Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

FiveThreeFive

Contributors
  • Posts

    1207
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    117

FiveThreeFive last won the day on March 23

FiveThreeFive had the most liked content!

2 Followers

About FiveThreeFive

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bucuresti

Previous Fields

  • Masina
    BMW

Recent Profile Visitors

13287 profile views

FiveThreeFive's Achievements

  1. @Viper05 a punctat o situatie de fapt. Exceptiile sunt putine - dar, cu rabdare, se pot gasi. Exista un parametru util in luarea unei decizii - dar depinde de anul de fabricatie. Nu mai tin minte incepand cu ce an (probabil 2020 +/- 1 an) poti sa afli, din meniul iDrive, consumul mediu de combustibil din momentul in care masina a parasit fabrica (deci pentru intreg rulajul curent al masinii). Aceasta valoare te poate ajuta sa determini - cu aproximatie - cum a fost utiizata preponderent masina: la drumuri lungi, sau pentru drumuri scurte / urban. Fiind din Franta, masina nu ar fi trebuit sa vada mult regim de autostrada peste 130 km/h. Compara cu datele de consum specifice pentru acel model, spritmonitor.de este o sursa foarte buna de informatii statistice. Din punctul meu de vedere, as accepta o masina cu revizii la 30k Km doar daca trag concluzia ca aceasta a fost cal de cursa lunga, ceea ce inseamna ca intre schimburile de ulei nu s-au acumulat exagerat de multe ore de functionare.
  2. @petreop Asa cum ai constatat, este improbabil sa gasesti in tara un exemplar de E92 care sa bifeze toate exigentele tale. Trebuie sa cauti insistent si organizat in Europa, in mod principal in Germania, Olanda si Belgia. Cand si cand mai apare cate unul. Spre exemplu: https://www.autoscout24.de/angebote/bmw-320-320i-coupe-aut-benzin-grau-b84de4cb-78a3-423f-b772-7ff4325be284?utm_source=web-native-share&utm_campaign=share
  3. @bogdan1111 Discutand strict ca posibilitate tehnica, vei putea monta un pneu 225/45R17 pe o janta 8.5Jx17, fara sa risti siguranta deplasarii. Pe E90, BMW specifica standard 225/45R17 pe jante de latime 8J, deci o jumatate de inch in plus este acceptabila pentru un pneu de aceasta dimensiune - dar vei fi la limita inferioara, pentru o janta 8.5J. Pe de alta parte, sper ca intelegi ca te vei indeparta de specificatia BMW. In mod corect, ar trebui sa montezi si pe spate aceleasi jante precum cele de pe fata, daca vrei sa montezi 225/45R17 de jur imprejur. Tot in mod corect, toate BMW-urile ar trebui sa aibe DPF si EGR functional, dar deja jumatatile si sferturile de masura la intretinere au devenit atat de comune (mai nou am auzit si de AdBlue off), incat ceea ce vrei tu sa faci este total scuzabil.
  4. Super proiect. Pe cat de complex si costisitor, pe atat de interesant. Felicitari si succes!
  5. @Razvan Gantoiu Nu era nevoie sa te mai deranjezi sa vii cu aceasta precizare. Era de la sine inteles. DPF anulat a devenit un standard de facto pentru orice BMW diesel cu rulaj de ordinul sutelor de mii de km. Au mai ramas doar cativa ciudati care se incapataneaza sa mentina DPF-ul si EGR-ul functionale, dar noroc ca sunt numarabili pe degete. https://www.bmwclub.ro/forums/topic/196323-manipularea-controlului-noxelor-dpf-off-egr-off/
  6. @throw Avand in vedere cele de mai sus, poate merita sa iei in considerare si un X1 F48 xDrive20i. Este surprinzator de spatios si cu siguranta mai economic si mai dinamic decat X3 G01, fiind mai usor. Se gasesc exemplare din ultimii doi ani de fabricatie (2021 / 2022) si cu rulaje sub 20.000 km, in bugetul indicat.
  7. Desi nu e exclus, este totusi foarte improbabil sa obtii aceeasi fiabilitate de la un BMW de generatie noua, cumparat la rulajul pe care il ai in vedere. Pentru a-ti imbunatati sansele in acest sens, ar fi bine sa te orientezi catre un exemplar cu un rulaj cat mai mic - tipic sub 20.000 Km, pe care sa il intretii apoi la un ritm de revizii sensibil mai frecvent decat cel recomandat de catre BMW.
