Din cate stiu eu, toti fabricantii de instalatii GPL recomanda ca trecerea pe gaz sa se faca numai dupa ce motorul a ajuns aproape de regimul normal de temperatura. Deci, mergi pe benzina pana se incalzeste si apoi treci (manual sau automat, depinde de sistemul de injectie al masini) pe gaz. Aceasta din cauza ca gazul este depozitat in butelie in stare lichida si isi mentine aceasta stare pana la intrarea in "plaman" unde se vaporizeaza. Trecerea din stare lichida in stare gazoasa (vaporizare) se face cu absortie de caldura din mediul inconjurator. Deci daca motorul este rece, gazul nu se va vaporiza cum trebuie (partial) si de aici incolo se aplica aceleasi reguli ca la arderea pe benzina. In afara de asta, posesorii de instalatii gaz stiu ca daca pornesc pe gaz cu motorul rece, consumul de gaz creste in draci. De asemenea, mersul cu termostatul blocat in pozitia deschis (sau fara) are acelasi efect. In alta ordine de idei, in afara de "nu-ti baga frate GPL ca strici motorul in jdemii de km" nu am gasit nimic concret pe tema asta. Poate sa vina cineva cu ceva palpabil de genul "uite frate, mi-am bagat GPL si *din cauza asta* mi s-au ars supapele/ghidurile//pistoanele/segmentii etc" ? Eu personal nu prea cred ca o instalatie de genul asta, *montata si exploatata cum trebuie*, poate sa induca o uzura anormala in motor. Am auzit expresia de "ardere uscata" si as mai adauga eu, arderea detonanta a gazului. Benzina si gazul au cifre octanice apropiate, nu identice. Poate aici sa intervina ceva discutii, dar nu cred ca ar fi ceva semnificativ, daca stau sa ma gandesc ca arderea se petrece numai pe una din cursele descendente ale pistonului. In restul timpului, pistonul, segmentii si camasa sunt lubrefiate de uleiul respectiv. Si oricum, ma gandesc la cateva beneficii pe care nimeni le pomeneste: In primul rand, benzina nu se poate vaporiza in felul in care se vaporizeaza gazul in veci. Nici daca o rogi. Cu nici un sistem de injectie. Rezultat -> ardere mai buna si mai eficienta. In al doilea rand, scapi de grija curatarii bujiilor, rezultat mic dar conteaza. O sa ai bujii albe si curate all the time. In al treilea rand, ulei mai curat ! Corect, uleiul nu se mai imbacseste cu fininginile rezultate din arderea benzinei cu toate consecintele logice care decurg de aici.