-
Posts
308 -
Joined
-
Last visited
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
bucuresti
-
Interests
BMW, sports,
Cunoasterea este adevarata bogatie!
Contact Methods
-
Yahoo
carpaciu@yahoo.com
Previous Fields
-
Masina
BMW E60 520d Apr 2009 N47
Recent Profile Visitors
10573 profile views
nene's Achievements
Newbie (1/15)
20
Reputation
-
Deci e clar si alte masini 520dA 177CP in oras fac cu un plin 960 - 1000Km cu viteza medie de 26 - 30 Km/h, iar daca prinzi viteza economica pe sosea consumul scade ajungind spre incredibilul consum de 4% pentru o masina care goala are 1510Kg si dimensiuni mari. La viteze mari intervine forta aerodinamica de inaintare dar totusi pe autostrada la 130Km/h consuma sub 6%. Meritul este al motorului injectie de motorina cu foarte inalta presiune, sistem de ardere imbunatatit, clapetele alea de turbulente pe care multi le demonteaza imbunatatite si al sistemelor de economisire a energiei montate pe masina (sistem energetic cu recuperare de energie cinetica alternator baterie, pompa servo electrica, cauciucuri run flat cu deformare mica si mai inguste 225mm).
-
Cred ca vor fi comentarii (câtiva colegi de club s-au saturat de consumurile mici postate), dar asta este consumul aratat de masina mea 520d Efficient Dynamics dupa 471 km facuti prin Bucuresti, cu o viteza medie de 30,9 km/h. Nu este o viteza medie mica pentru Bucuresti. Stilul meu de mers prin oras este in principiu un demaraj destul de voi (consumul instantaneu de 20 - 30%) pina obtin cam 60 - 65 km/h cind incep mentinerea vitezei in viteza a 4-a daca este posibil moment in care consumul instantaneu scade la 2 - 3 - max 4% iar motorul are cam 1500RPM cu aceasta viteza. Clar va spun ca vizitez mult mai rar benzinariile decit cind aveam 525d-ul automat care avea un consum mediu in oras de 10,8 - 11,0 %. Eu am BMW diesel de multa vreme si n-am avut nici o masina care sa aibe probleme cu turbina. Totul este ca din cind in cind sa o cureti prin turatii mai mari care sa miste aparatul director al gazelor arse chiar si la mersul in oras. Pentru oras un maxim de 3000 RPM intr-o a 2-ua prelungita dat din cind in cind este suficient.
-
mgi - ideea cu laboratorul este moderna si aduce a nou, calculatoare simulari pare a un test pe un banc cu frina dinamica etc... pare ca asa e. Decit un laborator scump pentru determinarea consumului mai ieftin, exact si simplu este sa respecti cerintele din standardul de mers in oras (atita viteza, atita accelerare, frinare + rezistenta aerodinamica etc...) real pe o pista - laboratorul este o pista de incercari. Pe banc sigur se teseaza motoarele, masina cu totul nu, se poate roda, verifica o perioada etc.. Testele tip dyno sunt bune spun multe dar nu spun totul si nu sunt foarte exacte.
-
Corrrrect! Bucurestiul nu este Munchen (unde se mai fac teste de consum) sau alt oras european cu circulatie gindita, reglementata unde poti sa- dai talpa ca are un rost. Daca dai talpa sigur mergi cel mult 500m si incingi frinele la stop sau dai peste "denivelarie artificiale" de care este plin orasul pe toate stradutele. Cu denivelarile astea de care s-a facut abuz unii au facut bani frumosi de pe urma noastra, au umplut toate stradulele prin cartiere si ne strica si suspensiile la masini. In nici un oras din lume nu am vazut atitea obstacole artificiale, nu mai vorbesc ca orasul e plin de gropi si capace de canale denivelate. La Efficient Dinamics Am uitat sa amintesc o "sursa de economie" - pompa de directie electrica! Cita vreme nu este nevoie de a roti volanul, motorul nu mai invirte pompa servo si in zona puterilor mici aceasta economie se simte.
