Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

RaYn3

Contributors
  • Posts

    2538
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    20

RaYn3 last won the day on November 28 2024

RaYn3 had the most liked content!

About RaYn3

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Timisoara
  • Interests
    F1, CS

Previous Fields

  • Masina
    BMW 525d xDrive F10 Imperial Blau Metalic

Recent Profile Visitors

20509 profile views

RaYn3's Achievements

  1. Salutare. Mie mi se pare un pret bun tinand cont de dotarile pe care le are si rulaj. Ar fi fost fain sa aibe niste jante mai mari, cele de 17 sunt printre cele mai uratzele din cate exista. Eu i-as pune un min de 18inch, daca nu chiar de 19. Altfel, observ ca are destul de multe dotari. Daca dealer-ul e de incredere atunci go4it. Cel putin din poze arata cum trebuie sa fie o masina in Germania. Sunt f multe masini cu trapa si totusi scurgerilea alea nu se infunda ele chiar atat de usor. Inainte de G30 care are trapa panoramica, am avut F10 cu trapa normala, timp de 8ani si n-am avut nici o problema cu ea ori sa se infunde cumva scurgerile. In Romania probabil ca-i riscul mai mare sa se infunde din cauza mizeriei si prafului mai predominant, dar in Germania chiar nu mi-as face griji din acest punct de vedere. In legatura cu 4x4, n-ai nevoie de el daca ai niste anvelope OK si nu fortezi atunci cand nu trebuie. Si daca incerci sa fortezi ai DSC-ul care iti taie gazul. Cu toata incalzirea globala, voi nu observati ca nu mai avem ierni, nu doar la noi, dar cam peste tot. La o adica, daca fortezi atunci cand e polei ori chiar si pe mazga, nu te mai scapa nici un sistem de siguranta. xDrive-ul ala mai mult te incurca, iti da batai de cap prin greutatea aditionala de peste 100kg in plus, dar si faptul ca anvelopele trebuie sa aiba uzura cat mai uniforma intre cele patru.
  2. E de apreciat totusi ca o masina de generatie noua, un G30 a atins acest rulaj. Doar ca sunt multe semne de intrebare: a fost schimbat motorul intre timp, cum s-a intretinut pana acum, DPF-ul in ce stare este, desi cred ca s-a inlocuit cel putin o data la acest nr de km. Unde a fost rulata predominant, in afara ori in oras?
  3. Modulul TMS din far probabil s-a oxidat PCBA-ul. Este o problema comuna la F10 din cauza condensului in primul rand care se formeaza in far, dar posibil si probleme de neetansare corecta.
  4. La benzinare, pe langa bujii, trebuie schimbat si modulul de comanda ca la diesel sau e alta mancare de peste? La ce interval trebuie schimbate bujiile?
  5. Ai doua trepte pe acea rotita(buton). La o apasare usoara iti schimba cu 1km/h in sus ori in jos, iar daca apesi mai tare pe el iti va schimba cu cate 10km/h.
  6. Daca tot e despre pornire, fiind la primul benzinar, trebuie lasata pana cand turatia coboara la 750rpm ori dupa ce a coborat sub 1000rpm se poate porni de pe loc? Eu incerc mai tot timpul sa plec de pe loc dupa ce turatia a scazut la 750rpm, desi chiar si dupa ce a fost pornita in prealabil, ai rulat cu ea, ai oprit-o si ai pornit din nou, ii ia tot cam acelasi timp, ~1,5min sa revina la 750rpm. Cel putin la prima pornire am lasat-o sa se stabilizeze si dupa am pornit. Alteori cand motorul este cald deja si ma grabesc, plec imediat dupa ce turatia scade sub 1000rpm. In cazul meu e vorba despre un 530i cu B48. La diesel cel putin nu era treaba asta indeosebi dupa ce reporneai cu motorul deja cald.
  7. Eu zic sa-i lasi in pace si sa mergi sa-ti iei masina. Mergi dupa la cineva cu ISTA si-l rogi sa-ti dea un reset la filtru. Ei se iau dupa mesajul primit in ISTA ca DPF-ul a atins nr-ul maxim de kilometrii, desi este o estimare, nu reflecta realitatea. Nu stiu daca ai avut probleme cu el pana acum, dar vezi in urmatoarea perioada cum se comporta si daca chiar e incarcat il trimit la curatat pentru cateva sute de lei. Reprezentanta evident ca vrea sa faca profit.
  8. Da, nu se aude nimic nelalocul lui, cu atat mai putin zornait de lant.
  9. In primul rand nu mai baga dintr-o data 2litri de ulei. E f mult. Diferenta pe joja intre Min si Max este de 1litru. Uleiul iti recomand sa-l verifici la rece, inainte sa fii mers cu ea. Sa ai un servetel la tine, stergi prima oara joja dupa care o introduci din nou si abia dupa faci citirea corecta. La fel ca si atunci cand uleiul este sub Min, la fel de rau ii face si daca e prea mult ulei, peste Max. Uleiul consumat, din pacate ajunge cel mai probabil in DPF, il arde in camera de ardere. Din cauza asta nu-l vezi. Problema e ca in timp se va colmata DPF-ul. Incearca in primul rand sa schimbi senzorul care masoara nivelul uleiului, desi daca-l masori manual cum ti-am explicat mai sus, poti sa ignori informarea din bord daca acesta e defect. Totusi ca sa nu te mai streseze si acea notificare, cel mai bine este sa-l schimbi. Cauta pe original sa-l iei, OE ca sa nu ai probleme si dupa ce l-ai schimbat. Asa cum zice si colegul Six, motorul N57, cel cu doua turbine pe care il ai tu montat e recunoscut pt problemele de fiabilitate. Cel mai bine sa cauti un mecanic serios, specializat pe BMW si pe care sa-l rogi sa-ti faca o evaluare corecta a masinii. Consumul de ulei, cel mai probabil vine din cauza uzurii segmentilor de ungere, ajunge in camera de ardere unde-l arde. Fiind un 35d, cel mai probabil si-a luat cox destul de tare inainte sa ajunga la tine. Desi e tardiv, alegerea cea mai buna in ceea ce priveste motorizarea era sa mergi pe un 30d. Este acelasi motor, N57, dar are o singura turbina, mai putina putere si implicit fiabilitatea e mai crescuta.
  10. RaYn3

