Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

töffefe

Contributors
  • Posts

    1292
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    23

töffefe last won the day on March 14

töffefe had the most liked content!

About töffefe

Profile Information

  • Gender
    Not Telling

Recent Profile Visitors

17313 profile views

töffefe's Achievements

Rising Star

Rising Star (9/15)

  • Contributor 2025 Rare
  • Contributor 2024 Rare
  • Contributor 2023 Rare
  • Contributor 2022 Rare
  • Great Content Rare

Recent Badges

565

Reputation

  1. ai doua variante: 1. Varianta cu piese originale, cea prezentata de colegi mai sus. Implica costuri mai ridicate si cunostiinte mai avansate. Este aproape imposibil de abordat pe cont propriu daca nu ai deloc cunostiinte minime de electronica si codare a masinii. 2.Varianta unui modul aftermarket - de exemplu: Chinezarie sau ceva mai calitativ Nu trebuie inlocuit ecranul in nicio varianta, dar in varianta a doua iti poti realiza singur montajul acasa sau poti merge la orice electrician auto. Sau daca esti din Bucuresti gasesti ateliere care vand si monteaza variante de chinezarie. Mai frumos si elegant e sa folosesti prima varianta, dar daca doar te intereseaza sa vezi cand dai cu spatele si nu te intereseaza in mod specific prin ce metoda ajungi sa ai optiunea asta, mergi pe o chinezarie. Eu as alege varianta cu piese originale, iar in cazul ofertel colegului neo_andersson macar ai garantie in caz de ceva.
  2. si totusi de ce nu vrei sa accepti ca e momentul sa o schimbi? motorul tau e facut din nikasil, un material care se degradeaza destul de puternic in timp, mai ales pe vremea cand benzina continea sulf (poate mai contine si acum, nu stiu). de ce sa bagi cateva mii de lei, cand de banii astia + plus ce mai iei pe ea daca o dai da dezmembrat, iti poti lua macar un euro 3.
  3. Cel mai probabil trebuie reglata turbina, asa am patit si eu cu una reconditionata, tot 520d. Nu mai tragea de jos cum tragea inainte, trebuia turata mai mult desi era proaspat reconditionata. Eu am cumparat una noua originala, fiindca nu am mai avut chef sa-mi bat capul si pe aia reconditionata am vandut-o.
  4. Cauta pe net bmw f10 5A1 retrofit. Iti trebuie alt intrerupator care sa aiba si butonul pentru proiectoare, proiectoarele in sine si cablajul (daca exista deja sau nu trebuie sa verifici fizic). Dupa ce termini totul de montat codezi optiunea 5A1 in VO in FRM si KOMBI. Te poti inspira de aici
  5. cablu K-DCAN si Winkfp in principiu, din ce vad pe net. nu cunosc pe cineva anume, vad doar ca la o simpla cautare pe google apar recomandari de genul: LINK daca esti cat de cat pasionat poti incerca si singur cu ajutorul tutorialelor online. vad ca un DME de M47 nu e chiar o avere, asa ca probabil iti permiti sa dai gres pana inveti.
  6. cel mai probabil va functiona, dar de ce immo off? oricum va trebui cel mai probabil sa ii faci flash cu Winkfp, deci poti schimba si VIN-ul.
  7. Ce se poate face pentru a vedea numarul de ore de functionare e sa nu mai resetezi trip details intre schimburile de ulei. Majoritatea cred ca au bifata casuta aia cu "reset daily" sau ceva de genul. Daca nu mai resetezi acele informatii se vor contoriza si orele de functionare si cred ca asa iti poti face o idee.
  8. Am avut si eu navigatie CHAMP2, inainte de retrofit la NBT, si tin minte ca am vazut si eu recomandarea aia cu instalat mai intai versiunea 2017, dar tin minte ca am facut upgrade de la o harta mai veche de 2017 la una mai noua direct si a mers fara probleme. Revino la 2013 si fa direct upgrade la 2024.
  9. de ce sa pui varianta 2017? vezi aici: iti trebuie varianta Europe MOVE 2024 East. De cativa ani harta e impartita in doua regiu, est si vest. Tie iti trebuie partea de est.
