Salutari tuturor! Scriu acest post pentu a folosi si altora experienta mea. Am 320d din 1999 (136 cp). Era lenesa, atat de lenesa incat nu ma tineam dupa prietenul meu cu Logan de 1.4 benzinar prin oras. Cu acceleratia in podea nu voia nicicum sa demareze, iar dupa 2800 rpm se plafona. Am citit nopti si zile pe forumuri, imi faceam calcule cat ma costa sa schimb electrovalve, sa reconditionez turbina, sa cumpar debitmetru, etc. Toate astea se intamplau in conditiile in care am schimbat toate furtunele de vacuum, am curatat temeinic electrovalvele si filtrele lor, am curatat debitmetrul cu spray special, am demontat cu curatat senzorul de presiune admisie, catalizatorul atat cat s-a putut, am inversat electrovalvele intre ele, deci m-am straduit cat am putut sa redau viata masinii mele, insa fara succes. Un coleg scria undeva despre necesitatea respectarii diametului interior al furtunelor, adica sa fie 3,5 mm asa cum specifica producatorul masinii. Asta mi s-a parut foarte logic si mi-a dat de gandit, pentru ca eu pusesem peste tot furtun de 3,2 mm. Am cautat in tot orasul furtun corespunzator, caci nu se prea gaseste, toate magazinele vand de 3,2. Intr-un final am gasit de 3,5, tot din acela panzat pentru combustibil. Am mai cumparat si o bucata de cca 1,5 m, dar cu diametrul de 4 mm, nepanzat. Pe cel de 4 mm l-am montat intre distribuitorul cu 3 ramificatii de pe coloana principala de vacuum si rezervorul de vacuum al turbinei, iar celelalte au fost toate inlocuite cu furtun de 3,5. Asta a fost tot ce ii trebuia masinii mele, acum trage de rupe, asa cum a vrut neamtul cand a proiectat-o. Sper sa va fie de folos si voua aceste informatii.