  8. Scenariul de drum lung in care masina electrica este o solutie fezabila financiar + timp inseamna sa pleci de acasa cu bateria plina, sa mai "umpli" la statii rapide de cel mult doua ori pe tot parcursul dus-intors si sa ajungi inapoi acasa. Daca destinatiile tale se incadreaza in acest scenariu, luand in considerare atat masina cat si viteza favorite, atunci esti mai OK cu una electrica decat cu un plug-in hibrid. E bine sa ai in vedere si faptul ca era mersului tare este la amurg. Odata cu radarele laser pe trepied, prezente in numar mare si foarte greu de observat, la care se vor mai adauga inca alte sute de radare fixe deja anuntate (probabil utilizand bucle inductive in asfalt), plus cele operate traditional de echipajele de politie, vom ramane in curand doar cu amintirea vremurilor bune si cu ochiul pe viteza legala - plus cel mult cativa Km/h in plus, doar asa, pe principiul pusca si cureaua lata...
  9. Interesant review. Rezulta un cost echivalent cu ~11 l / 100 km benzina, sau ~ 10.5 l / 100 km motorina. Daca nu vor veni politici de ajustari artificiale, fie spre reducerea pretului per kWh la statiile rapide, fie spre umflarea pretului deja super accizat la combustibilii fosili, masinile electrice nu vor ajunge prea curand sa se vanda in volume mari - cu exceptia modelelor citadine.
  10. Recent am avut un drum de cca. 2000 Km cu un BMW i3 120Ah. Desi este un model invechit fata de masinile electrice de productie curenta, iar calatoria in sine a frizat masochismul, am tras invataminte foarte utile. Drumul a fost 90% autostrada, restul drum national si foarte putin oras. La subiectul topicului: pe parcursul indicat a rezultat o viteza medie de 82 Km/h si un consum de 14.7 kWh/100km. Statiile de incarcare de putere (pentru a scoate aproape de 50kW incarcare cu i3) Tesla si Ionity functioneaza excelent, dar per kWh platesti intre 0.58 si 0.68 Euro - depinde de locatie. Exista si retele care vand cu 0.8 Euro. In Romania, am incarcat cu 2.50 lei, dar si cu 2.99 lei (bravo OMV/Petrom!) - cca. 0.5 - 0.6 Euro. Avand in vedere aceste variatii de pret, se poate lua in calcul o medie de 0.6 Euro / kWH. Adica in mod "tipic", i3 a costat 8.82 Euro / 100 Km, ceea ce echivaleaza cu cca. 5.8l de combustibil fosil (benzina /motorina). Toate valorile de cost sunt aproximative, pentru ca reprezinta o medie grosiera a preturilor intalnite de-a lungul drumului. Aparent, e bine. In realitate insa, e prost. La o astfel de viteza medie, chiar si o masina pe benzina ar fi consumat mai putin, iar una Diesel s-ar fi descurcat cu cel mult 4.5l / 100 Km. Mai exista un cost ascuns, dar important: timpul. Viteza redusa si timpii de incarcare inseamna ca drumul dureaza mult. Este timp din viata, dar si cost cu mancarea si cazarea. Noroc ca inca exista hoteluri cu prize mai lente, unde poti incarca semnificativ mai ieftin. Extrapoland la un model electric modern (ex: BMW i4) si la un ritm de mers similar cu al unui automobil cu motor cu combustie (130 km/h pe autostrada), i4 ar fi consumat cca. 24 kWh/100 Km. La o medie de 0.6 Euro/kWh inseamna 14.4 Euro, care echivaleaza cca. 9.5l/100Km benzina / motorina. Concluzia mea: in prezent, masina electrica - fie ea si de ultima generatie este cel mai scump mod de a parcurge un drum lung. Costul este mai mare decat al uneia pe benzina si mult mai mare decat al uneia Diesel. La care se adauga costul greu de cuantificat al timpului irosit. Este evident avantajul unei masini electrice pentru oras si drumuri cu raza scurta, unde se poate beneficia de a incarca ieftin acasa. Pentru cine face insa frecvent drumuri lungi, in contextul actual este o optiune dezavantajoasa.
