Jump to content

bimmer90f30

Contributors
  • Posts

    8431
  • Joined

  • Days Won

    83

bimmer90f30 last won the day on September 29

bimmer90f30 had the most liked content!

2 Followers

About bimmer90f30

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    nicht gesagt...

Previous Fields

  • Masina
    E90, F48

Recent Profile Visitors

29281 profile views

bimmer90f30's Achievements

  1. Bateria o duceai in casa nu pentru a nu se descarca. Se tinea in casa iarna ca sa fie preconditionata, adica sa faca pornirea mai usoara (curentul electric din baterie fiind mai putin limitat.. de modificarile chimice - cristalizarea apei in electrolit..- interne) iar viata bateriei prelungita/protejata. Fapt stiut inca de pe vremea bateriilor cu acid sulfuric, se aplica la fel de mult masinilor electrice (EV) iarna; asa-zisa preconditionare (obligatorie cel putin incarcarii) asta face bateria si mai fiabila dar si mai putin predispusa deformarii fizice, da, sub influienta curentului electric.. In topic, daca nu sunt probleme electrice curente si nu lasi camera de bord activa (chiar si in stand-by..) nu ai de ce sa te temi 2 saptamani, o luna.. poate si mai mult. O reincarcare completa cu incarcator o face sa tina si mai mult. Conteaza foarte mult nivelul incarcarii bateriei in momentul in care iti propui sa lasi masina stationand o perioada mai lunga. Nu iti asuma ca daca motorul porneste usor inseamna ca bateria masinii e si complet incarcata. Fara verificare pe tester dedicat si confirmata incarcarea completa sau incarcata cu incarcator pana la maxim, as considera descarcata bateria.. 20-30%, sau poate mai mult. Asta inseamna ca doar restul ramas (din 80-90Ah, cam 60-70Ah) este valabil unei descarcari constante. Din ce imi amintesc la un E90 un curent de 50mA e cel mai putin (in stand-by, evident) cat are nevoie alarma masinii.. ceea ce e foarte putin. Pe de alta oarte o baterie AGM este mai fiabila iarna decat una pe acid. Dar regula nivelului incarcarii se aplica la toate.
  2. O sa incerc din nou cand o sa gasesc timp si o sa pun aici ce spune ISTA copiat ca mai sus. Pana la urma stie cineva cum.pot extrage sau unde e licenta in ISTA? Asta ma intereseaza acum. Daca poate fi refolosita.. Ca daca am aceiasi ISTA (editie) si cred ca o am pe undeva.. as putea share. Dar sa fie cu licenta functionala. Am ISTA functional pentru toate modele pana in 2017.
  3. as vrea si eu sa stiu. De aceea am deschis subiectul. HDDul si iComul a fost comandat de la china si activarea s-a facut remote pentru ca Pacala chinez a uitat sa activeze licenta. Sau probabil a fost intentionat, pentru protectie trimis cu limita de timp cand l-a vandut. Habar nu am de ce nu am avut-o de la inceput. Dar tare as vrea sa o scot..
  4. Copia s-a facut cu ajutorul unui docking station pentru HDDuri. https://www.startech.com/en-gb/hdd/sdocku33ef Nu mai stiu exact ce soft am folosit dar a fost ceva cu reputatie.. si licenta sparta.. (caut si iti spun daca esti interesat). Am mers pana acolo incat am cumparat acelasi hdd de 500GB facut de HGST Hitachi, e printre cele mai fiabile. si nu a mers chiar daca programul a zis ca a facut copierea (Windows, si alte programe Dr. Gini.. tot) corect, cand l-am pus in locul primului la repornire ISTA a zis ca nu gaseste licenta. De ciuda (de fapt de placere) am mai luat doua HDDuri de 1 TB fiecare care asteapta alte ISTA.
  5. banuiesc ca nu e gratuit licenta de la sedoy. Stii cat costa? Si pentru cat timp e valabila licenta? Am un ISTA pe 99 de ani.. dar nu reusesc sa ii gasesc/SCOT licenta sa o pot refolosi. Am facut copie la hdd bit la bit si tot nu a mers.. Daca cineva stie si poate sa spuna cum sa scot si o si distribui celor interesati. Oricum, vreau sa mai pun o ISTA pe un alt HDD pentru backup. De aceea intreb.
  6. De ce te invarti in jurul cozii si nu rezolvi problema? Trebuie desfacut acolo si vazut ce si cum. Iata mai jos cum se ajunge la panoul de sigurante din spatele torpedoului E90. Dincolo de orice dubiu este cea mai excelenta prezentare a ceea ce face tipul (care in final ii pune masinii volan incalzit; eu am facut EXACT ca el si mi-a reusit!) In spatele lui o sa gasesti cablul gros ce, conecteaza bateria cu panoul de sigurante, alimentarea lui. Erorile gasite nu au relevanta, chiar daca le stergi, la primul incident.. care aproape sigur o sa se repete, or sa reapara aceleasi erori, sau mai multe. Nu mai merge cu masina asa ca poti sa fii implicat intr-un accident (si o sa fie vina ta daca ramai fara curent.in acel moment indiferent de situatie!) si sa patesti ceva foarte grav si tu si masina! Ce se intampla acolo intra in categoria grav si urgent de rezolvat! Nu stiu cat de mult realizezi importanta efectului.. sa nu fie prea tarziu, daca nu faci ceva in directia repararii..
