Jump to content
Hai si tu la Fantanita Haiducului (Bradu, judetul Sibiu) la intalnirea anuala BMW Club in perioada 16-18 Mai !!! ×

Nym

Contributors
  • Posts

    183
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Nym last won the day on January 2

Nym had the most liked content!

About Nym

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW E92 320i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Nym's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/15)

  • Very Popular Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

102

Reputation

  1. Cum zice colegul senzorul original nu e asa scump si nu e nici greu de schimbat deci nu se justifica 1000 de euro. Daca intri pe realoem.com si bagi datele masinii poti gasi piesa pe cod. Iei codul il pui pe bavauto.ro si o sa vezi pretul real pe original. Ti-l poti comanda singur. Ii intrebi pe cei de la magazin daca se potriveste pe seria masinii tale si ei iti vor spune daca da iar daca nu iti vor spune care e piesa corecta. Poti sa le dai direct un mesaj in care sa ii intrebi care e senzorul nox pt masina ta si iti trimit ei direct link la piesa. Eu am schimbat senzorul cu unul original si am facut 30mii km cu el si inca e ok. Fostul proprietar a pus aftermarket si l-a tinut cam 6 luni conform cartii de service. Adica am luat masina cu nox aftermarket defect. As pune si eu noxem dar nu stiu exact daca fenteaza sau nu emisiile in viata reala. Cineva zicea ca, cam da. Din ce am citit din experientele unora care au luat noxem, daca ai ghinion sa nimeresti unu defect nu vor onora garantia. Daca conduci predominant pe distante scurte la viteze mici cred ca merita noxem. Daca ai si drumuri lungi la peste 115 km/h recomand sa pui original si sa lasi masina sa mearga corect. Dar daca ne dai codurile de eroare putem sa te lamurim mai usor daca e vb de fire dezlipite sau altceva.
  2. Am vazut si eu un video cu un e90 la care nu ii mergeau luminile desi fizic era ok tot. Si zicea tipu ca in frm e o functie care tine scorul la cate evenimente de scurt circuit a avut pe parcursul vietii masina. Dupa ce a resetat tipul frm-ul, respectiv counter-ul respectiv, și-au revenit luminile. Deci e plauzibil ce vrea colegul.
  3. Nu m-aș baza foarte mult pe cutia automata de pe e92 sa iti faca viata neaparat mai usoara in traficul de București. Zf6hp19 nu e foarte rafinata in trafic start stop. In mod D masina merge la consum, ceea ce inseamna ca face tot posibilul sa ajungă in treapta 6. Adica 90% din timp merge in a 6-a cu 1500 ture la 60km/h prin oras. Iti poti imagina cum e sa faci un giratoriu mai mic cu masina in viteza 4 sau 5. Chiar si 3 e de multe ori prea mult. Se simte ca un camion in curbe din cauza asta. Nu prea are tendinta sa intuiasca corect in ce viteza tre sa fii in diverse situații in oras. Mult timp am crezut ca e92-ul fiind mai lung ni e la fel de agil ca e90-ul si de-aia subvireaza. Pana am descoperit modul manual si am inceput sa schimb vitezele cum eram obisnuit pe fosta masina si atunci am realizat cum functioneaza cutia asta se fapt. Partea cea mai enervanta e la opririle dese in trafic pentru ca in mod D va schimba de fiecare data din 2 in 1. Si schimul asta il simti. Fix inainte sa te opresti se simte ca si cum ai dat drumul la frane si vrea sa fuga inainte. Ii zice soft stop si mai mult incurca. Am recondiționat mechatronicul crezand ca are cutia probleme dar face la fel. Eu prin oras o tin pe mod manual si atunci e perfect fina pentru ca la stop ramane in viteza 2. La drum intins iar e perfect fina. Citind pe alte forumuri pe subiect pare ca nu sunt singurul care a semnalat comportamentul asta. E92-ul automat arata sportiv dar e mai degrabă un cruiser in D, distractiv in S si minunat in M. La drum lung ii vei aprecia calitatile. Nu m-aș mai intoarce la o manuala dar urmatorul retrofit la mine va fi un volan cu padele. Ce incerc sa zic e ca daca o iei pentru traficul de București sansele sunt sa ajungi sa o folosesti tot pe mod manual din considerentele de mai sus. Tot ramane superioara uneia cu cutie manuala la nivel de confort dar daca as fi azi in situația de a cauta alt e92 nu as mai elimina varianta de cutie manuala din start.