  11. Inteleg ca, a avea cutie de viteze manuala este, pentru tine, o conditie absolut necesara in decizia de a cumpara a masina - mai importanta chiar decat tipul de motor sau dotarlle. Felicitari. Din pacate, am ramas mult prea putini "ciudati" cu astfel de exigenta. Este principalul lucru pe care il regret in dezvoltarea automobilului in general si a modelelor BMW in particular: iminenta disparitie a cutiei de viteze manuala.
  12. @HitmaNLive DIn punct de vedere al efortului de timp si al riscului privind rezultatul final, a alege un 430i este abordarea prudenta si rationala, chiar daca necesita o investitie ceva mai mare. Pe de alta parte, daca timpul nu este o resursa limitata si ai o pasiune pentru mecanica auto, atunci modificarea pe care o ai in vedere poate fi un proiect foarte interesant. B48 nu este tocmai un motor nou, dar nici nu este unul clasic. De aceea, iti recomand sa studiezi cu mare atentie diverse detalii care tin de tehnologia utilizata. Iti dau doar un exemplu. B48 are blocul motor din aluminiu, iar cilindrii sunt acoperiti prin tehnologia "electric arc wire-spraying". Intrucat nu pleci de la un bloc motor nou, ci de la unul care are o anumita uzura acumulata, pentru a monta pistoane si segmenti noi este probabil sa fie nevoie sa honuiesti. Nu cred ca acest lucru este imposibil, asa cum declara BMW: "Due to the thin material application during the electric arc wire-spraying procedure, subsequent processing of the cylinder barrels is not possible", intrucat totusi grosimea este de 0.3mm, suficient pentru o honuire. Pe de alta parte, nu stiu daca honuirea se poate efectua prin metode clasice, sau daca sunt necesare unelte/procedee speciale. Iar daca decizi sa nu honuiesti, inseamna sa joci la loterie: dupa tot efortul si cheltuiala de a modifica motorul, te poti trezi ca segmentii nu se rodeaza corect pe suprafata uzata a cilindrilor si risti sa ai un motor cu probleme de compresie si/sau care consuma ulei.
  13. Eu sunt oarecum dezamagit de modelele BMW cu tractiune fata si motor transversal, construite pe platforma UKL (Untere Klasse - clasa de jos). Aici intra: BMW X1 F48 si U11, X2 F39 si U10, serie 1 F40 si F70, serie 2 Gran Coupe F44 si F74, 2er Active Tourer F45 si U06, 2er Gran Tourer F46, dar si MINI-urile incepand cu F56 2014. Sa nu fiu inteles gresit, din punct de vedere al capabilitatilor dinamice, UKL este o platforma in regula. Problemele apar la solutiile tehnice adpotate, pentru unele dintre ele fiind evident ca s-a urmarit un cost cat mai mic. M-am lovit si eu la un Mini F56 de deschiderea greoaie a capotei, dar si de alinierea perfectibila a barei sau a capotei. Acolo unde exista, plajele de ajustare sunt limitate. Nu inseamna ca nu functioneaza sau ca sunt montate dezastruos. Dar se apropie mai mult de ce te astepti sa gasesti la Dacia decat la BMW.
  14. Este al doilea topic pe care il deschizi cu acest continut. Primul a fost ieri: https://www.bmwclub.ro/forums/topic/204251-chiptuning-mosselman/ Ieri m-am abtinut, astazi nu ma mai abtin: - Din anuntul tau nu rezulta scopul: vinzi, cumperi, sau doar ii faci reclama? - Ce legatura are topicul cu sectiunea "Folosire forum", in care l-ai postat? - Care este motivul pentru care revii cu exact acelasi mesaj dupa doar o singura zi, dar intr-un topic nou?
  15. Bun, inseamna ca poti elimina motorul drept cauza a vibratiilor. Ma tem ca mai mult de atat nu poti obtine prin pareri de la distanta, pe forum. Lista de piese care ar putea cauza vibratii este, din pacate, destul de larga: brate de suspensie (fata / spate), etriere partial gripate, rulmenti de roti. Este necesar ca un mecanic competent sa diagnosticheze masina si sa speri ca va gasi cauza prin alte abordari decat inlocuirea in masa a pieselor suspecte. Dupa ce rezolvi, te rog sa revii si sa ne informezi care a fost cauza.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.