  7. Fara diagnoza ISTA-D sau INPA nu poti sti ce are. O eroare la sistemul de directie si al celui de control al tractiunii -care la BMW e crucial- dincolo de orice dubiu, o data o neconcordanta intre cele doua sisteme (sau o problema in doar unul din ele) pune DDEul in protectie -putere limitata la roti- ca sa nu faci accident. Si nu dispare pana nu e rectificata/rezolvata problema.
  8. (multumesc de aprecierea de mai sus) Daca ma intrebi ce as face in locul tau, as ramane la Pakelo uleiul specificat mai sus pentru ca acela este cel mai sigur pentru motor. Noi "utilizatorii" de ulei in motoare stim prea putin despre ce se intampla in spatele aprobarilor si certificarilor anumitor uleiuri.. dar cu siguranta BMW nu se joaca cu aprobarile (approved..) chiar daca destui producatorii de ulei, unii mai buni decat altii, se inghesuie la usa bmw sa fie aprobati si trecuti in lista lor, asta nu se intampla pentru ca probabil anduranta, nu este atinsa, ca exemplu.. Cum traim intr-o lumea comunicarii si dovezilor vizuale (YT), verbale.. asta NU inseamna ca si conving pe cei care TREBUIE sa convinga, fabricantii de motoare! Asa cum am spus, noi nu stim mare lucru DAR avem o lista la care putem sa ne referim pentru siguranta si mai.multa certitudine. Ca sa fiu de acord cu tine.. probabil uleiul facut de Sirol e mai bun, dar poate pretul de fabricare si vanzare spre bmw e prea mare, nu stim si sincer nici nu ma intereseaza (pe mine personal). Ce nu inteleg eu e, de ce ne tot uitam in alte parti (alte surse care, credem noi, fac altii uleiuri mai bune) ..cand avem o lista destul de lunga de unde sa alegem un ulei APROBAT? Iar noi... alegem tot alte uleiuri... care poate nu au trecut testele solicitate pe cale oficiala de fabricant? Eu, si daca pun un ulei aprobat si nu il tin decat putin peste jumatate din viata lui (sau poate chiar o treime..), aia de 30k km.. tot sunt mai multumit ca macar am respectat norma si aprobarea fabricantului decat pe cea a unui YTber, sa zicem. Care nu e nici vorba de vreo norma.. daramite aprobare, poate e vrajeala.. mai stii? Am uitat cred, ce e mai important. Nu am gasit Siroil nu este in lista uleiurilor aprobate. Dar tu, nu esti obligat sa procedezi ca mine, ca in logica mea.. Fie vorba intre noi, orice fabricant de ulei, o data ce este aprobabt de bmw nu are nevoie de YTberi sa arate si la altii ce face uleiul ala.. Au ei grija, pentru ca li se permite, sa faca public.. ca sunt aprobati sa vanda acel ulei, care asigura ungerea necesara in motoarele facut de bmw.
  9. Un mecanic nu trebuie sau stie si problemele electrice la un E90; asa "vechi" cum pare, nu e. Face parte din primele modele de generatie noua.
  10. Cand te-am intrebat mai sus despre ce crezi ca s-a intamplat crezut ca ai aflat ca ar putea fi altceva decat ce zice @Dan_316i. El a explicat cat se poate de bine ce trebuie facut si ce pasi sunt de urmat. Problema este cel mai probabil din spatele panoului de sigurante care pierde conectarea cu bateria prin cablul de plus in capatul dinspre panou. In panoul acela sunt sigurante si relee esentiale, care tin motorul pornit; dar nu numai motorul.. Asadar, trebuie investigata starea cablului de plus din spatele panoului. S-ar putea sa gasesti ceva slabit acolo, mai ales ca zici ca auzi zgomote, bazaiala zici in zona sigurantelor. Acela este simptom de conexiune electrica slaba.
  11. Dar tu ce crezi ca s-a intamplat cand ai ramas fara curent in mers? Unde s-a intrerupt curentul?
  12. Ai putea pune erorile aparute? Sa stie si altii despre ce alta eroare dispare daca inlocuieste/inlocuim senzorul dupa catalizator.
  13. sa nu fi sarit de la punct. Verifica distributia. Apoi as verifica pompa de presiune inalta. Nu sunt asa fiabile ca la modelul urmator..
  14. Si in postare dar si in eroarea din telefon @MrTeiu spune ca e dupa (after) catalitic convertor. Deci e vorba de cel dupa "tulumba". Si asa e cum spune, nu te lasa in drum ca si vorba romaneasca.. in schimb motorul nu functioneaza corespunzator pe partea de noxe/ardere.
  15. Totusi, de unde ai codurile astea? De ce nu suni la reprezentanta si sa intrebi pur si simplu daca masina ta este in sistem pentru recall. Ca afli sau nu tot la ei ajungi iar daca ei au recall in sistem vor fi obligati sa o faca. Daca nu il au, poti sa o faci in regie proprie.. Personal stiu ca la F48 au recall la vestitul racitor al EGR.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.