Într-o lume în care majoritatea sunt deja plictisiți de NBT Evo și id6 cu CarPlay e deja o banalitate, eu am făcut upgrade de la Champ2+combox la NBT ID4. Dar am satisfacția ca mi-am făcut singur retrofitul ( montaj fizic, codare) și am reușit să păstrez partea de remote services și e-call din COMBOX. Mai exact struțo-cămila din schema de Mai sus. In plus am ținut costurile la un nivel mai scăzut pentru ceea ce e mai mult un moft.
Nu voi face un tutorial, doar am să descriu experiența mea poate ajuta pe cineva.
Am început prin a căuta o unitate NBT cu ecran și controller. Pe OLX nu prea am avut succes, majoritatea vând doar cu montaj inclus, așa ca m-am reorientat pe eBay. Am găsit și unități precodate și fără nicio modificare. Cele precodate și activate sunt mai scumpe, așa ca am zis pas. Și oricum, unde mai era provocarea?
De pe AliExpress am luat tot felul de cabluri ( display, microfon, antena fm, USB, AUX, antena BT).
Ca să îmi iasă configurația cu păstrarea COMBOX ului, am cumpărat un cablu Y pentru lumini pentru e90, care întâmplător are aceeași mufă cu cablul de la microfon, astfel încât am montat microfonul 1 și la NBT, el fiind înca conectat la COMBOX.
Înainte de a da jos navigația champ2 am scos din FA opțiunea 6NK și am codat Comboxul. Astfel am făcut disable la BT și USB pe partea de COMBOX.
Pentru antena fm am luat un cablu Y, dar nu vă rămâne așa, deoarece vreau să trag și cel de-al doilea cablu de la diversity antenna module către HU.
Dupa ce am instalat fizic unitatea am constatat ca nu merge sonorul. Pentru câteva zile am cedat și am conectat pinul 13 cu pinul 15, fiindcă am sistem HiFi și semnalul RAD_ON de pe pinul 13 este prea slab ca să pornească și amplificatorul HI-Fi. Totuși pe schemele de pe TIS se vede clar cum RAD_ON pleacă din HU și după un split ajunge în două locuri: diversity antenna și amplificatorul HIfi. Și cum pe configurația de NBT diversity antena e alimentată prin cablul FAKRA pt una din antenele FM, era clar ca modulul de antena din configurația pt CIC/CHAMP2 ia din curentul de pe RAD_ON și pare ca asta nu îi convine amplificatorului Hi-Fi. Așa ca am luat din dezmembrări un model de antena de pe o mașină cu NBT și s-a rezolvat problema sunetului și a semnalului FM fără mânăreli pe la cablaj.
După codarea navigației am încercat să o activez cu un patch cumpărat de pe net, pe un stick USB. Mi-am luat țeapă aici, ca nu a mers. Pare ca ceva nu era OK cu patch-ul in sine. După câteva zile am cedat și am început să caut pe cineva care să ma ajute contracost, dar din păcate sau din fericire nu ne-am sincronizat așa ca am început să studiez.
Acum nu mă dau mai deștept decât sunt, dar se pare ca mulți antreprenori de ocazie de pe eBay sau alte siteuri folosesc HUTools ca să îți genereze patch-uri sau certificate. Aplicația se găsește la liber. Așa ca mi-am generat singur certificatele și le-am încercat cu e-sys. O fi bine, o fi rău? Important e ca merge.
las și câteva poze. Se poate observa într-una din poze ca remote services funcționează în continuare.
Planul e să încep retrofitul la camera de pe spate, să trag încă un cablu pt FM2 și să folosesc antena BT a mașinii trăgând un cablu din portbagaj de la mufa care intră acum în COMBOX spre HU.
https://ibb.co/20LwyXk4
https://ibb.co/gLPXBknq
https://ibb.co/8ghCyFDm
https://ibb.co/018CfMd
https://ibb.co/wZ08Wbwb
https://ibb.co/DfCWSn5W