-
Posts
1218 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
119
FiveThreeFive last won the day on March 31
FiveThreeFive had the most liked content!
About FiveThreeFive

Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Bucuresti
Previous Fields
-
Masina
BMW
Recent Profile Visitors
13330 profile views
FiveThreeFive's Achievements
-
@BaXXon Este o recomandare pe care o fac in urma detinerii, in familie, a unui B38 timp de cca. 2 ani / 25.000 Km. Explicatia a formulat-o foarte clar si concis @alex230ro, mai sus.
-
Vascozitatea este importanta, dar BMW indica drept acceptabile pentru acest motor destul de multe vascozitati: 0W-20, 5W-20, 0W-30, 5W-30, 0W-40 si 5W-40. Consider ca ar trebui sa ai in vedere si alte caracteristici ale uleiului. Spre exemplu, conformitatea cu ACEA C3 in loc de C2 (implica o valoare HTHS mai mare), cu API SP (asigura protectie imbunatatita la LSPI) si cu o norma BMW Longlife non-FE (ex: BMW Longlife-04). Nu vei gasi pe piata foarte multe uleiuri, de la marci de incredere, care bifeaza simultan toate aceste criterii. Din ceea ce gasesti, selecteaza vascozitatea ta preferata, cu recomandarea sa eviti xW-20 (oricum, inca nu am vazut un xW-20 compatibil C3). La B38, daca il vei utiliza preponderent in regim urban, iti recomand sa schimbi uleiul la cca. 7.000 Km.
-
@sskkaa : https://www.bmwclub.ro/forums/topic/199843-echilibrarea-rotilor/
-
@RedCap Ma bucur si ai toata sustinerea mea (morala, doar atat mai este posibil). Initiativa pe care tocmai ai stipulat-o mai sus are sanse sa aibe un impact pozitiv, spre deosebire de latratul la luna pe care l-am practicat fara rezultate, de cca. doi ani, privind DPF / EGR OFF. Ramanand la subiect, referitor la mesajul tau dintr-un alt topic, anume: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204176-e91-m47-20d-163-nu-trage-si-nu-urca-peste-133-kmh/?do=findComment&comment=2638379 consider necesar sa dau explicatii. De cativa ani incoace, de cand traficul in Bucuresti a devenit extrem de aglomerat si a ajuns aproape la viteza lavei bazaltice din Hawaii, ma deplasez cat de mult posibil combinand metroul cu mersul pe jos. La fiecare intersectie ambuteiata si in principal pe strazi relativ inguste (<= 4 benzi) marginite de cladiri inalte, aerul este extrem de poluat. Invariabil, de fiecare data cand simt ca aproape nu mai am oxigen, tocmai trec pe langa o masina Diesel mai veche, foarte frecvent BMW. Este un fenomen cu care stiu ca nu te intalnesti acolo unde traiesti. Dar aici, zilnic, tragem in plamani otrava - eu, multi altii ca mine, dar si copiii care merg la scoala. Din singurul motiv ca exista cohorte care in mod constient ne pun sanatatea in pericol, doar ca sa afiseze cu niste masini pe care, in fapt, nu si le permit. In topicul de la link-ul de mai sus am ajuns sa ii transmit lui @SoVi365 mesajul scris de Caragiale si interpretat de catre Radu Beligan intrucat sunt convins ca il merita pe deplin. Mai mult, chiar cred ca a fost o reactie mult prea blanda, fata de impactul "DPF golit + soft dpf egr off"-ul lui asupra celor din jur. Iti inteleg foarte bine politica de a impune un ambient respectuos pe forum. Este o abordare normala, civilizata. Din pacate pentru mine, am ajuns la o varsta si la o experienta de viata in care, in foarte rarele cazuri cand simt necesar sa ma adresez cuiva in mod invectiv, probabil ca am dreptate sa o fac. Ceea ce nu inseamna ca nu pot sa si gresesc. Una peste alta, vad ca a venit timpul sa inteleg, sa accept si sa imi asum o realitate care ma tot trage de maneca de ceva vreme. Realitate exprimata cel mai bine de o alta replica faimoasa:
-
B47/25d 2019 motor distrus - pompa ulei
FiveThreeFive replied to FanBMW76's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria X
@FanBMW76 Cred ca ai putea sa cauti un motor la o firma germana care are un stoc mare si iti asigura garantie. Spre exemplu: https://fair-motors.de/ dar, cautand pe Internet, o sa gasesti si alti furnizori de aceeasi factura. Alternativ, poti cauta un motor pe: https://www.kleinanzeigen.de/ cu observatia ca exista si firme serioase, si firme obscure, si persoane fizice. Poti gasi oferte aparent foarte interesante, precum: https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/motor-bmw-b47d20b-231ps-25d-biturbo-neu-komplett/2621768906-223-4188 dar trebuie sa ai mare grija in a verifica daca informatiile nu sunt false si daca motorul este compatibil cu masina ta. Succes. -
Când e pedala la fund se aude un cârâit
FiveThreeFive replied to Rgbbmw91's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria 3
@Rgbbmw91 Un sfat pentru viitor: in cazul pieselor care intra in categoria consumabilelor si care totodata se schimba greu (prin aceasta intelegand mult timp de manopera si/sau care necesita unelte si dispozitive speciale) - este, pe termen lung, atat mai ieftin cat si mai sigur sa fie inlocuite cu unele noi si de calitate foarte buna. Ambreiajul, in ansamblul sau (volanta / placa presiune / disc ambreiaj / rulment presiune), este o astfel de piesa. Daca ai fi cumparat piese noi si ar fi fost montate corect, acum aveai deja un ambreiaj care functiona perfect, pentru probabil tot restul duratei de viata a masinii, iar acest topic pe forum nici macar nu ar fi existat. In plus, ai fi avut si garantie. Cu piesele second hand, se pare ca va trebui sa dai iar jos cutia de viteze, cu tot deranjul si costul de rigoare. Iar la urma vei avea un ambreiaj despre care nu poti face nicio predictie privind durata de viata. -
https://adevarul.ro/stiri-interne/evenimente/400-de-noi-radare-fixe-pe-ce-drumuri-vor-fi-2432264.html 400 de noi radare fixe
-
Cu salutari cordiale pentru limitatii de la directiile de taxe locale, care au ramas cu ochelarii de cal de pe vremea comunismului si inca irgetistreaza in rolul fiscal al mijloacelor de transport si seria motorului, pe langa seria de sasiu. Oare au in bazele de date suficient camp sa treaca doua serii de motor, pentru o astfel de masina electrica?
