Jump to content

Bogdan_C

Members
  • Posts

    63
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.bogdanch.daportfolio.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525dA (e39)

Recent Profile Visitors

2961 profile views

Bogdan_C's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

-1

Reputation

  1. Parerea mea este urmatoarea: indiferent de temperatura uleiului (sau dupa cate ore de functionare), pe timp de iarna, deci cu temperaturi ambientale scazute, asta e manifestarea normala; comportamentul steptronicelor e comandat software in functie de datele transmise de o serie de senzori, printre care si cel de temp. exterioara, aderenta (de la roti), etc; mai ai rabdare cateva saptamani (sper) sa se mai incalzeasca afara (macar peste 7-8 grade) ; si vezi atunci; pana una alta, poate mai posteaza opinii si alti posesori de steptronic; sunt curios daca si la ei e comportamentul asta. -asa e; mare atentie la ulei; vezi ce eticheta (ce culoare) si ce cod (part no.) ai pe baia de ulei! Succes
  2. Iti raspund din experienta: la fel e si la mine (E39 525d cu steptronic) ; cand e frig afara exact asta se intampla...; la fel si in R; stiu pe cineva cu un ML270CDI cu tiptronic si la fel e, cand e frig, de cand are masina; nu cred ca e de la cutie, ci mai degraba, pur si simplu e comportamentul normal; un lucru e cert: daca mersul la relanti in D ar fi fost ca vara, si nu "moale" spre inexistent, nu am mai fi putut face "dus-intoarse" cand am ramas inzapeziti cu ML-ul (evident cu ESP-ul dezactivat) ...stii cum faci cu o cutie manuala, lucrezi cu ambreiajul pana iesi din zapada sau whatever; am auzit pe multi impatimiti ai "manualei", cum ca nu poti face manevra asta cu o automatica; ei bine, tocmai am vazut ca se poate. Voi urmari si alte raspunsuri; parerea mea e ca asa trebuie, si cand se va incalzi, va reveni la "programul de vara" si cutia
  3. Din cate stiu eu, spuma pe joja inseamna apa in ulei (pe la garnitura de chiulasa sau din alta parte) ; asta e sigur o posibila cauza; incearca si miroase joja, vezi daca miroase a combustibil; de asemenea, probabil ca mai sunt si alte cauze; urmaresc topicul asta sa vad si alte pareri. Succes
  4. Cu siguranta cea mai buna metoda!! numai sa o aplice cat mai multi dintre noi; eu sunt 100% pentru... -probabil acest topic (ca si celalalt cu aceasta tema) va fi blocat de catre moderatori (asta e, trebuie sa respecte si ei regulile) .
  5. Ciupane, nu ai de ce sa-ti ceri scuze atata timp cat ai contra-argumente; nu suntem fete mari pe aici. Foarte interesante ironiile colegilor forumisti mult mai seriosi si cu mult mai multa experienta, din ultimele postari, dar nici ei nu au transmis mare lucru, insa; "ne-am ras" un pic si gata; e adevarat, mult mai putine cuvinte. Ce zici tu, e perfect! Nu am zis ca ma deranjeaza cei ce se avanta pe platou/poligon/circuit/whatever; dimpotriva, e spatiu special amenajat? Stii ce faci? Ok!! astea 2 sunt garantii ca nu va pati nimic nici lumea si nici masina! exact asta am zis si eu, nu? Doar in caz de nevoie "te dai" si pe drum public dar nu ca si distractie. Recunosc, nu stiu preturile la Titi si nici la Vasile; eu am fost la Titi cu inca vreo 6 baieti de la firma, ca un fel de pfff... teambuilding (la Romexpo si Ciolpani, 3 zile; teorie + practica + masa :twoup: ) ; ce sa zic... destul de ok si poate folositor. AutoPro nr.8, august 1995: "Ca motoare, BMW seria 5 va debuta cu propulsoarele nobile de 6 cil. in linie. Chiar de la lansare, in septembrie, vor fi disponibile 523i......etc....." :twoup: Colegule ai dreptate da chiar merita sa-ti consumi neuronii cu dintr-astia? las-o mai moale! succes! Corect!!