    Grile iluminate

    Nu-mi dau seama daca sunt OE sau AM, dar daca sunt din ultima categorie si vrei sa ti le montezi tu dupa, sa fiti atenti sa vina cu omologare ECE-R148. Altfel esti pasibil de amenda si ridicarea talonului.
  11. E o mare loterie evident pt o masina cu asemenea vechime si cu rulaj pe masura. Cel mai bine mergi cu ea la un mecanic inainte sa-ti spuna daca merita acei bani, eventual sa-ti faca si un deviz despre investitiile viitoare.
  12. 0W30 este mai subtire la rece, la cald ambele au aceeasi vascozitate. Eu as ramane pe 0W30. Cel putin iarna la prima pornire, uleiul va ajunge mai repede prin toate cotloanele motorului, prin urmare uzura va fii mai redusa in timp. Acum ca astia la care vrei sa faci service-ul folosesc 5W30, nu-i nici un capat de tara. 0W se foloseste mai degraba in zonele nordice, mai reci. La noi in zona temperata se folosesc mai des cele cu 5W. Oricum nu mai avem iernile de demult, ger nici atat.
  13. Urat rau accident. D-zeu sa-i odihneasca-n pace. Pacat de toti trei ca erau tineri, si mai mare pacat de acea copila ca n-a apucat sa-si traiasca nici macar copilaria. Cum au mai zis si altii, ciudat rau cum a intrat in balans in momentul in care s-a repliat pe banda lui. N-as fi crezut ca se poate intampla unei astfel de masini, cel mai probabil a bruscat volanul, posibil ca a dat si in frane cand s-a repliat, dar cel mai probabil a tras prea tare de volan, posibil din frica.
  14. RaYn3

    2025 BMW X3 G45

    Cam asa este din pacate. S-au pus materiale mai slab calitative, in schimb poate ca n-ai bagat atat de mult seama pt ca ti-au luat ochii cu un design actualizat fata de generatia precedenta. De o luna jumatate am trecut la G31, asta dupa ~8ani de F10. Inclusiv la G30 se simte o scadere a calitatii in raport cu F10 si zic asta fara a urca F10-le pe un piedestal al calitatii. Dimpotriva, n-a fost, doar ca imediat la o generatie distanta, anumite aspecte le resimt intr-un mod negativ. Primul lucru care-mi vine in minte la momentul asta si de care ma lovesc la fiecare drum este modul in care se inchid usile la G31. Nici la F10 nu mi-a placut cum se inchideau usile fata in primul rand, doar ca la G3x acestea au un sunet ieftin, poate sa nu exagerez, dar se aud ca la un logan. Nu mai are nici o treaba cu acel sunet infundat cu care am fost obisnuiti in trecut mai ales la o masina premium. Acum pot intelege si faptul ca e nevoie sa reduci greutatea anumitor componente si din cauza asta trebuie sa cauti alternative, doar ca nu-i asta motivul principal. Un alt aspect ar fii acele covorase de velours. Cele de pe G3x zici ca sunt din carton, un material f usor in comparatie cu mochetele de pe F10. Clar mai sunt si altele. Desi am stat intr-un G60, doar ca nu suficient de mult timp, mi-e teama ca povestea se repeta chiar mai agresiv. Cel putin la G61 au renuntat la deschiderea geamului de pe haion, o adevarata blasfemie tinand cont ca acest lucru era un trademark BMW. Evident au ales acest lucru din considerente strict de costuri.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.