Jump to content

mikken

Members
  • Posts

    2445
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    46

mikken last won the day on September 29 2021

mikken had the most liked content!

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Germany / Romania

Previous Fields

  • Masina
    BMW E31 850i manual

Recent Profile Visitors

22083 profile views

mikken's Achievements

Contributor

Contributor (5/15)

  • One Year In Rare
  • Week One Done
  • One Month Later
  • Very Popular Rare

Recent Badges

1.2k

Reputation

  1. In primul rand multumesc frumos pentru aprecieri Nu este masina din acel clip, desi era cat pe ce sa o cumpar eu pe aceea. Din fericire sa zic asa, a aparut "din senin" aceasta ocazie cu cutie manuala si am preferat-o in detrimentul celei automate. Ca scurt update, tocmai am primit azi atestarea de vehicul istoric Am schimbat si uleiul si filtrele, uleiul la cutie si diferential, lichidul de frana, antigelul si bujiile. Am cumparat si discuri noi fata spate si placute de frana + un kit de suspensie cu arcuri Eibach Pro Kit si amortizoare Bilstein. Va cobori masina aproximativ 2,5cm pe fata si 2cm pe spate, din ce spun ei. Si bineinteles ca nu m-am putut abtine si am luat un set de jante Styling 37 originale Fuchs pe 18" cu anvelope de vara Ma gandesc atunci cand voi reconditiona etrierii sa ii vopsesc galben, sa faca un contrast frumos cu albastrul. Not sure yet...in general sunt adeptul unui look clean and stock. Si da, masina sta doar in garaj subteran cu temperatura constanta si va iesi pe strazi doar cand e frumos afara.
  2. Intr-un final a ajuns acasa si i-am scos un rand de numere rosii sa ma pot deplasa cu ea. Dupa o inspectie amanuntita am ramas foarte placut surprins. Zero rugina pe dedesubt, arata totul impecabil. Asadar va urma o revizie cu schimb de fluide, filtre, bujii...si benzina sa iesim la plimbare. O sa imi comand si niste Leathearique sa ii fac un tratament la scaune. Intre timp am facut dosarul pentru Retromobil si astept atestarea :pirate:
  3. Da, il stiu...e deja bookmarked la favorite Am invatat o gramada de chestii noi si tips&tricks din genul asta de tutoriale pe youtube. M-au ajutat enorm si la resturarea Porsche-ului. Deja am o lista destul de lunga de "to do" si asta doar ca mentenanta preventiva. Parca vad ca incepe un proiect complex...again Am facturi de la fostul proprietar de aproximativ 10.000 euro din ultimii ani. Pe o parte e bine ca a schimbat el multe lucruri, dar pe alta e un pic infricosator cat de repede pot urca la cer facturile pentru modelul asta. Pana ajunge big brother, ma mai joc putin cu asta
  4. Multumesc frumos tuturor De acum poate mai apar si eu pe la intalniri, daca se mai organizeaza. Eram focusat pe manuala, desi sincer daca as fi gasit si o automata bine ingrijita, probabil o luam. M-a atras modul in care a fost ingrijita masina, faptul ca a fost tinuta doar in garaj a ajutat mult la conservare, kilometri relativ putini pentru cei 30 ani. Momentan probabil ii voi face o inspectie amanuntita, baterii noi, lichide, filtre, termostat, furtune imbatranite, revizie frane, bujii si fise, revizie pompe benzina, check banjo bolts (problema clasica - se pot slabi si nu se mai lubrifiaza bine axa cu came), garnituri. Sa incerc sa ma bucur un pic de ea pana vine iarna, cu numere rosii, timp in care ma ocup si de certificatul de vehicul istoric de la Retromobil. Iar apoi din primavara la plimbare :frantics: Nu as vrea sa ma bag momentan intr-un proces amplu de restaurare, ca la Porsche, pentru ca nu are rugina (cel putin aparent) si functioneaza totul ok.
  5. Da da, il stiu pe baiatul ala si de cand am luat masina i-am vizionat toate filmuletele Deja cam stiu ce trebuie verificat si rezolvat ca mentenanta preventiva la motor si le voi face pe toate. Legat de mostenire, e foarte probabil sa se intample. Nu cred ca va mai pleca de la mine masina asta, poate doar in cine stie ce circumstante. Sper doar sa nu se supere bestia rosie pe mine, ca se simte neglijata
