Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Nym

Contributors
  • Posts

    165
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

Nym last won the day on January 2

Nym had the most liked content!

About Nym

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Masina
    BMW E92 320i

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Nym's Achievements

Collaborator

Collaborator (7/15)

  • Very Popular Rare
  • Contributor 2025 Rare
  • Dedicated Rare
  • Reacting Well Rare
  • Conversation Starter Rare

Recent Badges

99

Reputation

  1. M-am tot uitat la poza pusa de tine si am cautat pe net poze cu blocuri fisurate si nu seamana cu ce ai pus tu. Sunt 99% sigur ca e ulei acolo. Aceleasi "nervuri" se repeta mai estompat in jurul ăleia care seamana cu o crăpătură. Si eu ma mai uitam la poze trimise de mecanic cand aveam masina in service si mi se parea ca vad balauri intre pixeli. Gaseste alt motiv sa nu cumperi masina daca e. Colegii stiu ei ce stiu. EDIT: asta e aceeasi pata vazuta din alt unghi tot in poza postata de tine. I-am dat eu zoom si crop. E freaking ulei bre :))))
  2. Banuiesc ca stage 1 ala a baga niste parametrii care erau facuti pt injectoarele vechi. Injectoarele noi le codezi cu valorile noi de pe ele..si atunci stage 1 nu se pupa. Nu ma pricep la tuning dar....cred ca daca readuci masina la valorile de fabrica si codezi corect injectoarele..posibil va merge ok.
  3. Cam in maxim 30mii km o sa trebuiasca sa il schimbi chiar si cu resetarea. Rar trece un dpf de 250mii. Se umple de cenusa de la regenerari si la un moment dat nu mai dau randament nici curatarile de la Odorhei. Eu as planifica sa il schimb curand,si sa nu iti bati capul cu curatari chimice sau fizice. Am trecut prin asta. Dupa 2 curatari la Odorhei tot aveam regenerari din 3 in 3 zile. Pe la 250mii am pus unu nou sa scap definitiv de probleme.
  4. Cand vine vorba de BMW IBS-u face si ce crezi ca nu ar trebui sa faca.
  5. Nym