-
@MOTANUL, datele prezentate de tine sunt pentru motorul de 160CP, pentru 520d de 177CP datele le gasiti la http://www.parkers.co.uk/cars/specs/Detail.aspx?deriv=38278 parkers.co.uk este un site unde gasiti foarte multe informatii despre tot ce se vinde in UK. de ex. acceletatia 0 - 100 Km/h este de 8.0 sec greutatea este 1510 Kg
-
Pentru Motanul, rezervorul la seria 5 este de 70 litri cred ca merge 1000Km prin oras cu un plin. Viteza medie de 28,9 Km/h este data de mersul prin Bucuresti. Nu i-am mai facut plinul cam de o luna ca altfel postam o poza si cu "range-ul". Masina asta are implementat sistemul BMW efficient dynamics, la accelerare alternatorul este taiat, incepe sa cupleze la mers stabilizat, la frinare o parte din energia cinetica a masinii este transformata in curent electric prin intermediul alternatorului care este fortat sa dea ceva mai mult curent decit normal, energie care se inmagazineaza in baterie. Deci la mersul in oras se pierde mai putina energie prin frinare. Este una din sursele principale de economisire a energiei. De aceea este bine sa se pastreze bateria originala care permite asemenea solicitari. Eu nu fac reclama la BMW, pot spune ca ultimele modele sunt ceva mai slabe ca fiabilitate cele construite cu 6 - 7 ani in urma. Daca doriti puteti sa vedeti mai indepaproape ce inseamna efficient dinamics la BMW. Unele raspunsuri ma fac sa ma uit din ce in ce mai rar pe BMW Club, pacat.
-
Corect! rezistenta la rulare la cauciucurile late este mai mica, deformarea lor este mult mai mica, deci aceasta duce la scaderea consumului la cauciucurile late. mgi ai dreptate diferentele sunt mici, cred ca ordinul de marime este de 0,1 - 0,3 litri/100Km. Eu am avut acum citiva ani un Seria 5 M paket care avea in fata anvelope 18" cu latime 240 si in spate erau si mai late cred ca 255. Jantele erau de M5. Niste cauciucuri care imi puneau probleme datorita dimensiunilor. Masina nu consuma exagerat din cauza asta.
-
Doar cuvintul energie cinetica nu descrie totul corect pentru viata reala, la nivel de "particula materiala" - este doar energie cinetica si ai dreptate. Miscarile sunt: de rotatie si de translatie, energia poate fi acumulata in functie de aceste miscari in 2 moduri. E cinetica (in translatie) = Masa X viteza X viteza / 2 E cinetica (in rotatie) = Moment de inertie X viteza de rot in radiani pe secunda X viteza de rot in radiani pe secunda / 2 Roata masinii acumuleaza si E cinetica (in translatie) + E cinetica (in rotatie), ea are o influenta sa spunem "dubla" asupra dinamicii masinii, nu este ca o simpla greutate pusa in portbagaj. Momentul de inertie al rotii creste aprox direct proportional cu latimea rotii, in plus o roata mai lata este si mai grea. De aici rezulta ca daca la acelasi diametru de roata montam roti mai late (care sunt si mai grele) influenta acestora asupra accelerarii si frinarii masinii este "dubla": 1 - datorita greutatii si 2 - datorita cresterii momentului de inertie. Toata energia acumulata la accelerare se va restitui la frinare. Deci la un mers care are accelerari si frinari dese, rotile late vor creste consumul ca se vor incalzi (si uza) mai mult frinele, in plus este si rezistenta aerodinamica care creste cu suprafata expusa curentilor de aer. Simplu: roti mai late = consum mai mare
-
Foarte Corect! Va rog cititi putin mai sus postul #45 cam de acolo provine economicitatea motoarelor. A mai scris un coleg si este perfect adevarat: consumul este determinat la acelasi tip masina, si in aceleasi "conditii exterioare" si de stilul de condus. In plus chiar la acelasi conducator variatiile pot fi importante in functie de starea in care se afla (grabit, relaxat, nervos etc...)
-
@MOTANUL, nu este defecta, BC are eroarea normala stiuta. Te inteleg ca esti uimit, dar sa stii ca primul uimit am fost eu. Am mai postat o poza in care la acelasi drum, mai aglomerat a consumat 4,5 pe BC ca am mai mers si prin Bucuresti. In Bucuresti am o medie de 6,7 si am ajuns vinerea trecuta intr-o bara la bara de m-au lasat nervii de frinari si opriri la 10%. Cum a inceput sa se miste, tot prin oras a scazut cam la 8%. Cred ca cei care au aceeasi motorizare, sau mai moderna F10 cu motor de 1995 cmc, vad cu ochii lor economicitatea. Varianta de 177 CP are 136 grame co2 pe 1 km, varianta noua de 181 CP are 129 grame co2 pe 1 km deci consuma cu 5% mai putin. Am ales seria 5 pentru ca este o masina mare, confortabila, prezentabila, cu dinamica care da siguranta si care daca este nevoie fuge binisor, daca consuma putin e un bonus. In plus e o marca pe care o cunosc de citiva ani buni. Singurul lucru care ma deranjeaza este ca unii daca te vad in BMW si daca este mai maricel nu prea te simpatizeaza ... Multumesc! de sprijin. Colegii de club se vor convinge cu timpul ca am spus lucruri reale.