  4. Dupa cum spune și titlul, azi am fost faraohn și m-am dus cu bemveu la piramida. PS încă nu i-a crăpat motorul. Consumul de ulei e tot ZERO. 217.000 km. Mama lui de n43. PPS. Locatia se numește Pyramid's Haven, e pe TransApuseana. Sunt oameni faini de tot aici au servire de nota 10 si preturi f ok. Si multe dealuri de curreierat si catarat si peisaje de vis.
  5. https://www.farcebook.com/reel/2028812684295849 Mi-a aparut random in feed.
  6. N52? Totu ok? Curata valvele solenoid de la vanosi si verifica injectoarele. Eu zic ca iti trebuie iniectoare noi. Index12
  7. Pai..racordul flexibil rupt sau pierde pe evacuare sau ai scurgeri de ulei care se arde pe bloc cand se incinge? Nu e safe sa o conduci si sa lesini la volan de la gaze sau sa iti dai cancer asa. Du-o la doctor.
  8. Da deci cum ziceam, cei de la service au facut o presupunere horror legata de motorul meu. Da axele cu came sunt zgariate, probabil sunt asa de dinainte sa ajunga masina la mine. In doi ani de cand e la mine nu a facut span, nu am erori de presiune la ulei, nu consuma ulei. Nefiind sigur ce se intampla, din cauza ca am vorbit cu 3 oameni de la acest service si toti 3 mi-au spus chestii diferite si contradictorii, am ales sa nu aleg optiunea nucleara, adica alta chiulasa sau, mai grav, alt motor....nu inca. Exemplu. Acum circa un an juma am ales sa schimb preventiv distributie, vanosi, lant si pinion la pompa de ulei, senzori came, solenoizi vanos, electrovalva de presiune ulei. Am cerut atunci in mod expres sa se uite in baia de ulei, pentru ca au zis ca trebuie data jos, sa vada daca sunt resturi de patina sau span sau alte corpuri straine care nu au ce cauta acolo si mi-au spus ca nu au gasit nimic, baia era curata. Acum cu toata povestea asta cu zgomotul la frig, altcineva de acolo cu care discutam mi-a zis ca nu, ca au fost resturi de patina, ca a mers fara ulei, ca trebe alta pompa ca sigur nu face mai mult de 1-2 bari de presiune, ca in cel mai bun caz trebe alta chiulasa dar fara sa scoata motorul afara sa se uite la cuzineti nici nu se baga etc etc. Din cate stiu eu... Din cate stiu eu la majoritatea masinilor, cand presiunea de ulei e insuficienta, apare eroare in bord. Din cate stiu eu motorul asta la relanti face 1,5-2 bari de presiune la ulei si vreo 4-5 in mers turat. O singura data am avut o eroare de presiune de ulei, scurt dupa ce am tras in parcare la servici cum a aparut in bord, am oprit imediat motorul si am sunat mecanicul sa il intreb ce fac. O repornesc sau o aduc pe platforma? A zis sa o repornesc cu el la telefon sa ii spun daca apare din nou eroarea. Ei bine la repornire nu a mai aparut, asa ca am dus masina direct la service sa nu risc aiurea. Norocul a fost ca de acolo pana la service cred ca nici 1 km nu e distanta asa ca nu mi-am facut griji. Cauza a fost electrovalva de presiune, o chestie destul de comuna la motorul asta. Cand are niste km si electrovalva aia e deja obosita si imbacista, la franari/opriri bruste se poticneste si da eroare. Fix asta a fost si scenariul in care a dat la mine eroarea. Dar fiind paranoic am zis ca facem treaba pana la capat si am cerut interventiile de mai sus. Din cate stiu eu daca e suspect de problema la cuzineti, te uiti prima oara la filtrul de ulei si apoi in baia de ulei si cauti span si resturi de patina. Acum cand au desfacut filtrul ,cu care am circulat cred ca vreo 2000 km de la ultimul schimb de ulei, era perfect curat. Din cate stiu eu, daca motorul merge fara ulei, e o chestiune de cateva minute pana cand motorul se roade iremediabil si apoi isi da demisia. Nu sunt mecanic, nu sunt expert, dar mai "citesc" si eu pe youtube n43 complete rebuild-uri