Treceti printr-o balta cu toate rotile si apoi mergeti virat pe asfalt uscat. Veti vedea pe jos patru urme de roti. E clar ca fiecare roata merge, pe viraj, pe alta curba. E clar ca fiecare roata va merge cu viteza diferita. Cand toate patru rotile primesc miscare din cutia de viteze ai nevoie de trei diferentiale. unul intre rotile din fata, unul intre rotile din spate si unul intre puntea fata si puntea spate. Daca aceste diferentiale permit o diferenta infinita intre turatiile rotilor, e suficient ca una din aceste roti sa fie in aer (sau pe gheata) si toata miscarea de la motor se va duce la acea roata, iar restul vor sta pe loc. De aceea au aparut diferentialele cu alunecare limitata (autoblocante mecanice, vascocuplaje, autoblocante electromagnetice, cu discuri etc). Aceste diferentiale permit ca tuartia rotilor sa difere numai pana la o limita. Si chiar daca una, doua sau chiar trei roti sunt in aer, la un moment dat, a patra va fi antrenata si ea si va urni masina de acolo. Discutia este prea lunga, ar trebui si desene si ar mai trebui unul care sa se priceapa ca sa v-o scrie. O putem dezvolta la o bere sau la o intalnire viitoare.