-
giurgus 22000E, acum are 2 ani si 87000Km. Cum iti explici ca F10 530d schimba pe automat la un mers normal la turatii asa de mici (vezi ce scrie d-rive putin mai sus), oare cei de la BMW nu cunosc toate problemele care pot aparea la un motor diesel?
-
Schimbarea filtului de aer mai des permite incarcarea mai buna a cilindrilor cu aer si protejeaza motorul. Cantitatea de aer se masoara destul de exact, deoarece proportiile aer/benzina se pastreaza destul de bine ca altfel nu se produce arderea perfecta (benzina se aprinde doar in limita la 1kg benzina 11 min - 19 max kg benzina, ardere perfecta la aprox 14,8 - 15 kg benzina numita ardere stoeichiometrica), motoarele cu benzina aer mai mult inseamna combustibil mai mult deci putere mai mare a motorului. Puterea motorului cu benzina se regleza prin modificarea debitului aerului aspirat. Motorul diesel merge tot timpul cu aerul la maxim, aer mult - putere mare - consum mare. Daca la motorul diesel s-ar taia aerul prin clapeta de acceleratie(ca la benzina) atunci cind aerul va fi comprimat nu ar mai atinge temperatura de aprindere a motorinei (700 - 800 gradeC) si motorul se va opri. Puterea motorului diesel se regleaza din debitul motorinei. Concluzia - schimbatul des al filtrului de aer nu scade consumul, protejaza motorul si permite atingerea puterii maxime.
-
Perfect de acord, turatiile mici aduc economie de combustibil! (de la cea mai mare economie, cind motorul sta, adica e oprit! pina la consumul maxim cind motorul e la putere maxima; datorita arderii aproape perfecte la turatii mici, consumul de combustibila tinde sa creasca aproape direct proportional cu turatia). Cred ca la ultimele motoare diesel fabricate de BMW s-a ajuns la o ardere extrem de buna a combustibilului in camera de ardere prin procedee ca: 1) presiune foarte mare de injectie spre 2000 bar cu injectoare piezoelectrice: rezulta astfel picaturi extrem de mici de motorina, 2) crearea de turbulente foarte mari ale aerului comprimat in camera de ardere astfel incit acesta sa se amestece perfect cu picaturile de motorina, (clapetele pe care multi le demonteaza creaza turbulenta, in vechime multe s-au rupt si au stricat motoarele, acum sunt imbunatatite si fiabile dar obiceiul de a le demonta a ramas si multi le demonteaza in veselie chiar cei de pe acest forum) 3) imbunatatirea sistemului EGR (veti vedea ca nu se mai murdareste chiar asa de repede zona EGR-ului) rezultatul este ce a constatat colegul nostru: F10 cu cutia in 8 trepte schimba la turatii mici. Mai mult ca sigur ca turbina rezista cu mult mai bine ca in trecut, mai ales ca noile turbine au actionare electrica a aparatului de dirijare. Lucrul deja stiut de multa vreme: un motor aflat in turatie mare consuma prin frecare mai multa energie (combustibil) decit acelasi motor la o turatie mai mica. Totul ar fi perfect daca s-ar mentine curatenia sistemului de evacuare a gazelor. Printr-o ardere perfecta "curatenia" gazelor evacuate din cilindri incepe sa fie asigurata detul de bine astfel ca poti mentine vreme indelungata turatii mai mici deci economie de combustibil. Arderea perfecta este cheia succesului, aici se pare ca BMW a adus prin cercetari marea imbunatatire. Nota 10+ !!!
-
bm3rmy cum denumesti, mai pe inteles, energia acumulata intr-un corp aflat in miscare de rotatie?
-
Anvelope 225/50 R17 94Y atit fata cit si spate, rotile originale cu anvelope de dimensiuni originale pentru 520d. Am avut BMW-uri si cu cauciucuri mai late si intr-adevar cele late dau stabilitate la viteze mari dar latimea implica si rezistenta mai mare la inaintare si momente de inertie mai mari la accelerare si frinare. Cele late acumuleaza mai multa energie de rotatie.