Salut tuturor. Este vorba despre un e36 316i m40 din 1993. Acum vreo luna pentru ca aveam un consum mai mare un pic (12l/100km iar inainte aveamn 10l/100km ), i-am schimbat sonda lambda. Am pus testerul, iar sonda lambda merge perfect in parametri, pe motor nu am nici o eroare, debitmetrul este bun, in concluzie testerul nu a dat nici o eroare. Totusi, am observat ca atunci cand motorul este rece, masina trage mult mai bine fata de momentul in care motorul ajunge la 90 de grade. O alta problema consta in faptul ca atunci cand pornesc consumatori precum incalzire parbriz, faruri (xenon ) + proiectoare, scade turatia cu 50-60 rotatii/min ( aproximativ ) si nu mai creste la loc. Avand acesti consumatori porniti, cand merg cu masina si scot din viteza si o las pe liber, relantiul scade putin sub 800-850 si apoi creste inapoi la 850. Este normal comportamentul acesta? Uneori se intampla si fara sa folosesc consumatorii de mai sus. Daca va este de ajutor, am masurat tensiunea de la alternator si are valoarea 13,7. Are vreo legatura relantiul cu tensiunea pe care o ofera alternatorul? Multumesc.