Sa nu uitam ca din perspectiva istorica noi suntem cei pe dos. Anticii imperiului roman foloseau partea stanga a drumului,iar de-a lungul istoriei calaretii si birjarii obisnuiau sa mearga pe partea stanga a drumului pentru a avea mana dreapta libera sa foloseasca arme de aparare (sabii) impotriva celor cu care se intersectau, daca era cazul. In Europa Napoleon a dat o lege prin care a cerut folosirea partii din dreapta a drumului. Din cauza numarului mare de trupe ce tranzitau Europa folosind drumuri si poduri inguste, cand doua astfel de coloane de trupe armate se intersectau pe un drum se intamplau accidente fiindca majoritatea soldatilor purtau sabiile sau lancile atarnand spre dreapta, ceea ce rezulta in impacte si rani. Solutia practica a lui Napoleon a fost sa ordone folosirea partii drepte a drumului. In America, europenii care au mers acolo foloseau deja armele de foc si era mai usor sa se intoarca spre stanga de pe cal cu patul pustii in mana dreapta pentru a lupta sau a se apara. In cele din urma, Henry Ford a batut in cuie problema, cand a decis ca Fordul model T produs in masa sa aiba volanul pe stanga. Asa au inceput sa foloseasca yankeii partea dreapta a drumului. In fine, fiindca majoritatea pistelor de pe circuitele de concurs auto au fost construite in sensul acului de ceasornic, masinile de concurs au fost fabricate cu volanul pe dreapta, pt ca pilotul se afla mai tot timpul in partea din interior a circuitului. In Italia, chiar dupa ce europenii trecuse complet la condusul pe dreapta, masinile pt. concurs erau fabricate cu volan pe dreapta. In concluzie englezii au mentinut traditia istorica in timp ce americanii si europenii continentali au trebuit sa se adapteze la situatiile generate de drumurile inguste sau de folosirea pustii, intorcand lucrurile pe dos. crotm