieftina. Pentru parasolare, plafon si alte suprafete care se ating mai rar se foloseste Novasuede, un alt inlocuitor. Poti fi sigur ca nu vei gasi Alcantara originala pe masinile care nu sunt chiar scumpe. De cele mai multe ori, fabricantii utlizeaza ultrasuede sau alt material cu structura de microfibre, datorita costului. Alcantara este mai scumpa decat pielea.” Ca sa putem deosebi materialele sintetice de pielea naturala trebuie sa fim atenti la structura ei, la textura. Materialele sintetice de mai sus au o textura mai fina la pipait decat pielea, sunt mai usoare si, cel mai important, au o structura tipica microfibrelor. Un test practic este urmatorul: se smulge cu o penseta un smoc de fibre dintr-un loc putin vizibil si i se da foc. Daca fumul miroase a par sau piele arse, materialul este unul natural; daca miroase a plastic sau cauciuc ars, a material sintetic, atunci este Alcantara sau o imitatie a ei. http://img843.imageshack.us/img843/5424/mercedesbenzl.jpg Cum se ingrijeste? Desigur ca toate deosebireile de mai sus poate ca nu ar fi atat de importante daca modul in care se curata si se ingrijeste pielea nu ar fi atat de diferit de cel in care trebuie intretinuta Alcantara. Si daca aceasta din urma, altfel atat de rezistenta, nu ar fi ruinata aproape instantaneu cand se curata ca pielea naturala. In esenta, trebuie retinut ca alcantara este la baza o microfibra si ca daca ajunge sa traga multa apa, sa se imbibe, ea se va compromite. Se va folosi curatarea cu umezeala controlata. Pur si simplu se foloseste un burete sau o laveta umezite (dar nu prea ude) si se freaca usor. Apoi se sterge imediat cu un prosop sau o laveta uscate. Se poate folosi doar apa plata sau un curatitor foarte diluat. Este atat de simplu! Desigur, daca umezeala buretelui va fi incalzita, eficienta va creste. Pornind de la aceasta regula simpla a umezelii controlate se pot deduce toate procedurile corecte pentru curatarea finisajelor din alcantara, cat si toate variantele contraindicate. Instructiuni de curatare generala Se identifica in prealabil reperele acoperite cu Alcantara sau imitatii ale ei (volan, cotiera, parasolare, tetiere, diferite insertii, panourile usilor, tapiteria, etc.) tinandu-se seama ca aceste materiale sunt foarte moi la atingere (se zgarie sau se razuie cu unghia, lasand o urma specifica), ca picatura de apa va inchide la culoare si va pata, capacitatea de absortie este foarte ridicata. Pentru a identifica aceste caracteristici si pentru a se testa curatitorul care va fi folosit (sa nu se decolorize sau sa afecetze integritatea materialului) se va testa o zona ascunsa sau putin vizibila. Aceasta regula este valabila si valoroasa in cazul oricarui material, intotdeauna. De asemenea vor fi excluse extractoarele sau aspiratoarele cu injectie-extractie, samponarea uda si limpezirea. Utilizarea masinilor cu aburi este intezisa, desi este recomandata curatarea cu vapori uscati (=> doar 5% apa in vapori, sub o presiune de 10 atm si la o temperatura de 180 °C => nu necesita solutii de curatat). O alta recomandare generala este aceea de a nu freca viguros niciodata. Curatarea zilnica Este suficient sa se “mature” alcantara folosind o perie moale, o perie de haine si/sau un aspirator. http://img190.imageshack.us/img190/714/periisiaspirator.jpg Curatarea saptamanala Dupa operatia descrisa mai sus, se sterge usor cu o laveta umezita. Evita folosirea lavetelor/prosoapelor de hartie tiparite pentru ca pot elibera vopseaua din imprimeu. Curatarea anuala Tapiteria se va curata cu produsele listate pe siteul www.alcantara.com . Daca astfel de produse nu sunt disponibile, se vor respecta instructiunile de mai sus: “maturarea” si aspirarea cu grija a materialului, stergerea usoara cu un burete sau laveta umezite in apa curata, stergerea imediata cu un prosop uscat. Se limpezeste buretele (laveta) cat mai des si se stoarce bine inainte de folosire. Se repeta operatia de ori cate ori este necesar. Se lasa sa se usuce bine (eventual, peste noapte). Dupa ce s-a uscat, pentru refacerea texturii, se perie delicat cu o perie moale din plastic. Instructiuni pentru cazuri extreme Ne vom ocupa aici de doua categorii de cazuri extreme: patarea si scamosarea. In caz de patare: • se actioneaza imediat (in 30 de minute) si se incepe tratarea petei dinspre exterior catre centru, pentru a se evita intinderea/manjirea petei; • niciodata nu se toarna solutie de curatat pe Alcantara; • inainte de a proceda la curatarea petei, se indeparteaza resturile mari ale substantei cazute pe suprafata (daca este consistent – iaurt, gem, etc. – folosete o lingurita, o spatula din plastic/lemn; daca este lichida, foloseste hartie absorbanta neimprimata sau burete); • evita sa freci tare, ca pata sa nu intre mai adanc in material; • foloseste o laveta alba (microfibra sau bumbac) ori un burete – stoarse bine – pentru indepartarea petei; • limpezeste-le des si stoarce-le inainte de o noua