Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

nmg

Members
  • Posts

    12
  • Joined

  • Last visited

nmg's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. E vreo sansa sa ai un debitmetru de M30 2800 cmc L-Jetronic ?
  2. nmg

    E23 temp senzors

    O intrebare va rog: Pe E23 - ul meu, 728i/85 am 3 senzori pe termostat: unul cu 2 legaturi separate, si inca 2 cu mufe cam ca cele de la injectoare, unul mai mare si unul mai mic. Poate sa-mi spuna cineva care este senzorul de temperatura pentru ECU ? Din pacate, n-am nici o poza ...
  3. Din cate stiu eu, toti fabricantii de instalatii GPL recomanda ca trecerea pe gaz sa se faca numai dupa ce motorul a ajuns aproape de regimul normal de temperatura. Deci, mergi pe benzina pana se incalzeste si apoi treci (manual sau automat, depinde de sistemul de injectie al masini) pe gaz. Aceasta din cauza ca gazul este depozitat in butelie in stare lichida si isi mentine aceasta stare pana la intrarea in "plaman" unde se vaporizeaza. Trecerea din stare lichida in stare gazoasa (vaporizare) se face cu absortie de caldura din mediul inconjurator. Deci daca motorul este rece, gazul nu se va vaporiza cum trebuie (partial) si de aici incolo se aplica aceleasi reguli ca la arderea pe benzina. In afara de asta, posesorii de instalatii gaz stiu ca daca pornesc pe gaz cu motorul rece, consumul de gaz creste in draci. De asemenea, mersul cu termostatul blocat in pozitia deschis (sau fara) are acelasi efect. In alta ordine de idei, in afara de "nu-ti baga frate GPL ca strici motorul in jdemii de km" nu am gasit nimic concret pe tema asta. Poate sa vina cineva cu ceva palpabil de genul "uite frate, mi-am bagat GPL si *din cauza asta* mi s-au ars supapele/ghidurile//pistoanele/segmentii etc" ? Eu personal nu prea cred ca o instalatie de genul asta, *montata si exploatata cum trebuie*, poate sa induca o uzura anormala in motor. Am auzit expresia de "ardere uscata" si as mai adauga eu, arderea detonanta a gazului. Benzina si gazul au cifre octanice apropiate, nu identice. Poate aici sa intervina ceva discutii, dar nu cred ca ar fi ceva semnificativ, daca stau sa ma gandesc ca arderea se petrece numai pe una din cursele descendente ale pistonului. In restul timpului, pistonul, segmentii si camasa sunt lubrefiate de uleiul respectiv. Si oricum, ma gandesc la cateva beneficii pe care nimeni le pomeneste: In primul rand, benzina nu se poate vaporiza in felul in care se vaporizeaza gazul in veci. Nici daca o rogi. Cu nici un sistem de injectie. Rezultat -> ardere mai buna si mai eficienta. In al doilea rand, scapi de grija curatarii bujiilor, rezultat mic dar conteaza. O sa ai bujii albe si curate all the time. In al treilea rand, ulei mai curat ! Corect, uleiul nu se mai imbacseste cu fininginile rezultate din arderea benzinei cu toate consecintele logice care decurg de aici.
  4. Am gasit: ORDIN Nr. 2133 din 8 decembrie 2005 pentru aprobarea Reglementãrilor privind certificarea Încadrãrii vehiculelor rutiere Înmatriculate În normele tehnice privind siguranÞa circulaÞiei rutiere, protecÞia mediului ºi În categoria de folosinÞã conform destinaÞiei, prin inspecÞia tehnicã periodicã - RNTR 1. Interesant. Ar fi bine daca aruncati o privire. :blink:
  5. Care sunt parametrii verificati la ITP pentru emisia de noxe si care ar fi intervalul in care trebuie sa se incadreaza acestia in functie de norma de poluare (euroX - non euro) ? Are cineva un link ?
  6. Concret, ce probleme apar la conversia pe GPL ?
  7. Multumesc. Aproape sigur ca o sa-mi trec agregatul pe gaz ... Cam cat consuma 735 dvs ?
  8. Sigur ca o sa iau dar deocamdata prioritatea nr. 0 este motorul. Are cineva ceva documentatie pentru M30 ? Manuale de reparatie, reglaje, electrica, etc ? Nu cunosc absolut nimic despre el ....:blink:
  9. Domnilor, tocmai am devenit fericitul proprietar al masinii in imagini, un 728i, an de fabricatie 85. Am o rugaminte la dvs., recomandati-mi un mecanic sa se uite un pic la motor, am impresia ca face cateva figuri: relantiu oscilant si ceva rateuri in evacuare, in special la deceleratii. Si nu prea imi place cum accelereaza, dar s-ar putea sa fie numai o impresie. De asemenea, orice documentatie referitor la acest model ar fi mai mult decat binevenita (contra cost desigur). Pot conta pe dvs. pentru cele de mai sus ?
  10. nmg

    Intrebare

    Sa mai dau ceva detalii: Am gasit un 735 din 87 sau 88, nu mai stiu exact, masina arata foarte bine, n-am ce sa zic, exteriorul e OK, in schimb cu motorul nu prea stiu ce sa zic.... Din discutii cu proprietarul am aflat ca masina fusese adusa din Germania prin 90, si culmea, nu se umblase deloc la motor ! Cand l-am intrebat pe tip daca trece o revizie tehnica la noxe (asta ma doare cel mai rau in faza asta), mi-a raspuns ca imi da el un tratament pentru motor de trece revizia fluierand. Nu stiu ce sa zic, e clar ca e ceva dubios la mijloc, mai ales ca revizia tehnica e expirata si am impresia ca tipul nici nu vrea sa se arate pe la ITP. Tipul vrea pe ea 2500 de euroi....ce parere aveti ? Eu i-am propus 1500... :blink:
  11. nmg

    Intrebare

    Nu stiu daca sunt in topic dar as vrea sa pun o intrebare: As vrea sa-mi cumpar un bmw seria 7 de prin 87 - 90, pana in 3500 cmc, manual cu climatizare. Cam ce preturi se practica ? Multumesc in avans.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.