-
Posts
36 -
Joined
-
Last visited
BeeJay's Achievements
Newbie (1/15)
0
Reputation
-
Imi cer scuze! Greseala mea. Rog un moderator sa stearga postul sau sa-l uneasca cu celelalalt, dupa cum crede de cuviinta.
-
Un concept care chiar are stofa. Un concept BMW care in loc de o caroserie din tabla are o structura actonata hidraulic acoperita cu material textil. Cred ca este cel mai tare concept realizat vreodata. http://www.automotoblog.ro/images/stories/bmw/2008-gina-concept/bmw_gina_light_visionary_model-005.jpg http://www.automotoblog.ro/images/stories/bmw/2008-gina-concept/bmw_gina_light_visionary_model-006.jpg http://www.automotoblog.ro/images/stories/bmw/2008-gina-concept/bmw_gina_light_visionary_model-007.jpg http://www.automotoblog.ro/images/stories/bmw/2008-gina-concept/bmw_gina_light_visionary_model-008.jpg http://www.automotoblog.ro/images/stories/bmw/2008-gina-concept/bmw_gina_light_visionary_model-022.jpg sursa, galerie foto, video de prezentare
-
De departe cel mai tare concept, si ar putea deveni conceptul anului. BMW nu a anutat ca ar exista intentia de a-l produce in serie dar oameni cu bani sunt din ce in ce mai multi pe glob. Daca s-ar produce in serie primul calcat pe coada ar fi Lamborghini. Un articol in romana despre BMW M1 Hommage cu galerie foto. http://www.automotoblog.ro/images/rsgallery/original/2008_bmw_m1_hommage_05.jpg http://www.automotoblog.ro/images/rsgallery/original/2008_bmw_m1_hommage_01.jpg http://www.automotoblog.ro/images/rsgallery/original/2008_bmw_m1_hommage_04.jpg
-
N-am nici o sansa cu tine. Ramane sa incerci odata in conditii controlate ca sa nu te pui in pericol si vb dupa aia.
-
Stiu cum functioneaza ABS-ul. E coerct ce spui. Frecarea dinamica te poate ajuta sa controlezi o masina?
-
O luam babeste. Deci frecarea statica e mai buna ca cea dinamica care e mai buna ca cea inexistenta. In cazul in care la subvirare procedezi cum zic eu exista frecare dinamica?
-
Sa te intreb altfel: cand faci drift, rotile spate au aderenta sau nu au?
-
La aderenta lucrurile nu sunt negre sau albe. Aderenta e data de frecarea dintre roti si suprafata de rulare si este diferita de la o situatie la alta. Poti provoca o pierdere de aderenta. Eu n-am mai alergat pe circuit decat cu cart, si nici asta prea recent.
-
Subvirarea e la fel dar masurile care se iau sunt altele.
-
Am scris ambele variante pentru ca mi s-a atras de mai multe ori atentia. In limbajul zilnic folosesc tractiune spate. Romulus, cred ca te-ai suparat un pic. Nu sustin ca detin adevarul absolut, imi sustin doar punctul de vedere bazandu-ma pe experienta mea pe masinile cu tractiune fata. Recunosc ca am imbatranit si daca ma pui acum sa fac ce faceam acum cativa ani (franarea cu stangul de exemplu), n-as mai putea pentru ca n-am mai facut de mult nebunii din astea. Acum am familie, copil, cand intru intr-o curba pe care o cunosc intru cu cel putin 30% mai incet decat stiu ca poate masina. Iar daca ma pui sa merg sportiv cu o masina cu tractiune spate cred ca-mi trebuiesc vreo doua zile sa-mi intru in mana.
-
Volanul nu e chiar degeaba atat timp cat ai la dispozitie si acceleratia pentru ca, subliniez, puntea motoare e pe fata. La tractiune spate (sau propulsie) da, atunci e degeaba, singura sansa fiind, cum zici tu, transferul maselor pe luntea fata prin decelerare. De aceia, cineva care stie ce face, va face transferul de mase din timp, pana sa intre in viraj. Intradevar, vorbim vorbe, pentru ca n-am luat in calcul suprafata de rulare.
-
Romulus: la subvirare botul pleaca in exteriorul curbei, cum sa nu virez mai strans ca sa contracarez traiectoria mai larga a rotilor fata? Sa fim clari in privinta termenilor: 1. subvirare = masina vireaza mai larg decat vrei adica puntea fata va pleca spre exerior 2. supravirare = masina vireaza mai mult decat vrei adica puntea spate va pleca spre exerior Deci ce a spus George si ma chinui sa explic eu de ceva timp e adevarat. Daca nu reusesti sa obtii aderenta fata asa, nu vei putea sa o obtii nicicum. Comportamentul masinilor cu tractiune fata este diferit de cel al masinilor cu tractiune spate (sau propulsie). Daca virezi mai mult dupa ce ai capatat aderenta, masina va deveni supraviratoare, lucru care se intampla daca in loc sa mentii acceleratia, franezi. Masele se vor transfera pe fata, puntea motoare va trage masina dupa ea, spatele va pierde din aderenta deci va pleca pe exterior. Care e diferenta de "tendinta de subvirare" si "subvirare cu adevarat" in opinia ta? Eu inteleg prin tendinta ca subvirarea nu s-a intamplat, rotile au aderenta deci se ia masura de prevenire de a nu schimba nimic in comportamentul masinii prin accelerare sau decelerare. "Subvirare cu adevarat" inseamna ca rotile fata au pierdut aderenta partial sau total. Daca tu vb de pierderea totala a aderentei, atunci am discutat in van, pentru ca ce urmeaza sa faci depinde de suprafata de rulare si speri sa te salveze pentru ca nimeni nu mai poate salva masina in cazul unei pierderi totale de aderenta.
-
Asta este consecinta de care vorbeam si din motivul asta recomand metoda virarii mai strans. Esp-ul procedeaza altfel pentru ca el are posibilitatea sa franeze rotile independent. Cand am invatat manevra mi-a fost foarte greu sa-mi inving instinctul de a frana. Dar mi se striga intr-una in ureche: accelereaza. Conduc masina cu tractiune fata si fac manevra de ani buni. Am avut un singur accident din vina mea dar ala a fost pentru ca n-am transferat masele cand trebuia. La urma urmei fiecare face cum stie.
-
1. subvirare nu inseamna mai mult viraj, aia e supravirare sau n-am invatat eu bine la scoala 2. din ce am inteles eu masina avea tractiune si a subvirat, adica ia curba mai larg decat traictoria dorita, prin urmare actiunea descrisa de mine mai sus e corecta, sau nu am invatat eu bine la scoala 3. in situatiile astea franarea poate insemna blocarea rotilor mai ales a rotii de pe interiorul virajului ceea ce e de inteles iarasi nu e bine 4. reducerea acceleratiei este o solutie buna dar, 90% din soferi au tendinta de a vira mai strans atunci cand botul pleaca larg. Prin reducerea acceleratiei majoritatea sunt surprinsi de consecinte si o iau pe tarla.
-
Nu e indeajuns sa accelerezi trebuie si sa virezi mai strans. De cele mai multe ori e indeajuns doar sa virezi mai strans. Bine, daca nu ai simtul masurii si crezi ca Loganul intra in curbe ca un seria 3 (de exemplu dar stiu cazuri), mai bine te lasi de volan pentru ca esti un pericol public.