  6. Mda... posibil ca "poleposition" sa stie exact ce zice... daca face comparatia asta inseamna ca a citit, un astfel de prospect...; e parerea lui si o respect. Ciupane, nu te contrazic, dar, doar in urmatoarele limite :twoup: : "Stig"-ul respectiv sa faca astfel de manevre in deplina siguranta pentru restul lumii; asta ce inseamna: pe circuit + sa aibe antrenamentul necesar (macar cateva ore de pilotaj sau curs specific, deci nu dupa ureche) ! astfel nimeni nu va avea de suferit, nici macar masina; pana la urma, si cu un Trabant se pot face fapte de vitejie, numai bune de scurs balele duduilor de pe feisbuc . Si ca o axioma ) : oricine face cerculetze, derapari controlate (s-o creada ei), burn-out - uri, etc: 1) oriunde (parcari, drumuri publice, etc) dar nu in locuri special amenajate , 2) habar nu are de capul lui (nu stie exact ce face si cum se face) , 3) fara un motiv anume (situatii de urgenta, raliu, etc) ci doar pt. "fun", conditiile 1 si 2 fiind obligatorii, este iresponsabil (era sa scriu idiot/descreierat/prost... etc dar am zis ca poate sunt si fiinte diafane, care citesc pe aici, si nu e frumos) ! Deci, talentatul respectiv (nu ma refer la o persoana anume, vorbesc in general!) care, in mod laudabil si uneori inexplicabil are pe mana o masina si un permis, si il mana asa, de jos, nevoia sa arate lumii ce poate el, mai bine plateste un curs la scoala lu' nea Titi Aur sau a lui Stefan Vasile, iese doctor de acolo, in plus are si acces la circuit si gata; daca nu, mai bine sa-si ia curajul si nevoia de adrenalina si sa o introduca exact acolo unde se aplica supozitorul de algocalmin, cine stie, poate-l rezolva. :twoup:
  7. 110% de acord; orice auto marca BMW, indiferent model sau vechime, este o piesa de inginerie avansata, la a carui proiectare s-a pus, daca nu suflet, macar talent deosebit si pricepere; citeam un articol dintr-o revista auto de prin '96, care se referea la motoarele 6 in linie, fie diesel sau benzina, caracterizandu-le ca "nobile" ; iarasi de acord. Se vede ca principalele 2 categorii de proprietari de BMW sunt, unii, adevarat pasionati, care apreciaza la adevarata valoare, marca si istoria sa; acestora le e de ajuns senzatia, ce ti-o da simpla conducere unui BMW; ei sunt cei care incearca, uneori cu resurse limitate, sa repare si sa intretina, la nivelul din fabrica, automobilul propriu; ei umplu acest forum cu intrebari referitoare la probleme reale , nu despre mofturi ; printre ei ma numar si eu, ca sa fac o aroganta :twoup: . Cealalta categorie e cea la care a facut referire foarte corect EDY D, mai sus, deci nu o mai descriu, ca nu merita! Sunt si cativa, care au antrenament, stiu exact ce fac, si pot sa-si conduca BMW-ul pana aproape de limita superioara pt. care a fost proiectat, in siguranta deplina; ei nu intreaba pe forum cum se face; dar sunt prea putini si nu pot forma o categorie distincta. Daca sunt ofensati printre cititori, sa fie, asta e; bine pa! Deja consider ca acest topic beneficiaza de mult prea multa atentie din partea mea si probabil a colegilor de forum.
  8. Si eu am tot asta scris pe eticheta. La tine e tot verde eticheta? Pana la urma ce ulei ai pus? Daca spui ca e recomandat texaco de ce ai pus liqui moly? Da, eticheta este verde; am pus Top Tec 1200 deoarece este un ulei de ultima generatie, ce depaseste cu mult specificatiile ETL 7045 (vascozitate la rece si alti indici) ; in plus, mentioneaza in clar pe bidon, ca satisface cerintele cutiilor cu ETL7045 din fabrica (si alte multe alte tipuri de ulei).