  6. Stiu, o urmaream atunci si ma gandeam sa o cumpar chiar. Dar alte vremuri, alte posibilitati :-) Masina e din 91, are airbag doar la sofer. Din pacate nu am foarte multe poze inca, doar ce am facut pe acolo la vizionare. Abia maine pleaca spre noua casa masina.
  7. Multumesc tuturor Da, ce a facut Dan cu masina aia e arta. Probabil imi va fi sursa de inspiratie si ajutor la nevoie. Masina va sta doar in garaj si cel mai probabil nu va circula pe perioada iernii. Poate doar asa iesiri scurte cand e vremea frumoasa, la dezmortit franele. Oricum, simteam nevoia sa incep un proiect nou, dupa ce am terminat 944 si ma cam plictiseam
  8. Salutare si bine v-am regasit dragi colegi de forum. Dupa mai bine de un an de cand am renuntat la BMW in favoarea "stelutei argintii", iata ca ata ma trage inapoi la aceasta marca. Povestea incepe in copilarie, pe vremea cand colectionam surprizele Turbo si ne minunam cu totii in curtea scolii sau pe la bloc de cati cai putere aveau unele masini sau cat prindeau viteza maxima. Alte informatii oricum nu prea aveam despre acele "bestii" din fotografii...nu aveam internet iar publicatiile auto erau ceva intangibil pentru noi. Stiam doar ca exista pe undeva in lumea asta si unii oameni norocosi chiar le conduc. Cu un design timeless si tehnologie de ultima ora pentru acele timpuri, BMW 850i E31 era una din masinile care m-a fascinat inca de la aparitie. Si iata ca 30 ani mai tarziu, am placerea sa deschid acest topic pentru a impartasi cu voi drumul acestei legende. Am gasit-o in Elvetia, unde in concediu fiind, m-am apucat sa rasfoiesc un site local de vanzari auto. Intamplator am dat peste ea si mi-au atras atentia culoarea si faptul ca era manuala :hyper: I-am trimis direct de pe site un mesaj vanzatorului intreband cateva detalii, fara prea mari asteptari de raspuns. Insa a doua zi am primit un mesaj destul de detaliat, chiar cu mai multe informatii decat cerusem, in care eram invitat sa vizionez masina si sa facem un test-drive, asigurandu-ma ca e foarte bine intretinuta in ciuda celor 30 anisori. Atat am avut nevoie, un impuls...m-am urcat a doua zi in masina si am pornit la drum prin frumoasa Elvetie. Am zis ca merita doar pentru road trip, chiar daca nu se concretizeaza deal-ul. Ajuns la fata locului, am placerea sa fiu intampinat de un domn in varsta impreuna cu sotia, extrem de prietenosi. Imediat mi-au sarit in ochi cele 5 garaje de pe langa casa, neincapatoare deja pentru colectia domnului, intrucat un X5 statea in aer liber. Surpriza a urmat cand a inceput sa le deschida...Tesla Roadster, un Maserati cabrio ceva editie limitata, un Ferrari F355 spider, M3 E46 si acest E31 850i (ulterior am aflat ca mai are 2 garaje inchiriate unde tine un Z3M coupe si un Z4M, plus vreo 5 motociclete ) Long story short, a urmat un test-drive si o verificare vizuala a masinii. Era prima oara cand ma urcam intr-un E31 deci probabil entuziasmul se citea pe fata mea, desi incercam sa nu o arat prea mult. Simteam motorul ca o uzina sub capota, tragea liniar si se auzea frumos, fara a fi deranjant (totul stock). Am facut si testul vestit cu moneda pusa pe cant pe motor si l-a trecut Avea masina de 9 ani, cumparata de la primul proprietar, timp in care a facut relativ putini km insa a primit mentenanta periodica necesara, acest lucru fiind dovedit cu un teanc de facturi. Cu aproape 157.000km la bord masina nu este perfecta, dar acum ca e la mine tind sa cred ca va deveni Planuri cu ea? Sa fie cat mai aproape de starea originala cand a iesit din fabrica...tehnic si optic. Cel mult ma gandesc sa ii iau niste jante Style 37 pe 18" (modelul de pe CSi).
  9. Repet, asta a fost doar feelingul meu...dupa ce am trecut direct de la una la alta. Posibil pe cifre sa fie mai bun Mercedes...irelevant dpmdv. Pentru mine conteaza cum simt masina, nu cifrele de pe hartie.
