Am gasit rezolvarea pentru acel zgomot (tacanit) si bec rosu aprins 3-4 secunde la pornire! Este valabil pentru bmw E46 320d 136 cp si E39 520d 136 cp. Eu detin un e39 520d 136 cp. Am inceput prin inlocuirea carcasei filtrului de ulei, am cumparat-o noua, a costat in jur de 1100 lei, vine impreuna cu filtru de ulei, capac filtru de ulei,senzor de presiune, garnitura si oringuri. Aceea carcasa a filtrului de ulei, are o supara cu unic sens care permite se urce uleiul in filtru dar nu permite sa coboare. Supapa este facuta dintr-un plastic mai dur si datorita vibratiilor si a tamponului motor rupt ( cel de pe partea soferului) a cedat pe margini, mai precis uleiul scapa pe la marginea supapei si astfel cauza aceea dezamorsarea. Zgomotul de tacheti a disparut, dar becul la ulei(rosu) tot ramane aprins 3-4 secunde si persista un zgomot de lant care bate in patina si nu se intinde imediat. Urmatorul pas este inlocuirea distributie, mai pe scurt, patine, ghidaje, roti dintate, lanturi si cel mai important este intinzatorul care functioneaza pe baza de presiune de ulei. Zgomotul de care toti nu scapam este din cauza INTINZATORULUI DE LA DISTRIBUTIE. Scapa ulei pe langa tija care impinge in patina ca sa intinda lantul sau este gripata tija si se misca mai greu pana impinge in patina, de aici este acel zgomot la pornire, lantul bate in patina pana cand intinzatorul impinge tija in patina ca sa intinda lantul. Am vazut ca multi colegi acuza ca ar fi pompa de ulei. O afirmatie total eronata. Daca era din pompa de ulei, atunci si la relanti statea becul rosu aprins si in plus mai si batea motorul. In caz ca vreti sa scapati de zgomotul de la pornire, le luati pe rand, in primul rand trebuie verificat carcasa filtrului de ulei, vazut daca pierde pe langa supapa cu unic sens. Se demonteaza carcasa filtrului de ulei, se umple recipientul filtrului cu benzina si se verifica daca benzina curge pe la marginea supapei. Puteti cumpara si din dezmembrari aceea carcasa dar sa verificati tot cu benzina. Mare atentie in cazul in care cumparati de la dezmemebrari aceea carcasa deoarece este diferita cea de E46 fata de cea de E39. Cea de E46 nu merge pe E39 , deoarece jos unde se prinde in tampon vine dreapta iar cea de E39 este diferita la prinderea in tamponul motor. Dupa ce rezolvati carcasa filtrului de ulei si zgomotul + becul rosu aprins la pornire 3-4 secunde persista treceti la inlocuirea intinzatorul de la distributie, ideal ar fi sa schimbati tot kitul de distributie ( lanturi, patine, ghidaje, roti dintate si INTINZATOR).