  9. E foarte bine ca ai citit topicul si poate si altele; sunt multe discutii interesante pe aceasta tema; numai asa poti lua o decizie corecta, in cunostinta de cauza; asa am facut si eu; trebuie sa fii 100% sigur cu ce ulei a plecat cutia din fabrica, si nu cu banuieli; asa cum ai vazut mai sus, la mine e 832 200 269 22, adica Texaco ETL 7045E. Daca la tine e un cod corespunzator Esso LT 71141, atunci posibil ca nu avem cutii identice. In cazul meu, strict pe acest cod, cea mai buna solutie a fost si este, dupa parerea mea, Liqui Moly Top Tec 1200; poti citi caracteristicile acestui ulei pe net, poate respecta sau chiar depaseste caracteristicile lui LT71141. Nu stiu nimic despre uleiurile mentionate de tine; nu se potrivesc la cutia mea, deci nu m-au interesat. Daca mergi cu masina, nu mai sta cu cei 200ml lipsa; fa schimbul cat mai repede. Succes
  10. Schimbarea uleiului + filtru la steptronic, la 220000 (aproape ca la mine), este urgenta, daca tii la masina! Faza cu "fara schimb de ulei" e poveste de adormit clientii in showroom. Schimba-l neaparat si la diferential (o adevarata cenusareasa), daca tot te apuci! Dupa schimbul de ulei, comportamentul masinii s-a imbunatatit simtitor (si am pus doar cei 5,5L...; a mai ramas posirca de ulei vechi in cutie; peste vreo 5-600km voi mai face inca un schimb de 5,5litri de ulei proaspat) ; simtomele descrise au disparut; pt. detalii citeste topicul de la inceput. Filtrul + garnitura le-am luat de la Unix, pe original BMW; parca am dat 340Ron asta vara/toamna; ulei am pus Liqui Moly Top Tec 1200 (recomand, daca zici ca ai cutie ca a mea), 60Ron/litru, luat de la un mag auto (nu retin numele) de pe bd. Timisoara, la o statie de tramvai de la Plazza spre Valea Cascadelor, pe dreapta; aduc numai pe comanda; la diferential am pus Motul Gear Competition (peste GL-5) 75W-140 cu aprox. 80Ron/litru (mai bine de atat nu se poate... posibil doar Liqui Moly Vollsynth. Hypoid-GetriebeĂśl (GL-5) LS SAE 75W-140, dar e cam dublu pretul din cate stiu) , de la reprezentanta Motul. Succes
  11. Toata lumea dezbate pe marginea vascozitatii (importanta, e adevarat), dar nimeni nu ia in seama calitatea, sau standardul, pe care-l respecta, sau ar trebui sa-l respecte uleiul, in functie de motor; am sa postez acest document, cu recomandarile (a se citi cerintele) BMW, de cate ori voi avea ocazia, aici pe forum; parerea mea e sa respecti aceste recomandari: http://www.esnips.com/doc/fb275c3b-ed97-45...tii-ulei-pt-BMW sau daca linkul de sus nu merge: http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...%20pt%20BMW.pdf Succes
  12. Ce an "520d" ? Ai aici manual pt. E39; incearca unul din link-urile: http://www.esnips.com/doc/80bbbdae-7438-4e...9-manual-1-var1 http://cid-3628a893becaea60.office.live.co...%201%20var1.pdf
  13. In sfarsit am schimbat si eu filtrul si uleiul la cutie si diferential!!! :) Incepusera bidoanele si filtrul sa stranga praf in garaj...; de la cutie am scurs max 4L (subtire si maro...apa chioara :twoup: , si am pus aprox. 5,5L (am respectat cu exactitate pasii de umplere) ; de la diferential am scurs max. 1L si am pus cam 1,2 - 1,3L ( http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/gear-oil/G...40_TDS_(GB).pdf ) ; se simte enorm diferenta!!!! Pfff...parca merge mai usor... nu stiu!!! sigur sunt subiectiv la faza asta. Toate problemele de la inceputul topicului s-au dus. Oameni buni, schimbati-va uleiul si filtrul de la steptronice!!!
  14. Bogdan_C

    Valva EGR

    ma poti ajuta si pe mine cu un DIY de curatare a EGR-ului? http://home.tiscali.nl/luuk60/ Succes
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.