-
Posts
1148 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
103
FiveThreeFive last won the day on December 18 2024
FiveThreeFive had the most liked content!
About FiveThreeFive
Contact Methods
-
Website URL
http://
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Bucuresti
Previous Fields
-
Masina
BMW
Recent Profile Visitors
FiveThreeFive's Achievements
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Sunt de aceeasi parere. Presupunand ca in 50.000 de gospodarii exista baterii de 7kWh, iar in plus (asa cum sugera @Alex3245) am avea cate 400MWh stocare in fiecare dintre cele 6 orase mari, totalul capacitatii de stocare ar ajunge la 2750 MWh. Desigur, un buffer foarte util. Totusi, in momentul in care scriu, consumam 8384 MWh, producem 5978 MWh si importam 2406 MWh. Doar 387 MW din acestia sunt eolian + solar. Iar daca analizati situatia din ultimele saptamani, o sa vedeti ca am tot importat cantitati de peste 2000 MWh. La nivel national, la productia si consumul curent, am epuiza deci bufferul teoretic de mai sus in numai 1 ora si 8 minute. Fara a diminua importanta energiei solare si eoliene, este evident ca sistemul national are nevoie de productie constanta si garantata de cel putin inca 2000 MW, ca sa nu mai fim la mila hazardului vantului si soarelui. Luand in calcul si cresterea viitoare a consumului, probabil ca vorbim de aproape 3000 MW. Preferabil, fara a arde combustibili fosili. De aceea, cred ca Romania trebuie sa investeasca, prioritar si masiv, in centrale nucleare.- 2977 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Iata si situatia de astazi ora 17:47. Productie 0 MW eolian (mai exact, eolienele consuma 4 MW). Productie 0 MW solar (evident, avand in vedere ora). Productia totala la nivel national (de toate tipurile): 5775 MW. Consum total la nivel national: 8605 MW. Import: 2830 MW. Avem 3015 MW putere instalata in eolian, dar in acest context este inutil, pentru ca nu bate vantul. De la soare nu avem asteptari, pentru ca a apus. Am mai avea nevoie de inca 4 reactoare precum cele in functiune la Cernavoda, in conditiile curente de consum, ca sa fim aproape break-even in situatii limita in care nu e nici vant, nici soare.- 2977 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Un calcul rece: Centralele eoliene din "ferme", care sunt si cele mai rentabile per putere instalata, costa cca. $1.3M - $2.2M per MW. In prezent, puterea instalata in eolian este de 3015 MW, ceea ce la minimul de cost inseamna cel putin 4 miliarde US$ investiti in eoliene. Banii acestia ajungeau pentru a pune in functiune reactorul 3 de la Cernavoda si chiar a incepe putin munca si la reactorul 4. Primeam in schimb doar 700MW putere instalata, dar era disponibila 24/7. Ceea ce s-ar putea sa fi fost mai util, pentru sistemul energetic national.- 2977 replies
-
- 1
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Zilele trecute era o stire privind tensiuni intre tarile nordice, iscate datorita preturilor la energie electrica, a carei productie are de suferit din cauza absentei concomitente a soarelui si a vantului. Stirea este aici: https://hotnews.ro/dispute-in-nordul-europei-din-cauza-preturilor-mari-la-energie-norvegia-se-gandeste-sa-reduca-interconexiunea-cu-danemarca-iar-suedia-este-furioasa-pe-germania-1881719 Am urmarit sporadic productia de energie din Romania, disponibila pe site-ul Transelectrica. Asa arata pe 16 ian. la ora 11:50. Respectiv azi 20 ian. la ora 11:22. Pe site-ul ANRE este disponibila puterea instalata, in Romania: Este fara niciun dubiu ca, solar si eolian, se obtine energie electrica ecologica. Cand bate vantul si/sau e soare, iti zambesc ingerii. Pe de alta parte, practica arata ca nu iti poti baza economia pe aceste surse; ele pot fi cel mult complementare. Sunt numeroase momente in care energia eoliana si