Teoretic vorbind, aici intervine momentul de inertie care exprimĂŁ mĂŁsura prin care un corp se opune modificĂŁrii stĂŁrii sale de repaus relativ sau de miÂşcare de rotaĂžie uniformĂŁ la acĂžiunea unui moment al forĂžei (cuplu). Momentul de inertie variaza cu masa corpului si cu patratul distantei pana la axa de rotatie. Cu alte cuvinte o modificare a masei corpului (rotii) sau/si a diametrului acestuia va duce implicit la modificarea momentului de inertie adica se va modifica rezistenta corpului la urnirea de pe loc cat si in miscarea de rotatie. Pe langa toate astea, pentru o vedere cat mai reala a problemei trebuie sa iei in considerare atat marimea cat si natura suprafetei de contact. Cu cat toate aceste marimi se vor departa in sens crescator fata de cele de referinta (date de producator), performantele masinii (demaraj, consum) vor scadea (deoarece la aceeasi cuplu obtinut la roata vor trebui invinse forte mai mari pentru a o putea roti). Si inca ceva, in miscare de rotatie, orice greutate se resimte dublu.