Salutari tuturor forumistilor, sunt nou pe aici dar avand in vedere ca se discuta despre lanturi la motorul n47, doresc sa lamuresc si eu cateva probleme. Acum cateva zile , dupa indelungi sapaturi(legate de distributia n47), m-am hotarat sa desfac si eu motorul pt inlocuire lanturi, patine,etc. Masina are 170.000 km si a inceput sa se auda un harsait de lant la cald...Au desfacut mecanicii motorul, uzurile din interior sunt absolut normale,problema sunetului se pare ca era lantul de la pompa de ulei, care nu are intinzator, si era uzat.Cu aceasta ocazie schimbam toate cele trei lanturi, pinioane , intinzatoare si patine.Nu e o operatiune simpla, deci trebuie rabdare si pricepere din partea mecanicului.Costurile operatiei sunt 1700 lei piesele fara arbore(in cazul meu nu se vedea uzura la pinioane)si in jur de 1000 lei manopera, la un mecanic binevoitor.Prin comaparatie la AutoBavaria Cluj mi-au spus ca toata treaba e 2500 euro. Recomand si eu in continuare sa faceti operatiunea aceasta in cazul in care se aud sunete ciudate la motor, intrucat daca se rupe unul din lanturi stim cu totii ce se va intampla cu bietul motor...Masina este un 520 lci din 2008.Scuze pt postul lung si asfalt uscat ca asa am mai citit eu pe aici.