Salut, nu sunt mecanic insa sunt pasionat si am citit diverse informatii despre motoare, inclusiv despre segmentii astia pe care se recomanda sa-i schimbi.
Din ce am citit(in ultimii ani nu ceva recent) o sa fac un rezumat.
La anumite setup-uri de motoare, in special cele folosite pentru curse se folosesc niste segmenti de tip "low tension"(nu am stiut cum sa traduc). Acestia au avantajul ca atunci cand se expandeaza permit o miscare mai usoara(cu o frecare mai mica) a pistonului in interiorul cilindrului si practic se castiga niste cai putere in plus. Este insa foarte greu sa nimeresti insa cat de "low tension" sa fie acesti segmenti comparativ cu unii normali. Practic se poate trece foarte usor de la a avea mai multi cai putere la a avea mai putini, pentru ca se pierde compresia pe langa ei.
Pe vremurile in care dacia era masina poporului se stia ca atunci cand incepea sa consume ulei era mai rapida o perioada pana uzura segmentilor devenea majora si aparea pierderea de compresie pe langa ei. Doar ca acolo segmentii nu erau "low tension" ci segmenti normali care nu erau la fel de elastici.
Nu am idee de ce a decis BMW si alti producatori(Audi pe anumite motoare TFSI care se stie ca au consum urias de ulei) sa puna pe masinile de strada astfel de segmenti, poate pentru a sprijini parteneriatele pe care le aveau cu producatorii de ulei, nu am idee.
Insa au aparut aceste masini care au performante bune pe partea de putere si consum de carburant insa sufera pe partea de consum de ulei. Ca o observatie batraneasca se poate spune ca aceste motoare nu se vor strica niciodata, pentru ca ele au venit deja "stricate" din fabrica.
De asta putem sa vedem masini de 20+ ani care testate dinamometric inca au puterea declarata de fabrica daca nu chiar mai mare.
Revenind la subiect, daca sunteti curiosi despre ce am scris mai sus puteti cautat despre low tension pe internet si veti gasi informatiile de care ziceam.
Cu privire la cazul lui kevinn14, pana sa schimbi supape si segmenti, poti sa iti faci o bucurie care nu este costisitoare:
- un schimb de ulei cu 5w-40 - norma LL01 - nici nu conteaza marca prea mult - nou sa fie
- o tura rapida de autostrada - cu reprize si mers constant la turatie ridicata(4500+) macar 30-40 de min
- dupa tura rapida, nu mai conteaza stilul, te poti bucura de masina monitorizand nivelul de ulei, daca poti obtine bucurandu-te de masina 3-4k km fara consum major de ulei(ideal deloc) poti sa-ti setezi ca interval de schimb de ulei acel interval la care sa adaugi si tura pe autostrada - **tura pe autostrada este pentru curatarea motorului de depuneri si teoretic segmentii isi vor face mai bine treaba ulterior, la asta contribuie si uleiul proaspat necontaminat si nediluat de gazele care la un astfel de motor cu 6 cilindrii si cu segmenti low tension ajung foarte repede in baia de ulei
- daca totul decurge minunat poti face si o testare dinamometrica pe stand care iti va confirma caii de fabrica daca nu chiar mai multi
Cam atat de la mine, poate ajuta.