Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Tamas_Tibor

Members
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Tamas_Tibor's Achievements

Newbie

Newbie (1/15)

0

Reputation

  1. Am vazut ca se discuta enorm de mult despre chiptuning, pro si contra. Sunt surprins de faptul ca de multe ori, lucurile cele mai simple sunt complet ingnorate, si aici ma refer la urmatorul aspect: cu un simplu search pe net, sau in catalogul firmelor se pot vedea activitati ale firmelor de chiptuning de genul "- activitati legate de bazele de date: . furnizarea de date intr-o anumita ordine, prin metode de cautare on-line sau acces direct pentru utilizatori; - prelucrarea datelor folosind, fie programele proprii, fie ale clientului: . prelucrarea completa a datelor, servicii de introducere de date (data entry), scanarea documentelor etc.; - gestiunea si exploatarea curenta a datelor care apartin clientilor; - administrarea de pagini web", ceea ce mi se pare mai mult decat amuzant, atunci cand trebuie legate de raspunderea legala fata de client si autoturismul sau. La fel, am acordat in Romania omologari si certificari unor alte firme de chiptuning, care au acordat si acorda garantie pentru motor, cutie de viteze si tren de rulare. Adevarul e ca pretul pe care-l practica aceste firme este cu totul altul decat acel 200-300Euro de la firmele de ocazie, insa "parerea mea" e ca m-as intreba de ce in alte tari un chiptuning are un pret iar in Romania e muuuuuult mai ieftin. Care e diferenta? Atunci cand eu imi raspund la aceasta intrebare imi dau seama ca as da un ban in plus dar sa am siguranta ca zecile de mii de euro investiti in masina nu se vor duce pe apa Sambetei.
  2. Problemele cu fum si alte chestii apar la modificari facute "pe genunchi", ce se practica atat in Romania cat si in alte tari. Nu e universal valabil ca ce e de "dincolo" e cel mai bun. Si dincolo sunt firme de "experti". La un schimb de experienta, cu job-ul am avut ocazia ca sa particip la acordarea certificarii TUV unei firme de chiptuning in Germania. Modificarile software-lui erau facute de un inginer ce lucrase peste 10 de ani la dezvoltare de soft in industria automotive. Revenind la certificare, testele facute de auditorul din partea TUV si tehnologia folosita sunt cel putin egale cu ce folosim la RAR. In Germania este OBLIGATORIU ca prin chiptuning sa nu depasesti normele Euro (3, 4 etc.) ale masinii. Presupun ca acest lucru inseamna si o modificare de soft deosebit de profesionista, nu de genul "putere, cuplu cu nemiluita" ca sigur scade si consumul. In Romania am vazut la ITP masini "modificate", si unele au trecut testul de noxe iar altele nu. Ce ma ingrijoreaza pe mine este usurinta cu care oricine, cu un pic de "pregatire" este capabil sa modifice un fisier, si nu numai atat, dar pentru cate 'jde modele de autoturisme. Parerea mea este ca e de preferat sa aduni un ban si sa faci chiptuning la o firma care are experienta si care este pe piata de multi ani si care mai ales iti ofera garantie. In principiu, fenomenul acesta al chiptuning-ului a inceput prin Germania prin anii 1992-1994, asa ca atentie la firme "entuziaste si pricepute" cu 1-2 ani "vechime".
  3. Cred ca utile pentru inceput sunt urmatoarele link-uri: Turbo Turbo cu geometrie variabila (VGT) VGT Cum functioneaza?
  4. Si eu sunt interesat de un chiptuning si am vazut ca scandy se pricepe. Avand in vedere ca masina e destul de noua, care este garantia pe care o primesc la efectuarea chiptuning-ului?
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.