  10. Cred ca undeva la 5% extern si 8% in oras aveam cu 520d-ul. E normal probabil sa consume mai mult E-ul, fiind motorul de 245CP si mai greu...insa mult mai vanos nu mi se pare. Probabil greutatea in plus, cutia diferita si suspesia mai soft isi spun cuvantul si nu o simt asa agresiva. Chiar si pe modul sport+, cand intareste pernele de aer la maxim, nu este la fel de ferma ca suspensia M de pe seria 5. Adica o simti ca prinde viteza repede, dar nu la modul agresiv si sportiv cu o facea BMW-ul. Oricum, pentru mine personal e clar care va fi urmatoarea masina Mi-a ajuns cu experimentele. Voi prinde probabil noul model de seria 5 la lansare, pun pachetul M, sistemul audio HK, motorul de 2l diesel si poate scaunele comfort cu piele Nappa (dar astea sunt optionale). Scaunele sport de pe seria 5 sunt foarte faine, atata timp cat nu le pui cu piele Dakota, care le face ca stanca si incomode. M-am asezat in G30 cu tapiseria standard de pe pachetul M pe scaune sport si e altceva, mult mai soft alcantara aia cu material textil.
  11. Scurt update la aproape 10.000km: - a aparut un zgomot la roata fata stanga, in special cand sunt pe loc cu rotile virate stanga si misc de volan, zici ca se rupe ceva pe acolo. N-am apucat sa merg la service inca sa vad ce e, dar mi se pare muuuult prea devreme pentru probleme tehnice de genul asta - anvelopele de vara Hankook sunt o rusine, patineaza ca toti dracii si pe uscat...iar daca e putin umed pe jos, mazga sau ceva, orice acceleratie se lasa cu intrat ESP - presul de la sofer aproape are gaura in el de la calcai unde tii piciorul drept, nu cred ca apuca 15.000km - sistemul de auto hold e dubios si incomod de folosit...trebuie sa apesi tare frana ca sa se activeze cand esti pe loc. La BMW se bloca automat cand se oprea masina pe loc, mult mai eficient si intuitiv - cutia de viteze nu se ridica nici pe departe la performanta celei de pe G30, da gherle frecvent si se balbaie nestiind ce sa faca, plus uneori ceva socuri dubioase la schimbare, preponderent la mers prin oras - interiorul crem partial de textil a fost o mare greseala, se murdareste si se pateaza extrem de usor. Centura de siguranta de la sofer deja e semi neagra. Probabil full piele era mult mai usor de curatat periodic - consumul este cam cu 2l la suta mai mare decat la G30-520d de 190CP, atat in oras cat si la drumuri lungi pe autostrada Nu are sens sa mentionez partile pozitive, e o masina noua si merge ca atare. Dar orice chestie negativa parca are un impact mult mai mare.
  12. Multumesc frumos! Categoric feedbackul meu este si un pic subiectiv cred, fiind totusi fan inrait BMW...care a vrut sa incerce si altceva Insa strict intre cele doua, cu dotarile pe care eu le-am configurat, mi se pare ca seria 5 ofera mai mult pentru un cost mai mic. Dar e vorba si de gusturi, ce asteptari are fiecare de la o masina, ce preferinte...etc Intre timp, imi fac de lucru cu "bestia" :frantics: Mai am putin si inlocuiesc toate piesele cu unele noi
  13. Eh cum poti sa spui ca nu are legatura? Are foarte mare legatura...automatizarea este gandita tocmai pentru a reduce costurile oriunde se poate, asta e scopul final. Pe o parte se taie din cost la materialul brut folosit (gen calitatea plasticului), pe alta se taie la procesul de manufacturare, iesind un produs finit slab finisat, neverificat la standarde mai inalte, etc... Toata economia e bazata pe consum...si da, poate toata lumea e fericita...mai putin planeta, ca ii mancam din resurse intr-un ritm galopant si dupa parerea mea total inutil. Nimic nu se mai repara, totul e conceput sa tina putin, apoi sa fie mai avantajos din punct de vedere financiar sa cumperi nou si produsul vechi la gunoi. Sau ma rog, in tarile mai slab dezvoltate unde exista o piata...si apoi la gunoi.
  14. Da, am pus suspensia airmatic...care e faina tare. Intr-adevar masina e mai confortabila decat G30-ul cu suspensia M sport si scaunele sport. Coloana mea imi multumeste Ma asteptam totusi la clasa asta sa fie folosite materiale mai de calitate si inchegata mai bine. Aia e, pentru emotii isi face treaba cu brio vechitura de peste 30 ani
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.