folosire. Cateva tipuri de pete mai des intalnite si solutiile recomandate: - suc de fructe, gem, jeleu, sirop, ketchup: foloseste apa calduta, limpezeste prin tamponare cu apa curata. - sange, ou, excremente, urina: foloseste apa rece (evita apa calda ca sa nu se produca coagularea acestor substante), limpezeste prin tamponare cu apa curata. - lichior, vin, bere, cola si ceai: foloseste apa calda; daca pata persista, foloseste zeama de lamaie si limpezeste bine (cu “umezeala controlata”!) - creioane permanente, cacao, ciocolata, prajituri cu crema, inghetata, mustar: foloseste apa calduta, limpezeste tamponand cu apa curata. - ruj de buze, fond de ten, rimel, parfum, crema de pantofi, uleiuri si grasimi in general, pete de iarba si creioane de tip carioca: freaca cu alcool etilic, apoi cu apa si limpezeste. Pentru petele de iarba (verdeata) si markere trebuie intervenit rapid, altfel vor deveni prea “uscate”. - guma de mestecat si ceara: pune o punga cu cuburi de gheata pe pata; dupa ce se intareste, indeparteaza substanta cu o spatula si apoi trateaza cu alcool etilic. In caz de scamosare: Perie/piaptana suprafata cu o perie din plastic pentru a ridica si orienta fibrele. In urma acestei operatii, de asemenea, se indeparteaza fibrele rupte si alte resturi. Scamosarea, ghemotoacele de fibre, acele “mingii” de fibre incolacite care se pot forma la suprafata materialului, se indeparteaza la fel ca cele formate pe suprafata puloverelor, a unei tesaturi sau a unui tricot. http://img207.imageshack.us/img207/7845/aparatedebarbierit.jpg Dupa posibilitati, foloseste un lama de barbierit de unica folosinta, o masina electrica de barbierit sau una speciala pentru materialele textile (cauta pe internet “Clothes Shaver” sau “Lint Remover”, care ar trebui sa coste 6 – 10 $). Pentru a-ti face o idee sau/si pentru o mai buna intelegere, urmareste filmuletele: http://www.youtube.com/watch?v=4SUTHVpxxDU&feature=related http://www.youtube.com/watch?v=NhvQy6kgntg&feature=related Nu ai finisaje de Alcantara pe masina ta? Daca nu ai un astfel de finisaj, citeste te rog mai jos. Inainte de asta insa, daca ai deja Alcantara in masina sau daca intentionezi sa cumperi un astfel de finisaj, retine urmatoarele lucruri. Intotdeauna cand vrei sa faci un serviciu de Detailing Interior, asigura-te ca operatorii stiu ce au de facut. Nu este o idee rea sa soliciti sa vorbesti cu patronii si sa obtii si acordul/asigurarea lor, respectiv garantia faptului ca finisajul va fi bine ingrijit si nu vor rezulta deteriorari. Poate nu ai, inca, o masina cu finisaje scumpe din alcantara, dar ai putea avea un prieten sau un cunoscut cu o astfel de masina. Esti liber sa-i trimiti acest articol. Ai sa castigi recunostinta lui. Daca esti interesat sa afli mai multe informatii legate de finisajele masinii tale si de ingrijirea ei profesionala, scrie-mi personal la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro , spune-mi ca ai citit acest articol si solicita-mi “Cartea de Detailing”, o lucrare originala de peste 70 de pagini si cu o valoare de 50 €, dar pe care tu o vei primi GRATUIT. Acest articol face parte integranta din aceasta lucrare si il poti gasi la pagina 61. Trimite acum un email la adresa cristian.pop@expertdetailing.ro cu titlul “Solicit Cartea de Detailing” si cu mesajul: “Ma numesc …X… …Y… si am aflat de Carte in articolul despre Alcantara gazduit de www.BMWClub.ro”
  14. Am adaugat un nou capitol, despre Alcantara si ingrijirea ei, la "Cartea de Detailing". Poate fi citit pe acest forum sub titlul "De ce Alcantara nu este pretuita la adevarata ei valoare si cum poti deveni “doctor” in ingijirea ei, acum – in urmatoarele 10 minute?!" Cu prietenie, Cristi
  15. Dupa polishare, asa cum se arata si in filmul al doilea de mai sus, se poate aplica o folie de protectie, care este greu sesizabila dar fereste farurile si stopurile de matuire (cand se curata insectele uscate, sau la orice alta operatie de spalatorie) Spuma activa de la spalatorii poate ataca plasticele faurilor si ale stopurilor la fel cum ataca si vopseaua masinii (polishate sau nu), mai ales cand dilutia nu este respectata. Cei care folosesc acest tip de produse le fac reclama spunand ca actioneaza "touchless" - nu este nevoie de atingere => frecare => avantaj -, uita in schimb sa explice ca produsele actioneaza CHIMC - stresand sau chiar, nu de putine ori, deteriorand suprafata reperelor... Chiar si folia de protectie despre care am vorbit mai sus poate fi afectata de atacul chimic al acestor produse, atata doar ca ea poate fi usor inlocuita cand nu mai arata num dorim. Nu prea inteleg la ce te referi? Intotdeuna exista diferente inte ceea ce vede ochiul uman si ceea ce "vede" obiectivul unui aparat...! Daca doreai sa intrebi cum modifica aspectul farurilor si al stopurilor folia, raspunsul este si mai sus: pe aceste repere folia de protectie este practic invizibila.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.