-
Posts
1174 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
109
FiveThreeFive last won the day on February 21
FiveThreeFive had the most liked content!
About FiveThreeFive

Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Bucuresti
Previous Fields
-
Masina
BMW
FiveThreeFive's Achievements
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
https://cursdeguvernare.ro/mario-draghi-uitati-de-sua-europa-si-a-pus-singura-tarife-vamale.html- 3064 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
@edit Asa este, ai punctat cateva probleme foarte delicate. De-a lungul timpului am observat ca principiul "sa moara (sI) capra vecinului este "hardwired" in cultura româneasca. Cu alte cuvinte, orice impozit este foarte bun, atat timp cat nu se aplica cazului tau personal. Ca exemplu de imaginatie lasata sa zburde liber, sa presupunem ca impozitul auto s-ar calcula ca procent din valoarea noua a masinii. Anume, in fiecare an platesti 2% din valoarea de catalog a masinii cand era noua, indiferent de vechimea acesteia. Ai cumparat Logan care nou a fost 15k €, platesti 300€/an. Ai cumparat BMW care nou a costat 100k €, platesti 2000€/an. Un astfel de scenariu ar fi coerent atat in ceea ce priveste taxarea proportional cu puterea financiara a fiecaruia, cat si taxarea poluarii, pentru ca de la o anumita vechime a masinii incolo impozitul ar fi nerezonabil de mare fata de valoarea de piata a masinii si te-ar forta sa o schimbi cu una noua. De asemenea, te-ar descuraja sa cumperi un cazan vechi de 15 ani. Sunt insa convins ca, daca o astfel de propunere legislativa ar aparea in dezbatere publica, multi dintre zmeii sustinatori ai taxei de poluare aflate in prezent in discutie si-ar schimba discursul, pentru ca, in scenariul ipotetic de mai sus, statul le-ar baga si lor adanc mana in buzunar. In ceea ce priveste problema poluarii auto, repet, eu o vad rezolvata in mod similar legii privind fumatul: limitarea utilizarii. Asa cum nu ii lasi pe fumatori sa fumeze in spatiile publice inchise, pentru ca acolo este impactul maxim asupra sanatatii, la fel limitezi circulatia masinilor poluante in localitati. Dar, vrei sa fumezi acasa? Esti lber sa o faci. Vrei sa mergi cu masina doar la drum intins - go Planet. DIn nou, libera imaginatie. Orasele sunt deja pline de camere video, sau se pot umple rapid si relativ ieftin, iar aplicatiile de license plate recognition sunt deja banale. Deci, se poate monitoriza traficul in timp real si automat. Ai masina pur electrica - esti liber sa circuli cat vrei. Pentru fiecare treapta de poluare in jos, la masinile cu motoare termice (incl. hybrid), taiem 5 zile din dreptul de a folosi masina in localitati, fara a scadea sub 5 zile. Euro 6 - ai voie max. 25 zile; Euro 5 - 20 zile, Euro 4 - 15 zile, Euro 3 - 10 zile, Euro 2 si mai jos: 5 zile. Te-am prins ca ai incalcat regula: ramai fara permis 6 luni. Combinat cu inca trei masuri importante: ITP corect (am discutat cu alta ocazie cum se poate pune asa ceva in practica peste noapte), transport public modernizat si piste de biciclete, si avem aer decent in orase. Noi vorbim, noi auzim.- 3064 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Va propun sa lasam balta subiectul viitoarei taxe de poluare. Guvernul va croi legea astfel incat toti cei trei actori de care ii pasa sa fie multumiti: propriul buzunar (bugetul de stat), Dacia, masa de voitanti ce pot fi manipulati. Cat despre super manager-ul Dacia, Mihai Bordeanu, acesta se crede Elon Musk-ul României si coace legi in deplin conflict de interese, cu complicitatea guvernului. Este atat de bun in meseria lui, incat strategia sa de crestere a vanzarilor Dacia este constrangerea populatiei sa cumpere. Va iesi, probabil, o alta lege stramba si a sansei ratate, al carei rezultat principal va fi faptul ca vom plati mai mult.- 3064 replies
-
- 4
