am fost astazi la mecanic...... si a cam ramas surprins, de ce a vazut. Am plecat la o proba si dupa ce a turat masina 1 km, a disparut complet fumul alb (dupa spusele lui e albastru). Oricat o acceleram nu mai scotea fum. Ne-am intors la el la service am oprit motorul 5 minute pana a eliberat rampa si cand am pornito a scos iar mult fum. Pe tester nu apare absolut nici o eroare. AM stabilit cu mecanicul sa facem un schimb de ulei deoarece era cam ars, si neaparat sa schimb filtrul epurator care in 50 000 de km nu l-am schimbat niciodata si nu stiu daca a fost schimbat inainte(masina o am de 3 ani). In functie de schimburi vedem cum se comporta masina. S-a uitat dupa ulei aruncat prin\pe langa motor si era foarte curat. Ca incercare inocenta am curatat EGR-ul, care era plin de ulei. Dupa ce am plecat de la service cum am accelerat nor de fum in spate dar dupa maxim 5 minute a disparut, nu complet. Am facut in jur de 70 de km in Bucuresti si s-a redus nivelul fumului cu 70-80 %, si nu a scazut absolut deloc nivelul apei si al uleiului. CatuXXX ai intrebat cat de des folosesc masina, lunar un drum la Bacau dus-intors si prin Bucuresti foarte putin 1-2 zile pe saptamana in special in weekend. Masina mai mult sta, stiu ca nu e bine, deoarece am patit-o acum 3 luni cand mi s-a blocat frana. Nu am atat de multa treaba care sa merite sa merg cu masina. dextercos320d am fost astazi la 2 mecanici zic eu foarte buni in doua locuri diferite si amandoi mi-ai sugerat sa fac schimburile mai sus mentionate. Din ce am vazut mecanici lucreaza prin eliminare. Mi se pare normal sa schimb uleiul si filtrele deoarece vine sezonul rece si e bine sa fie masina pregatita de iarna si daca se elimina prolema e bine, daca nu ii dam mai departe cu alte eliminari (taiere de pe foaie a posibilelor variante) poate se rezolva. Voi mai reveni zilele viitoare cu alte updateuri. Va multumesc pentru sfaturi si pentru idei