si ma mai uit la povesti cu motoare distruse, blocuri spate, cuzineti facuti ferfelita, si dau din cap pe zgomotul ritmic de rod knock ca sa fie viata palpitanta :)) da glumesc, promit ca nu sunt complet nebun. In contextul dat, undeva parca nu se adunau cifrele. Asa ca, pentru moment, au schimbat niste suruburi si segmenti la axele cu came si un furtun de gaze carter. Zgomotul a disparut aproape complet. Vineri, cand am luat masina de la service, erau +10 grade Celsius afara si nu s-a mai auzit absolut nimic. Azi am facut o plimbare de vreo 60km la -5 grade Celsius si l-am auzit de 2 ori foarte scurt si foarte estompat. As estima undeva la 5-10% din volumul la care era inainte de maruntisurile astea ce au fost schimbate. A trebui sa stau sa ascult atent sa pot sa il disting de sunetul general al motorului ceea ce e super. Nu imi mai toaca creierii la drum lung. Concluzia.... Da, faptul ca axele sunt zgariate e cam nasol insa daca zgomotul ramane la nivelul si frecventa actuala si nu afecteaza in alt fel functionarea motorului, nu as vrea sa fac interventii in plus o vreme. O sa fiu atent la schimburile de ulei daca apare ceva in filtru desi ma indoiesc. Imi asum ca la un moment dat voi fi nevoit sa schimb ori chiulasa, ori motorul cu totul, dar in conditiile actuale nu vad justificarea. Totul merge fin, rotund, fara erori, nu manca ulei...iar pentru un motor care e asa notoriu pentru cat e de stricacios, la 215mii km nu prea am ce sa ii cer. Sa il refac nu renteaza. Daca as avea garaj, mi-as lua sculele necesare si l-as reface eu ca hobby/meditatie. Mi-ar placea sa ma murdaresc, si sa invat pe banii mei sa fac un motor. Nu-mi e frica sa desfac. :)) La cum ma stiu pe mine, probabil candva la anu voi vrea sa schimb capacul de la culbutori, pentru refresh al valvei PCV, si atunci o sa caut o alta chiulasa fara uzura. Asta daca restul motorului continua sa fie șpan-free si sa mearga la fel de bine. Scuze pentru ditamai romanul.
  9. Din ce am inteles capacele nu se pot schimba ca sunt cumva parte din _chiulasa_. Zgomotul vine din partea de sus a motorului, asta s-a lamurit. Ca sa ajunga la cuzineti au zis ca tre sa dea motorul jos pentru ca nu sunt accesibili doar cu baia de ulei data jos. Toata distractia ma costa vreo 6000 de lei. Bani pe care oricum tre sa ii dau daca schimb motorul. Nu mi se pare rentabil sa dau banii astia doar pt a investiga o problema care nu cred ca exista. Momentan ei au facut o presupunere pesimista bazata pe uzura de pe axe. Zgomotul nu-i de ieri de azi, trebuiau sa ii sara de mult pistoanele prin capota zic eu. Ori masina merge fin. I-am rugat sa imi gaseasca niste axe cu came in stare ok la dezmembrari si daca nu gasesc, sa o impacheteaze la loc si mai merg asa pana crapa de tot si apoi ma hotarasc daca ii schimb motorul sau ii dau foc. Momentan am gasit un motor din 2012 cu 130mii km cu vreo 1500 euro. Nu stiu daca vine cu pompa de ulei sau nu. Apoi tre sa ma intreb ce fac cu piesele noi care sunt puse pe motorul actual. Le mut pe motorul "nou"? Le tin in caz ca pica pe motorul nou? Azi nu e o zi buna pentru decizii. Sunt ofticat. :))
  10. Un motor second de regula vine cu tot cu pompa de ulei sau aia se considera anexa si se cumpara separat? Am gasit ceva din 2012 cu 130mii km la un pret decent.
  11. Problema arata cam asa. Axele cu came aparent sunt uzate. Mecanicul zice ca bazat pe uzura care se vede trebbuie refacut sau schimbat motorul si ca investitia nu mai merita. Merita sa schimb axele cu came poate cu altele de pe le dezmembrari sau sa renunt complet la motorul asta?
  12. Un mic update. Au desfacut filtrul de ulei si nu sunt urme de span, ceea ce imi da sperante.
  13. Senzor pozitie arbore cotit sau releu pompa combustibil.
  14. Am lăsat-o la mecanic. I-am aratat videoul si a zis ca nu e ok zgomotul. Acum ma rog sa nu ma sune sa imi spuna ca trebe alt motor.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.