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Din pacate, realitatea este alta. Este utopic sa credem ca, prin taxarea poluarii, statul vrea in fapt sa reduca noxele din aer. Statul are nevoie de bani la buget. O sa fac o paralela cu fumatul. Dupa Revolutie, acciza pe tigari a crescut frecvent. Oficial, motivatia era lacrimarea excesiva a statului de grija sanatatii populatiei. In realitate, impactul asupra consumului de tigari a fost minor. Abia cand, prin ceea ce eu inca o vad ca pe o minune in legislativul românesc, a fost adoptata legea 15 / 2016 care a interzis fumatul in spatiile publice inchise, s-a luat o masura care a rezolvat eficient problema fumatului pasiv si l-a redus si pe cel activ, intr-o masura mai ampla decat cresterea accizei. Similar, indiferent de scenariul de taxare a automobilelor, se uita un aspect fundamental. Soferul român nu isi va muta fundul din BMW in Logan. Este o forma de dependenta, ca si dependenta de nicotina. Da, vor fi cativa care vor fi convinsi sa isi ia masini noi - impinsi probabil, dupa cum ma astept sa fie "croita" legea, catre Dacii noi. Majoritatea insa vor mai taia din banii familiei, vor mai reduce din si asa putinul alocat educatiei copiilor, si tot cu un BMW vechi se vor afisa pe strada. O masura cu impact semnificativ asupra calitatii aerul pe care il respiram in orase as fi interzicerea si/sau limitarea utilizarii masinilor poluante. In anii '90, nu taxarea a scos rablele de pe strada, ci interzicerea importului masinilor mai vechi de 8 ani. Dar asta nu aduce bani la buget... Mai este si un aspect etic. De ce ar fi acceptabil ca un individ ce isi permite sa plateasca taxa de poluare sa conduca un automobil poluant? Doar nu isi aduna noxele intr-o punga si pleaca acasa cu ele, sa le elibereze in dormitor. Tot in plamanii oamenilor din oras ajung. Banii din taxa aplicata acelui individ potent financiar ii vor vindeca de cancer la plamani pe cei care s-au imbolnavit? Deci, citandu-l pe Caragiale, a se scuti. Inteleg dreptul statului de a impune taxe, inteleg dreptul statului de a modela comportamentul populatiei prin taxe, dar aceasa nu inseamna ca trebuie sa fim naivi si sa credem ca taxele ne vor curata aerul.- 3064 replies
-
- 5
-
-
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Pensiile speciale sunt si ele un jalon PNRR, dar clasa politica este dispusa la orice, inclusiv la a pierde banii PNRR, numai sa nu se atinga de ele.- 3064 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
E60 suspensie stramba
FiveThreeFive replied to Alexis1000rr's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 5
@Alexis1000rr Ar trebui sa afli mai intai specificatia BMW pentru masina ta, apoi sa masori si sa compari cu valorile obtinute. In lipsa specificatiei, poti evalua situatia empiric. Ia o ruleta si masoara distanta intre marginea cea mai de jos a jantei si aripa. Pentru precizie si repetabilitate, capatul ruletei se sprijina in buza jantei, in punctul cel mai apropiat de sol, iar lama ruletei trebuie sa taie linia imaginara de simetrie care trece prin centrul jantei, perpendicular pe planul ei. Notezi distanta pana in marginea de jos a aripii, la fiecare roata in parte. Retine: nu masori de la anvelopa ci de la janta, deci de la metal la metal. Valirile obtinute pentru partea stanga si partea dreapta a aceleiasi axe nu trebuie sa difere mai mult de 10mm. Nu compara masuratorile de la axa fata cu cele de la axa spate, atat timp cat nu ai specificatia BMW. -
@Viper05 Desi nu am experienta directa, in intelegerea mea este dificil sa ai succes in contestarea in instanta a sanctiunii de depasire a vitezei legale. Daca sanctiunea a fost, in realitate, intemeiata, cel mai corect lucru pe care poti sa il faci este sa iti asumi consecintele propriilor tale actiuni - chiar daca aceste consecinte sunt discutabile. Are sens sa iti asumi intreg deranjul si costul unei actiuni in justitie numai daca esti sigur ca circulai in limita legala - caz in care ti se face o nedreptate. Insa, atat timp cat Politia aduce drept proba o fotografie realizata automat de cinemometru, in care masina si numarul de inmatriculare sunt suficient de lizibile pentru a determina in mod unic aceasta combinatie, foarte greu sa o mai scoti la capat. Mai ales ca nu ai fost langa politist, sa stii modul in care a operat aparatul radar si, eventual ce a gresit. In plus, te vei lovi si de preconceptia judecatorului, care va avea in fata un sofer de BMW care zice ca este usa de biserica si un politist care spune ca l-a surprins gonind.
