Intr-adevar incepand cu '98, pe M52 nu s-a mai folosit aliajul Nikasil si s-a trecut la Alusil odata cu adaugarea sistemului dublu vanos. PROBLEMA ALIAJULUI NIKASIL Aliajul Nikasil a fost folosit deoarece prezenta la acel moment o solutie tehnica inovatoare datorita faptului ca oferea o lubrifiere superioara, frecari reduse si uzura redusa. Nu a fost folosit doar de BMW, prima data a fost folosit de Mercedes, apoi de Audi, BMW, Porsche si Jaguar. Porsche a folosit acest aliaj in modelul lor turbo de curse 917 - 935. Acest aliaj a fost folosit chiar si in Formula 1. De ce este o problema? BMW nu a descoperit in timpul testelor nici o problema legata de acest aliaj deoarece au folosit numai combustibil de buna calitate cu continut redus de sulf. Dupa ce au aparut cazurile de motoare cazute datorita nikasil-ului, BMW a inlocuit blocurile motor si a incercat sa amelioreze problema reprogramand DME-ul (Engine Management System) pentru a asigura temperaturi de combustie superioare. Nikasil-ul a fost folosit pe motorul V8 M60 folosit pe 530i si 540i E34. 530i E34 cu motor M30 in 6 pistoane nu a fost afectat de aceasta problema. In concluzie problema Nikasil afecteaza masinile cu motor M52 fabricate intre 1995-1998. Daca alegeti totusi sa cumparati o masina cu un motor Nikasil, faceti neaparat un test leakdown pentru a verifica compresia. Datorita compresiei scazute motoarele cu Nikasil mananca ulei, pornesc foarte greu iarna, oscileaza la relanti si le scad performantele. Buna, poate sa ma informeze cineva daca va rog frumos de bmw e39 din 1997 525tds automat multa lume imi spune ca nu sunt bune 2.5tds-urile cica cu pompa de injectie si multe altele poate ma informati voi daca sal iau sau nu. multumesc