Daca ai peste 200.000km orice este posibil cu filtrul de particule. Cel mai usor se verifica media pe ultimele 3 sau 5 regenerari. Daca regenerarile se fac la un interval cuprins intre 100-200km atunci filtrul tau de particule este uzat si necesita inlocuire. Multi nu inteleg ca un filtru de particule uzat poate duce la costuri de reparatie mai mari (inlocuit turbina, valva EGR, segmentare, pistoane distruse etc) decat inlocuirea lui propriu-zisa, chiar daca acesta nu afiseaza mesaje de eroare in bord. Un filtru de particule colmatat permanent in proportie de 80-90% face regenerari la intervale foarte mici si motorina folosita in postinjectie ajunge in baia de ulei. Astfel, nivelul de ulei creste, pierde calitatile de lubrifiere si temperatura din motor incepe se creasca. Pentru evitarea acestor probleme, recomandarea este sa inlocuiti filtrul de particule cu unul nou. Cine nu are buget pentru un DPF nou poate apela si la anularea lui.