-
Completare la aprobarea de model: C4_002_11 Producator: Laser Technology Inc. (LTI) U.S.A. Denumire mijloc de masurare: Aparat pentru măsurarea vitezei de circulaţie a autovehiculelor (Cinemometru) tip LTI20/20 TruCAM şi tip LTI20/20 TruCAM II Data eliberarii documentului: 19 mai 2022 Termen de valabilitate: 23 martie 2026 Aprobarea initiala pentru LTI 20/20 TruCAM a fost emisa in 2011, iar apoi a tot fost actualizata, periodic. Informatii extrass din: https://www.brml.ro/content/lista-aprobarilor-de-model
-
Zgomot ciudat la accelerare cand e frig afara. BMW E92 320i N43
FiveThreeFive replied to Nym's topic in Seria 3
Asa este. Chiar la aceeasi chiulasa, se pastreaza pozitia initiala, nu se permuta intre ele - acolo unde ar fi posibil. E greu de spus daca un set de axe cu came fara uzura ar fi o solutie. Avand in vedere starea lagarelor, ma tem ca si axele noi ar putea ajunge la fel, in scurt timp. Daca restul motorului este OK, poate o alternativa mai ieftina ar fi sa cauti o alta chiulasa, cu tot cu axe, in stare buna. La o cautare rapida pe net, observ ca se vand in zona 400€ - 800€. Oricum, daca vei repara acest motor, trebuie sa gasesti si sa remediezi cauza pentru care ungerea axelor a fost deficitara. -
Apropos, ca fapt divers, Beltronics a fost un producator de detectoare radar de avangarda, in special in anii '90 si '00. A fost cumparat de catre Escort in 1999. Undeva prin 2016 - 2017 Escort a decis sa retraga brand-ul Beltronics de pe piata.
-
Sunt surprins. TruCam-ul din dotarea Politiei Române nu poate sa faca poze in care numarul de inmatriculare este lizibil, de la distante mai mari de cca. 100m. Iar TrueCam-ul nu este un aparat prost; foarte probabil ca un astfel de range este oarecum standard, in industrie. Ca urmare, desi pot masura viteza de la distante mult mai mari, ca sa aibe proba in instanta politisti itrebuie sa traga relativ de aproape. La 100m, fasciculul laser are cca. 40cm diametru. La 150m, cca. 60cm. Probabil ca ai avut noroc de niste operatori Lidar fie novici, fie care isi bagau picioarele in tema de lucru, daca ai reusit in mod repetat sa ii detectezi fara ca tu sa fii tinta. Am folosit si eu unul, cu multi ani in urma. La inceput a fost foarte bun. Apoi a devenit depasit de tehnologie. In banda radar, ploua cu alarme false. Lidar, practic inutil.