-
B47/25d 2019 motor distrus - pompa ulei
FiveThreeFive replied to FanBMW76's topic in Probleme tehnice si rezolvari Seria X
@FanBMW76 Imi pare rau pentru ce ai patit. Ai avut ghinion cu aceasta masina, desi ai incercat sa iti iei anumite masuri de prevedere si ai cumparat dintr-o sursa de incredere. Sper sa rezolvi problema cu cat mai putina bataie de cap. Se pot trage unele concluzii, utile pentru oricine intentioneaza sa isi cumpere un BMW modern in conditie second-hand cu rulaj mare. 1. Chiar si pentru motoare care s-au dovedit robuste - precum B47, versiunile cu putere litrica de varf (25d, in acest caz) trebuie evitate. 2. Un istoric de revizii la 30k Km are un evident impact negativ asupra starii de sanatate a motorului. 3. A cumpara din reteaua BMW nu este un antidot pentru uzurile acumulate, indiferent cat de bine este pregatita masina de vanzare. Cel mai greu este a defini "rulaj mare". Valoarea difera in functie de opinia fiecaruia, dar putem cu totii sa consideram ca dupa cel mult 100.000 Km achizitia devine loterie. Unii sunt mai norocosi, altii sunt mai putin norocosi. -
Diferentierea o face densitatea mare de energie a combustibilului fosil. Un singur Kg de motorina are o energie de 12.6 kWh. Densitatea sa este de 0.85 Kg/l. Randamentul tipic al unui motor Diesel de autoturism modern este de ca. 45%. Rezulta ca un rezervor de numai 40l motorina (cum e de ex. standard la G20) echivaleaza, ca energie disponibila, cu o baterie de 192 kWh.
-
@Viper05 a punctat o situatie de fapt. Exceptiile sunt putine - dar, cu rabdare, se pot gasi. Exista un parametru util in luarea unei decizii - dar depinde de anul de fabricatie. Nu mai tin minte incepand cu ce an (probabil 2020 +/- 1 an) poti sa afli, din meniul iDrive, consumul mediu de combustibil din momentul in care masina a parasit fabrica (deci pentru intreg rulajul curent al masinii). Aceasta valoare te poate ajuta sa determini - cu aproximatie - cum a fost utiizata preponderent masina: la drumuri lungi, sau pentru drumuri scurte / urban. Fiind din Franta, masina nu ar fi trebuit sa vada mult regim de autostrada peste 130 km/h. Compara cu datele de consum specifice pentru acel model, spritmonitor.de este o sursa foarte buna de informatii statistice. Din punctul meu de vedere, as accepta o masina cu revizii la 30k Km doar daca trag concluzia ca aceasta a fost cal de cursa lunga, ceea ce inseamna ca intre schimburile de ulei nu s-au acumulat exagerat de multe ore de functionare.
-
@petreop Asa cum ai constatat, este improbabil sa gasesti in tara un exemplar de E92 care sa bifeze toate exigentele tale. Trebuie sa cauti insistent si organizat in Europa, in mod principal in Germania, Olanda si Belgia. Cand si cand mai apare cate unul. Spre exemplu: https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-320-320i-coupe-aut-benzin-grau-b84de4cb-78a3-423f-b772-7ff4325be284?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share
-
@bogdan1111 Discutand strict ca posibilitate tehnica, vei putea monta un pneu 225/45R17 pe o janta 8.5Jx17, fara sa risti siguranta deplasarii. Pe E90, BMW specifica standard 225/45R17 pe jante de latime 8J, deci o jumatate de inch in plus este acceptabila pentru un pneu de aceasta dimensiune - dar vei fi la limita inferioara, pentru o janta 8.5J. Pe de alta parte, sper ca intelegi ca te vei indeparta de specificatia BMW. In mod corect, ar trebui sa montezi si pe spate aceleasi jante precum cele de pe fata, daca vrei sa montezi 225/45R17 de jur imprejur. Tot in mod corect, toate BMW-urile ar trebui sa aibe DPF si EGR functional, dar deja jumatatile si sferturile de masura la intretinere au devenit atat de comune (mai nou am auzit si de AdBlue off), incat ceea ce vrei tu sa faci este total scuzabil.
-
Super proiect. Pe cat de complex si costisitor, pe atat de interesant. Felicitari si succes!