    Grile iluminate

    Invoc puterea Sfântului OEM!!! Sa piara ledurile de doi lei de unde nu au ce cauta!
  6. La diesel va trebui sa faci regenerarile la dpf pe care din pacate nu le poti monitoriza decat cu o diagnoza bluetooth + telefon asa ca nivel de baza. Nu stii cand e incarcat filtrul, nu stii cand decide ECU ca se indeplinesc conditiile sa inceapa regenerarea. Ai nevoie de un drum lung de cateva sute de km si condus constant fara intreruperi cu minim 61km/h (daca imi aduc aminte corect cum facea a mea). Dar nici asta nu e uneori suficient pentru ca daca nu pui putina sarcina pe motor cat sa creasca temperatura unde ii trebuie ei, nu merge regenerarea. Iarna fiind frig e si mai greu. Iti cam trebuie autostrada ca sa o tii la valori corecte. Pe masura ce se incarca cu funingine devine tot mai lenesa. Daca nu poate face o regenerare completa se opreste si mai incearca candva in viitor, din nou, nu stii exact cand. Teoretic o face sau incearca sa o faca automat la fiecare 1500km indiferent daca i-au reusit sau nu celelalte tentative. Te trezesti la un moment dat ca iti joaca relantiul ca e plin DPF-ul si a inceput regenerarea, dar tu nu ai de facut decat un drum pana in oras si inapoi in trafic start stop. Atunci realizezi ca ... e ca un catel si te pune sa o scoti la plimbare cand ti-e lumea mai draga. Germanii nu au problema asta, pentru ca dieselul cu DPF e gandit pentru navete lungi la 130km/h sau peste unde regenerarile se fac linistite fara ca tu sa le porti de grija. Cam asta a fost viata mea cu 316D-ul dupa ce i-am schimbat filtru de particule, cel vechi fiind la final de viata 250mii km. Ce am patimit cu ea inainte.... nu mai are rost sa povestesc. Oricum, prin oras nu ma bucuram prea mult de ea. Ma stresam numa. Dar in rest nu ma pot plange, a fost foarte fiabila. Am schimbat chestiile mentionate mai sus in decurs-ul primilor 5 ani, si in al 8-lea an am vandut-o cu peste 300mii km curata. Am dat-o pentru ca efectiv vroiam ceva cu care sa ma pot duce si pe distante mai scurte fara sa fac numaratoare inversa dupa fiecare drum. Cat mai am pana tre sa o scot la regenerare. Cum e viata cu 320i. Pai....La benzinar N43 cu filtru NOX seamana si nu prea cu pacostea pe diesel. Filtrul NOX se incarca si el in timp si cere desulfare. Si desulfarea aia se face in niste parametrii. Sa fie motorul al temperatura optima, viteza peste 115km/h, temperatura pe evacuare 600 grade celsius. Din ce pot sa observ la a mea isi face desulfarea si la viteze mai mici daca pot sa ma asigur ca creste temperatura pe evacuare. Partea pozitiva e ca depunerile din filtrul nox sunt in cantitati mult mai mici decat funinginea din dpf-ul diesel, drept urmare, nu infunda fagurele, deci nu apare fenomentul de filtru infundat si nici nu pierzi din putere. Alta parte pozitiva e ca desulfarea incepe garantat de fiecare data cand o calci peste suta sau reusesti sa cresti temperatura pe evacuare la 600 C. Eu spre exemplu o scot pe centura Apahida din Cluj, si e o bucata de drum care numa urca, urca si urca. Acolo o bag in mod sport si o las sa se tureze la 3500/4000 si la deal creste temperatura suficient cat sa curete noxu. Nici nu tre sa chinui masina. Sau cand merg la plimbari mai lungi mai ies pe autostrada, o setez din cruise control la 144km/h (ca sa fie 140 pe gps) si imi vad de drum. Si garantat isi face treaba. Desulfarea fata de regenerare e mult mai scurta. Daca la diesel in 2 saptamani de circulat urban cere regenerare, la benzinar merg si 2 luni pana cand imi apare 30EA nox cat sulphurized, si atunci o scot la o tura. Ce pierzi daca nu faci desulfarea, e la consum si adaptarile alea la long term fuel trim. N43 merge in 3 moduri. Omogen, Mixt omogen/stratificat si stratificat. Modul stratificat e ala care iti da economie f buna la benzina. Cand NOX-ul se umple, nu mai merge motorul in mod stratificat, doar omogen. Am avut o perioada cand nu am mai apucat sa o desulfez si imi crescuse consumul cam cu 2L/100km. Valorile ajunsesera f mari pe nox cum nu le mai vazusem. Asta a fost candva prin februarie anu trecut. Dupa o tura zdravana s-a curatat bine de tot si de atunci nu s-a mai repetat episodul. Consumul meu mixt e undeva la 7l/100. In exterior daca merg economic scot sub 6. Am facut o excursie in Croatia si cand am vazut pe bord range peste 1000km cu plinul facut am ramas f impresionat. Asta poate face n43-u cand functioneaza corect. Dar iti spun sincer acum, mie nu imi place sa merg cu 5l/100. Mie imi place sa merg cam cu 6,7 sau 7,2l/100. Adica nici ca nebunu dar nici ca un adormit. Platesc mai mult la pompa pentru un plus de distractie. Acuma povestea cu ce probleme am avut si ce am schimbat la ea e lunga. A mea a fost intretinuta doar la partea de schimburi de ulei. In rest, fosta proprietara a lasat sa se adune toate prostiile. Garnituri, brate, senzori. N43-u are o serie de probleme tipice de care nu prea scapi decat daca le-a schimbat deja fostul prprietar. Distributia ca si al n47 tre schimbata dar e in fata motorului si e mult mai ieftina. Bobine bujii injectoare... cam nu ai ce face. Cand pica tre sa pui noi si originale. pompa apa, pompa inalte pompa vacuum. au si astea o viata. Daca le faci pe rand poate nu e asa rau. Eu am facut multe toate o data. Unele necesare impreuna cu altele preventiv ca am vrut eu. 316d-ul l-am facut boboc cam in 5 ani. Eram si eu tanar cu carnet proaspat la prima masina si venit mai mic. 320i-ul l-am bombardat in primul an cu de toate ca am avut buget