-
Subscriu. Radar: problema principala a detectoarelor radar o constituie alarmele false. Un fenomen care s-a agravat exponential in ultimul deceniu, de cand au devenit comune sisteme de asistenta activa a conducerii, care utilizeaza radar in banda K. Ceea ce limiteaza in mod major eficienta detectorului - fie el si unul de top. Lidar (laser): probabilitatea sa detectezi si tu faciculul ingust al pistoului Lidar, atunci cand tinteste o alta masina din trafic, este extrem de redusa. Sansele nu sunt extraordinare nici macar cand tinta este chiar masina ta. Politistul trage de regula in numarul de inmatriculare sau in faruri. Detectia poate fi buna in special daca nimeresti unul care incepe sa iti "vopseasca" masina cu laser. Chiar si atunci, alarma detectorului de regula te anunta ca tocmai ai fost masurat - reducerea vitezei este, in majoritatea cazurilor, tardiva. Si eu consider ca Wave este cera mai eficienta contramasura, in prezent. Eventual dublat de vechiul obicei al flash-urilor, care insa are limitarile lui: in primul rand, a cam fost dat uitarii, iar in al doilea rand, nu functioneaza pe sectoarele de drum ale caror sensuri sunt despartite fizic prin parapeti (autostrazi, etc.)
-
@panzi1 Imi pare rau pentru ce ti s-a intamplat. Intrucat nu au cedat biela sau boltul, tind sa cred ca a pistonul respectiv s-a fracturat, cel mai probabil in zona segmentilor, din cauza oboselii materialului, eventual combinata si cu un mic defect din turnare. iar "run"-ul anterior cred ca a avut un rol esential in initierea dezastrului - chiar daca acesta s-a intamplat cu o intarziere de aproape o ora. Inteleg ca motorul avea peste 250k Km rulati. Intr-un mod trist, se confirma faptul ca este riscant sa soliciti un motor vechi, cu a anumita uzura acumulata. Fiabilitatea, in cazul motoarelor cu rulaje mari, implica o relativa menajare a acestora.
-
Zgomot ciudat la accelerare cand e frig afara. BMW E92 320i N43
FiveThreeFive replied to Nym's topic in Seria 3
@Nym In baza faptului ca motorul este OK din punct de vedere mecanic, as tinde sa suspectez ca zgomotul poate fi o bataie de avans la aprindere. Intrucat astfel de motoare au knock sensor, al carui rol este fix evite acest fapt, rezulta ca ar merita sa verifici senzorul respectiv. Vezi ca unele motoare au doi astfel de senzori, nu stiu cum este situatia la N43. Din descrierea ta, exista un argument contra si unul pro, privind aceasta teorie. Argumentul contra este ca zgomotul apare la temperaturi scazute, care in principiu permit un avans la aprindere mai agresiv - deci ar trebui sa tacane mai degraba cand e cald, nu cand e rece afara. Dar poate ca senzorul knock functioneaza defectuos la temperaturi scazute. Argumentul pro este ca aerul umed "vindeca" problema, iar umiditatea in aer este un alt factor care permite un avans mai agresiv. Este doar o teorie - posibil sa fie o pista gresita. Dar este sigura idee pe care o am, in baza informatiilor de mai sus. Un test simplu ar putea fi consumarea benzinei din rezervor si alimentarea cu una avand cifra octanica mare (ex: OMV 100plus, sau similar). Daca sesizezi o imbunatatire, atunci chiar merita sa vezi ce este cu knock sensor. Evident, testul are sens doar in ipoteza ca acum folosesti benzina CO95. -
1. Poate ca urmeaza sa debitez ceva care este si banal si binecunoscut: ai grija ca tubulara pentru bujii nu este o tubulara standard. Nu doar este mai inalta pentru a avea loc bujia in ea, dar are suplimentar si un inel interior de centrare, pentru partea ceramica a bujiei. De asemenea, hexagonul tubularei trebuie sa aibe marimea corecta pentru bujie (probabil 16mm pentru M52, dar verifica). 2. Cand montezi noile bujii, fa acest lucru cand motorul este rece.