pozitiile acelea in plus la schimbator sint pentru ca sa poti face frina de motor, ca pe vremea aia softul nu era suficient de destept sa stie face asta). sau ca sa poti pleca iarna/noroi de pe loc (cu a 2-a, de exemplu), fortind o treapta in care cuplul este redus si "reusesti" mai greu sa rupi/pierzi aderenta. e un fel de mod manual mai rudimentar. si e si limitat, in sensul ca, la cele mai noi, daca tu pui manual intr-o anumita treapta de viteza, dar turatia motorului e prea mica/mare pentru treapta aia, softul cutiei va schimba automat pentru tine (desi la limita, ca deh... sa iti lase cit mai mult control daca ai vrut manual, nu?). la cele mai vechi la care pui mecanic intr-o anumita treapta, acolo ramine. La mine E39 (2002) - model vechi cum spui tu - daca sunt pe manual si am turatia prea mare schimba automat viteza intr-o treapta superioara ..........cand turatia e prea mica la fel schimba automat in treapta inferioara .........asa ca din punctul asta de vedere nu prea ai dreptate