Dupa 6 ani in familie cu 2 Bmw-uri cumparate noi in curte, unul Xdrive, celalalt tractiune spate, imi permit sa vin cu niste concluzii personale: 1) Xdrive-ul o porcarie (F10 525xd), cutia de transfer sensibila in draci, schimbata pe garantie o data, probabil urmeaza si a doua in curand, cu toate ca uleiul a fost schimbat la maxim 60.000km. Prima pana s-a rezolvat prin schimbarea a 4 cauciucuri (doar cu 2 schimbate mergea oribil). Pe la vreo 120.000km a picat si diferentialul spate.. 2) Cu masina suspendata pe burta in zapada degeaba ai Xdrive, tot ramai blocat (la fel ca la spate). 3) Tot marketing-ul pus in curul xdrive-ului te fac sa mergi un pic mai agresiv, mai la limita, convins fiind ca xdrive-ul e acolo si nu patesti nimic. Destul de fals, masina fuge de cur destul de usor, la fel de usor ca tractiunea spate. Ce-i drept, se redreseaza mult mai repede, dar tot fuge. 4) E93 (tractiune spate) - masina prietenei, a ramas o singura data blocata in zapada, a dezactivat esp si a iesit in 10 secunde. Nu s-a simtit niciodata in pericol in masina, cauciucuri bune si masina e foarte stabila. 5) Xdrive il vad util doar la suv-uri, poate si la seria 7, pe seria 3/5 aduce costuri suplimentare si cam atat. Nu am resimtit niciodata vreun plus de siguranta in Xdrive sau vreun plus de nesiguranta in tractiune spate.