cea solara asigura o mare parte din necesarul national. Dar, la fel de bine, te expun hazardului. In 16 ianuarie, la o ora la care soarele e sus pe cer, Romania producea 948 MW eolian + solar combinat, din 4874 MW putere instalata. Iar 2927 MW ieseau din combustibili fosili. Astazi 20 ian., cam in acelasi moment al zilei, doar 572 MW eolian + solar (nici 12% din capacitatea instalata), dar 2632 MW fosil. Ma tem ca energia nucleara reprezinta totusi o solutie foarte buna pentru viitor. Sau procedam ca nemtii, care au inchis centralele nucleare, iar acum ard carbune in draci, atunci cand nu-i nici soare si nu bate nici vantul. Fara energie generata ecologic, povestea din spatele masinilor electrice nu mai sta asa de bine in picioare. Iar energia solara si eoliana, desi sublima, in unele (cam prea multe) momente lipseste aproape cu desavarsire.- 2977 replies
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
@Denis14 Configuratia indicata de tine mai sus este, probabil, cea care are potentialul de a-ti crea cele mai multe probleme tehnice, dintre toate variantele de serie 6 E63. Atat motorul N62B44, cat si cutia SMG - in special la rulaje mari. Cautand pe Internet, vei gasi destule informatii in acest sens. O alegere mai buna ar fi 635d (M57), 630i (N52, nu N53) sau 650i (N62B48), fie cu cutie automata clasica, fie cu cutie manuala (acolo unde a fost disponibila). Si o observatie colaterala, valabila numai daca esti rezident in Romania: impozitul anual trece de 1700€, asta in ipoteza ca il platesti integral pana in martie, ca sa beneficiezi de reducerea de 10%. Chiar daca ti-l permiti, trebuie sa te gandesti bine daca merita, pentru o masina veche de peste 20 de ani, cu o fiabilitate destul de fragila si care consuma mult.
-
Exista si masini care, desi vechi, pentru unii oameni pot fi mai interesante decat un G90 de 2.5 tone. Pentru simplul fapt ca ofera o alta placere a condusului. Iata cateva exemple, de M-uri second-hand, in stare tehnica foarte buna. Nu-s foarte departe, ca pret, de un G90 nou. https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=408457070 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=408492763 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=412283798
-
Opiniile variaza. Intr-una dintre acceptiuni, ultimul M5 veritabil a fost E39, iar ultimul M3 veritabil a fost E90/E92. Pentru ca "M veritabil" implica motor aspirat si cutie de viteze manuala. Daca iei in considerare si faptul ca nici alte feature-uri precum drive-by-wire si obezitate nu se impaca cu ideea de "M veritabil", atunci trebuie sa mergi si mai mult inapoi, cam pe la E34 M5 si E36 M3.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Hydrogen-powered, 2l turbo engine (H2-ICE) achieved a top figure of 410 hp (301.7 kW) at 6,500 rpm and 500 Nm of torque at 3000 - 4000 rpm. https://www.avl.com/en/press/press-release/410-hp-2-liter-displacement-prototype-h2-ice-race-engine-avl-racetech-proves-itself-testbed- 2977 replies
-
- 1
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Este foarte posibil sa fi pierdut eu contactul cu realitatea, in ceea ce priveste autoturismele noi. Dar, chiar si in ignoranta mea, cred ca 28k €, pentru remedierea pagubelor din poza (presupunand ca suspensia si motorul nu au avut de suferit), este o suma uriasa si greu de justificat. Imi imaginez ca reparatia a costat cam un sfert din valoarea masinii noi.
-
@GeorgeCristian Subscriu la ccea ce a scris @goangaus mai sus. La un buget de 7.000€, gasesti in mare parte doar BMW-uri care au acumulat deja o uzura semnificativa, astfel incat fie consuma deja ulei, fie mai au foarte putin pana sa inceapa sa consume ulei. Iar daca nu consuma ulei, probabil au alte probleme tehnice, cel putin la fel de suparatoare. Putinele exceptii in stare tehnica rezonabila sunt greu de identificat.
