Salut, Stiu ca am scris mult, dar am vrut sa dau abs toate detaliile. Va rog sa aveti putina rabdare.. Multumesc Ieri dimineata la -3 grade, am pornit motoru, am stat 2-3 min sa se incalzeasca, am mers vreo 2-3 km, am stationat (la relanti) si am obs ca acul de turatie a inceput sa vibreze la fel si masina (dadea sa moara), eram nedumerit ce se intampla si am mai stat 20-30 de sec, dupa care am obs ca iese ceva fum de la motor, din partea dreapta (spre far) cam in dreptul filtrului de aer, dupa care am oprit motoru, am deschis capota , miroasea putin a ars (cred) dar nimic nu parea sa fii luat foc, iar fum nu mai iesea. Avand ceva probleme mai demult cu motoru care se supraincalzea, chiar l-am fiert de vreo 2 ori, mi-a dat in cap sa verific temperatura din meniul electronic (OBD), si am vazut 90 de grade (foarte ciudat avand in vedere ca atunci cand mi-a fiert motoru acelasi indicator arata abia 82), dupa 15 secunde arata 99, dupa alte cateva zeci de secunde a sarit la 115-118 ramand apoi acolo. Am plecat de pe loc in speranta ca se raceste, masina se auzea ca un trambat si dadea sa moara, iar temperatura a urcat la 120, aparand si martoru in bord, dupa care am oprit. Am stat 15-20 de min pe loc (motor oprit, cu ventilatoru pornit el nu mai oprinduse) am pus contact din nou iar temp era tot 120 (la -3 grade), m-am uitat cateva secunde la el, varia cu cate 3 grade instant de la 117 la 120 dupa care nu a mai coborat deloc. Am deschis capota am pus mana pe motor si pe furtunurile care intra in radiator, totu era rece, cateva furtune caldutze, nici vorba de motor fiert, am pus mana inclusiv pe cateva elemente de fier, de care stiam ca ar arde daca motoru ar fii cel putin cald.. totu era "calai"/rece. M-am dus spre ceva service, cu masina facand tot felu de zgomote ciudate (trambant), nu mai tragea cand cand aceleram putin mai tare se auzea ca un diesel din '70. La service mi-au scos cablu din senzorul (sonda) de temperatura a apei (cel de pe _chiulasa_, partea de sus a motorului, a NU se confunda cu temostatul mecanic de pe furtul care iese din motor si intra in radiator), ne-am suit in ea si am dat o tura, masina parea acum sa mearga normal incepuse chiar sa traga (dar totusi nu la acelasi nivel). Am mers vreo 300 km cu masina fara probleme (fiind nevoiti sa ajunem acasa). Masina tremura (parca tuseste) cand pleca pt prima oara atunci cand motoru este ff rece. Din ce mi-am dat eu seama clar s-a defectat acea sonda/senzor, injectia nu mai este facuta cum trebuie masina crezand ca motoru este cald, cand defapt el este rece s.am.d. Mentionez ca am mai incercat sa recuplez senzorul, iar temp sare direct la 125 si cand il scot scade instant la -10 (iar dupa cateva sec cu senzoru SCOS, temp ramane la 79 grade, desi nu stiu de unde isi ia el valoarea asta). Seonzorul este ieftin 80 de lei, m-ar interesa care ar mai putea fii problema inafara de senzor ?