  10. Într-o lume în care majoritatea sunt deja plictisiți de NBT Evo și id6 cu CarPlay e deja o banalitate, eu am făcut upgrade de la Champ2+combox la NBT ID4. Dar am satisfacția ca mi-am făcut singur retrofitul ( montaj fizic, codare) și am reușit să păstrez partea de remote services și e-call din COMBOX. Mai exact struțo-cămila din schema de Mai sus. In plus am ținut costurile la un nivel mai scăzut pentru ceea ce e mai mult un moft. Nu voi face un tutorial, doar am să descriu experiența mea poate ajuta pe cineva. Am început prin a căuta o unitate NBT cu ecran și controller. Pe OLX nu prea am avut succes, majoritatea vând doar cu montaj inclus, așa ca m-am reorientat pe eBay. Am găsit și unități precodate și fără nicio modificare. Cele precodate și activate sunt mai scumpe, așa ca am zis pas. Și oricum, unde mai era provocarea? De pe AliExpress am luat tot felul de cabluri ( display, microfon, antena fm, USB, AUX, antena BT). Ca să îmi iasă configurația cu păstrarea COMBOX ului, am cumpărat un cablu Y pentru lumini pentru e90, care întâmplător are aceeași mufă cu cablul de la microfon, astfel încât am montat microfonul 1 și la NBT, el fiind înca conectat la COMBOX. Înainte de a da jos navigația champ2 am scos din FA opțiunea 6NK și am codat Comboxul. Astfel am făcut disable la BT și USB pe partea de COMBOX. Pentru antena fm am luat un cablu Y, dar nu vă rămâne așa, deoarece vreau să trag și cel de-al doilea cablu de la diversity antenna module către HU. Dupa ce am instalat fizic unitatea am constatat ca nu merge sonorul. Pentru câteva zile am cedat și am conectat pinul 13 cu pinul 15, fiindcă am sistem HiFi și semnalul RAD_ON de pe pinul 13 este prea slab ca să pornească și amplificatorul HI-Fi. Totuși pe schemele de pe TIS se vede clar cum RAD_ON pleacă din HU și după un split ajunge în două locuri: diversity antenna și amplificatorul HIfi. Și cum pe configurația de NBT diversity antena e alimentată prin cablul FAKRA pt una din antenele FM, era clar ca modulul de antena din configurația pt CIC/CHAMP2 ia din curentul de pe RAD_ON și pare ca asta nu îi convine amplificatorului Hi-Fi. Așa ca am luat din dezmembrări un model de antena de pe o mașină cu NBT și s-a rezolvat problema sunetului și a semnalului FM fără mânăreli pe la cablaj. După codarea navigației am încercat să o activez cu un patch cumpărat de pe net, pe un stick USB. Mi-am luat țeapă aici, ca nu a mers. Pare ca ceva nu era OK cu patch-ul in sine. După câteva zile am cedat și am început să caut pe cineva care să ma ajute contracost, dar din păcate sau din fericire nu ne-am sincronizat așa ca am început să studiez. Acum nu mă dau mai deștept decât sunt, dar se pare ca mulți antreprenori de ocazie de pe eBay sau alte siteuri folosesc HUTools ca să îți genereze patch-uri sau certificate. Aplicația se găsește la liber. Așa ca mi-am generat singur certificatele și le-am încercat cu e-sys. O fi bine, o fi rău? Important e ca merge. las și câteva poze. Se poate observa într-una din poze ca remote services funcționează în continuare. Planul e să încep retrofitul la camera de pe spate, să trag încă un cablu pt FM2 și să folosesc antena BT a mașinii trăgând un cablu din portbagaj de la mufa care intră acum în COMBOX spre HU. https://ibb.co/20LwyXk4 https://ibb.co/gLPXBknq https://ibb.co/8ghCyFDm https://ibb.co/018CfMd https://ibb.co/wZ08Wbwb https://ibb.co/DfCWSn5W
  11. Daca o treci prin contact cel mai probabil nu o sa-ti mai mearga functia de incalzire reziduala, adica ai motorul oprit dupa ce ai mers cu ea si acul e la 90, tii apasat pe butonul de MAX in cazul tau pana incepe sa porneasca clima si sa bage caldura de la motor. E convenabil cand stai o perioada scurta pe loc si nu vrei sa tii motorul pornit sau contactul pus, dar vrei totusi sa sufle un pic de cald.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.