-
Iti recomand sa nu faci experimente, mai ales cu motorul N57 intr-una dintre versiunile sale cele mai sensibile (313 CP). Cand o sa existe suficiente informatii din surse sigure, ca firma Pakelo a inventat ceva revolutionar in domeniul ungerii motoarelor auto si/sau ca investeste mai mult si are rezultate mai bune in cercetare decat producatori cu traditie precum Shell, Castrol, Mobil, Motul, etc., atunci poate merita sa ii incerci.
-
apocalipsa electrica Countdown to Extinction
FiveThreeFive replied to FiveThreeFive's topic in Opinii si editoriale
Avem in fata doua rascruci importante de drumuri, dar intre care exista interconectare. Prima la care vom afla raspunsul, alegerile din US, Trump vs. Kamala. A doua, pentru care mai avem de asteptat, deznodamantul razboiului Rusia - Ucraina. Ungurii au pariat pe victorie Trump + victorie Rusia. Pe noi, ca si pe majoritatea europenilor, ne aranjeaza mai bine Kamala + Ucraina. Orice se poate intampla, dar mult de asteptat nu mai este. https://www.reuters.com/world/europe-will-pay-big-price-trump-warns-tariffs-2024-10-30/- 2977 replies
-
- 1
-
- electric
- electric cars
-
(and 2 more)
Tagged with:
-
Dispar șoferii agresivi de pe șoselele din România?
FiveThreeFive replied to Romulus's topic in Sofatul
https://hotnews.ro/video-copil-filmat-in-timp-ce-conduce-o-masina-pe-un-drum-din-dambovita-intra-inclusiv-intr-o-depasire-in-timp-ce-pe-marginea-soselei-sunt-oameni-anuntul-politiei-1823480 Pacat, mare pacat ca aceasta marca are o priza atat de mare la tot felul de oameni iresponsabili sau parveniti. Am mai zis si cu alta ocazie, din cauza acestora s-a ajuns sa iti fie jena sa conduci un BMW. -
@Davidsitaru15 Sistemele electronice sunt primele care devin depasite tehnologic, la un automobil. Sistemul de navigatie de pe un E90 2006 este primitiv, comparat cu ceea ce exista in prezent. In opinia mea, aceepta acest fapt de viata si considera ca masina ta nu (mai) are sistem de navigatie. Monteaza in masina un suport de telefon robust si versatil, apoi foloseste linistit Google Maps sau Waze. Sunt gratuite, sunt actualizate in mod continuu, iti ofera performante si facilitati imposibile cu sistemul masinii.
-
e34 e34 525i sau 540i la vanzare la un pret decent?
FiveThreeFive replied to Sher's topic in Cumparari auto BMW
@Sher Este greu sa ne dam seama ce inseamna, din punctul tau de vedere, un pret decent. Fiecare om are propria scara de valori, in ceea ce priveste banii. Toate BMW-urile E34 fie sunt deja eligibile ca automobile istorice, fie sunt pe cale de a deveni (cele fabricate in 1995). Avand o vechime de 30 de ani sau mai mult, este foarte greu sa gasesti exemplare in stare tehnica buna. Eliminandu-le din discutie pe cele deplorabile din punct de vedere tehnic si/sau estetic, precum si pe cele care au fost modificate (pentru care nu poti primi atestare de automobil istoric, chiar daca au vechimea necesara), restul ramase sunt rare si se vand la preturi mari. In ceea ce priveste modelul 540i, cele cu cutie automata sunt scoase la vanzare incepand de pe la vreo 15.000€, pe cand unul cu cutie manuala - fiind foarte rare - este greu de gasit sub 25.000€. Foarte probabil sa ai mai mult noroc cu un 525i. AI insa grija ca exista doua generatii distincte de 525i: cele cu motor M20 si cele cu motor M50. Probabil ca un 525i cu M50 ar putea fi cea mai echilibrata alegere, tehnic + financiar.