facut pentru reconditionare. Mecanica estetica tot ce vrei. Din cate probleme a avut am ramas cu una mica care nu sunt sigur ce e si anume ca dupa un drum mai lung si o pauza de 1-2 ore, porneste un pic sacadat...uneori. E ceva intermitent fara erori. Am schimbat tot felul de senzori si module asa pe ghicite sperand ca poate poate. Mai am un senzor de schimbat si anume ala de pozitie de la arborele cotit. L-am comandat. Nu cred ca va rezolva, dar e ultimul care ar avea relevanta in context. Am facut o reconditionare la mechatronic, al meu fiind automat. Erau niste cauciucuri pe acolo imbatranite si solenoizii obositi. Nu facea figuri cutia dar parca nu era 100%. Acum schimba divin. Recent mi-a picat senzorul de nivel de ulei. Fix dupa ce am schimbat uleiul. Banuiesc ca nu l-au conectat bine baietii de la service. Am comandat unul nou oricum si o sa il schimb. Asta pentru ca N43 nu are joja. Masoara nivelul si calitatea uleiului electronic. In concluzie in fiecare masina am bagat cam 10mii euro. Se putea si mai ieftin. Dar nah. pasiune, nebunie, bmw. N47-le a fost mai fiabil, dar m-a stresat mai mult. N43-u a fost mai pretentios dar ma bucur mai mult de el si ma fascineaza cum functioneaza. Si imi place faptul ca multe chestii le pot face singur la 320-i. la n47 ii lasam pe experti, la n43 sunt curios, vreau sa pun eu mana. 316d-ul l-am luat ca atat mi-a permis atunci buzunarul. 320i-ul l-am luat ca mi l-am dorit de mic si sper sa nu il dau.
  7. Doar daca faci drumuri lungi. Prin oras o sa ceara regenerare din 2 in 2 saptamani, asta daca are dpf nou care era 2000 euro cand aveam eu. Nu stiu cat mai e acum unu. Iar daca apuci si tu pe calea dpf off si egr delete si stage nu stiu cat, mai bine nu. Avem destui dinastia pe strazi. In rest e ok. Are nevoie de distributie si injectoare, poate turbo, abreiaj volanta daca ii manual si nu l-ea facut fostul proprietar, si o curatare la admisie, poate un egr nou si ceva garnituri. Si dpf daca are peste 200mii si e cu ala original, iti promit ca va trebuie pus altul in curand si pe aftermarket nu prea stii ce iei, deci tot pe scump iesi mai ieftin daca stii ce zic. Am avut un prieten care nu m-a ascultat si a luat masina asa desi i-am zic ca are dpf-u pe final, el nu ca betmen. Dupa 2 sapt se tot infunda si facea regenerari fara numar. Daca mai negocia ceva la pret...asta e. Faza e ca ambele iti papa banii. Romanii iubesc motoarele diesel mai mult...poate prea mult. La revanzare poate o sa fie mai usor. E92 benzinar...4 cilindrii...deja incep fitele. Ca nu are 6 cilindrii, nu-i bmw adevarat si alte nebunii. Probabil ca il vei vinde mai greu. Eu personal sunt mai multumit de asta pe benzina, dar mi-am asumat multe chestii din pasiune tot asa pt E92. Consumul e bun, putere are cata imi trebuie sa fac o depasire faina, prinde 200 si ceva km/h, motorul suna fain, e aspirat natural, nu are turbo lag si nu pute după mine a carbune. Regenerarile sunt cand vreau eu nu cand vrea ECU. Ce sa zic, E92-ul e frumos. Toti pustanii isi iau sa il tavaleasca. E greu sa gasesti unul ok dar nu imposibil. Acuma stii cum e, daca vrei sa iti mance banii prietena, sau bmw-ul e alegerea ta. De saracit oricum o sa te saraceasca si 320D-ul si 320i-ul. Tu ia ce iti place cel mai mult ca asa facem toti. Apoi vii aici si te plângi cand nu mai merge nu stiu ce. Cam asta e viata cu bmw.
  8. 320D e cu motor n47. Gasesti info multe. 320i ce probleme pot sa apara?....toate :))) Nu iti recomand E92 ca prima masina cu atatia cai. Mergi pe E90 sedan. Poate pe un 318d facelift ingrijit. E mai stabila. Eu am trecut de la un 316d sedan E90 facelift pe care l-am avut 8 ani ca prima masina, la E92 320i. Mi-a luat cam 2 ani sa ma obisnuiesc cu condusul in sine si inca vreo 2 sa conduc corect prima masina. Cam tot doi ani mi-a luat sa ma obisnuiesc si cu E92-ul sa il simt calumea. Stiu ca 170 cai nu par multi, dar sunt. Mai ales in sport mode.
  9. Se misca turometrul cand invarte asa in gol? Nu se vede pe filmare. Daca nu se mișcă inseamna da senzorul de pozitie la arborele cotit e dus. Nu ne-ai spus ce motor are masina ta. Daca zici ca nu e priblema de bujii sau injectoare, poate fi pompa de combustibil. Cand te urci in masina, apasa o data butonul de start fara sa apesi pedala. Sa se aprinda doar martorii pe bord. Se aude un bâzâit câteva secunde? Daca da, atunci pompa merge, daca nu, inseamna ca nu face presiune pt pornire. Daca auzi bâzâitul de la pompa, poti aprinde si stinge martorii de cateva ori. Sa faci pompa sa bâzâie de câteva ori si spoi sa incerci sa pornesti. Daca porneste asa inseamna ca pompa merge dar se pierde presiunea la combustibil. Eu m-aș uita la senzorii de pozitie la axurile cu came, sunt 2, si la cel de la arborele cotit. Impreuna ajuta sa sincronizeze injectia si scânteia. Cateodata se defecteaza fara sa dea erori si atunci e greu sa iti dai seama care e problema.
  10. Pompa de apa e kaput. Schimb-o urgent si nu fa drumuri lungi. Fugi la service.
  11. La multi ani dragi colegi! Imi puteti recomanda un cablu k dcan de calitate pe care sa il cumpar? Am cautat pe net si am gasit cateva dar nu stiu pe care sa il iau.
  12. Deci Ista+ ar fi bun cu cablu kdcan pt batranica mea? Sau doar ista d merge pe generatia E?
  13. Ma intereseaza sa fac depanarea pe care o face tipul asta. Nu stiu ce versiune de ista are pe tableta care ii da si diagrame si tot ce trebuie dar mi se pare geniala interfata respectiva.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.